Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät hiljaiset, ujot ja yksinäiset miehet mene vaan ulos sosialisoitumaan?

Vierailija
01.04.2026 |

Ei elämää ole tarkoitettu istuttavaksi yksin sisällä tietokoneen ääressä. Mikseivät nämä miehet vaan poistu kotoaan, juttele jollekin kivalle naiselle? Ei elämää kannata viettää yksinäisenä näivettyen, rohkeasti vaan ulos kavereiden kanssa vaikka palloa potkimaan tai terassille!!

Kommentit (197)

41/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten sat ties mitä syytteitä, kun yrität lähestyä.

Kuullostaa tekosyyltä. Laitapa linkkejä uutisiin, joissa Suomessa joku olisi saanut syytteen pelkästä lähestymisestä ja keskustelun aloittamisesta. 

Eihän tällä palstalla muusta ulistakkaan kuin siitä että miehet eivät anna naisten olla rauhassa. Sama aina kun tapaa uuden naisen niin alkaa se valitus siitä kuinka paljon naiset kokevat sitä häirintää.

Olin kiinnostunut todellisuudesta josta syysta pyysin linkkiä väitettä tukeviin uutisiin. Sellaisten puuttuessa tuo(kaan) väite pelkän lähestymisen johtamisesta Suomessa syytteisiin ei tietenkään ole uskottava.

M60+

42/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on kysymyksessä.

Ujouden ei tarvitse olla pysyvä ominaisuus. Toki jos asialle ei itse tee mitään niin sitten tilanne jatkuu hautaan asti. Joutuu poistumaan tämänhetkiseltä mukavuusvyöhykkeeltään saadakseen sitä hiljakseen laajennettua kattamaan myös kahden ihmisen sosiaalisia tilanteita.

M60+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sellainen kuin otsikossa. En mene ulos koska pelkään joutua naurunalaiseksi. Klo 22 jälkeen voin pistäytyä lähikaupassa kun siellä ei ole juuri ketään.

Ihmiset muutenkin perseestä.

Minä olen perseestä.

Kaikkien kanssa ei natsaa.

Vierailija
44/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tälläisiä miehiä menemään kuntouttavaan työtoimintaan. Ja kuntouttavassa yleensä on myös yksilövalmennus eli ohjaajan kanssa voi asettaa yksilöllisiä tavoitteita, joissa ohjaaja auttaa ja etsitään yhdessä ratkaisuja. Jos kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta, yksinäisyydestä tai kokee olevansa estynyt ja sosiaalisilta taidoiltaan rajoittunut niin noihin asioihin kyllä löytyy auttamisjuttuja kunhan vaan uskaltaa pyytää apua ja nimetä ja hyväksyä ongelmansa.

Vierailija
45/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä nämä keskustelut ohjataan aina miehiin. Aivan kuin ei olisi yhtä paljon samanlaisia naisia? Sitäpaitsi eihän naisille saa puhua eikä lähestyä ulkona. Olette te naiset todella kieroja, mies ei saa lähestyä teitä, mutta yksin ei saa olla. Alkoholisti naisten hakkaaja on si.ka, mutta vastakohtaa ei hyväksytä. Monena päivänä olen ihan nauranut ääneen että missä on se malli joka kelpaa?

Aina? Kyllä on paljon keskusteluja joissa yksinäiset ujot naiset avautuu ja etsii ratkaisuja ongelmiinsa. Heille suosittelen myös tuota kuntouttavaa työtoimintaa. Näin esimerkiksi. On muitakin auttamisjuttuja näihin ongelmiin. Jos ihminen (nainen tai mies) on alle 30v niin on olemassa esimerkiksi Ohjaamo jonne kannattaa mennä puhumaan jos ongelmana on sosiaalisten tilanteiden pelko, estyneisyys ja yksinäisyys.

Lisäksi kannattaa yrittää luopua pakkomielteestä löytää tyttöystävä tai poikaystävä. Ensiksi olisi hyvä olla kykenevä muodostamaan ihan normaaleja kaverisuhteita. Ja kun on päässyt siihen pisteeseen niin seurustelukumppanikin voi löytyä. Ja toivottavasti terve seurustelusuhde, yksinäisyys- ja ahdistuneisuustausta saattaa altistaa siihen että hyväksyy kumppaniksi jonkun myrkyllisen tyypin joka pidemmän päälle aiheuttaa enemmän pahaa kuin hyvää. Huonosta suhteesta pitää uskaltaa erota. Mutta pitkään yksin ollut ei välttämättä tunnista että milloin suhde on huono kun ei hyvistä ihmissuhteista ole kokemuksia.

Vierailija
46/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta miehet ja naiset taas ei kiinnostu minusta.

Vierailija
47/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hiljainen, ujo ja yksinäinen mies ulkoilee joka päivä. Kukaan ei tule juttelemaan ja itse en uskalla, koska olen ujo. Sinänsä kyllä omaan hyvät keskustelutaidot, mutta sen ENSIMMÄISEN aloitteen on tultava toiselta. Silloin se ujous jää.

Vierailija
48/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tahton jutella tyttöaikuiselle, en kellekään naineelle tahi muutoin jo  varatulle ja kokeildulle

kirjoituskurssille...

Vierailija
49/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö.... koska ovat ujoja ja hiljaisia? Miksei kukaan puhu heille? Vaikka kaupassa, täytyyhän siellä käydä. Eikö ekstrovertit voisi sitä ekstroverttiyttään toteuttaa ja jutella ihmisille, miksi introvertin pitäisi tehdä kaikki työ vastoin heidän luonnettaan? 

Vierailija
50/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä oikein lähestyt jos niistä aina seuraa ties mitä syytteitä?

En mitenkään, sillä en ole sosiaalinen ja komea mies. 

Oletko pohtinut, voiko sinulla olla estynyt persoonallisuus? https://www.mielenterveystalo.fi/fi/f606-estynyt-persoonallisuus

Vierailija
51/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa tekosyyltä. Laitapa linkkejä uutisiin, joissa Suomessa joku olisi saanut syytteen pelkästä lähestymisestä ja keskustelun aloittamisesta. 

Eihän tällä palstalla muusta ulistakkaan kuin siitä että miehet eivät anna naisten olla rauhassa. Sama aina kun tapaa uuden naisen niin alkaa se valitus siitä kuinka paljon naiset kokevat sitä häirintää.

Sinäkö heitä häiritset? Lopeta geti niin loppuu valituskin.

Vierailija
52/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on kysymyksessä.

Ujouden ei tarvitse olla pysyvä ominaisuus. Toki jos asialle ei itse tee mitään niin sitten tilanne jatkuu hautaan asti. Joutuu poistumaan tämänhetkiseltä mukavuusvyöhykkeeltään saadakseen sitä hiljakseen laajennettua kattamaan myös kahden ihmisen sosiaalisia tilanteita.

Ujous temperamenttipiirteenä on pysyvä ominaisuus, mutta toki sen ei tarvitse tarkoittaa sitä, että käpertyy yksin kotiinsa hikikomorielämään. Toimia voi silti, vaikka se ei olisi luontevaa tai jännittäisi, jos ihmisiä kuitenkin kaipaa elämäänsä. Itse ujona nuorena kaipasin, ja niinpä menin ihmisten keskuuteen vaikka jännitti ja usein häpesin miten pökkelö olin ollut sosiaalisissa tilanteissa. Alkoholihan siihen toki aika hyvin auttoi, irrotti kielenkannat ja vei pois liian itsetarkkailun. Keski-iästä eteenpäin en ole enää ollut niin ihmisistä kiinnostunut, nyt olen ihan tyytyväinen aika hikikomori-tyyppisessä elämässä, jossa on vain työ, koti, kuntosali ja ruokakauppa.

Vierailija
53/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiden pitäisi jos tykkäävät enemmän tietokoneista?

Joku näidenkin mt-ongelmien ja muiden terveysongelmien hoidot maksaa lopulta. 

Vierailija
54/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitten emme olisi enää hiljaisia, ujoja ja yksinäisiä. Siksi. On ihanaa olla hiljainen, ujo ja yksinäinen!

Vierailija
55/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä naisten naureskelun kohteeksi?

Vierailija
56/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä tarkoittaa naistennaurattaja?

Siksi.

Vierailija
57/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän kohdassa ap menee metsään?

Vastaus: heti ekassa lauseessa

No, kun ei osaa eikä ymmärrä.

58/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hiljainen, ujo ja yksinäinen mies ulkoilee joka päivä. Kukaan ei tule juttelemaan ja itse en uskalla, koska olen ujo. Sinänsä kyllä omaan hyvät keskustelutaidot, mutta sen ENSIMMÄISEN aloitteen on tultava toiselta. Silloin se ujous jää.

Onko sinulla harrastetta joissa toistuvasti joudut sosiaaliseen tilanteeseen mahdollisesti kiinnostavien naisten kanssa? Jos ei vielä ole niin korjaa tilanne. 

Kohdallasi todennäköisyys keskustelun alkamiselle on hyvin pieni jos et omilla harrastevalinnoillasi tilannetta paranna.

M60+

Vierailija
59/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista ei välitä olemassaolostasi. Sosiaalistua voit myös miesten seurassa. Miehet varmasti ottavat susta kopin.

60/197 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista ei välitä olemassaolostasi. Sosiaalistua voit myös miesten seurassa. Miehet varmasti ottavat susta kopin.

Eihän sillä ole merkitystä että suurin osa ei ole kiinnostunut. Kumppanin löytymisessä riittää että se yksi on kiinnostunut jos itsekin oli hänestä kiinnostunut.

Ongelmia tulee jos omat valintakriteerit sulkevat pois kaikki ne vastakkaisen sukupuolen edustajat jotka etsijästä olisivat kiinnostuneet. Eli näyttävien mutta pinnallisten ihmisten perään haikailevat jäävät yksin.

M60+

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi