Miten mennään katkaisuhoitoon?
Tarvitsen apua alkoholinkäyttöni lopettamisessa. On tyhmiä kysymyksiä katkaisuun liittyen: miten sinne mennään, mihin ottaa yhteyttä? Saanko pitää puhelimeni yms? Arvostan asiallisia vastauksia, kiitos. 😕
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
https://www.a-klinikka.fi/toimipisteet/vieroitushoitoyksikko-kouvola/
Tuossa kymenlaakson ohjeet.
Miten hoitoon pääsee
A-klinikan Kouvolan vieroitushoitoyksikköön voi tulla hoitoon kaikkialta Suomesta.
Kymenlaakson alueen asukkaat voivat hakeutua alkoholin vieroitushoitoon suoraan ilman lähetettä tai maksusitoumusta. Huume- ja lääkevieroitushoito sekä korvaushoitoon liittyvät hoitojaksot edellyttävät ohjausta ja maksusitoumusta Kymenlaakson hyvinvointialueen palveluista, kuten päihdepalveluista tai terveysasemalta.
Palvelemme myös muita hyvinvointialueita. Palveluihimme ohjaudutaan oman asuinkunnan mukaan hyvinvointialueen päihdepalveluiden kautta, esimerkiksi oman terveysaseman ohjaamana.
A-klinikan palvelukeskus neuvoo palveluihin ohjaamisessa ja tekee paikkavaraukset numerossa 010 506 5550. Palvelukeskuksen aukioloaikojen ulkopuolella voit ottaa yhteyttä toimipisteen suoraan numeroon 040 526 7620.
Aprillia, katkaisuhoitoon ei oikeasti pääse. t. Riikka
No kyllähän palstantrollin pitäisi katkaisuhoitoon päästä. Ei voi mitään leikkasimme juuri yhden sänkypaikan jokaisesta katkaisupaikasta, joten trolli katkokoon vaan hiuksiaan, jos vielä kasvaa.
t. Persut
Oletko mistäpäin? Hyvinvointialueesi nettisivuilta löytyy varmasti tieto miten siellä hakeudutaan katkolle. Käytännöt näissä vaihtelee tosi suuresti, päihdepuolen hoito on valitettavasti aika "villi länsi" Suomessa eli suuria eroja löytyy, tiedän kun tunnen paljon raitistuneita eri puolilta Suomea (itse nyt 7v raittiina.) Voimia sinne kovasti. 💜
Vierailija kirjoitti:
Oletko mistäpäin? Hyvinvointialueesi nettisivuilta löytyy varmasti tieto miten siellä hakeudutaan katkolle. Käytännöt näissä vaihtelee tosi suuresti, päihdepuolen hoito on valitettavasti aika "villi länsi" Suomessa eli suuria eroja löytyy, tiedän kun tunnen paljon raitistuneita eri puolilta Suomea (itse nyt 7v raittiina.) Voimia sinne kovasti. 💜
Kannattaa hakeutua Parikkalan suunnille. Drone voi tippua ja katkaista juoppouran lopullisesti.
Miksi ylipäätään on mentävä?..kunnolla vaan kuppia ja iloista elämää..kesäkin pukkaa päälle..
Alue Oulu/pohjois-pohjanmaa. T. Ap
Nostan vielä, anteeksi. Todella arvostan neuvoja. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon sinulle.
Sosiaalityöntekijän pidempäänhoutoon, taikka makst itse. Katko 3 vrk, sisältää lääkkeet, jatko hyvinvointialueen kotrollissa.
TK:n mielenterveys- ja päihdehoitaja vei asiani eteenpäin lääkärille, siellä sitten jotkut isommalla porukalla päättävät ketkä kuntalaisista kannattaa lähettää 1kk:n kestävälle ja tyyriille Minnesota-hoidolle. Mulla varmaan puolsi ku olin vielä työelämässä ja motivoitunut. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
TK:n mielenterveys- ja päihdehoitaja vei asiani eteenpäin lääkärille, siellä sitten jotkut isommalla porukalla päättävät ketkä kuntalaisista kannattaa lähettää 1kk:n kestävälle ja tyyriille Minnesota-hoidolle. Mulla varmaan puolsi ku olin vielä työelämässä ja motivoitunut. Suosittelen!
Minnesota-hoitoon pääsee kai myös jos maksaa itse? En haluaisi tällaista pyydä anteeksi kaikilta läheisiltäsi-kuviota kylläkään vaan päästä ihan vaan kuiville. Olen vaarallisen lähellä kuolemaa, tarvitsen muutaman shotin väkevää aamuisin ettei tule nk. tremors. Asun alkoholistin kanssa ja minusta on itsestä tullut alkoholisti, olen poistumassa tilanteesta mutta pelkään miten käy. Olen siis nelikymppinen nainen.
Katko on eri asia kuin päihdekuntoutus. Katkolla katkaistaan juomiskierre. Sinne vaan kävellään ovelle ja soitetaan ovikelloa. Jos on promilleja, ne laittaa siksi ajaksi selviämishuoneeseen että promillet haihtuu. Sen jälkeen pääsee katkolle. Siellä tarjotaan hyvää ruokaa ja bentsoja. Viiden päivän kuluttua on taas ihan eri mies jatkamaan dokaamista.
Se Minnesotan "pyydän anteeksi läheisiltä" on osa hoitoketjua, jotta sinulla on paremmat mahdollisuudet lopettaa kännääminen ja pysyä raittiina. Sinunhan pitäisi pystyä olemaan kännäämättä loppuelämäsi ja tarvitset ihan oikeasti hyvän tukiverkoston ympärillesi, jotta se onnistuu. Et varmaankaan halua toistuvasti olla katkaisuhoidossa??
Itse kerrot, ettei paljon vaadita, että henki lähtee. Mieti, miksi haluat katkaisuhoitoon: haluatko siihen vain hetkellisen helpotuksen vuoksi (ja kuoleman väistäminen tällä kertaa) vai haluatko sitoutua tervehtymään/päihteettömyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Katko on eri asia kuin päihdekuntoutus. Katkolla katkaistaan juomiskierre. Sinne vaan kävellään ovelle ja soitetaan ovikelloa. Jos on promilleja, ne laittaa siksi ajaksi selviämishuoneeseen että promillet haihtuu. Sen jälkeen pääsee katkolle. Siellä tarjotaan hyvää ruokaa ja bentsoja. Viiden päivän kuluttua on taas ihan eri mies jatkamaan dokaamista.
Mikä on tämä katko ja missä se sijaitsee?
Onko kenelläkään tietoa Oulun alueen alkoholikatkaiduhoidosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minnesota-hoitoon pääsee kai myös jos maksaa itse? En haluaisi tällaista pyydä anteeksi kaikilta läheisiltäsi-kuviota kylläkään vaan päästä ihan vaan kuiville. Olen vaarallisen lähellä kuolemaa, tarvitsen muutaman shotin väkevää aamuisin ettei tule nk. tremors. Asun alkoholistin kanssa ja minusta on itsestä tullut alkoholisti, olen poistumassa tilanteesta mutta pelkään miten käy. Olen siis nelikymppinen nainen.
Just joo. Minnesotiin kantaa ottamatta, jospa nyt vaikka ihan vaan hakeutuisit sinne katkolle ja miettisit siellä sitten asioita. Mutta riittääkö motivaatio? Tilanteesihan on ihan äärimmäisen paha (ellet ole kunnolla jo itse suostunut ymmärtämään) ja sinä murehdit saako pitää puhelinta katkolla yms... Herätys! -eri
Mä jouduin viemään kerran mun miehen katkolle kesäloman päätteeksi, kun ei saanut itse juomisputkea poikki, ja työn alku häämötti. Me valittiin yksityinen vaihtoehto Eiran sairaala, koska ei haluttu riskiä että tapauksesta jää kirjaukset yleisiin terveystietoihin, jotka näkyy monessa paikassa. Yksityisellä pystyy valitsemaan, ettei tietoja saa siirtää muihin järjestelmiin. Mutta Helsingissä katkolle pääsee myös menemällä ilman ajanvarausta Kalasataman terveysasemalla olevalle päihdepoliklinikalle.
https://www.a-klinikka.fi/toimipisteet/vieroitushoitoyksikko-kouvola/
Tuossa kymenlaakson ohjeet.
Miten hoitoon pääsee
A-klinikan Kouvolan vieroitushoitoyksikköön voi tulla hoitoon kaikkialta Suomesta.
Kymenlaakson alueen asukkaat voivat hakeutua alkoholin vieroitushoitoon suoraan ilman lähetettä tai maksusitoumusta. Huume- ja lääkevieroitushoito sekä korvaushoitoon liittyvät hoitojaksot edellyttävät ohjausta ja maksusitoumusta Kymenlaakson hyvinvointialueen palveluista, kuten päihdepalveluista tai terveysasemalta.
Palvelemme myös muita hyvinvointialueita. Palveluihimme ohjaudutaan oman asuinkunnan mukaan hyvinvointialueen päihdepalveluiden kautta, esimerkiksi oman terveysaseman ohjaamana.
A-klinikan palvelukeskus neuvoo palveluihin ohjaamisessa ja tekee paikkavaraukset numerossa 010 506 5550. Palvelukeskuksen aukioloaikojen ulkopuolella voit ottaa yhteyttä toimipisteen suoraan numeroon 040 526 7620.