kissojen leikkauksesta tietoa? esim miten kipeitä ovat-
pitääkö jotain erityistä olla mielessä huomenna kun mennään? antaako ne jonkun kipupiikin? koska ovat taas ns normaalina tai makaako ne monta päivää? 2 tyttöä kyseessä ja toimenpide sterilisaatio. Kiitos jos joku osaa vastata jotain.
Kommentit (7)
kannattaa katsoa että kissojen alusta on vahinkopisseille sopiva, niin kuin joku jo kirjoitti. Paikan olisi hyvä olla myös lämmin. Itse laitoin kissat kylppäriin kun siellä on lattialämmitys ja sotkut on helppo puhdistaa. Pehmikkeeksi pistin vanhan paidan jonka heitin sitten sen jälkeen roskiin. Poikakissat toipuivat seuraavaan päivään mennessä, tyttökissat voivat olla pidempäänkin vähän pipejä
hoiperteli koko päivän. Olin ottanut töistä vapaapäivän leikkauksen takia ja hyvä niin, toi yritti heti herättyään lähteä hiippailemaan ja oli jokseenkin surkea näky kun yritti tokkurassa kiivetä sohvalle... :( Eli kannattaa siis yrittää estää tekemästä mitään tiikerinloikkia tokkurassa, kun saattaa pudota pahasti kun ei aistit oo parhaimmillaan. Suosittelisin sanomalehdillä vuorattua matalaa pahvilaatikkoa aluksi, kun saattaa tosiaan laskea alleen ja oksennella. Ja matala siksi, että kun lähtee hiipimään, niin ei tarvitse heti lähteä yrittämään kiipeilyä. Mun "vauva" oli myös kääritty vanhaan viltiin että pysyi lämpöisenä...
Mut kyllä se siitä äkkiä toipui, muistaakseni seuraavana päivänä oli ok. Isoin "tappelu" tuli siitä, kun hoitaja käski laittaa pöksyt kisulle, ettei pääse raapimaan tai nuolemaan haavaa (tikit olis muuten sulanu ennen aikojaan). Kisu ei siis tullut ollenkaan toimeen sen muovikauluksen kanssa.
Mulle toi kissa on kuin vauva, eli ainakaan toi vilttikapalo ei oo ihan välttämätön, mutta mulle tuli itselleni parempi mieli kun toinen on joutunut kärsiin ja on huonovointinen, niin on ainakin lämmintä ja pehmoista, eikä pelkkiä lehtiä. Lapsenkorvike? :)
en vaan tajua että siis miten se laitetaan,..? Pujotetaanko se kissa sinne hihaan vai...? No, eiköhän se selviä kun mennään siihen leikkaukseen ;). t. se, jolla tällä viikolla leikkaus edessä (en nyt muista numeroa)
No meillä muistaakseni päivän-pari on maannut tyttökissat. Tai kyllähän ne herää, mutta sitten koittavat hoiperrella johonkin ja väsähtävät taas. Kannattaa varautua mm. siihen että ne laskee pissit alleen nukkuessaan, niin kannattaa aina työntää jotai lehteä tai muovipussia alle. Ja saattavat oksentaa.
tämä nykyinen kisu oli ihan entisellään heti samana iltana, kun päivällä oli leikattu. Ensimmäinen (jo edesmennyt :() kissa oli vähän tokkuraisempi sen päivän, mut seuraavana päivänä oli jo lähes normaali. Eka kissa oli kyllä unisempi lääkäriltä haettaessakin, kuin tämä kakkonen.
Muistaakseni ne on saaneet lääkärissä jotain lääkettä kipuun. Tokkuraisia on olleet, kuola on valunut pitkin suupieliä jne. Mutta kyllä ne on ihan kivasti jo iltaan mennessä toenneet ja seuraavana päivänä olleet ihan ok.
Käsittääkseni tyttökissoilla paraneminen vie kauemmin.
meille sanottiin, että max viikon kestää toipuminen, sitten on täysin ennallaan. Päivän, pari voi olla tokkurainen, mutta jotkut jo hyppivät kuulemma kirjahyllyjen päällä jo seuraavana päivänä... Meillä on leikattu poikakissa, ja sillä tuo leikkaus oli tosi pikkujuttu: pari tuntia oli tokkurassa, mutta sitten ihan normaali. Mutta tyttökissoillahan tuo on isompi juttu.