Tehtävänä olisi kirjoittaa yhteistä tarinaa lapsen kanssa opettajan vinkistä
Ja olen pulassa. Olisi tarkoitus kehittää lapsen kirjoitustaitoa ja herätellä mielikuvitusta. Todennäköisesti 9v on itseäni lahjakkaampi, sillä minä olen kyvytön tätä kirjoitelmaa aloittamaan. Löytyisikö vinkkejä minkäänlaisia?
Kommentit (5)
Ensin keksii siihen tarinaan vaikka kaksi päähenkilöä. Sitten minne ne menee, mitä ne tekee, mitä tapahtuu.
Anna lapsen aloittaa ja ns. johtaa luovaa työtä ja lisäile sinä sitten yksityiskohtia ja ole läsnä keskustelemassa lapsen kanssa juonikuvioista sun muista. Eiköhän tuossa pointtina ole se vanhemman ja lapsen yhteinen tekeminen, eikä niinkään se, että sinulta odotetaan jotain sellaista joka saa sinut potetaan nyt jo ns. writers blockia.
Vierailija kirjoitti:
Voisko lapsi aloittaa?
Olisi tietysti hyvä jos lapsi tuon tarinan aloittaisi, mutta en vielä ole pyytänyt. Huh on mulla kyllä kehno mielikuvitus. Kyseessä myös aikamoisen innostumaton lapsi.
Isäni iski kuntosalilta jonkun blondin Bimbon. Mun mies kuunnellut tuota hehkutusta silmät kiiluen. Ilmeisesti jo käynyt siellä itsekkin.
Mieheni on ilmeisesti jo käynyt salilla, koska hän haisee tutulle saliin liittyvälle hajulle. Muistuttaa isääni päivä päivältä yhä enemmän. Ja myös haisee semmoiselle, kun isä haisee sellaiselle hikiselle.
Mieheni ei tuttuun tapaan avaa suutaan, vaan pyörittelee vain silmiään.
Tulin vähän hengittelemään tänne pyykkikoneiden viereen, kun välillä pälli meinaa mieheni toimista levitä huolella.