Onko masennus oikea sairaus vai olemassa vain ihmisten korvien välissä?
Kysyn kun työkyvyttömyyseläkeen hakemukset ovat viime vuosikymmenen aikana räjähdysmäisesti lisääntyneet masennuksen ja loppuunpalamisen verukkeella.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Mooses IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU. SE ON HENGELLINEN. MUTTA KUN KAIKISSA RUUMIISSA EI OLE SIELUA. PIMEYDEN ENKELIT .
Nuku välillä pää selväksi
NÄPPÄIMISTÖNI ON MASENTUNUT JA SIELTÄ TULEE PELKKÄÄ CAPSLOCKIA
Vierailija kirjoitti:
Masennus on ainakin helppo tapa päästä todella pitkälle saikulle ja siitä eläkkeelle. Koska lääkäri joutuu vaan uskomaan, mitä asiakas satuilee. Tämä on nähty työelämässä monesti. Tulee jokin epämiellyttävä päätös työpaikalla, niin johan alkaa tulla saikkuja. Ei lääkäri sille mitään muuta tee kuin määrää saikut, kun asiakas kertoo kaikki masennuksen oireet ja hieman eläytyy.
Äärimmäisen harva pystyy esittämään niin että se menee psykiatrilta läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan oikea sairaus, mikä sijaitsee korvien välissä.
Murheet ei kuule ole päässä. Sydämessä. Vain sydämellään voi nähdä oikein. Sydämellinen ihminen . Sydämen tunne kuin sydänten rakkaus kuin sydämet yhtyy kuin sielu murehtii pahuutta . Sydämessä voi tuntea kyllä mikä on oikein. OLETTEKO JOTAIN SIELUTTOMIA ZOMBEJA ?
Sydän on verta pumppaava elin. Ei mitään muuta.
Koska et ole hengellinen ihminen vaan LIHALLINEN . Jos joskus haluat pelastua niin käänny Jeesuksen puoleen rukoillen syntejä anteeksi tee kääntynyt pois pahuudesta . Saatat kokea muutoksen sitten.
Olen hengellinen mutten siltikään ala leikkiä että tuo möykky rinnassani olisi muuta kuin verenkierron solmukohta.
Joissain ihmishahmon ottaneissa pimeyden enkelin joukoissa näkee selvästi mustan hengen niissä joskus se okkulttinen henki haisee kalman hajulle kuoleman haju. Ei voi olla samassa tilassa sen kuoleman Egyptin hajun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus on ihan oikeasti olemassa oleva sairaus, ei kahta sanaa.
Masennusta kutsuttiin ennen lorvikatarriksi.
Ei pidä puhua (kirjoittaa) sairaudesta, josta ei tiedä mitään. Terveenä on helppo heittää ilkeyksiä.
Minulla on itselläni masennus diagnoosi, mutta oireet loppui kun otin itseäni niskasta kiinni ja laitoin ruokavalion kuntoon ja rupesin urheilemaan.
Eli sinulla ei ollut masennusta lainkaan tai sitten se oli niin lievä, että se helpotti noinkin helposti. Mutta juolahtaako mieleesi, että sinun kokemuksesi ei ole koko kuva?
Ei ollut edes lievä koska olin 9 vuotta työkyvytön enkä poistunut kotoa kuin kerran viikossa ruokakauppaan.
Jos 9 vuotta vain makaat kotona ja sitten äkkiä kaikki helpottaa kun "otat itseäsi niskasta kiinni", niin sitten sinulla todellakaan ei ollut masennusta vaan olit vain patalaiska. Masennus, joka ajaa tuollaiseen erakoitumiseen, ei helpota pelkillä elämäntapamuutoksilla yhtään sen enempää kuin avomurtuma ei parane ennalleen itsekseen. Joko olit masentunut, muttet jostain syystä kehtaa saaneesi hoitoa asiaan tai sitten olit vain laiska ja päätit ryhdistäytyä.
Ei se ollutkaan helppoa, noin puoli vuotta meni.
Vierailija kirjoitti:
Mutta aina se toki korvien välissä on.
Vierailija kirjoitti:
Joissain ihmishahmon ottaneissa pimeyden enkelin joukoissa näkee selvästi mustan hengen niissä joskus se okkulttinen henki haisee kalman hajulle kuoleman haju. Ei voi olla samassa tilassa sen kuoleman Egyptin hajun kanssa.
Olisi kiva tietää mitä ihmettä yrität oikein sanoa noilla sekavilla ulostuloillasi.
Mulle lääkäri laittoi masennus merkinnän, koska en olisi muuten päässyt huonomaineisesta työpaikasta pois. En sitten tiedä oliko mulla oikeasti niin paha masennus vai enemmänkin työ uupumus. Kyseisellä työpaikalla oli suuri vaihtuvuus työntekijöissä ja myös työkkärin ja ammattiliiton tiedossa ko työpaikan ongelmat. Ovat olleet käräjillä työsuhde ongelmien vuoksi ym. Viranomaiset, lääkärit ym siis auttoivat minua pääsemään ko paikasta pois, mutta sitä varten tarvittiin jotakin hyväksyttäviä syitä koska loppuunpalaminen työssä ei riitä. Sain testissä noita masennus pisteitä joten lääkäri ei siis valehdellut. Mutta tämä masennus katosi muutamassa vuodessa kun toivuin ko työpaikan erittäin epäterveellisestä ilmapiiristä ym. Sitten kun tää työpaikka oli myös työkkärin tiedossa ei tullut myöskään karenssia kun irtisanouduin. Ns työstä johtuvat masennus voi parantua nopeasti kun vaihtaa työpaikaa tai uraa, alkaa opiskella tms. Silloin ei ole kyseessä mikään pysyvä masennus. Kannattaa pohtia siis, että jos on jatkuvasti masentunut, että onko väärässä työpaikassa tai ympäristössä. Nyt jaksan taas vaikka mitä! Ja valmis uuteen työhön kun opiskelut ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murheet ei kuule ole päässä. Sydämessä. Vain sydämellään voi nähdä oikein. Sydämellinen ihminen . Sydämen tunne kuin sydänten rakkaus kuin sydämet yhtyy kuin sielu murehtii pahuutta . Sydämessä voi tuntea kyllä mikä on oikein. OLETTEKO JOTAIN SIELUTTOMIA ZOMBEJA ?
Koska et ole hengellinen ihminen vaan LIHALLINEN . Jos joskus haluat pelastua niin käänny Jeesuksen puoleen rukoillen syntejä anteeksi tee kääntynyt pois pahuudesta . Saatat kokea muutoksen sitten.
Olen hengellinen mutten siltikään ala leikkiä että tuo möykky rinnassani olisi muuta kuin verenkierron solmukohta.
Kyllä siellä on ihan oikeasti elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennusta kutsuttiin ennen lorvikatarriksi.
Ei pidä puhua (kirjoittaa) sairaudesta, josta ei tiedä mitään. Terveenä on helppo heittää ilkeyksiä.
Minulla on itselläni masennus diagnoosi, mutta oireet loppui kun otin itseäni niskasta kiinni ja laitoin ruokavalion kuntoon ja rupesin urheilemaan.
Eli sinulla ei ollut masennusta lainkaan tai sitten se oli niin lievä, että se helpotti noinkin helposti. Mutta juolahtaako mieleesi, että sinun kokemuksesi ei ole koko kuva?
Ei ollut edes lievä koska olin 9 vuotta työkyvytön enkä poistunut kotoa kuin kerran viikossa ruokakauppaan.
Jos 9 vuotta vain makaat kotona ja sitten äkkiä kaikki helpottaa kun "otat itseäsi niskasta kiinni", niin sitten sinulla todellakaan ei ollut masennusta vaan olit vain patalaiska. Masennus, joka ajaa tuollaiseen erakoitumiseen, ei helpota pelkillä elämäntapamuutoksilla yhtään sen enempää kuin avomurtuma ei parane ennalleen itsekseen. Joko olit masentunut, muttet jostain syystä kehtaa saaneesi hoitoa asiaan tai sitten olit vain laiska ja päätit ryhdistäytyä.
Ei se ollutkaan helppoa, noin puoli vuotta meni.
En siltikään usko että pelkkä ryhdistäytyminen riitti. Joko sait muutakin hoitoa tai sitten et ollut masentunut.
Masennus on kiusattujen alaspainettujen ongelma. Jeesus sanoi , voi hän kiusattuna auttaa kun on itse ollut kiusattu.
En lukenut ketjua, mutta on aika huvittavaa kun ihmiset miettii mitkä on oikeita sairauksia ja mitkä mielen sairauksia. Nimittäin keho ja mieli ovat yhtä ja arviolta 9/10 sairauden taustalla on stressi tai muu mielessä oleva häiriötila. Mielentilat vaikuttaa esimerkiksi verenpaineeseen joten millä perusteella voisit rajata jonkin vain mielessä olevaksi häiriöksi? Kaikki ei toki ainakaan heti huomaa fyysisiä oireita stressistä mutta ajan kanssa se käy ilmi myös fyysisessä olemuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää mitä ihmettä yrität oikein sanoa noilla sekavilla ulostuloillasi.
Luulen että siellä on jotain Azazelin seurakuntaa parin pääsiäisviinin jälkeen
Korvien väliset sairaudet ovat myös sairauksia. Ja olen muuten huomannut, että ihmisillä, jotka sitä eniten epäilevät, olisi aika paljon käsiteltävää ja tarvetta terapiaan. Nimi ilmiölle on kieltäminen, eli kielletään omat ongelmat, hyvin yleinen selviytymisstrategia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä on ihan oikeasti elämää.
No ihan sillä tavalla kuin muissakin elimissä, mutta ei se siltikään tee muuta kuin pumppaa verta.
Vierailija kirjoitti:
Masennus on kiusattujen alaspainettujen ongelma. Jeesus sanoi , voi hän kiusattuna auttaa kun on itse ollut kiusattu.
Masennus on mielenterveyden ongelma, eikä ihan sama asia kuin Jeesuksen koettelemus. Meillä muilla katsos ei ole Jumalaa faijana.
Kuulkaa . Masis ei ole järki tauti . Kuin joku vamma päähän aiheuttaa ettei veri kierrä tai muuta. Ahdistus on sielun tila . Raamatusta . Tuska ja ahdistus niillä jotka Pahaa tekee juutalaisilla ensin . Sitten myös kreikkalaisilla. Älä tee pahaa niin ei ahdista. Mutta et sä voi koskaan korvata saada tekemättömäksi väkivaltaa tai huijauksia joten JEESUS TULI SITÄ VARTEN . SOVITUKSEKSI.
Talvimasennus ainakin johtuu puhtaasti siitä, ettei elimistö saa riittävästi luonnonvaloa. Joten miksipä tavallinenkin masennus ei saattaisi olla usein fyysistä alkuperää, joku häiriö aivoissa.
Sielu löytyy ja myös materiaalinen ruumis ja ruumiiseen liittyy omat terveysongelmat, mukaan lukien aivot. Ja ruumista hoidetaan eri tavoilla kuin sielua. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää?