Kaikki tutut töissä vaikka huono työtilanne
Hirveä meuhkaus huonosta työtilanteesta, mutta silti kukaan omista tutuista ei ole työttömänä, vaikka ovat ihan tavallisia pulliaisia, amis, amk, yliopisto. Eikä kukaan ole mikään huippu tai isosti verkostoitunut.
Ja tämän tarkoitus ei siis ollut kiistää huonoa tilannetta, vaan orpo olo kun itse ainoa jolla aina vaikeuksia työllistymisen kanssa. Ja edes tämän päivän tilanne ei näy kenenkään tutun elämässä.
Kommentit (22)
Työssäkäyviä omatkin tuttuni ovat. Erityisesti nuorisoa revitään töihin. Omalla opiskelijallani olisi töitä omassa yrityksessä, mutta häntä pyydettiin myös muualle ja lupasi mennä sinne.
Toisen lapsen kaveria pyydettiin töihin armeija-aikana. Luvattiin, että töitä löytyy armeijan jälkeen.
Meidän yrityksestä puuttuu vielä syksylle työvoimaa. Työ vaatii ammattitaitoa, joten jatketaan omista verkostoista etsimistä.
Ai sittenkö osat vaihtuu? Olenko se sitten minä joka tulen teidän ruokapöytään syömään kolmasosan? Kodistani annan yli puolet, mutta toisaalta saan joka aamu jäädä vaan lepäämään ja päivät tehdä mitä haluan. Pääsiäispöytäkin olisi vaan kolmasosa siitä mitä nyt, mutta saisi sillä vatsan täyteen, saisi olla perheen kanssa, voisi nauttia pyhistä. Nyt pääsiäinen menee töissä, koska tuplapalkka. Herään aamuyöllä, keskellä päivää tai illalla. Vuorotyö vie voimia. Kolmasosa sovitusta palkastani lähtee kysymättä tai ilman suostumustani veroihin mitä sä syöt. Mun lapset on taas kerran keskenään pyhät kotona. Mä mietin myös kaupassa mihin rahat riittää. Maksan auton kuluja yms. Joo olen katkera ja joo oma valinta. Mutta voisit säkin olla edes vähän kiitollinen. Tai edes neutraali. Mut ei, sä kaiken päälle vielä toivot pahaa ja ankeutta niille jotka sua ruokkii?!