Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

$$HEINÄHELISTIMET VIIKKO 19$$

07.05.2007 |

EHKÄPÄ linkki viikonloppupinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10232309&p=3&tmode=1&smod…

En tiedä onnistuinko linkittämään, mut uutta viikkoa kummiskii! :)

Mukavat voinnit kaikille, tv: Annemari ja minimutti 28+6

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAUVAKALLE ja perheelle oikein paljon onnea pienestä prinssistä!! Enkeleitä hänelle matkaan!

NEKKIKSELLE: pikaista paranemista teille niin pääsette pientä ihmettänne hoivaamaan! Enkeleitä hänelle myös edelleen!

Muille aurinkoista päivänjatkoa =)

Vierailija
22/37 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakka: Kovasti onnea pikkuisen prinssin syntymän johdosta!

Nekkikselle paranemisia.

Kesäsuunnitelmista: Me ei kauheasti olla suunniteltu mitään alkukesälle. Mies jää isyyslomalle ku vauva syntyy ja sen jälkeen on kesis. Eli on kotona 7 vkoa. Ehkä me sitten tehdään joku pikkuinen reissu. Kauheasti tekisi mieli mennä Ähtärin eläinpuistoon, mutta matkaa täältä on aika paljon, joten katsotaan sitä sitten lähempänä.

Ja sitten omaa napaa:

Tänään oli neuvola.

Pissa ok

Verenpaine 110/73 (vähän kohonnut mutta ok)

Painoa tullut 1 kg /viikko, että sillä lailla...

Sydänäänet 145-150

Ja Sf-mitta 32. Yläkäyrällä. Voi jessus!

Mulla on varattuna Tyksin pelkopolille aika kahden viikon päästä, onneksi, siellä pääsen ultraan ja katsotaan vauvan painoarvio. Tosin en kovasti luota noihin ultran painoarvioihin, koska esikolla se meni sen kilon pieleen.

Kovasti mua on nyt muutamana päivänä supistellut. Iltaisin olen sitten vaan lepäillyt.

Mutta ei muuta...

Hemppu, Nappi ja KainoVieno 32+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea pienen poikavauvelin johdosta!

Mukavaa kevättä + kesää myöskin teille!

Aurinkoa,

Annemari ja minimutti 29+2

Vierailija
24/37 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten jännää, että meitä heinäkuisia alkaa jo syntyä. Onneksi viikkojakin alkaa olla kasassa aika mukavasti ja pikkuisten alkutaipale saa sitren paremmat puitteet. Voimia pikkuiselle ja paljon enkeleitä myös täältä!!!

Me saimme ihanat hellesäät takaisin sadekauden jälkeen ja nyt ollaankin taas ulkoiltu niin paljon ettei muuta meinaa keretäkään... kotona pitäisi alkaa siivoilla, matot sain rullattua ja siihen jäikin kun istahdin tähän koneelle nopeasti =)

Iltaurakka siis edessä.

Nyt taidan jatkaa etten yötä myöten luuttua lattioita ja ihan naapureitakin ajatellen etten tamppaa noita mattoja tuolla iltamyöhään =) Täällä kun ei kukaan käytä mattoja ja pitävät minua lähes hulluna kun hakkaan mattoja viikottain tuossa pihassa =)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!!!

Duracel rv 29+0 (näin ne viikot kuluvat ja rv:lle 30 lähdettiin siis täälläkin =))

Vierailija
25/37 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

***VAUVAKKA07: Paljon onnea pienen pojan johdosta!***

Saapikohan kysyä että minkä vuoksi jouduit saikulle lepoon ja minkä takia tässä vaiheessa leikattiin?

On se vaan todella ihmeellistä että meitä heinkisiä alkaa tosiaan syntymään vähitellen... :) Aletaan kaikki jo olemaan turvallisilla " vesillä" !!!

Minäkin käväsin tänään ilman ajanvarausta äippäneuvolassa, kun on ma asti ollut maha aivan kuralla :( Viime yönä kävin 2kertaa " tyhjennyksellä" YÄK! Muuten voinnissa ei ole valittamista, masu vaan löysällä. Ajattelin kysäistä neukkatädiltä että onko se vaarallista ja saapiko pieni tarpeeksi ravinteita, kun tuntuu kaikki tulevan pihalle! Kyllä kuulemma saa, itse jää vähemmälle, mutta eipä se haittaa! Sydänäänetkin kuunneltiin ja kohdun korkeus oli 30cm(rv.30+0) mulla onkin mennyt hassusti nää sf mitat, kun viikolla 24->sf24cm, viikolla 28->sf28cm ja viikolla 30->sf30cm. Eli tasaseen kasvaa ja ihan yläkäyrällä nätisti! Vauvaki on ollut suhtellisen liikkuvalla tuulella, mutta raukka vissiin aina säikähtelee, kun suolisto kurnii ja murnii alituiseen.. yritä siinä nyt sitten olla tuolla masun sisällä rauhallisesti ja nukkuen! 80)

Mutta ei muuta kun kirjoittelemisiin!!!

t.sadetar, eppuli 30+0 ja tyttö03 ja mies80

Vierailija
26/37 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin lepoon viikolla 24 kun oli kanava lyhentynyt, olen ollut tarkassa syynissä aikaisempien keskenmenojen vuoksi. Verenpaineet kohosivat jo hieman aikaisemmin ja sairaalassa hermoilessa vielä enempi. Istukan toiminta alkoi heiketä, siksi piti leikata vauva ulos turvaan kasvamaan. Oli rankka kokemus, sekä lepo että yhtäkkinen sektiopäätös, mutta se paras palkinto kasvaa nyt keskoskaapissa :). Kun vaan kaikki menisi nyt hyvin. Vieläkin verenpaine heittelee vähän, mutta jospa se tässä toipuessa tasaantuisi.

Yritin etsiä tuota nekkiksen tarinaa, mutta sivut eivät yltäneet enää niin kauas.

Vierailija
27/37 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantelehan sinäkin nyt rauhassa!!

Samoin Nekkis!! Oikein paljon onnea ja jaksamista sinullekin.

Kesä: Me lähdetään 1.6 Tornioon, jos vain saan edellisenä päivänä luvan. Lääkäri sanoi (tänään kävin äippäpolilla), että jotkut lekurit eivät suosittele pitkiä matkoja rv30 jälkeen, toiset taas pitävät rajana tuota 36viikkoa. Itse olen tuolloin 34+0, joten vielä ehtisin...

Tosin, tänään lääkäri sanoi, että jos vauva sattuisi kääntymään, niin sitä aletaan sitten heti synnyttää, kun vain testit näyttävät, että tytön keuhkot ym. ovat valmiita.

Mutta tyytyväisenä (ja kuulemma hyvin tiukasti) perätilassahan tuo tuolla vielä istuksii.

Kävin sitten maanantaina myös ultrattavan niiden kovien vatsakipujen vuoksi. Kiitos kovasti kaikille tukijoille!

Lekuri ei löytänyt sieltä mitään, sanoi vain, että kaikki on hyvin. Ottivat kovasti bakteerikokeita ja kävin antamassa virtsakokeen. Vielä ei ole tullut tuloksia, mutta TOIVOTTAVASTI olisi vain virtsatietulehdusta.

Pääsin tänään ekaa kertaa käyrälle, ja meinasin nukahtaa. Oli niin ihanan tasaista jumputusta sen 20min. :).

Huomenna olisi vika työpäivä ennen lomaa/äippälomaa! JA SAIN TÄNÄÄN MUUTEN TIETÄÄ, ETTÄ VALMISTUN! Olen tosi paljon pelännyt, etteivät hyväksy opinnäytetyötäni, mutta tänään sain tietää, että läpi meni kirkkaasti, ja saan siitä jopa 4/5 arvosanaksi :)!!!!!

Nyt täytyy mennä vähän siivoilemaan!

heather, neiti-nessukka 1v9kk ja mötkö-tyttö 32

Vierailija
28/37 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko hajamielinen vaan en oo muka nähny MILLASTEn tänne kirjottelevan aikoihin.

Hänhän on ruukannu kuitenkin kirjoitella. Jos luet, niin mitäpä kuuluu? =)

Vierailija
29/37 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nekkikselle paranemisia..toivottavasti pääsette taas pian vauvaa katsomaan.!!!

vauvakka: onnea pinestä pojasta!!!

heather: onnittelut valmistumisen johdosta!!!

Meillä ei ole lyöty lukkoon mitään kesäsuunnitelmia..varsinkaan kun ne kelassa sotki tuon mun äippäloma jutun. Edellisen raskauden aikana oltiin risteilyllä vielä kun olin rv36+, mutta nyt oli tarkoitus lähteä mökille kesäkuussa mutta varmaan jää käymättä. matkaa kun on 400km ja autossa istuminen tekee tiukkaa. Linnanmäelle, korkeasaareen ja suomenlinnaan on luvattu lapset viiä ja nämä olisi tarkoitus tehdä ennen kun vaavi syntyy. lapset ovat myös toivoneet laivalle pääsyä, mutta taitaa jäädä käymättä jo ihan rahan vuoksikin.

Maha rupeaa tosiaan nyt vaivaamaan. Särkee niin kovin herkästi..mitään ei saisi tehdä. Agilitykin rupee olemaan hankalaa jo oikeasti. ensiviikolle olen ilmoittanut koirani vielä 3 kilpailuun tosin veikkaan että sen juoksut alkaa ennnen kisoja. Mutta niiden jälkeen joka tapauksessa pitäs oikeasti lopettaa. tänään treeneissäkin vaikka lopetin ne kesken niinliikaa tein kuitenkin.

Nyt lähden nukkumaan jotta pääsen aamulla ylös sängystä.

Liipe ja prinsessa rv 31+1

Vierailija
30/37 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakka: onnittelut pojan johdosta. onneksi kaikki on hyvin ja poika on kasvamassa masun ulkopuolella. Toivottavasti sinun vointisi myös paranee pikkuhiljaa. Onko tietoa milloin saat pojan kotiin? Onko joku tietty kiloraja vai ikäraja?

Tänne ei kuulu erikoista. Issiashermo oikkuilee hieman. Edelleen. oli jo muutama hyvä päivä.

Pihatyöt stressaa. Ulkona on edelleen iso pino puita odottamassa halkomista ja kaadoimme muutamia puskia isäni kanssa, ja ne pitäisi silputa. Huomenna on pojan 4v synttärit ja piha on kamalan näköinen. On vaan tuo issiashermo oireillut, niin ei ole tullut urakoitua. On varmaan pakko pikkuhiljaa tehdä jotain. muuten jää kaikki pihalle. Näissä tilanteissa todella miettii miten hyvä olisi, että talossa asuisi mies. Mutta tuo olisikin sitten varmaan ainoa hyvä syy...

Vauva potkii ja liikkuu kovasti mahassa. Seuraava neuvola on vasta viikon päästä. Tuntuu ettei pitkään aikaan olekaan ollut tarkastusta, vaikka viime kerrasta ei ole kuin 2,5viikkoa.

m 28+2

Vierailija
31/37 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täälläkin.

Pakko kertoa tarina, vaikka olen luvattoman kauan ollut poissa kirjoittelemassa tältä palstalta. Kaikki on mennyt raskauden suhteen ihan hyvin, mutta eilen kun oltiin lähdössä Tukholman risteilylle, niin ei ollutkaan niin mukavaa.

Pari tuntia ennen laivan lähtöä huomasin pikkuhousunsuojassa ihan puhdasta verta. Ja sitä ei ole esiintynyt aiemmin. Sitä ei tullut paljon, ehkä pari ruokalusikallista ja pyyhkiessä se oli tosiaan ihan kirkasta. Lähdimme kuitenkin kiireellä satamaan ja sieltä vessasta soitin sitten naistenklinikalle, että voinko lähteä laivaan.

No sieltä sanottiin, että eivät todellakaan suosittele laivaan astumista, vaan tarkastukseen tulemista, sillä verenvuoto loppuraskaudessa saattaa merkitä vaikka mitä ja syy pitää tarkistaa.

Oltiin jo muutenkin myöhässä ja siinä vaan tyhjässä terminaalissa piti jakaa tavarat siten että muu suku (oltiin miehen isän syntymäpäiviä lähdössä juhlimaan suvun kanssa), mieheni ja 2 lastamme lähtivät matkaan ja itse jäin ulos laivasta... :(. Harmitti tosi paljon!!!

No tarkastuksessa meni yht. 3 tuntia, otettiin 40 min vauvan sydänkäyrää, virtsakokeet, sisätutkimus ja ultra ja tuloksena oli se, että minulla oli emätintulehdus, joka on herkistänyt limakalvot. Sain siihen antibioottivoidetta, jota laitetaan iltaisin asettimella.

Vauva oli nyt 1400g ja vettä oli ihan normaalisti ja liikkui hyvin jne.

Eli ei onneksi vakavampaa, mutta nyt ne muut shoppailee Tukholmassa ja meikäläinen kuluttaa aikaa yksin täällä tyhjässä talossa.

Että näin meillä. Olen silti tyytyväinen, että tein tämän päätöksen. En olisi osannut nauttia laivalla epätietoisuudessa.

Terveisiä kaikille heiniksille ja onnea hirmuisesti jo kahdelle (olenko pysynyt laskuissa mukana?) syntyneelle vauvalle ja heidän perheilleen.

Mukavaa odotusta lopuille, jotka ovat vielä yhtenä kappaleena.

sushi, rv 30+0

Vierailija
32/37 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että edellisellä kirjoittajalla oli kaikki kunnossa. Ihan varmasti oli hyvä päätös käydä näytillä, ei varmaan olisi osannut risteilysta nauttia jos vuoto olisi ollut ajatuksissa koko ajan.

Paljon onnea ja hyviä vointeja jo vaavin maailmaan saaneille!!!

Muille aurinkoista äitienpäivää!! ensi vuonna sitten vietellään... :)

Vierailija
33/37 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin tarkastus pitkästä aikaa.

rv 29+1

Kaikki kunnossa,

pissa ok,

verenpaine ok,

hemoglobiini ok,

vauva liikkuu kovasti,

syke 132,

sf-mitta 25

ja paino 58kg eli 10kg on tullut raskauden alusta ja nyt kymmeneen viikkoon ei olekaan tullut yhtään... mulla tämä painon nousu menee aina näin ihmeellisesti, alussa tulee masu ja paino ja nyt ei sitten juuri mitään. Tuttavatkin nauraa että mahani on ollut tämmöinen viikolta 10 lähtien =) ja ihan mukavan kokoinen kuitenkin jo on.

Neljän viikon kuluttua seuraava kontrolli ja ultra, mukavaa päästä vielä kurkistamaan pikkuistamme. Kuopuksemme, 2.5v, pohti lääkärireissun jälkeen, että " kyllä sillä vauvalla on pippeli, voitaisiin antaa sille sitten nimeksi vaikka pimpula...." Tämä kertoo paljon mikä kuopustamme tätä nykyä kovasti kiinnostaa...

Sushi: ihanaa että kaikki oli kunnossa, mutta ajoitus tuollaiselle tulehdukselle oli kyllä tällä kertaa varmasti huonoista huonoin.... tosi kurjaa, mutta koita nyt rentoutua ja nauttia olostasi ihan itseksesi kaikessa rauhassa... jos se vain on mahdollista =)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!!!

Vierailija
34/37 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tänään poikaa katsomassa ja painoakin oli tullut hieman lisää, vaikka se alkuvaiheessa kyllä voi heitellä.. Nyt 1120 gr. Eli pieni mies on, mutta toivottavasti kasvaa isoksi :). Raskausaikanakin mentiin alakäyrillä ultratessa.

Oasis: Mitään tarkkaa aikaa ei ole sanottu pojan kotiutumiselle. Sanottiin että se menee useimmiten lähelle laskettua aikaa, on tosi yksilöllistä. Joillakin yli sen ja toisilla alle. Vauvan pitää kuitenkin painaa ainakin yli 2 kiloa ja osata/jaksaa syödä ateriansa ja hengittää yhtäaikaa... Se on kuulemma usein vaikeaa keskosilla, että nieleminen ja hengittäminen onnistuu samaan aikaan. Toivotaan että aika kuluisi nopeasti, että saisimme vauvan kotiin.

Nyt taidan vetäytyä sohvalle telkkaria katsomaan...

Vauvakka ja ihana poika :)

Vierailija
35/37 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea pienoisesta pojasta!

Mulla siis tarina meni näin et rv 17 rupesin vuotamaan verta ja syytä ei silloin koskaan tiedetty.Vuoto oli siis tosi runsastakin että housut ja lattiat kastui.Olin välistä aina sairaalassa ja kotonakin makasin tammikuusta.Lopulta lähdin maaliskuun aluilla ambulanssilla sairaalaan kun vuosin taas enempi ja supisteli.Sain estolääkitystä mutta ei ne aurttaneet.Olin menossa alakertaan ultraan kun kahdentunnin tulos oli että kanava hävinnyt ja sormelle auki.Vauvaa ei edes kuunneltu vaan järjestettiin abulanssia Helsinkiin(Lappeenrannasta siis)ja laitettiin tipasta estolääkitystä.Sitten kahdenpäivän tiputuksen jälkeen menin osastolle synnytyssalista makaamaan ja olin siellä pariviikkoa saaden paljon supistuksien estolääkitystä.Ja vedet tosiaan oli menneet kolmeviikkoa ennen,sekin selvisi vasta siellä.Ja sitten 22.3.aloin illalla pulputa sitä verta ja supisti ja koski.Aamulla sitten kipujen perusteella ja hyytymien ja verenvuodosta päätellen lähdin kiirelliseen sektioon istukan irtoamisen epäilyssä.Ja sitten 23.3.rv 25+6 leikkaus aloitettiin.Pian kuulin olevani pienen tytön äiti ja kyllä hän itki ääneen.Ehdin nähdä pikkuisen kirppumme ja hipaista poskea ennen osastolle vientiä.Mitat oli 840g ja 33,5cm ja apgarit täydet 10/10.NYt tyttömme on mm.kokenut yhden tosi rajun infektion,mutta siitä selvittiin ja siirrettiin toissakeskiviikkona Lappeenrantaan vajaan 6 viikonikäisenä.Hengityskoneessa oli kaksipäivää syntyessään ja sitten infektion aikaan viikon.Irroitettiin nasaalista kokonaan 5 viikonikäisenä ja hengittelee nyt suppilosta puhallettavan ilman avulla.NYt tyttömme on 1490g ja 7vk (rv33)

Vierailija
36/37 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harmaalta näyttää ulkona...

Nekkis: Onneksi kaikki meni kuitenkin lopulta ihan hyvin! onnea sinullekin pienestä tytöstä! Joskus nuo tilanteet muuttuu tosi äkkiä, mäkin olin 7 viikkoa vuodelevossa, kun yhtäkkiä alkoi se istukka " pettää" verenpaineiden takia ja yhtenä aamuna sain kuulla että tänään on sektio. Onneksi viikkoja oli kuitenkin kertynyt jo kivasti. Onneksi meillä suomessa on noin huippuluokan keskoshoito! Kun ollaan nyt käyty sielä teholla, on saanut huomata että pieniä vauvoja syntyy aika paljon, vaikkei sitä ennen tiennyt

Vierailija
37/37 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä osannut mitenkään varautua silti noin pieneen vaaviin.Ja tosiaan mä ihan unohdin et mulla sitten löytyi se syy eli istukassa reunoilla oli kalvot ,joku harvinaisuus ja tosiaan se istukka oli myös justiinsa leikkauksen hetkellä irtoamassa kokonaan.Voimia myös sulle jaksaa sairaala-arkea ja hyvää äitenpäivää!