Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ote käteistä vastaan tori.fi-kaupoilla. Myynti sujuu nyt paremmin.

Vierailija
02.04.2026 |

Olen laittanut ehdottoman kiellon käteisen vastaanottamiseksi kun teen kauppoja torissa.

Lopputuloksena ostajista on karsiutunut pahimmat tapaukset kuten tinkaajat, oharien tekijät tai muutoin epämääräisen oloiset tyypit. Liekö moni toimeentulotuella oleva käteisestä riippuvainen?

Suosittelen lämpimästi tätä kikkaa muillekin. Ostajat ovat niin paljon siistimpiä, kun ensisijainen maksukeino on mobilepay. Usein venyn myös tilisiirtoon erityisesti iäkkäiden tapauksessa.

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteisestä ei voi koskaan mennä takuuseen, ovatko setelit edes aitoja. Mobilepay on niin nopea ja varma keino. Foliohattujen ja muiden teknologiasta pudonneiden kanssa ei kannata edes kauppoja tehdä. Kyllä nuo mobilepaylla maksavat ovat lähes poikkeuksetta täyspäistä väkeä joiden kanssa kaupanteko sujuu.

"ovatko setelit edes aitoja" ja kukakohan sitä foliohattua pitää tiukasti harhaisten aivojensa suojana :D

Kun kyse on useamman sadan euron ostoksesta, niin en todellakaan riskeeraisi seteleiden kanssa. Alle 50 euron ostokset ovat eri asia. 

Iiik sinut koitetaan ryöstää!

Sano yksikin hyvä syy, miksi pitäisi hyväksyä seteleitä elektronisen maksun sijaan.

Mitä niin hyvää myyt, että tekisin "e l e k t r o n i s e n   m a k s u n " ?

Vierailija
42/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa itkupotkuraivarit olla kuitenkin käteisleirissä nyt aika kovat. Olen joskus nimittäin todistanut tällaista kiukkua pop-up kioskilla joka ei käteistä huolinut. Porukkaa oli jonoksi asti eikä ongelmia ollut muiden asiakkaiden kanssa. Sama taitaapi päteä toriostoksiin yhtä hyvin. 

Eli syy oli kioskin toimintamallissa eikä käteisen käyttäjällä.

Niin. Ostaja lähti tyhjin käsin pois, myyjällä jatkui bisnekset muiden kanssa. Kuka hävisi tässä eniten? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap vaan talleta sitä rahaa sun tilille? Ei tossa pitäisi olla mitään vaikeaa.

Vierailija
44/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap vaan talleta sitä rahaa sun tilille? Ei tossa pitäisi olla mitään vaikeaa.

En ole ap. Siksi, että elämässä on muutakin sisältöä kuin asioida talletusautomaatilla kun ostaja voisi itse tehdä elämän meille molemmille helpommaksi. Jos myyjä ei hyväksy käteistä niin hän ei sitä hyväksy eikä siinä itkut auta.

Vierailija
45/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä nämä ap:n tekosyyt muka ovat ettei hän voisi ottaa käteistä?

Vierailija
46/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin Xboxin ja joku hikikomori räppikattilapää urpo yritti tarjota että ottaisin 250 euroa käteisenä. Minkä helvetin takia ottaisin seteleitä pyörimään lompakkooni, sitten kun niillä maksaa kaupassa niin taskussa pyörii ja kilisee läjä vaihtorahakolikoita niinkuin joskus ysärillä. En koskaan maksa kaupassa käteisellä, joten en tee käteisellä yhtään mitään. Kotona on jo hätävaraksi käteistä yllin kyllin. Jäi sitten siltä hikikomori finninaamalta Xbox saamatta, varmaan jotain pimeästi saatuja rahoja, huumekauppaa tms eikä halunnut kierrättää tilin kautta ettei Kela näe. Myin toiselle ostajalle joka maksoi 250 Mobilepayllä ja kaupat sujui ilman ongelmia sukkelasti.

Vierailija
47/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua käteistä eikä käytä sitä itse? Mitä se sinulle kuuluu? Jos ei miellytä niin ei tarvitse olla tekemässä kauppoja. 

Vierailija
48/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap. Siksi, että elämässä on muutakin sisältöä kuin asioida talletusautomaatilla kun ostaja voisi itse tehdä elämän meille molemmille helpommaksi. Jos myyjä ei hyväksy käteistä niin hän ei sitä hyväksy eikä siinä itkut auta.

M i t ä   s i n ä   e d e s   m y y t  ?

Vierailija
49/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Torissa tavaraa myytävänä ja kaikki ovat Toridiilillä. Kuitenkin jatkuvasti tulee kyselyjä että kulkeutuuko sinne tai tänne tai voiko tulla hakemaan. Sitten on semmoisia että oletko kotona, ajan siihen ja siihen aikaan siitä ohi. Juuri äsken tuli tarjous 5 €:n tavarasta 2 €. Oli ajatellut että saisi kokonaiskustannuksiksi 5 € kun tänään on puoleen hintaan nuo kulut. Ennen myin käteisellä mutta nykyään vain Toridiilillä.

En edes vaivautuisi myymään alle 20 € tavaraa. 

Vähän ot, mutta mä arvostan kovasti ihmisiä jotka myy 1-2 euron hintaan tavaroita. Usein ne on joillekin tärkeitä juttuja. 

Vierailija
50/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halua käteistä eikä käytä sitä itse? Mitä se sinulle kuuluu? Jos ei miellytä niin ei tarvitse olla tekemässä kauppoja. 

N o.  Itsehän. Sinä. Aloitit. Tämän.  Keskustelun. 

Kommentti on ilmoitettu.

Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Vierailija
51/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin Xboxin ja joku hikikomori räppikattilapää urpo yritti tarjota että ottaisin 250 euroa käteisenä. Minkä helvetin takia ottaisin seteleitä pyörimään lompakkooni, sitten kun niillä maksaa kaupassa niin taskussa pyörii ja kilisee läjä vaihtorahakolikoita niinkuin joskus ysärillä. En koskaan maksa kaupassa käteisellä, joten en tee käteisellä yhtään mitään. Kotona on jo hätävaraksi käteistä yllin kyllin. Jäi sitten siltä hikikomori finninaamalta Xbox saamatta, varmaan jotain pimeästi saatuja rahoja, huumekauppaa tms eikä halunnut kierrättää tilin kautta ettei Kela näe. Myin toiselle ostajalle joka maksoi 250 Mobilepayllä ja kaupat sujui ilman ongelmia sukkelasti.

Tämä! Siis aina on ostajia joiden kanssa kaupanteko sujuu ilman kolikoita ja seteleitä. Pahimmillaan porukka vinkuu kun ei ole vaihtorahaa ja sitten pitäisikin myydä alennushintaan tästä syystä. Oikeasti mobilepay tai tilisiirto on hyvä keino välttää nämä noudon yhteydessä tinkaavat sankarit.

Vierailija
52/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannan käteisostajat aina Kelalle varmuuden vuoksi

Vierailija
53/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Torissa tavaraa myytävänä ja kaikki ovat Toridiilillä. Kuitenkin jatkuvasti tulee kyselyjä että kulkeutuuko sinne tai tänne tai voiko tulla hakemaan. Sitten on semmoisia että oletko kotona, ajan siihen ja siihen aikaan siitä ohi. Juuri äsken tuli tarjous 5 €:n tavarasta 2 €. Oli ajatellut että saisi kokonaiskustannuksiksi 5 € kun tänään on puoleen hintaan nuo kulut. Ennen myin käteisellä mutta nykyään vain Toridiilillä.

En edes vaivautuisi myymään alle 20 € tavaraa. 

Vähän ot, mutta mä arvostan kovasti ihmisiä jotka myy 1-2 euron hintaan tavaroita. Usein ne on joillekin tärkeitä juttuja. 

Mitä sinun arvostuksesta hyötyy?

Vierailija
54/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään. 
Itse käytän sekä korttia että käteistä, kuten myös Apple Payta. Mobile Payta en käytä. En koe enää tarvitsevani. Jos ei kauppoja jossain jonkun kanssa tule siitä syystä, niin sitten on tulematta. 
En itke itseäni uneen eikä maailmani kaadu. 

Vierailija
55/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei halua käteistä eikä käytä sitä itse? Mitä se sinulle kuuluu? Jos ei miellytä niin ei tarvitse olla tekemässä kauppoja. "

Nää laineukset toimii tosi paskasti, mutta "Mitä se sinulle kuuluu?" niin itse halusit keksustella asiasta.

Vierailija
56/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että olet löytänyt tyhjään elämääsi sisältöä👍🏻

Vierailija
57/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se lukenut aika selvästi aloituksessa? Siksi, että kaupanteko on sujuvoitunut huomattavasti kun tinkaajat ja oharien tekijät ovat hävinneet. 

Vierailija
58/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se lukenut aika selvästi aloituksessa? Siksi, että kaupanteko on sujuvoitunut huomattavasti kun tinkaajat ja oharien tekijät ovat hävinneet. 

Nuo ovat pelkkiä tekosyitä. Voit vaikka kauppareissun yhteydessä tallettaa rahat. Tinkaamisella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Ihan turhaan valitat ja auot päätäsi täällä.

Vierailija
59/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noudan tuotteen maksan sen luonnollisesti käteisellä ja tasarahalla.

Yleensä kyllä luotettavalta myyjältä ostan niin, että maksan tilisiirtona ja saan tavaran postitettuna. 

Jos tämä ei myyjälle jostain syystä käy, niin sehän on hänen häpeänsä.

Vierailija
60/143 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelaa varmaan kiinnostaa ihan hirveästi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi