Vinkki kaikille joilla ei rahat meinaa riittää
Olen itse työttömänä ja olen huomannut että riittää paremmin kun nostan kaikki käteiseksi sen jälkeen kun laskut on maksettu. Ei tule tilailtua yhtään mitään.
Olen jakanut summan vielä 4 viikolle ja pidän lompakossa vain viikon summaa aina ja haen lisää vasta kun seuraava viikko alkaa. Näin ei pääse loppumaan viikkoa ennen kuin saan lisää.
Jos olet ollut viikon ilman rahaa ja sitä sit lisää saat kuukauden tarpeen verran niin helposti tuhlailee kun viimein on rahaa. Jäänyt kaikki vintedin turhat ostot sun muut kokonaan. Kaupassa näkee ne rahat siinä ja pysyy paremmin kärryillä tilanteesta
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen töissä ja nostan aina palkkapäivänä 500-1000e käteistä kaappiin odottamaan pahoja aikoja.
Työttömyyden iskiessä Pankkitilit tutkitaan ja et saa mitään tukia.
Sama. Olen kätkenyt vuosien varrella liki 100 000 euroa kahisevaa mm. patjaan, sullonut vanhoihin kenkiin ullakolle yms.
Nerokasta. Jos olisit laittanut v 2000 sen 100k s&p450 indeksiin olisi sulla jotain 800k. Mut joutuisit jossain vaiheessa maksamaan verpja😪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen töissä ja nostan aina palkkapäivänä 500-1000e käteistä kaappiin odottamaan pahoja aikoja.
Työttömyyden iskiessä Pankkitilit tutkitaan ja et saa mitään tukia.
Säästöt eivät vaikuta työttömyystukeen.
Eivät ehkä vielä....
Vierailija kirjoitti:
Olen jäämässä kohta eläkkeelle, joka tulee olemaan pieni.
Muutama vuosi sitten sairastuin vakavasti ja rahaa tuli niukasti, tuolloin tiesin pääseväni takaisin töihin, se ei ahdistanut, mutta nyt kun tiedän tilanteen olevan pysyvä ahdistaa ihan kauheasti, entä kun sairastun, mihin riittää säästöt, entä kun joudun hankkimaan apua, riittääkö rahat, miten pitkään joudun säästämään että saan ostettua kunnolliset talvisaappaat kun nyt olevat irtisanovat itsensä.
Oikeasti on hirvittävän ahdistavaa laskea joka sentti ja miettiä joka ostosta, tiedän, että tuo on joillekin ihan harrastus vaikka ei olisi tarvetta, mutta minua se ahdistaa vaikka en mikään tuhlaaja olekaan.
Muistan tuon, kun oli muutama kolikko ennen rahapäivää, se ahdisti, vaikka oli ruokaa yleensä riittävästi. Meni monta vuotta ennen kuin jäi ensimmäinen 20 euroa. Sitten alkoi jäädä säästöönkin. Silti muistan menneet vuodet jotenkin onnellisina.
Minulla on boikotissa paikat, jotka eivät hyväksy käteistä.