Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela hylkäsi toimeentulotuki hakemuksen uusiin silmälaseihin. En siis saanut maksusitoumustakaan

Vierailija
01.04.2026 |

Voiko kela kohdella ihmisiä näin? Tarvitsisin uudet monitehot, vähintään 400€ maksaa. 

Mulla on työkyvyttömyyseläke, josta maksan asunnon, auton, kissan, netin, puhelimen, ruoka- ja lääkekustannukset. Joudun syömään yhdeksää eri lääkettä.

En voi työllistyäkään, jos joudun lopettamaan autolla ajamisen, sen vuoksi etten näe ajaa. Elämä on paskaa!! :(

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kela myönsi silmälaseihin maksusitoumuksen ja näöntarkastukseen. 

Kohdellaanko siis ihmisiä eri tavoin?

Katsoin just, että mun työkvyttömyyseläke olisi 1 500 euroa vaikka en ole hirveästi töitä edes tehnyt. Tuohon päälle vielä reilun kokoinen eläkkeensaajan asumistuki, niin toimeentulotukilaskelma jää plussalle silmälasien ja lääkekulujenkin jälkeen.

Eli jo ilman asumistukea melkein sama nettotulo kuin saan palkkatyöstä.  Kiitos sosialismi.

Samaa katsoin. En saa tuollaista eläkettä vuosikymmenien työnteon jälkeenkään. Omakotitalo on ja kovalla työmäärällä maksettu, mutta asumistukea ei siihenkään saa. 

Vierailija
42/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain Keltalta tuossa joskus 2021 silmälaseihin 35e toimeentulotuesta. Eipä paljon tukenut, kun ei niitä laseja tuolla summalla saa, itsellä hajataittoa paljon ja hieman miinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedät miltä tuntuu tavallisesta duunarista kun ei ole varaa silmälaseihin....

Apteekista ja Normalista saa lukulasit kympillä, niillä menty jo vuosia