Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ajassa kroppa puhdistuu alkoholista?

Vierailija
31.03.2026 |

Jossain lähteissä on sanottu, että jo 2 viikon tipaton puhdistaa kropan ja maksan melkein normaalitilaan. Eli riittääkö 2 viikkoa? Vai onko 3-4 parempi?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon 2-4 litraaviiniä/vko. Enkä tissuttele, vaan vedän 2 pvä aikana 2 litraa. Sitten saatan olla juomatta 1-3 vkoa. 

Tätä jatkunut 20 v. 

Kävin just vuoden alussa niissä pelätyissä testeissä, olin juomatta 17 pvää ennen. Nollatulos. Maksa-arvot normaalit. 

Selittäkääpäs tämä, te niin alkovastaiset mammuliaiset. 

Luultavasti sinulla ei ole keskivartalolihavuutta, harrastat liikuntaa, juot kahvia ja olet mies.

Vierailija
22/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloituksessa niin monta alapeukkua? Ihan oikea kysymys jota olen pohtinut. Olisi kiva käydä kesälläkin terassilla, mutta haluaisin olla rikkomatta elimistöä, joten luulisin että sen nollaaminen välissä tekee hyvää.

-ap

Olisihan se kivaa kun saisi ottaa laillisesti ainetta joka ei riko elimistöä. Se ei käy mutta ryypätä saa niin paljon kuin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitsee "nollata" kannattaisi varmaan yleisesti ottaen vähentää alkoholin käyttöä. Määriä ja päiviä.

Olet oikeassa. Haluaisin vähentää. Mutta en absolutistiksi asti. Juon niin paljon kuin tavallaan pystyn omien sääntöjeni ja asettamieni rajojen sisällä. Ja tämä kropan puhdistus liittyy juuri siihen.

-ap

Vierailija
24/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon 2-4 litraaviiniä/vko. Enkä tissuttele, vaan vedän 2 pvä aikana 2 litraa. Sitten saatan olla juomatta 1-3 vkoa. 

Tätä jatkunut 20 v. 

Kävin just vuoden alussa niissä pelätyissä testeissä, olin juomatta 17 pvää ennen. Nollatulos. Maksa-arvot normaalit. 

LISÄYS: joskus juon tuon 2 litraa kahdessa päivässä, esim ma-ti ja la-su. 

Otettiinko sinulta myös PETH vai pelkästään perinteiset maksa-arvot? 

Vierailija
25/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakirroosi ei parane ikinä 

Vierailija
26/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitsee "nollata" kannattaisi varmaan yleisesti ottaen vähentää alkoholin käyttöä. Määriä ja päiviä.

Olet oikeassa. Haluaisin vähentää. Mutta en absolutistiksi asti. Juon niin paljon kuin tavallaan pystyn omien sääntöjeni ja asettamieni rajojen sisällä. Ja tämä kropan puhdistus liittyy juuri siihen.

-ap

Juomisen saa sentään jossain rajoissa päättää itse. Suomessa on teoriassa itsemääräämisoikeus mutta oikeasti sitä ei ole kun on käyttörikos nimike. Hormonien käytön katsotaan olevan oma asia jos ei harrasta kilpaa jotain lajia. Roid rage on muualla tunnettu ilmiö mutta sekään ei taida koskea suomea. Laki on omituinen ja huono. Jos jotain kielletään niin sen pitää perustua todellisiin haittoihin.

Vierailija
27/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos verikokeeseen menet, niin n. 5vk ilman alkoholia. 

Onko oikeasti noin kauan? Olen hämmästynyt. 

No tietyssä verikokeessa se nähdään noin pitkään. Serkku joi korttinsa ja oli toistakymnentä vuotta kortitta kun ei läpäissyt verikoetta. Pisimmillään oli kuukauden juomatta, mutta ei riittäny.  

Vierailija
28/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloituksessa niin monta alapeukkua? Ihan oikea kysymys jota olen pohtinut. Olisi kiva käydä kesälläkin terassilla, mutta haluaisin olla rikkomatta elimistöä, joten luulisin että sen nollaaminen välissä tekee hyvää.

-ap

jos haluat olla rikkomatta elimistöäsi, niin silloin se on loppuelämän alkoholittomuus. Alkoholista tiedetään nykyisin yhdenkin annoksen tekevän tuhoja elimistössä.  Jos käyttää alkoholia vain satunnaisesti eikä humalaan asti, niin aineen tekemät tuhot korjaantuvat kahdessa viikossa (ne, jotka voivat korjaantua. Osa tuhoista ei korjaannu), ne, jotka käyttää enemmän, niin tarvitsevat reilun kuukauden täysraittiuden. 

Vierailija
29/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtötilanne on siis sellainen kai aika yleinen, että melkein joka viikonloppu tulee juotua enemmän tai vähemmän. Mutta viikot juomatta.

Eli missä ajassa kropan saa nollattua takaisin?

-ap

Kolme viikko riitti itsellä. Reseptien uusinta ja taas doku päälle.

Vierailija
30/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtötilanne on siis sellainen kai aika yleinen, että melkein joka viikonloppu tulee juotua enemmän tai vähemmän. Mutta viikot juomatta.

Eli missä ajassa kropan saa nollattua takaisin?

-ap

Kolme viikko riitti itsellä. Reseptien uusinta ja taas doku päälle.

Mitä lääkkeitä otat alkoholin lisäksi? Tuohan on laillista sekakäyttöä jos kyse on kolmiolääkkeistä. Rauhoittavilla ja unilääkkeillä välttää krapulatkin.

Vierailija
31/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa kestää aika paljon, muta siten lopulta tulee hetki, kun arvot ei enää palaudu. Sen jälkeen alkaa alamäki

Vierailija
32/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää alkoholia vetää? Ihan saman tilan saa aikaan rytmittämällä hengitystään oikealla tavalla. Ei tule edes krapulaa, mutta pääsee ns. tiloihin. 

Vierailija
33/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat maksan nollauksella? En ihan tajua... Itse olen miettinyt, et yksi annos palaa sen pari tuntia ja se on sit "nollattu".

Vierailija
34/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi pitää alkoholia vetää? Ihan saman tilan saa aikaan rytmittämällä hengitystään oikealla tavalla. Ei tule edes krapulaa, mutta pääsee ns. tiloihin. 

Nyt on paksua tuubaa.

Vierailija
35/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä jatkunut 20 v. 

Tuo 1-3 viikon tauko antaa maksalle aikaa palautua. Tiedän tosin että hyvin monelle käy niin että ne maksa-arvot kun alkaakin nousta on jo peruuttamattomia vaurioita tullu. Kaveri uhos aina "rautamaksallansa" niin sairaalassa tuli lääkärisetä sanomaan että nyt se maksaa poks. 2 viikon päästä kuoli pois.

Vierailija
36/36 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat maksan nollauksella? En ihan tajua... Itse olen miettinyt, et yksi annos palaa sen pari tuntia ja se on sit "nollattu".

Se ei ole ihan noin simppeliä matikkaa. Jos juot kerralla vaikka 10 annosta, niin varmasti ei ole elimistö puhdistunut ja palautunut ns. normaalitilaan täysin 10 tunnin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme