Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan lasten suositut nimet, joiden suosiota et tajua

Vierailija
02.04.2026 |

EMelia... miksi ei vaan Emilia?

Kommentit (363)

Vierailija
341/363 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmi ei ole kyllä mikään nimi. Se on vähän niin kuin joku alatyylinen ilmaisu naisesta ”se oli joku mimmi vaan siinä”. Mimmi, giltsi, likka, friidu mitä näitä samoja nyt on.

Vierailija
342/363 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaanika, Adele, Isla, Alviina, Petriina

Ja oma kestoinhokki Miko

Islasta tulee puistatukset, kuulostaa vähän sellaisen liiankin itsetietoisen ärsyttävän ihmisen nimeltä. Nm. tunnen yhden...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/363 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilse, vanha luokkakaveri. Karmea rähjäinen poikatyttö ala-asteella, yläasteella muuttui teeskenteleväksi neidiksi, joka suhisi aina ässän puheessaan. Nykyään Ilse on olevinaan vaikka kuinka ylivertainen silmienmuljauttelija, ikää 57, sairastaa eksoottisia pyörtymissairauksia. 

Vierailija
344/363 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuura

Ruska

Usva

Sopivia nimiä koiralle. Meillä on Usva- niminen koira. Sen sisarukset ovat Lumi ja Kuura.

Vierailija
345/363 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Bea

-Nea

- Seela

- Fatima

- Mia

- Pia

- Keesha

Kyllä äideillä riittää mielikuvitusta. Mitä vikaa on nimissä Reetta, Kaisa, Maija, Pirkko, Helmi? Mikä tahansa noista ois parempi ja vaan pieni otos. 

Vierailija
346/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niklas, Mimmi, Jonne ja Veeti!

Iklas on vielä karseampi.

Vierailija
347/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki X loppuiset ja C versiot. Niinkuin Jax, Alexia, Mico, Jannica jne. Nuokin ok, jos sukunimi on ulkomaalaisvihateinen, mutta kun se yleensä on sitten joku Kämäräinen....

Vierailija
348/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko ja Yrjö.Yök.

Vierailija
349/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä kyllä ymmärrä nimiä Eemu ja Eemi.

Vierailija
350/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niklas, Mimmi, Jonne ja Veeti!

Iklas on vielä karseampi.

Älä vain sano, että Ick-las on olemassa!

Vierailija
351/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä kyllä ymmärrä nimiä Eemu ja Eemi.

Enkä minä nimiä Eena ja Aana.

Vierailija
352/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Medea, Adelia, Jade ym. - d-kirjainko hieno? Jiro - vaikea lausuakin! Veeti - yök! Miksi matkitaan muita ja annetaan muotinimi? Suomalaisessa allakassa olisi pilvin pimein hyviä nimiä! Hienostelu on typerää. 

Olen aina tykännyt Jade-nimestä. 

Jade Korhonen

Jade Virtanen

Jade Möttönen

Jade Nännimäinen

ja niin edelleen Suomessa

Kaikilla suomalaisilla ei ole sukunimenä joku tylsä tusina  Järvinen.

On paljon ruotsinkielisiä sukunimiä joihin Jade sopii älyttömän hyvin. 

Ruotsinkieliset sukunimet ovat pääasiassa rumia, joten siinä mielessä Jade sopii niihin älyttömän hyvin 🤭

Vierailija
353/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eemi 

Milo

Adessa

Eden

Nelle

Aava

Linnea

Vivianne

Amanda

Aada

Adele

Leona

Miten oletkin onnistunut löytämään pitkän listan nimiä, jotka ovat kaikki yhtä kauheita 😂 Tuohon voisi lisätä vielä Adelian ja Jadessan.

Vierailija
354/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmed, Abdullah, Abdi, Hassan

Vierailija
355/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeli ?

Raamatussa on kohta: eeli, eeli, lama sabaktani = Jumalani, Jumalani miksi minut hylkäsit.

Vierailija
356/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nykypäivän suositus lasten nimet on aivan ihania. Kun katsoo parin viime vuoden suosituimpia nimiä, niin nämä Toivo, Onni, Leo, Oliver, Eino, Väinö, Elias, Helmi, Eevi, Aino, Olivia, Ellen, Sofia... Todella kauniita nimiä vanhemmat antavat lapsilleen.

Ehkä eniten pistävät silmään nimet, jotka vanhemmat ovat itse keksineet. Ovat minusta usein hankalia arkikäytössä, eivätkä jää oikein mieleen, nämä tällaiset Mindalia, Mislana, Walton... 

Samaa mieltä.

Tosin alkaahan ne kyllästyttää, kun kaikilla on samat nimet. Tein joskus lukion jälkeen sijaisuuksia päiväkodissa. Silloin kaikki pojat oli sarjaa Eetu, Peetu, Aatu, Leevi, Veeti. Joku saattoi olla Lenni tai Vertti, jos vanhemmat olivat ryhtyneet oikein villiksi. Tytöissä taas oli muotia Lilja, Pinja, Venla, Pihla. Lisäksi oli useamman siskokset, jotka olivat Lumia ja Minea.

Jo silloin päätin, että oma lapsi ei saa mitään muotinimeä. Eikä saanutkaan. Mutta ei myöskään mitään itse keskittyä.

itseä ärsytti, kun päiväkodista lukioon luokalla oli useampi Johanna. Itseni mukaan lukien. Niin ja oli myös useampi Ville, Joni, Jenna ja Laura.

Oon Syntynyt -90. Omalla lapsella on harvinainen nimi tämän takia. Hänen päikkyryhmässä on kans useampi Eino, Väinö, Sofia ja Edla.

Ainakin omat vanhemmat sanoivat, että eivät haluneet antaa mulle harvinaisempaa nimeä etten joutuisi kiusatuksi, koska asuttiin pienellä paikkakunnalla. No kyllähän sitten penskat keksivät mitä ilkeämpiä lempinimiä, että meidät saman nimisen voidaan erottaa toisistaan.

Vierailija
357/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eeli ?

Raamatussa on kohta: eeli, eeli, lama sabaktani = Jumalani, Jumalani miksi minut hylkäsit.

Joo, mutta Eeli tarkoittaa isää. Isäni, isäni, miksi minut hylkäsit?

Vierailija
358/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas palstan kaunosielut vauhdissa.

Vierailija
359/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne, jotka olivat isovanhempiani tai muita heidän aikalaisiaan. Tai vanhempieni, jotka molemmat olivat syntyneet 1920-luvulla. Minulle nämä nyt 0-15-vuotiaat kantavat ikivanhoja nimiä, sellaisten ihmisten jotka ovat kaikki kuolleet jo. Martta, Helmi, Alina, Kaarlo, Isak, Olavi, Frans, Eino, Veikko, Kerttu, Emmi jne jne jne.

Tämä etunimien kierto on kyllä outoa...

T. Satu 60-v. 

Samoin Eino, Väinö, Oiva, niin niistä nimistä tulee mieleen vanhat papat. Tai siis itse tunnen sen nimisiä pappoja, niin tuntuu hassulta että pikkupoikien nimet on nykyään näitä "pappanimiä".

Nimimuoti kiertää kyllä erikoisesti, tulee näköjään yllättäviä nimiä muotiin.

Vierailija
360/363 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emiel

Eemeli tai Emil olisi parempi

Kaikki hirveitä. Eemeleitäkin ihan joka notkossa.

Entä Eliel? Tai Eljas.

Eliel ja Eemil on vanhoja, ajattomia nimiä.

Täällä mainittiin myös nimi Adele. Se ei ole uusi nimi myöskään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän