En ote käteistä vastaan tori.fi-kaupoilla. Myynti sujuu nyt paremmin.
Olen laittanut ehdottoman kiellon käteisen vastaanottamiseksi kun teen kauppoja torissa.
Lopputuloksena ostajista on karsiutunut pahimmat tapaukset kuten tinkaajat, oharien tekijät tai muutoin epämääräisen oloiset tyypit. Liekö moni toimeentulotuella oleva käteisestä riippuvainen?
Suosittelen lämpimästi tätä kikkaa muillekin. Ostajat ovat niin paljon siistimpiä, kun ensisijainen maksukeino on mobilepay. Usein venyn myös tilisiirtoon erityisesti iäkkäiden tapauksessa.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Kelamassiporukka ei halua että maksuliikenne näkyy tilillä jottei pimeät tulot jne. paljastu. Melkein takuuvarmasti on kyseessä Kelan asiakas jos haluaa ehdottomasti maksaa käteisellä.
Jos Kelan asiakas ostaa jotain, se on menoa eikä tuloa. Miksi ihmeessä Kela olisi kiinnostunut kenenkään menoista.
Itse tienaan rahani ihan oikealla työllä, mutta silti maksan käteisellä. En todellakaan halua että isoveli seuraa kaikkea rahaliikennettäni. Jokin aika sitten maksoin tilisiirtona erään harrastusvälineen, ja tulin tyhmyyttäni laittaneeksi maksun selityskenttään että "Baikal". Eipä aikaankaan kun tuli pankilta selvityspyyntö, että Venäjällekö sitä ollaan rahaa lähettämässä.
Mulla ihan sama kokemus kuin ap:llä. Vielä kun valitsee vain rekisteröityneet käyttäjät, pääsee epämääräisistä eroon hyvin.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Torissa tavaraa myytävänä ja kaikki ovat Toridiilillä. Kuitenkin jatkuvasti tulee kyselyjä että kulkeutuuko sinne tai tänne tai voiko tulla hakemaan. Sitten on semmoisia että oletko kotona, ajan siihen ja siihen aikaan siitä ohi. Juuri äsken tuli tarjous 5 €:n tavarasta 2 €. Oli ajatellut että saisi kokonaiskustannuksiksi 5 € kun tänään on puoleen hintaan nuo kulut. Ennen myin käteisellä mutta nykyään vain Toridiilillä.
Minäkin ensin vierastin Toridiiliä mutta kun kerran kokeilin sitä niin huomasin miten kätevä se on ja vaihdoin kaikki myynti-ilmoitukseni diileiksi. Suurin osa haluaakin ostaa juuri tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen on rikollisten ja tukihuijarien maksuväline. Mitä vähemmän sitä vastaanotetaan, sitä enemmän rehelliset veronmaksajat hyötyvät.
Höpö höpö. Käteinen on ihan käypä maksu valuutta. Ei pidä tuomita heitä joilla on käteistä, sanoo hän joka ei ikinä ole saanut mitään tukia tai ole rikollinen. Ikinä en maksaisi tori ostoksia muulla kuin käteisellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteinen on rikollisten ja tukihuijarien maksuväline. Mitä vähemmän sitä vastaanotetaan, sitä enemmän rehelliset veronmaksajat hyötyvät.
Käteinen on laillinen ensisijainen maksuväline. Siinä ei ole mitään outoa aikuisille.
Niin, se on ihan perustuslaissa että sitä saa käyttää eli on käypä maksuväline. Ja aina toimii, ei tule digikatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa itkupotkuraivarit olla kuitenkin käteisleirissä nyt aika kovat. Olen joskus nimittäin todistanut tällaista kiukkua pop-up kioskilla joka ei käteistä huolinut. Porukkaa oli jonoksi asti eikä ongelmia ollut muiden asiakkaiden kanssa. Sama taitaapi päteä toriostoksiin yhtä hyvin.
Eli syy oli kioskin toimintamallissa eikä käteisen käyttäjällä.
Niin. Ostaja lähti tyhjin käsin pois, myyjällä jatkui bisnekset muiden kanssa. Kuka hävisi tässä eniten?
Myyjä. Itse olen monta kertaa jossain kioskilla tai kahvilassa joka ei ota käteistä lähtenyt pois ostamatta mitään. Lenkillä kun olen en kuljeta kortteja enkä aina puhelinta mukana joten myyjältä jää kaupat tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannan käteisostajat aina Kelalle varmuuden vuoksi
Sopii. En asioi Kelan kanssa että turhaan menee aikasi siihen. Käytän käteistä kyllä ja jos ei kelpaa niin sellaista ostettavaa ei olekaan että jäisi harmittamaan. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä nämä ap:n tekosyyt muka ovat ettei hän voisi ottaa käteistä?
Eikö se lukenut aika selvästi aloituksessa? Siksi, että kaupanteko on sujuvoitunut huomattavasti kun tinkaajat ja oharien tekijät ovat hävinneet.
Nuo ovat pelkkiä tekosyitä. Voit vaikka kauppareissun yhteydessä tallettaa rahat. Tinkaamisella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Ihan turhaan valitat ja auot päätäsi täällä.
Miksi pitäisi hyväksyä käteisostaja kun muilla keinoilla maksavia ostajia riittää yllin kyllin? Enhän minä tässä mitään edes häviä. Aina tavara mennyt parin vuorokauden sisällä ongelmitta.
Onko vaikeaa kun joutuu vaihtamaan pari sanaa ostajan kanssa?
Miten ihmeessä puhelinmaksun yhteydessä ei vaihtaisi sanaa ostajan kanssa? Mikä logiikka tässä on taustalla?
Olen varma et tää myyjä kuuluu siihen ryhmään joka ei vastaa puhelimeen. Jos tuntematon soittaa. Näitä näkee töissä vaikka kuinka paljon. Jää työpaikat yllättävänkin usein saamatta. Sen saa se joka uskaltaa vastata. Ja sit nää valittaa et kun olisit laittanut viestin. No saavat viestin jossa kerrotaan ettei valinta kohdistunut
Vierailija kirjoitti:
Käteisestä ei voi koskaan mennä takuuseen, ovatko setelit edes aitoja. Mobilepay on niin nopea ja varma keino. Foliohattujen ja muiden teknologiasta pudonneiden kanssa ei kannata edes kauppoja tehdä. Kyllä nuo mobilepaylla maksavat ovat lähes poikkeuksetta täyspäistä väkeä joiden kanssa kaupanteko sujuu.
Niinpä. Koska Suomessa tunnetusti liikkuukin niin pirusti väärennettyjä seteleitä 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä nämä ap:n tekosyyt muka ovat ettei hän voisi ottaa käteistä?
Eikö se lukenut aika selvästi aloituksessa? Siksi, että kaupanteko on sujuvoitunut huomattavasti kun tinkaajat ja oharien tekijät ovat hävinneet.
Nuo ovat pelkkiä tekosyitä. Voit vaikka kauppareissun yhteydessä tallettaa rahat. Tinkaamisella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Ihan turhaan valitat ja auot päätäsi täällä.
Miksi pitäisi hyväksyä käteisostaja kun muilla keinoilla maksavia ostajia riittää yllin kyllin? Enhän minä tässä mitään edes häviä. Aina tavara mennyt parin vuorokauden sisällä ongelmitta.
Onko vaikeaa kun joutuu vaihtamaan pari sanaa ostajan kanssa?
Miten ihmeessä puhelinmaksun yhteydessä ei vaihtaisi sanaa ostajan kanssa? Mikä logiikka tässä on taustalla?
Olen varma et tää myyjä kuuluu siihen ryhmään joka ei vastaa puhelimeen. Jos tuntematon soittaa. Näitä näkee töissä vaikka kuinka paljon. Jää työpaikat yllättävänkin usein saamatta. Sen saa se joka uskaltaa vastata. Ja sit nää valittaa et kun olisit laittanut viestin. No saavat viestin jossa kerrotaan ettei valinta kohdistunut
Mikä ajatuksenjuoksu sulla on tässä takana? Jos myytävä tavara noudetaan niin miksi ihmeessä puhelimeen vastaaminen on vaikeaa? Eiköhän se anonyymi porukka ole sitä, joka viestittää kaiken torin kautta eikä kykene puhumaan puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteisestä ei voi koskaan mennä takuuseen, ovatko setelit edes aitoja. Mobilepay on niin nopea ja varma keino. Foliohattujen ja muiden teknologiasta pudonneiden kanssa ei kannata edes kauppoja tehdä. Kyllä nuo mobilepaylla maksavat ovat lähes poikkeuksetta täyspäistä väkeä joiden kanssa kaupanteko sujuu.
Niinpä. Koska Suomessa tunnetusti liikkuukin niin pirusti väärennettyjä seteleitä 🙄
Niinpä. Aivan vainoharhaisia nämä pelkääjät. Olen yritykseni puolella viime vuosien aikana vuosien mittaan ottanut vastaan varmaan 100 000 € käteistä, eikä yhtäkään väärennettyä seteliä ole ollut joukossa.
Miten joillekin torimyynti on niin mahdottoman vaikeaa. Minulta saa kysyä tuotteesta, ja minä vastaan. Saa noutaa tai ostaa toridiilillä. Saa maksaa toridiilillä, mobilepayllä tai käteisellä. Saa noutaa tänään tai huomenna tai päivällä tai illalla. Saa varata tuotteen. Saa ehdottaa jotain muuta hintaa kuin mikä ilmoituksessa on. Saa perua kaupat. Saa ehdottaa kahden paketin yhdistämistä. Saa toivoa pikaista postittamista. Ja niin edelleen.
Kaikenlainen normaali kaupankäyntiin luonnollisesti kuuluva toiminta ja keskustelu käy. Eikä ole ollut mitään ongelmia ostajien kanssa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten joillekin torimyynti on niin mahdottoman vaikeaa. Minulta saa kysyä tuotteesta, ja minä vastaan. Saa noutaa tai ostaa toridiilillä. Saa maksaa toridiilillä, mobilepayllä tai käteisellä. Saa noutaa tänään tai huomenna tai päivällä tai illalla. Saa varata tuotteen. Saa ehdottaa jotain muuta hintaa kuin mikä ilmoituksessa on. Saa perua kaupat. Saa ehdottaa kahden paketin yhdistämistä. Saa toivoa pikaista postittamista. Ja niin edelleen.
Kaikenlainen normaali kaupankäyntiin luonnollisesti kuuluva toiminta ja keskustelu käy. Eikä ole ollut mitään ongelmia ostajien kanssa koskaan.
En ymmärrä minäkään, miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää ettei joku halua käsitellä käteistä tai jos joku haluaa nimenomaan vastaanottaa maksun käteisellä. Jos ilmoituksen sisältö ei miellytä niin sitten etsii muualta.
Ap tuli siis tänne kertomaan kantansa hyvin elitistisellä ja vihamielisellä tyylillä ja sitten kiukuttelee siitä, että metwä vastaa kuten sinne huudetaan. En suosittele kyseistä ihmistä kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle tiedoksi: voit käyttää käteisen ruokakaupassa, kahvilassa, pubissa eli melkein ihan missä vaan.
Entä jos sitä ei yksiselitteisesti halua? Miksi sitä pitää tuputtaa? Miten tämä voi kutittaa joidenkin takalistoa näin valtavasti?
Aloittajaa kutitti käteisen käyttö, joka on ihan normaalia ja laillista maksuvälineen käyttöä. Osoita kritiikkisi hänelle.
Hänen elämänlaatunsa parani uuden linjauksen myötä ja kaupat sujuvoituivat, mutta tämä ei kertakaikkiaan sovi heille jotka haluavat väkisin maksaa käteisellä. Joten ketä kutittaa ja mikä? Eiköhän muut torin käyttäjät saa käyttää käteistä niin paljon kuin lystää, mutta hän ei halua. Keneltä tämä on pois?
Se on hyvä että hänen elämänsä parani, sillä ei ole vain faktojen kanssa merkitystä. Hän valitti provosoivasti käteisen käytöstä = käteisen käyttö kutitti takalistoa ja sai aiheesta kritiikkiä ansaitusti = uhriutuminen kun ei ollutkaan paperia pyyhkimiseen.
Jos saan pari euroa käteistä niin annan ne seuraavan kerran Prisman/Cittarin kassalle: "Ensin nämä kolikot ja sitten loput kortilla."
Miksi pitäisi ensin tallettaa kolikot tilille talletusautomaatilla ja mennä vasta sitten ruokaostoksille?
Vierailija kirjoitti:
En myy enää Torissa mitään vaan vien kaiken sekajätteeseen tai kaatopaikalle. Ei maksa vaivaa jänkätä persaukisten urpojen kanssa, tinkiä ja sumplia asioita loputtomiin.
Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa itkupotkuraivarit olla kuitenkin käteisleirissä nyt aika kovat. Olen joskus nimittäin todistanut tällaista kiukkua pop-up kioskilla joka ei käteistä huolinut. Porukkaa oli jonoksi asti eikä ongelmia ollut muiden asiakkaiden kanssa. Sama taitaapi päteä toriostoksiin yhtä hyvin.
Eli syy oli kioskin toimintamallissa eikä käteisen käyttäjällä.
Niin. Ostaja lähti tyhjin käsin pois, myyjällä jatkui bisnekset muiden kanssa. Kuka hävisi tässä eniten?
Kioski.
Vierailija kirjoitti:
Myin Xboxin ja joku hikikomori räppikattilapää urpo yritti tarjota että ottaisin 250 euroa käteisenä. Minkä helvetin takia ottaisin seteleitä pyörimään lompakkooni, sitten kun niillä maksaa kaupassa niin taskussa pyörii ja kilisee läjä vaihtorahakolikoita niinkuin joskus ysärillä. En koskaan maksa kaupassa käteisellä, joten en tee käteisellä yhtään mitään. Kotona on jo hätävaraksi käteistä yllin kyllin. Jäi sitten siltä hikikomori finninaamalta Xbox saamatta, varmaan jotain pimeästi saatuja rahoja, huumekauppaa tms eikä halunnut kierrättää tilin kautta ettei Kela näe. Myin toiselle ostajalle joka maksoi 250 Mobilepayllä ja kaupat sujui ilman ongelmia sukkelasti.
Heh. On ihan yleistä tietoa, että on hyvä pitää tietty määrä käteistä kotona ja mukanakin sen varalta, ettei maksukortit toimi.
Myin Artekin tuolit köteiskaupalla pari vuotta sitten ja kaikki setelit ovat aitoja, tqi sitten kaikkien ruokakaupoojen setelikoneet päästää läpi viallisia viiskymppisiä. Unohda jo foliohattusi ja mene tekemään jotain fiksumpaa kuin päänaukominen täällä. Tuhlaat vaan elämääsi.