Uusin Vauva- lehti OV
Te jotka väitätte, että alkoholin käyttönne ei ole haitallista lapsille, siis te jotka juotte, kun lapsi paikalla, niin lukekaapa uusimmasta Vauva- lehdestä aiheesta kirjoitettu juttu.
Juttu on kirjoitettu lapsen näkökulmasta, joka usein tuntuu aikuisilta unohtuvan. Surullista luettavaa osin, mitä päihteiden käyttäjien lapset joutuvat kokemaan. Ns. kohtuukäyttäjienkin.
Kun luin tuon jutun, niin sanoinkin aviomiehelleni, että mikä onni, että lapsemme ei joudu kokemaan moista kotonaan, koska emme käytä lainkaan alkoholia.
En siis kirjoita tätä pahalla, vaan ihan hyvässä tarkoituksessa. Luulen olevan hyödyllistä lukea tuo juttu. :)
Kommentit (7)
Jos otetaan laitetaan lapset hoitoon.
Tuli aika hyvin selväksi, että suurinosa lapsista pelkää humalaisia!
itse en ole kyllä mennyt pilalle, vaikka näin koko lapsuuteni vanhempien juovan lasin silloin tällöin, enkä ollut koskaan missään hoidossa. Ihan samaa noudatan itsekin.
muilla asioillako ei ole mitään merkitystä? Vaikka olisi miten paljon lapsensa kanssa asioita tekevä ja harrastava, turvallinen aikuinen, niin pieleen menee silti koko juttu, jos oluen korkkaa silloin tällöin.
pienenä usein olin koko suvun kanssa mökillä, missä aikuiset ottivat silloin tällöin. Ehkä kerran maximissaan viikossa. Äiti ei niin hirveästi, mutta muut sitäkin enemmän. Ei mulle siitä minkäännäköisiä traumoja jäänyt, saati että olisin silloinkaan pelännyt tai muuta.
Sinulla meni kyllä nyt ohi aiheen. ;)