Nykyajan lasten suositut nimet, joiden suosiota et tajua
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän nimistä joissa on r -kirjain, siksi nykyiset muotinimet kuulostavat minusta vähän lällyköiltä. R antaa ryhtiä ja voimaa.
Ja sitten lapsella on r-vika. Mulle oli aikoinaan ainoa ehdoton ei että lapsen nimessä ei ole r-kirjainta.
No opeta se r lapsellesi. Ei se niin yleinen vika ole, vai kulkeeko se suvussasi?
Minä en kanssa ymmärrä näitä hysteerisiä kirjainvälttelijöitä, että jonkun lapsena mahdollisesti ohimenevän r- tai s- vaikeuden takia vältellään hyviä nimiä, kun eihän sukunimiäkään vaihdetaan sen takia. Mitä sen väliä on, eikä sitä kukaan enää muista aikuisena koska kukakin on oppinut kaikki äänteet. Särmikkäät nimet ovat ryhdikkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän nimistä joissa on r -kirjain, siksi nykyiset muotinimet kuulostavat minusta vähän lällyköiltä. R antaa ryhtiä ja voimaa.
Ja sitten lapsella on r-vika. Mulle oli aikoinaan ainoa ehdoton ei että lapsen nimessä ei ole r-kirjainta.
No opeta se r lapsellesi. Ei se niin yleinen vika ole, vai kulkeeko se suvussasi?
No niinpä. Ja kuka edes miettii jotain mahdollista r-vikaa kun nimeä lapselle miettii. Mekin annettiin lapselle nimi jossa r. Lapsella sitten ilmeni r-vika ja se vain sitten opeteltiin lausumaan oikein. Sama opettelu olisi ollut edessä jokatapauksessa vaikka nimessä ei olisi sitä kirjainta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kanssa ymmärrä näitä hysteerisiä kirjainvälttelijöitä, että jonkun lapsena mahdollisesti ohimenevän r- tai s- vaikeuden takia vältellään hyviä nimiä, kun eihän sukunimiäkään vaihdetaan sen takia. Mitä sen väliä on, eikä sitä kukaan enää muista aikuisena koska kukakin on oppinut kaikki äänteet. Särmikkäät nimet ovat ryhdikkäitä.
Niinpä,mitä jos sukunimi on Rissanen. Pitääkö vaihtaa???
Noidenkin nimien aika tulee taas myöhemmin.