Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näen työyhteisössä,mutta muuallakin, nopeasti ne joille kuppi maistuu

Vierailija
30.03.2026 |

Heillä on kaikki kulissit kunnossa, mutta jotenkin sen vaan vaistoaa. Ikääntyessä merkit alkavat olla näkyviä, kunhan niitä osaa katsoa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en huomaa kenestäkään. Onko vinkkejä, miten voin alkaa huomata?

Viinanaama on tietty 100% varma merkki!

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005265411.html

"punoitusta tai ryppyjä silmien välisellä alueella

suurentuneet ihohuokoset

roikkuvat silmäluomet

kuiva iho ja juonteet poskilla

punoitusta poskissa ja nenässä"

Ja nuo esiintyvät vain alkoholia paljon käyttävällä? Ikääntyminen ei ilmene samoin? 

Sokeri vaikuttaa samoin.

Vierailija
22/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? Mua ainakaan toisten dokaaminen vois vähempää kiinnostaa. Eikä se että näkyykö se heidän lärvistään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee tai kuvittelee näkevänsä. Kerran oli eräs työkaveri jolla oli vahvat kipulääkkeet ja näytti olevan aika pöhnässä koko ajan. Pari nuorta kokematonta märkäkorvatyönjohtajaa vielä levitti perättömiä huhuja miehestä. Varmaan kateuksissaan kun kaveri tiesi lähes kaiken. Vanha viina nyt on helppo tunnistaa mutta unenpuutteen ja väsymyksen jäljiltä olevat punaiset silmät voivat johtaa harhaan. On ollut työkavereina myös nettipelaajia jotka ovat ilmestyneet työpaikalle silmät ristissä ja punaisina. Kumpikohan on vaarallisempaa, ottaa kuppia vapaa- aikana vai työskennellä yliväsyneenä. Itse otan kännit tosi harvoin eikä haittaa jos joku kupittelee, mitäs se minulle kuuluu. Jos hommat hoituu niin se riittää. 

Vierailija
24/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä selität? Asia ei ole mitenkään paikkaan sidonnainen. Sen näkee ihan heti tuntemattomasta.

Vierailija
25/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolapöydässä vieraammankin seurueen kanssa voi joskus huomata sen yhden, jolle kaatoväli on liian pitkä ja jonka silmät roikkuvat pulloissa. Se on jopa karmaisevaa, miten viinan vietävissä ihminen voi olla. Ja miten vaikeaa taistelua hänelle tuollainen ravintolaruokailukin voi olla.

Ai, ei mua vaan karmi pätkääkään toisten riippuvuudet. Aivan on oma ongelmansa eikä kiinnosta mua millään tavalla. 

Vierailija
26/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en huomaa kenestäkään. Onko vinkkejä, miten voin alkaa huomata?

Viinanaama on tietty 100% varma merkki!

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005265411.html

"punoitusta tai ryppyjä silmien välisellä alueella

suurentuneet ihohuokoset

roikkuvat silmäluomet

kuiva iho ja juonteet poskilla

punoitusta poskissa ja nenässä"

Ja nuo esiintyvät vain alkoholia paljon käyttävällä? Ikääntyminen ei ilmene samoin? 

Puhumattakaan erilaisista ihotaudeista ja verenpaineesta.

Vierailija
27/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mitä ne merkit ovat mistä tietää kupin maistuvan?

Turvonnut punoittava naama, haju, joskus liiallinen hajuvesi, möreä ääni naisella, joka yleensä myös polttaa paljon. Väsähtänyt olemus vaikka yrittäisikin olla pirtsakka. Jos on tarjolla viiniä tms. alkoholipitoisia on kovin ahne ottamaan varsinkin jos on ilmaista vinettoa tms. alkoholipitoista. Kaveripiiri samanmoista viinaanmenevää.

Vierailija
28/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naamassa on kaikki juopon merkit,vaikka juon " kunnolla" vaan pari kertaa vuodessa, eikä mikään viikoittainen sauna kaljakaan maistu. Marraskuussa olen ottanut kuppia viimeksi.

Vierailija
29/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punoitusta naamassa ja ryppyjä silmien välissä? Minulla on herkkä, punoittava iho ja jo päälle kaksikymppisenä alkoivat näkyä ns. Sibelius-rypyt jotka ovat yleiset suvussamme. Laajoja ihohuokosia myös on, sillä ihoni on aina  ollut rasvainen ja aknesta kärsinyt. Jos arvon slpittaja tulee diaknosoimaan minulta alkoholiongelman, menee kyllä metsään. Juon vuodessa ehkä 5-6 tölkkiä olutta. 

Vierailija
30/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärtyisyys voi olla merkki,vierotusoireet.

Vierailija
31/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina punoitusta poskissa ja nenässä, johtuen avantosaunasta. Kiva jos joku sen takia luokittelee mut alkkikseksi. 😂

Vierailija
32/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punoitusta naamassa ja ryppyjä silmien välissä? Minulla on herkkä, punoittava iho ja jo päälle kaksikymppisenä alkoivat näkyä ns. Sibelius-rypyt jotka ovat yleiset suvussamme. Laajoja ihohuokosia myös on, sillä ihoni on aina  ollut rasvainen ja aknesta kärsinyt. Jos arvon slpittaja tulee diaknosoimaan minulta alkoholiongelman, menee kyllä metsään. Juon vuodessa ehkä 5-6 tölkkiä olutta. 

Tein painovirheitä tietysti. Tarkoitin: aloittaja eikä slpittaja. Diagnosoimaan eikä diaknosoimaan. 

Vierailija
33/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolapöydässä vieraammankin seurueen kanssa voi joskus huomata sen yhden, jolle kaatoväli on liian pitkä ja jonka silmät roikkuvat pulloissa. Se on jopa karmaisevaa, miten viinan vietävissä ihminen voi olla. Ja miten vaikeaa taistelua hänelle tuollainen ravintolaruokailukin voi olla.

Ai, ei mua vaan karmi pätkääkään toisten riippuvuudet. Aivan on oma ongelmansa eikä kiinnosta mua millään tavalla. 

Terveisin Siideri-Sirpa 52 v.

Vierailija
34/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvonnut punoittava naama, haju, joskus liiallinen hajuvesi, möreä ääni naisella, joka yleensä myös polttaa paljon. Väsähtänyt olemus vaikka yrittäisikin olla pirtsakka. Jos on tarjolla viiniä tms. alkoholipitoisia on kovin ahne ottamaan varsinkin jos on ilmaista vinettoa tms. alkoholipitoista. Kaveripiiri samanmoista viinaanmenevää.

Se on vaan se liekki, mikä syttyy deekun silmissä saman tien, kun edes annetaan ymmärtää, että kohta olisi viinaa tarjolla. Mahdoton peittää.

Vierailija
35/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan se liekki, mikä syttyy deekun silmissä saman tien, kun edes annetaan ymmärtää, että kohta olisi viinaa tarjolla. Mahdoton peittää.

"Deeku" tarkoittaa rappioalkoholistia. Sellaista jolla on koko ajan viinaa veressä.

Vierailija
36/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

firman juhlissa alkkis ei pysty oleen juomatta vaikka muut olis selviä auton takia. tästä huomaa,ilmanen viina on liian kova vastus.

ihossa voi olla allergia ja muu ihosairaus,punaisuus ei kerro mitään ihmisestä.

Vierailija
37/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulinpa minäkin aikoinaan erään harrastuksesta tietämäni tuttavan luonnehtineen minua tosi mukavaksi, paitsi kun se alkoholi kuulemma maistuu minulle vähän turhan hyvin. Satun vain olemaan totaaliabsolutisti, en edes muista kuinka moneen vuoteen en ole maistanut pisaraakaan. Sitä ennenkin alkoholinkäyttö oli lähestulkoon olematonta.

Vierailija
38/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta aina kysytään alkoholinkäytöstä. Olen ilmeisesti aika rähjäisen näköinen. Mutta ei, alko eikä mikään muu tajunnanlaajennus ei maistu. Kun on terveyshuolia, ne johtaa rahattomuuteen, rahattomuus taas toivottomuutta jne. Kaikki ei aina ole juuri sitä mitä näet.

Vierailija
39/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama mulla punottaa aina,allergiaa tai ties mitä. Nyt katoin peiliin,kamalat pussit silmien alla,mut tänään loppu yövuoroputki. Iho pönöttää ja pöhöttää,no sellasta se on kiireinen perhe elämä ja työelämä. Kahvia kuluu paketti viikossa. Ainakaan kylmänä en sitä juo,jos kylmä kahvi kaunistaa. 🤣

Vierailija
40/41 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi viinanaama yhdistettynä jatkuviin poissaoloihin. Erityisesti poissaolot lomien jälkeen. Ne jotenkin varmistaa sen juomaputken.

Mä siis tunnistan myös ton viinanaaman, se vaan on ja näkee jos jollain on putki päällä ja sit tulee noi poissaolot vielä varmistamaan sen, että kyseessä on alkoholismi. 

Mun työkaverit, joilla ton viinanaaman tunnistan, huolehtivat omasta ulkonäöstään jotenkin ylikorostuneesti silloin kun toi putki on jollain lailla päällä. Mutta siitä huolitellusta kokonaisuudesta huolimatta aina on jotain pientä mikä on väärin, esim hiukset on laittamatta takaa (edestä ja sivulta laitettu) tai poskipunaa on vähän liikaa, tai joku muu pikkujuttu niin vinossa että se varmistaa tilanteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän