Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkki kaikille joilla ei rahat meinaa riittää

Vierailija
02.04.2026 |

Olen itse työttömänä ja olen huomannut että riittää paremmin kun nostan kaikki käteiseksi sen jälkeen kun laskut on maksettu. Ei tule tilailtua yhtään mitään.

Olen jakanut summan vielä 4 viikolle ja pidän lompakossa vain viikon summaa aina ja haen lisää vasta kun seuraava viikko alkaa. Näin ei pääse loppumaan viikkoa ennen kuin saan lisää.

Jos olet ollut viikon ilman rahaa ja sitä sit lisää saat kuukauden tarpeen verran niin helposti tuhlailee kun viimein on rahaa. Jäänyt kaikki vintedin turhat ostot sun muut kokonaan. Kaupassa näkee ne rahat siinä ja pysyy paremmin kärryillä tilanteesta

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä ja nostan aina palkkapäivänä 500-1000e käteistä kaappiin odottamaan pahoja aikoja.

Työttömyyden iskiessä Pankkitilit tutkitaan ja et saa mitään tukia.

Vierailija
2/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa käteisen ja varsinkaan kolikoitten kanssa pelata. Saman seuraamisen voi tehdä paperillakin eli laskea etukäteen, paljonko menee laskuihin ja paljonko jää kauppaa varten kuukautta ja viikkoa kohden. Ja sitten seuraa ostoksiaan, ettei osta enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen töissä ja nostan aina palkkapäivänä 500-1000e käteistä kaappiin odottamaan pahoja aikoja.

Petos on edullinen vaihtoehto, jos ei kärähdä. Ja sitä ei voi tietää, kärähtääkö.

Vierailija
4/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa käteisen ja varsinkaan kolikoitten kanssa pelata. Saman seuraamisen voi tehdä paperillakin eli laskea etukäteen, paljonko menee laskuihin ja paljonko jää kauppaa varten kuukautta ja viikkoa kohden. Ja sitten seuraa ostoksiaan, ettei osta enempää.

Kuulostaa siltä että sinulla ei siis ole tätä ongelmaa ettei meinaa riittää, eli rahat loppuvat ennen aikojaan.

Pitäisin minäkin ne tililläni jos osaisin noin toimia

Vierailija
5/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen kätkenyt vuosien varrella liki 100 000 euroa kahisevaa mm. patjaan, sullonut vanhoihin kenkiin ullakolle yms. 

Vierailija
6/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki ap! Sama keino pätee myös baariin mennessä, eli ottaa illan budjetin käteiseksi.

Vierailija
7/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petos on edullinen vaihtoehto, jos ei kärähdä. Ja sitä ei voi tietää, kärähtääkö.

Mutta jos ostaa niillä rahoilla vaikka Taidetta tai Kalliita Desingesineitä joissa arvo säilyy ne on vain kodin irtaimistoa. Niitä ei tarvitse myydä.

Vierailija
8/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöt eivät vaikuta työttömyystukeen.

Vierailija
9/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan olla tilailematta vaikka tilillä olisikin rahaa.

T. Pitkäaikaistyötön

Vierailija
10/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi luulla,  että tulosi voi nähdä verottajalta suoraan, ei katsomalla tiliäsi? 🤔

Vierailija
11/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun matkustan, maksan pakolliset kulut heti pois. Sitten käytän käteistä ja jaan käyttörahan päivöannoksiin. Toimii hyvin. Jos jotain jää, teen ostoksia vasta viimeisrnä päivänä.

Vierailija
12/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitään tilailuvimmaa, en ole koskaan tilaillut juurikaan mitään, ja nyt on hyvä syy puhelinmyyjillekin se kertoa.

Vierailija
13/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin menettelin, laskin aina vähimmäissumman ruokaan, nostin, maksoin laskut, kun oli rahat vähissä.  Nykyään suurinpiirtein paljonko viikossa.

Siihen aikaan kävin kivijalkakaupassa ja automaatilla maksamassa laskut, nyt mobiilipankissa kaikki.

Vierailija
14/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulorekisteri on nykyään olemassa. Sieltä työttömyyskassa näkee tulot joka kuukausi. Kyllä ne tietävät patjassa ja vintilläkin olevat rahasi. Ne lasketaan mukaan, ennen kuin anssi alkaa juosta.

Vierailija
15/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäämässä kohta eläkkeelle, joka tulee olemaan pieni. 

Muutama vuosi sitten sairastuin vakavasti ja rahaa tuli niukasti, tuolloin tiesin pääseväni takaisin töihin, se ei ahdistanut, mutta nyt kun tiedän tilanteen olevan pysyvä ahdistaa ihan kauheasti, entä kun sairastun, mihin riittää säästöt, entä kun joudun hankkimaan apua, riittääkö rahat, miten pitkään joudun säästämään että saan ostettua kunnolliset talvisaappaat kun nyt olevat irtisanovat itsensä.

Oikeasti on hirvittävän ahdistavaa laskea joka sentti ja miettiä joka ostosta, tiedän, että tuo on joillekin ihan harrastus vaikka ei olisi tarvetta, mutta minua se ahdistaa vaikka en mikään tuhlaaja olekaan.

Vierailija
16/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kämppä/Talo ei pala jos on tunkenut käteiset kaappiin. Vois vähän harmittaa. Kotivakuutus ei auta vaikka kuinka olisi ollut Kymppitonni sukkalaatikossa.

Vierailija
17/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mänkää paremppalkkaisiin töihin..riittää hynät..

Vierailija
18/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei vaan toimi silloin kun tilaa osan asioista netistä ja nykyään on myös paikkoja, jotka ei edes hyväksy käteistä.

Vierailija
19/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käteistä ollut kotona jo 15 vuotta säästössä. Tällä hetkellä on jotain 40000 euroa. Joskus voitin keno pelistä 30000 euroa. Nostin ne käteisenä. En hakenut tukia 4 kuukauteen ettei ne kelas sit näe tiliotteesta kun voitin. Nostin rahat kotiin ja olen sitten säästänyt.

Vierailija
20/24 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä kuullut, että työttömien pankkitilit tutkittaisiin. Mitä vittua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme