Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaurajuoma on todistetusti haitallista ja sen kyllä ymmärtää kun katsoo sisällysluetteloa!

Vierailija
01.04.2026 |

Vesi, kaura 10%, rapsiöljy, dikaliumfosfaatti, kalsiumkarbonaatti, kaliumjodidi, suola.

Vesi-rapsiöljyliuos ei tee hyvää elimistölle.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nämä teolliset ja luonnottomat rasvat (rypsi, rapsi, auringonkukka) ovat yksi syy siihen, miksi voimme niin huonosti nykyään ja miksi niin moni sairastaa erilaisia kroonisia sairauksia.

Jos kerran voit huonosti, niin miksi niitä käytät silti

Vai puhuitko muitten puolesta

Täällä puhutaan aina muiden puolesta. Jos nämä ihmiset olisivat oikeassa täällä, minulla pitäisi olla kaikki mahdolliset vaivat ja ongelmat.

Vierailija
22/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maito pitää korvata maidonkaltaisella tuotteella. Jos ei halua juoda oikeaa maitoa, löytyy kai vähemmän käsiteltyjä kasvipohjaisia nesteitä tilalle? Huvittavinta ovat kasvisnakit, joiden rasva on pääasiassa kookoksesta. Vähemmän terveellisiä kuin oikeat.

No älä sitten korvaa, jos se haittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemenöljy-salaliittoteoriaa taas pukkaa palstalle.

M60

Vierailija
24/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nämä teolliset ja luonnottomat rasvat (rypsi, rapsi, auringonkukka) ovat yksi syy siihen, miksi voimme niin huonosti nykyään ja miksi niin moni sairastaa erilaisia kroonisia sairauksia.

Täällä puhutaan aina muiden puolesta. Jos nämä ihmiset olisivat oikeassa täällä, minulla pitäisi olla kaikki mahdolliset vaivat ja ongelmat.

Jep, ensin heitetään itse keksitty ongelma kehiin. Sitten aletaan vittuileen muille siitä itse aloitetusta asiasta.

Kauramaidon juojat ovat itse kai jokseenkin tyytyväisiä

Vierailija
25/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maito pitää korvata maidonkaltaisella tuotteella. Jos ei halua juoda oikeaa maitoa, löytyy kai vähemmän käsiteltyjä kasvipohjaisia nesteitä tilalle? Huvittavinta ovat kasvisnakit, joiden rasva on pääasiassa kookoksesta. Vähemmän terveellisiä kuin oikeat.

ei mun ostamat nakit ainakaan ole kookosta nähnytkään. Ei ole pakko ostaa sellaisia.

Vierailija
26/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vai että salaliitto :D No vedä sinä niitä akselirasvoja jos mielestäsi niin terveellisiä ovat :D

Vierailija
27/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei mun ostamat nakit ainakaan ole kookosta nähnytkään. Ei ole pakko ostaa sellaisia.

Onneksi ei ole pakko ostaa kasvisnakkeja lainkaan vaan voi syödä terveellisiä elukkanakkeja.

Vierailija
28/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niin on todistettu?

Vierailija
29/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ensin heitetään itse keksitty ongelma kehiin. Sitten aletaan vittuileen muille siitä itse aloitetusta asiasta.

Siinähän ovat. Vastahan tässä oli tutkimus että lapset lyhenee jokaisesta juodusta kauramaitolasillisesta. Ei se voi terveellistä olla aikuisellekaan.

Vierailija
30/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mielikuvituksessa tai hopeavettä juovien sivustolta.

Vierailija
31/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei voi juoda maitoa tai käyttää laktoosia. Kaurajuoma on vain yksi osa ruokavaliota, minkä uskon olevan terveellisempi peruskäyttäjällä kuin perus makkarapurijalla.

Vierailija
32/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saamme ap:lta vielä niitä todisteitakin.

Vierailija
33/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa sun listalla kyllä näy mitään haitallista. Olet boldannut rapsiöljyn, eli ilmeisesti ajattelet että se on haitallista. Mutta ei se ole, vaan päinvastoin hyvä omega-3-rasvojen lähde ja pehmeä rasva. Paljon terveellisempää se on kuin eläinrasva maidosta.

Omega-3-rasvat on kyllä terveellisiä, mutta mieluummin niitä pitäisi hankkia sellaisesta lähteestä, missä ne eivät hapetu niin herkästi. Hapettuneet monityydyttymättömät rasvahapot aiheuttavat elimistössä tulehdusreaktion. Rypsiä ja rapsia ei voi syödä siementen muodossa, koska niissä on ihmiselle myrkyllisiä aineita, jotka pitää ensin poistaa kemiallisella prosessilla. Mutta esim. auringonkukansiemenistä hankittu omega-3 on paremmin suojassa hapettumiselta, kuin suojakuoresta poistettu rypsi- ja rapsiöljy. Parhaiten omega-3- rasvahapot imeytyvät eläinperäisistä lähteistä, kuten sardiini, makrilli, silakka ja lohi.

Vierailija
34/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lorautatko kahviin kauramaitoa? Hammaslääkäri: “Sama kuin pistäisi sokeria”

Kasvimaidot ovat vihreä valinta, mutta ne edistävät hampaiden reikiintymistä lehmänmaitoa tehokkaammin.

Vierailija
35/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kauramaitoa vaan kaurajuomaa,ei ollenkaan maitoa!

Vierailija
36/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Aika surullista puhua aina salaliittoteoriasta, jos se poikkeaa "virallisesta"

Vierailija
37/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. 

Vierailija
38/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rapsiöljyn valmistus vaati lähes kiehuvan kuumia lämpötiloja ja toinen toistaan hurjempia kemikaaleja kuten liuottimia, lipeää ja heksaania. Mitäpä maalaisjärkesi sanoo tässä kohdassa?

Ei mitään. Miten maalaisjärki liittyy tuohon millään tapaa?

Vierailija
39/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kuusi juomaa närästävät, turvottavat ja pierettävät – Vähennä edes
6. Kaurajuoma- ja muut kasvipohjaiset juomat

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/2808c88d-2daa-4453-9f41-9126df98ed…

Vierailija
40/120 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän ovat. Vastahan tässä oli tutkimus että lapset lyhenee jokaisesta juodusta kauramaitolasillisesta. Ei se voi terveellistä olla aikuisellekaan.

Pieni koko on terveydelle eduksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi