*** Toukokuun inssiläiset ***
Toiveikkaasti aloitan pinon toukokuun inssiläisille, jos vaikka tällä kertaa saatais vähän enemmänkin noita plussia! :)
Meillä siis toka inssi suunnitteilla. Ollaan 31-vuotiaita selittämättömästi lapsettomia ja ekaa lasta kovasti toivotaan!
Tänään kp 2 ja eka ultra takana. Lääkityksenä samat kiun edellisessä kierrossa eli Puregon 50IU kp 5 alkaen (sit Pregnyl irrotukseen ja Luget loppukiertoon). Seuraava ultra ensi viikon keskiviikkona kp 11.
Tulkaas mukaan vanhat ja uudet inssiläiset, ainakin huhtikuun pinossa teidän kanssanne oli oikein mukavaa elää tätä piinaavan jännittävää aikaa! :)
Killa
Kommentit (82)
Huikea prosenttimäärä!!
Harmi, että se yksi muuttui negaksi, mutta kumoaa edelliset puheeni ettei näistä insseistä ole mihinkään...
ONNEA ONNEA!!!
Pittinen, jolla 3 inssiä takana ja nyt hoidot tauolla.
Onnea Nonna! Ihan mahtavaa, että monen lähes plussattoman inssipinon jälkeen näin monta plussatulosta! Lisää uskoa siihen, että inssilläkin voi onnistua!
Mites Ankkiksen kävi?!
Entä Heinä, vieläkö piinailet?
Miikuli: joo, elokuussa sitten taas yritetään! Otetaan ne plussat sitten! :)
Pittiselle huiskutukset!
Suzan73 30.4. -> plussa
Nonna 1.5. -> nega
Toukomaa 3.5. -> plussa
Rouwa 16.5. -> nega
Killa 19.5. -> plussa, joka muuttuu negaksi
Hellikki 19.5 -> nega
Miikuli 23.05 -> nega
Ankkis 24.5.
Heinä77 29.5.
Nonna-80 30.5. -> plussa
Eilen tein nega testin. Oli aika surkea fiilis. Onneksi on aivan ihana mies, joka lohduttaa. Nyt odotellaan tätiä saapuvaksi. Viimeinen inssi edessä. Yritän pitää matalaa profiilia, pessimisti ei pety.
Nyt pomppasi. mulla onkin plussa....!! Ja kovat alaselkä ja alamahakivut edelleen. Ne alkoi jo ennen inssiä. Muita oireita ei ole, enkä näitäkään siis raskausoireiksi laske. Apteekin kotitestillä eka nega/haamu? Parin päivän päästä clear bluella selkeä plussa! Mä oon ihan sekaisin.. Soitin sairaalaan ja sanoivat vaan, että ultra 2vkon päästä keskiviikkona sitten. Jos tämä nyt sitten pysyy kyydissä. Pelkään, että onkohan kohdunulkoinen, kun ei ole oireita??Apua..
Suzan73 30.4. -> plussa
Nonna 1.5. -> nega
Toukomaa 3.5. -> plussa
Rouwa 16.5. -> nega
Hellikki 19.5 -> nega
Miikuli 23.05 -> plussa
Ankkis 24.5.
Heinä77 29.5.
Nonna-80 30.5. -> plussa
Saakohan tänne änkästä ittensä mukaan vaikka en ennen ole tällä puolella seikkaillutkaan? Mä oon moneen kertaan kirjottanut jo tämmösen viestin, mutta se on aina jäänyt lähettämttä...
Meillä on ollut miehen kanssa yritystä nyt yli 1,5 vuotta ja viikko sitten (5.6) oltiin ekassa inssissä. Mä lukasin tän ketjun ja tuli semmonen positiivinen fiilis kun täällä on niin monta onnistujaa, onnellista odotusta teille!
Saa nähdä mitä mulle käy, 8päivää testaamiseen!
ja täti ikävä kyllä osasi tulla sinne mökillekin :(
Onneksi sentään on muita joilla kävi paremmin, Nonna ja Miikuli onnea kovasti!
Seuraavat kaksi kiertoa jääkin sitten väliin juhannuksen ja VL:n kesätauon takia eli varmaan heinäkuun lopussa päästään kolmannelle inssikierrokselle.
mutta oli aivan pakko tulla tuolta Lokamassuista onnittelemaan miikulia, mahtavia uutisia!! Täällä peukut ja varpaat pystyssä, että pikkuinen jaksaa tällä kertaa jatkaa tuonne ensi kevättalvelle asti!!
Noista ovulaatio- ja muista kivuista tuli mieleen, että onko sulta tutkittu endometrioosin mahdollisuus? Mulla on yleensä myös ovis kipeä ja aika hel..tilliset kuukautiskivut, ja tuossa plussaamisen yhteydessä joskus 4+ jotain viikoilla mahakivut oli lähes kuukautiskipujen luokkaa kuitenki ilman mitään vuotoja. Niin ja mullahan on laaja endometrioosi, mutta lääkäri kyllä sanoi, että ilmankin sitä voi kipuja olla. Varmasti nuo sunkin mahakivut johtuu raskaudesta. Älä huoli, vaikkei ole mitään oireita. Sanotaan usein, että raskaudet voi olla niin erilaisia että vaikka voitkin niin pahoin viimeksi, ei se tarkoita automaattisesti että nyt voisit huonosti.
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja onnea vielä teille molemmille!
Kimberly Lokamassuista
Päivitänpä tätäkin listaa... Eli vaikka tuli ihana yllätys ekasta inssistä ja plussa, niin nyt näyttää siltä, et raskaus on mennyt kesken 7. viikolla. Kahdessa varhaisultrassa käyty ja sikiön koko ei vastaa viikkoja eikä kasvua ollut tapahtunut. Mitään vuotoja ei ole, joten edelleenkin kannan sisälläni pientä ihmisen alkua, joka todennäköisesti on jo kuollut... Seuraava ja viimeinen ultra ensi viikolla. Mikäli tilanne edelleenkin sama, seuraava osoite on kaavinta... Vetäydyn hiljakseen pois palstoilta... Iso suru tämä on, mutta jotenkin vaan jaksettava eteenpäin. Onnellisia ollaan kuitenkin siitä, että ollaan voitu edes tulla raskaaksi, se on jo paljon. Toivottavasti päästään syksyllä jatkamaan insseillä paremmalla onnella.
Tsemppiä kaikille ja toivottavasti inssit tuottaa teille tulosta!!!!!
Suzan73 30.4. -> plussa-> keskenmeno?
Nonna 1.5. -> nega
Toukomaa 3.5. -> plussa
Rouwa 16.5. -> nega
Hellikki 19.5 -> nega
Miikuli 23.05 -> plussa
Ankkis 24.5.
Heinä77 29.5.
Nonna-80 30.5. -> plussa
Olen niin pahoillani! Kamalaa olla tuollaisessa tilanteessa. Hirveä pettymys ja kuitenkin pienen pieni toivonkipinä, " jospa sittenkin" ? Toivon sinulle voimia jaksaa ja pidän peukkuja ensi viikon ultraan..
Itsekin olen ihan epätoivoinen, kun ei raskausoireita kuulu ja mietin kaikki mahdolliset kamaluudet mitä on tapahtunut. Sain vihdoin kysyttyäni kuudesta eri paikasta ajan yksityiselle ultraan ensi tiistaina. Palkään, että luget vaan hämää ja estää vuotoa tulemasta. Tai sitten on kohdunulkoinen tai tuulimuna. Pakko vaan elää epätietoisuudessa siihen asti..
Miikuli 5+2?
ikävä tilanne eikä voi muuta kun odottaa, mä olen tosi pahoillani.
Miikuli, koita olla huolestumatta. Ei mulla ollut viimeksi mitään oireita ennen kuin rv6 alkoi pikkuhiljaa pahoinvointi.
Suzan73 30.4. -> plussa-> keskenmeno?
Nonna 1.5. -> nega
Toukomaa 3.5. -> plussa
Rouwa 16.5. -> nega
Hellikki 19.5 -> nega
Miikuli 23.05 -> plussa
Ankkis 24.5 -> nega
Heinä77 29.5 -> nega
Nonna-80 30.5. -> plussa
Esittely: kolmekymppinen selittämättömästi vauvaton pariskunta, aikaisemmin mukana clomit ja luget ilman plussan plussaa. Nyt ensimmäiseen inssiin menossa.
Huhtikuussahan meille piti eka inssi tehdä, mutta en sitten ovuloinut...Nyt sitten odottelen tätiä kylään...Lääkitys sama kuin Killalla, paitsi että mulla ei ole kuulemma lugeja loppukierrosta.
Ne, jotka luki mun juttuja viime kuussa varmaan huomasi, että ihmettelen monesti mun lääkärin aivoituksia. Nytkin ihmetyttää tuo luge-juttu...Niitä ei kuulemma saa käyttää, jotta progesteronikokeesta näkee, että olenko ovuloinut. Ymmärrän kyllä sen, että jos s-prog otetaan, niin lugesteronia ei voi käyttää, mutta jos on pregnyl mukana niin eikö se ole aika saletissa, että ovuloi?!
Killa: sä pääsetkin tosi toimiin ihan kohta :) onnea matkaan.
Toivotaan, että tässä kuussa tulleepi monen monta plussaa :)
Saga (taitaapi olla kp 31/29-31)
Hoidon tarpeessa -pinossa olen tähän mennessä palstaillut.
Tässä vähän taustaa:
Minä -80. mies -78, asutaan Helsingissä
yritys aloitettu 10/03,
eka (luomu)raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken viikolla 14 vuodenvaihteessa 04-05. Vuoden odottelun jälkeen 03/06 Kättärin perhesuunnittelupolille asiakkaiksi, todettiin PCOS ja hoidoksi clomit 9kk (eka kierto valvottiin, muita ei). Sirryttiin sitten lääkäripulan takia Väestöliittoon 04/07 ja eka inssikierto menossa.
Kp 5 aloitin Puregon pistokset, 30.4. pistin Pregnylin ja 1.5. (kiitos väestöliiton upean vappupäivystyksen) tehtiin inseminaatio. Nyt siis piinapäivä 6 menossa ja Luget tukena. Ei mainittavampia oireita.
Kiva, kun on kanssajännittäjiä vaikka taidankin ekana tästä pinosta poistua :)
Nonna
...vaikka inssi toukokuussa ei olekaan vielä kiveen hakattu. Meillä ikää kolkyt ja risat ja esikoinen ollut toiveissa 08/05 lähtien. Toukokuussa olisi tarkoitus tehdä ensimmäinen hormonihoidolla tuettu inssi.
Kävin tänään (kp 5) lääkärillä ja nyt on eka Puregonannoskin (50 iu) jo tökätty mahamakkaroihin. Perjantaina (kp 9) on sitten ensimmäinen seurantaultra. Meillä tuo ensimmäinen ultra on tärkeässä asemassa hoidon jatkon suunnittelun kannalta, sillä lääkäri nosti taas esiin epäilyn, että oikea munasarja olisi vähän pco-tyyppinen. On siis olemassa vaara, että hormonihoidon myötä tuo oikea munis voi innostua liikaa kasvattamaan rakkuloita.
Vielä en siis kovasti uskalla tuulettaa inssin puolesta, mutta sen verran pitkällä matikalla laskeskelin, että helatorstai on kyllä tänä vuonna huonompaan aikaan kuin koskaan :) Lisäksi mies on lähdössä työmatkalle, mutta perhesovun säilyttääkseen on lupautunut tarvittaessa ajamaan kotiin hoitamaan velvollisuutensa.
Jotta muutkin pinon löytävät. Itsekin ehkäpä liityn joukkoon.
Moi muille insseilijöille, pistänpä joutessani viestiä..
Killa: jokos sulla on pistäminen alkanut? mulla on päivät aivan sekaisin...
Nonna: mitäs piinailuihin kuuluu?? nää inssipinot kaipais positiivisia uutisia :)
Hellikki: mites sun pistämiset sujuu? mulla on muuten myös pco-taustaa. nuorempana oli aika pahana, saattoi tulla menkat kahdesti vuodessa, söin 7 vuotta diane novaa niin se vähän rauhoitti munasarjoja. nykyään kai ne on lähinnä just " pco-tyyppiset" , mitä se sitten tarkoittaakaan.
).( minä odottelen edelleen tätiä kylään...onkohan nyt 33/29-31. arvasin, että näin käy kun ei ollut ovista. jäisi nyt kierto edes jollain tavalla kohtuulliseksi, että päästäisiin tosiaan vielä toukokuussa tositoimiin.
Saga
Kivaa, että saadaan porukkaa taas kasaan pikkuhiljaa! :)
Täällä ollaan, kiitos vaan Sagalle kaipauksesta! :) Vielä ei pistellä, mutta huomenna aletaan! Mulla on kanssa jotain pco:maisuutta: kerran lääkäri meinasi jo tehdä diagnoosin, mutta sen jälkeen joka toinen kerta lekurit on sanoneet että ei mulla mitään pco:ta ole ja joka toinen kerta (kuten nyt just viimeksi) sanovat, että monirakkulaisuutta on... Ota niistä nyt sit selvää! ;)
Saga: toivotaan nyt kerrankin tätsää ajoissa paikalle ja inssiä teille toukokuussa! bd
Nonna: no onpahan hyvää palvelua vl:ssa! Me ollaan kanssa siellä hoidossa! :) Onnea sinne piinailuun, aloitahan meidän toukokuun pino plussalla sitten! bd
Hellikki: toivotaan, että inssi onnistuu teillä eikä monirakkulaisuus tai helatorstai sotke suunnitelmia! :)
Laitan tähän jo vähän listaa mukaan liittyneistä, niin on helpompi seurata missä mennään ja kenen kanssa! Päivitelkäähän itsekin sitten tuota listaa aina kuka ehtii ja jaksaa!
Nonna 1.5.
Hellikki
Killa
Saga
Ankkista en vielä laita listalle, kun en ollut varma haluatko! Toivotaan, että pääset mukaan! bd
Killa kp4
kun kuukautisia ei ole kuulunut ja niistä kaikki tietysti riippuu. Toki toivon, että täti pysyiskin poissa sen takia, että olen raskaana, mutta eipä tämä kierto ole vielä ollut järisyttävän pitkä vaikka mistä kohdasta laskisi.
Kiva, että löytyy muitakin samassa tilanteessa kipristeleviä jakamaan kokemukset ja toivottavasti myös mahdollisimman monta plussaa.
Pistäminen sujuu aikalailla rutiinilla, sen Puregon-kynän kanssa homma on yllätyksekseni tosi simppeliä. Huomenna siis ultraan ja sitten tiedetään, miten nuo munasarjat ovat reagoineet. Vaikka olen yrittänyt pitää jalat maassa, niin pettymys olisi tietenkin suuri, jos alkuperäinen hoitosuunnitelma menisi puihin. Palailen asiaan sitten huomenna illalla.
Tuo pco-tyyppisyys on aika jännä juttu. Mulle kans diagnoosia on tarjottu aika-ajoin, ilmeisesti kierron ajankohdasta riippuen, mutta varmuutta asiaan ei ole tullut. Jotain perää siinä varmaan on, sillä luomuoviksiin liittyviä oireita (vihlontaa etc) en ole juuri koskaan onnistunut huomaamaan oikealla puolella. Viime kierrossa on huomannut ovista, joten toivottavasti nyt olisi vasurin vuoro ja oikea munasarja tajuaisi pysyä vaihtoipenkillä.
Sagalle tsemppiä ja kärsivällisyyttä odotteluun. Nonnalle kanssa mahtipeukutukset, että Wappuvahvistuksenne olisi liittymässä mukaan. Ja Killalle vilkutukset tässäkin pinossa :)
Kai se on nyt uskottava. Lauantaina pp11 testi näytti haamuplussaa.
Pelkäsin jo, et irrotuspiikin HCG näkyis vielä, joten jätin tuloksen
silloin omaan arvoonsa. Nyt kuitenkin tänään maanantaina testi näytti
ihan selkeää plussaa. Toinen inssi siis tuotti toivotun tuloksen.
Olen ihan onnesta sekaisin. Mies tulee tänä iltana Berliinistä ja on
hänkin aivan onnesta soikeana. Nyt kun vaan päästäis onnellisesti
loppuun asti.
Tänään on pakko olla töistä pois kun eilen mulla oli joku vatsapöpö ja
edelleen viiltää päästä (sokerin puute) kun nousee äkisti tai kääntää
päätä. Saan siis rauhassa sulatella päivän verran tätä tietoa. Muutama
viikko vielä töitä ja sitten 4.7. Roomaan kahdeksi viikoksi miehen
kanssa. Tehdään vihdoin ja viimein kauan odotettu häämatka. Onhan
häistäkin jo kohta 2v.
Mut näillä näkymin helmikuun lopussa meitä on kolme.
Nonna