Missä ajassa kroppa puhdistuu alkoholista?
Jossain lähteissä on sanottu, että jo 2 viikon tipaton puhdistaa kropan ja maksan melkein normaalitilaan. Eli riittääkö 2 viikkoa? Vai onko 3-4 parempi?
Kommentit (36)
En muista tarkkaa aikaa, mutta nopeasti se tapahtuu. Pari viikkoa ei kumminkaan ehkä riitä. Mutta on se kaksikin viikkoa parempi elimistölle kuin ei yhtään viikkoa ilman viinaa.
Mutta puhdistunut maksa myös kärsii sitten kovemmin, jos taas alkaa juoda. Ja tulee helposti humalaan.
Kyllähän alkoholi ja myös sen palamisaineet lähtee nopeasti. Sitten eriasia on mitä sillä on saanut sisäelimissä aikaiseksi. Maksa jos ei ole arpeutunut pystyy uusiintumaan, hermosoluissakin tapahtuu uusiutumista. Mutta jos olet ryypännyt maksasi ja liuottanut aivosolusi, niin ei koskaan toivu elimistö ennalleen.
Riippuu vähän lähtötilanteestakin.
Tunnista neljään tuntia.
Krematoriossa.
Lähtötilanne on siis sellainen kai aika yleinen, että melkein joka viikonloppu tulee juotua enemmän tai vähemmän. Mutta viikot juomatta.
Eli missä ajassa kropan saa nollattua takaisin?
-ap
Jos verikokeeseen menet, niin n. 5vk ilman alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä totta. Tuttava joutui monesti käymään kun aina välillä ratkesi. Ei saanut ajokorttia takaisin ennen kun puhdas. Neljä viikkoa näkyi vielä.
Vierailija kirjoitti:
En muista tarkkaa aikaa, mutta nopeasti se tapahtuu. Pari viikkoa ei kumminkaan ehkä riitä. Mutta on se kaksikin viikkoa parempi elimistölle kuin ei yhtään viikkoa ilman viinaa.
Mutta puhdistunut maksa myös kärsii sitten kovemmin, jos taas alkaa juoda. Ja tulee helposti humalaan.
Vuodenkaan väli juomisessa ei vaikuttanut siihen miten alkoholi menee päähän. Yhtenä iltana ja yöhön asti se meni ja pitkästi yli 2 litraa viiniä kerralla. Kun joutuu juomaan paljon että se vaikuttaa niin krapula on sen mukainen. Monen päivän krapula yhden illan huvista on huono hyöty ja haitta suhde.
Miksi aloituksessa niin monta alapeukkua? Ihan oikea kysymys jota olen pohtinut. Olisi kiva käydä kesälläkin terassilla, mutta haluaisin olla rikkomatta elimistöä, joten luulisin että sen nollaaminen välissä tekee hyvää.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti noin kauan? Olen hämmästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuodenkaan väli juomisessa ei vaikuttanut siihen miten alkoholi menee päähän. Yhtenä iltana ja yöhön asti se meni ja pitkästi yli 2 litraa viiniä kerralla. Kun joutuu juomaan paljon että se vaikuttaa niin krapula on sen mukainen. Monen päivän krapula yhden illan huvista on huono hyöty ja haitta suhde.
Mulla kuukauden tauon jälkeen juomisesta nousi päähän tosi nopeasti ja vähällä määrällä.
Mä oon puhdistanut kroppaa 5 vuotta alkoholista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kuukauden tauon jälkeen juomisesta nousi päähän tosi nopeasti ja vähällä määrällä.
Mulla jo kun vähensin määrää viikon sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jo kun vähensin määrää viikon sisällä.
Tää meni aluksi moderointiin. En jaksa tätä oikeesti.(menee uudelleen, kokeillaan taas) ja taas Kommentti on ilmoitettu.
Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.
....
Kommentti on ilmoitettu.
Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Lähtötilanne on siis sellainen kai aika yleinen, että melkein joka viikonloppu tulee juotua enemmän tai vähemmän. Mutta viikot juomatta.
Eli missä ajassa kropan saa nollattua takaisin?
-ap
No mitä väliä, varmaan kantsis ennemmin miettiä vähän pidemmän aikavälin vaikutuksia. Vai oletko kenties joutumassa verikokeisiin ja siksi kyselet? 😅
Alkoholi on hermostomyrkky. Itse juon enää hyvin harvoin, kallista ja tavallaan turhaa.
Itselläni krapula saattaa kestää jopa 3 päivää, vaikka olisi "vain juonut siidereitä". Tietysti krapulat on kovia, mitä harvimmin juo, mutta en halua viinaa isoksi osaksi elämääni. Mitä vähemmän, sitä parempi. Seuran vuoksi ja jos lähden ulos tapaamaan ihmisiä saataan mietoja nauttia, muuten ei. Ei mitään yksin tissuttelua kotosalla tms. Nac-lisäravinne saattaa helpottaa krapulaa, kerran testasin ja taisi se hiukan darraa lievittää. Krapula kestää sen mitä kestää,vaikka joisi paljon vettä, söisi säännöllisesti, kävelisi ja nukkuisi sen pois.
Jos tarvitsee "nollata" kannattaisi varmaan yleisesti ottaen vähentää alkoholin käyttöä. Määriä ja päiviä.
Juon 2-4 litraaviiniä/vko. Enkä tissuttele, vaan vedän 2 pvä aikana 2 litraa. Sitten saatan olla juomatta 1-3 vkoa.
Tätä jatkunut 20 v.
Kävin just vuoden alussa niissä pelätyissä testeissä, olin juomatta 17 pvää ennen. Nollatulos. Maksa-arvot normaalit.
Selittäkääpäs tämä, te niin alkovastaiset mammuliaiset.
Vierailija kirjoitti:
Juon 2-4 litraaviiniä/vko. Enkä tissuttele, vaan vedän 2 pvä aikana 2 litraa. Sitten saatan olla juomatta 1-3 vkoa.
Tätä jatkunut 20 v.
Kävin just vuoden alussa niissä pelätyissä testeissä, olin juomatta 17 pvää ennen. Nollatulos. Maksa-arvot normaalit.
Selittäkääpäs tämä, te niin alkovastaiset mammuliaiset.
LISÄYS: joskus juon tuon 2 litraa kahdessa päivässä, esim ma-ti ja la-su.
Loppuelämä paras. Riippuu mitä puhdistusta haluat.