*** Toukokuun inssiläiset ***
Toiveikkaasti aloitan pinon toukokuun inssiläisille, jos vaikka tällä kertaa saatais vähän enemmänkin noita plussia! :)
Meillä siis toka inssi suunnitteilla. Ollaan 31-vuotiaita selittämättömästi lapsettomia ja ekaa lasta kovasti toivotaan!
Tänään kp 2 ja eka ultra takana. Lääkityksenä samat kiun edellisessä kierrossa eli Puregon 50IU kp 5 alkaen (sit Pregnyl irrotukseen ja Luget loppukiertoon). Seuraava ultra ensi viikon keskiviikkona kp 11.
Tulkaas mukaan vanhat ja uudet inssiläiset, ainakin huhtikuun pinossa teidän kanssanne oli oikein mukavaa elää tätä piinaavan jännittävää aikaa! :)
Killa
Kommentit (82)
Mulla alkoivat kuukautiset sitten tänään :(
Ensi viikon tiistaina on eka kontrolliultra ja sitten taas alkaa pistely mikäli kaikki on ok.
Ankkis: pahoittelut menkoista! Aina yhtä kurjaa! Mutta toivotaan, että tiistaina selviää, että pääsette seuraavaan inssiin tässä kierrossa!
Toukomaa: tervetuloa mukaan vaan! Tännehän on ihan kaikki tervetulleita, ei muakaan kutsuttu, paitsi itse itseni! ;) Sä oletkin sitten meidän ekoja piinailijoita joten plussaonnea sinne! ++++++++++++
Missäs on Hellikin ultrakuulumiset?! :)
No mä taas tuota listaankin päivitän, kun ei kukaan näytä ehtineen:
Nonna 1.5.
Toukomaa 3.5.
Hellikki
Killa
Saga
Killa kp 6
Ultrassa siis käyty tänään (kp 9). Ei oikeastaan mitään uutisia vielä, sillä Puregoniin olen reagoinut tosi maltillisesti. En ole siitä juurikaan hämmästynyt, sillä luomukierrot on himpun pitkät (32 päivää) ja mahdollisen luomuoviksen olen mielestäni tunnistanut aikaisintaan kiertopäivän 18 kieppeillä.
Follikkelit oli vielä ihan pieniä (9 mm) ja harmikseni se " mahdollisesti-ehkä-suattaapiolla-pcotyyppinen" oikea puoli näyttäisi tässä kierrossa olevan niskan päällä. Jatkan siis viikonlopun yli pienellä Puregon-annoksella (50 iu) ja maanantaina ultraan uudelleen. Hyvin pienillä odotuksilla tässä siis mennään eteenpäin, päivä kerrallaan...
Tervetuloa joukkoon Toukomaa!
Minä ilmottaudun mukaan!
Taustaa: Minä 25v.ja ukko 26v. Minulla matala lh-taso, jonka takia en ovuloi eikä minullaole kuukautisia.. Yritystä reilu vuosi. Nyt kohti ekaa inssiä ollaan menossa! Kolme clomi kiertoa taustalla,mutta ne eivät sopineet minulle.
Täällä pistellään parhaillaan menopuria. 10.5 olin ultrassa ja sieltä löytyi 2x 11mm. Huomenna siis uusi ultra ja mahdollisesti inssi keskiviikkona.
Minulle kaikki on uutta ja ihmeellistä, joten kysymyksi satelee :)
Huolitteko mut mukaan toukokuun inssiläisten pinoon?... Tuolla huhtikuun pinossa alkaa oleen jo aika yksinäistä : )
Eli lyhyesti: olemme lapsettomia, minä 33-v., mies 32-v. Lapsi ollut haaveissa pari vuotta. Hoidot aloitettu tän vuoden tammikuussa ja eka inssi oli 30.4. eli nyt mennään pp13. Vielä en ole uskaltanut testailla ja yritänkin pinnistellä helatorstaille asti ellei sit menkat ilmaannut jo ennen sitä. Menkkaoireita ei vielä ole, tosin rinnat turvoksissa ja muutenkin vähän tursahtanut olo : ). Välillä ollut alavatsassa outoa vihlontaa, erilaista kuin menkkakivuissa ja lisäksi aknea pukannut ihme paikkoihin (kaulaan, selkään). No, tietty nää kaikki voi johtua hormooneista, mulla oli alkukierrossa clomit käytössä ja edellisen kierron lopussa Terolutit. No, yritetään odotella vielä kärsivällisesti...
Paljon tsemppiä kaikille inssiin menijöille + piinailijoille!
Suzan pp13
Hellikki: älähän hermoile! Täällä kanssa yksi hidas munisten kasvattaja, mutta niin vaan ne edellisessäkin kierrossa kasvoivat! :)
Rouwa: tervetuloa mukaan vaan! Toivotaan sulle onnea ekaan inssiin!
Suzan: no voi, tervetuloa mukaan vaan piinailemaan! Ja otakin plussa niin saadaan muut toivoa! Hienot oireet sulla on! Mullahan kaikki lupaavat oireet loppui kuin seinään just pp13, joten niin kauan kuin on oireita eikä tätiä, on toivoa! :) Sitkeä sissi olet, jos odotat torstaihin ennne kuin testaat! Plussaonnea sinne!++++++++++++++++
Ankkis: mä toiveikkaasti laitan sut nyt tohon listalle... Mä pidän peukut ja varpaatkin pystyssä, että ultrassa kaikki ok! bdbd
Suzan73 30.4.
Nonna 1.5.
Toukomaa 3.5.
Hellikki
Killa
Saga
Ankkis
Rouwa
Killa kp8
Tänään kävin kp 14 ultrassa. Munasolut eivät olleet kasvaneet toivotusti. Vasemmalla puolella 3x 15-16mm. Silti lääkäri päätti, et inssi tehdään keskiviikkona.. Onkohan meillä mitään toivoa? Tänään pregnyl ja inssin jälkeen alkaa luget... Luovuttaja fiilis päällä. Eipä tuo lääkärikään tuntunut uskovan onnistumiseen niin kuinka sitten itsekään jaksaa.
Lääkäri jotain mutisi, että kun on matala lh-taso niin kuin minulla niin suurin osa munarakkuloista on munasoluttomia, kun ivf tehdään niin siinä sen näkee... No miksi sitten näitä inssejä minulle tehdään? jaa-a ei voi tietää...
Voiko munarakkulat vielä kasvaa pregnylin jälkeen?
Ja onkohan kukaan plussannut 15-16mm rakkuloilla?
huomenna varmistuu pääsenkö mukaan tälle kierrokselle, mutta luulisin, kun edellinen kierto oli lisähormoniton ja kuukautiset alkoivat ihan normaalin verran oletetun oviksen jälkeen.
Suzan, munkin mielestä sulla on tosi lupaavat oireet ja sullahan ei ole nyt lugeja tms. käytössä?
Kyllä pregnyl kasvattaa muniksia vielä vähän lisää, mutta vähän ihmettelen minäkin, että mikä hoppu sillä lääkärillä oikein on?
ilmoittaudunpa mukaan minäkin! Taustaa: kolmekymppinen pariskunta, yritystä takana parisen vuotta. Selittämättömiä ilmeisesti ollaan. Itellä hormonitasot vippaa hiukan, ja miehen simpat vähäisiä ja laiskoja. Mulla oli käytössä terolut vuoden, jonka jälkeen siirryttiin clomeihin ja pregnyliin. Tammikuussa 07 lisänä vielä menopur. Tällöin tehtiin toka inssi, josta km pääsiäisviikolla rv 11+6... Eli tuolta lokamassuista putosin pois. Kriisi on ollut kova, mutta päätimme kuitenkin kaikkien vastoinkäymisten ohellakin yrittää nyt uudelleen.
Km oli täysi shokkiyllätys. Kaikki raskausoireet löytyi voimakkaana laidasta laitaan. Olin useita viikkoja saikulla, kun olin niin pahoinvoiva. En edes tiputellut pisaraakaan koko aikana. NP:ssa sitten todettiin sydänäänten loppuminen. Lääkkeellisestä tyhjennyksestä kotiuttivat istukan kanssa, joten sain kohtutulehduksen. Siihen määrättiin väärät antibiootit, joista sain kovan allergisen reaktion. Tämä kaikki on koetellut ja pannut harkitsemaan asioita moneen otteeseen ja monelta kantilta. En enää ikinä halua kokea mitään vastaavaa!
Anteeksi tämä vuodatus, mutta en osaa mennä eteenpäin ilman että käsittelen myös tämän tapahtumaketjun osana yrityksiä. Jälkitarkastuksessa todettiin onneksi kaiken olevan ok. Nyt kp 4 ja clomeilla ja menopurilla yritetään uutta inssiä. Tehdään ensi viikolla, mikäli ensi pe ultrassa näkyisi suotuisa kehitys. Jotenkin vaan hirvittää. Toisaalta en kuitenkaan halunnutkaan pitää taukoa, kun olin päässyt yli pahimmasta järkytyksestä. Mies on onneksi hyvänä tukena. Mutta kyllä tässä saa olla psyykkisesti kovilla!
Paljon plussatuulia kaikille, toivottelee Miikuli
Kirjoittelinkin jo saman tekstin huhtikuun pinoon...
... kuten otsikosta ehkä jo voi päätellä, tein tänään aamulla raskaustestin kun en enää millään malttanut odotella. Nyt on siis pp14. Ja tuli tosi tosi hennon vaaleanpunainen viiva! Ollaan täällä aika sekaisin, ei vielä tiedä mitä uskoa. Ehkä tehtiin testi vaan liian aikaisin?? Mut ei kyllä yleensä ole tullut yhtään mitään viivaa kun on aiemmin testaillut. Käytössä on RFSU:n markettitesti. Onko kellään kokemusta näistä, onko tosi hailakoita viivoja tullut vaikkei ole raskaana?
Täytyy varmaan tehdä testi parin päivän päästä uudelleen ja täytyy vaikka kokeilla jotain eri merkkistä. Ei sitä vaan jotenkaan usko todeksi ennen kuin näkee sen tarpeeksi TUMMAN VIIVAN!!! Tänään ei ole kyllä tullut työnteosta oikein mitään kun on vaan miettinyt, että voiko tää olla totta. Eikä uskalla iloita vielä yhtään... niin skeptinen kun on näissä asioissa ja on joutunut pettymään niin monta kertaa..
Edelleenkin kyllä " oireitakin" pukkaa... naama kukkii, alavatsaa vihloo, varsinkin iltapäivällä kun töistä pyöräilin kotiin. Lämpöäkin on hieman (n. 0,6 astetta koholla)... Ja menkoista ei mitään havaintoa... Kääk, uskaltaako jo iloita edes vähäsen????
Paljon terkkuja ja tsemppiä kaikille!!! Ja paljon plussasäteitä!!!!!++++++++++++++++++++++++++++
Suzan pp14
PS. Ankkis: ei ole lugeja käytössä
Halju tai ei, plussa se on jokatapauksessa ja parin päivän kuluttua varmasti vahvempi.
...Ankkis kannustuksista! Yksi kaveri kans sanoi samaa, että kaikki lasketaan, eli ei viivan tummuudella ole väliä, mut silti ite on vaan niin pää pyörällä, ettei tiedä mitä uskoa. Ehkä teen jo huomenna tai keskiviikkona uuden testin ja saan sit varmistuksen asialle.
ONNEA! Kyllä haaleastakin viivasta jo onnitelle uskaa ;)
Minäkin ilmoittaudun mukaan toukokuulaisiin. Lapsettomuutta takana 1,5 v. Minä 29 (kohta 30) mies 33. Miehellä hieman vähänlaisesti priimasiittiöitä. Minulla ollut myoomia, jotka joulukuussa leikattu pois. Ollaan käyty jo kaksi inssiä läpi. Ajoitus ei ole oikein mielestäni ollut kohdallaan, kun nämä tehty ennen ovulaatiota (ovulaatio ollut viikonloppuna). Nyt toukokuun inssi ajoittuu ihan loppukuulle nyt kp2. Onko kenelläkään tehty inssiä luonnolliseen kiertoon? Mikäli on niin miten inssi ajoittuu ovulaatioplussan kanssa? Onko samana pv:nä vai seuraavana. Aion myös nyt vaatia luget kehiin, kun tiputteluvuotoa muutama pvä ennen varsinaista. Positiivista mietä kaikille ja rutkasti onnea plussanneelle!
Ja onnea Suzan! Eiköhän ne viivat sieltä vahvistu ja joku on joskus kirjoittanut, että 9kk kuluttua syntyi vauva vaikkei koskaan oikein tummia viivoja tikkuun saanutkaan! Viivan vahvuudella ei siis ole väliä! :) Ihanaa, että aina joku onnistuu insseilläkin!
Eikös Ankkiksella ollut ultra tänään?! Mitä kuului?
Rouwa: aika aikaisin munkin mielestä toi inssi sulle tehdään, luulisi että olis voinut pari päivää odottaa että munikset ois kasvaneet? Mutta kaipa lääkäri tietää mitä tekee...
Miikulille pahoittelut km:sta! :( Toivotaan uutta plussaa heti tähän kiertoon!
Ja Heinkäkin tervetuloa mukaan! Mä taas tässä kierrossa toivon, että inssi tehdään ajoissa, kun viimeksi rakkula oli ehtinyt puhjeta jo ties kuinka kauan ennen inssiä... Oli tarkoitus tehdä ovistestin mukaan eli testiplussasta seuraavana päivänä, vaikka mulla oli kyllä hormonit käytössä. Testi ei vaan koskaan tullut positiiviseksi, joten siksi kai vähän myöhästyttiin. Nyt meinaan mieluummin pyytää ultraamaan useammin, jotta ajoitus ois paremmin kohdallaan.
Huomenna sitten meikäläinen ultraan kattelemaan miten munikset kasvaa! :)
Killa kp10
vasemmalla möllötti somasti vierekkäin kaksi suurinpiirtein 9mm munista ja tänään aloitan sitten puregonin pistelyn pienellä annoksella ja ensi maanantaina on seuraava kontrolliultra. Lääkäri käski tikuttamaan ovista sunnuntaina ja maanantainakin ennen ultrausta ja pistämään pregnylin, jos se tulee positiiviseksi ja inssi olisi sitten maanantaina, mutta arvelisin kuitenkin, että tiistaille tai keskiviikolle menee.
... onnitteluista, vaikkei niitä vielä osaakaan ottaa vastaan.... : )
Minä roikun vielä inssipinossa mukana, kun en nyt osaa mennä muuallekaan. Tänään hätähousuna tein jo uuden r-testin ja hailakkaa viivaa edelleenkin näytti, mut oli aavistuksen tummempi kuin eilen. Sitä vaan haluaa jotenkin vahvistuksen asialle ja kaipaa sitä kunnon viivaa... vaikkei sitä tosiaankaan välttämättä edes tule. Huomenna tai perjantaina soitan ehkä jo klinikalle ja kyselen jatko-ohjeita... Ehkä ultraan ois päästävä, et ymmärtäis paremmin missä mennään.
Onpa kiva, kun tulee plussauutisia :) Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti. Mulle ainakin olisi pieni voitto jo se, että ensimmäisen kerran saisin sen plussan siihen r-testiin...Tietäisi, että edes voi tulla raskaaksi...
Heinä kyseli inssin ajoittumisesta luomukiertoon. Mulle piti sellainen tehdä viime kierrossa, mutta ovista ei sitten koskaan tullutkaan. Se oltaisiin tehty seuraavana päivänä siitä, kun testi on +. Mulla yleensä ovis on vasta kahden päivän päästä plussatestistä tosin.
Killa: ultrakuulumisia?
ankkis: sullahan olikin hyvät ultranäkymät :)
Omaa napaa: Onneksi täti tuli vihdoinkin maanantaina, kolmen päivän tiputtelun jälkeen. Tuli tosin yhtäaikaa vatsataudin kanssa, joten olo on ollut kurjaakin kurjempi, saikulla oon nyt toista päivää. Ja koska oon ollut vatsataudissa, puregonin hankkiminen unohtui...Tänään mies sitä sitten apteekista kyseli, mutta eihän täällä tuppukylässä sitä ole varastossa. Lauantaiksi sen vasta lupasivat, mutta pistäminen täytyy aloittaa jo perjantaina. Niinpä sitten lähdetään hakemaan yliopiston apteekista 60 km:n päästä. Tai mies lähtee ;) Minä poden tautiani kotona...
Saga
Tunkeudun kutsumatta tänne parien palstalle. Olen siis " itsellinen" eli käynyt yksin inssissä luovutetuilla siittiöillä. Inssin jälkeiset päivät ovat olleet toooooooosi pitkiä. Follikkeliultrassa kävin Felicitaksessa ja asiakkaana olen (ja inssissä kävin) Avassa, Tampereella. Ensi viikolla saisi sitten testiäkin tehdä...