Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** ELOkuisten ma-ti **

07.05.2007 |

Aurinkoista päivää kaikille!

Viikonlopun pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10233066&p=2&tmode=1&smod…

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niitä lupasin tulla kertomaan.

Eli Rv27+3

paino: +233g/vko

RR:111/65

Pissassa:U-Gluk.+(huomenna uusi näyte paastovirtsasta)

HB: oli noussut 124 (edellinen 119)

SF:23,5

Sydämen syke:+

Liikkeet:++

Kaikki oli siis hyvin, eikä tarvitse raskausmyrkytystä epäillä enää, sillä sitä ei ole onneksi, nokipilkuista huolimatta. Ainoa tuo sokeri virtsassa, mutta luulenpa ettei siinäkään huolta, mutta onneksi niitä tarkkaan tutkivat kuitenkin, niin ei tarvitse itse enempää huolestua.

Kohta pitää lähteä töihin, motivaatiota tässä yritän haeskella. Allerginen nuha meinaa tulla, mutta vielä pyrin taistelemaan vastaan, jospa tuo sade auttaisi eikä lääkkeitä tarvitsisi aloittaa.

vauva2006 rv27+3

Vierailija
22/35 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä itse aion käyttää kestovaippoja pikkukakkosella ympäri vuorokauden. Esikoisen kanssa käytin vain päivisin kunnes hän oli 2v jolloin aloin käyttämään yöllä. Omassa käytössäni olen päätynyt seuraavaan: AIO- vaippoja emme ole edes kokeilleet, koska meillä ei ole rumpukuivuria. Olen huomannut, että mitä kevyemmällä kuivauksella kuoret saa takaisin jalkaan, sen parempi. taskuvaipoissa on " tasku" , jonne voi laittaa imuosan ja ulkokuori pitää kosteuden. Ne ovat käteviä, koska kuivuvat nopeasti ja imua voi lisätä tarpeen mukaan. Imuna käytetään tavallisesti joko harsoa, flanellipötköjä tai hamppusekoitetta. Uutuutena on myös bambusekoitteet. Käytetyt imut imevätparemmin kuin kaupasta ostetut. Meillä parhaiksi kaiksita ovatosoittautuneet hahtuvavillahousut! Ne tuuletetaan käytön jälkeen, ja meidän megpissaaja ei kertaakaan ole saanut niitä läpimäriksi yön aikana! Niiden sisällä olen yöllä käyttänyt sisävaippaa jossa on hamppua, ja päivällä froteista ohuempaa. Hyvää perusteitoa löytyy sivulta www.kestovaippainfo.fi

Meinaan kutoa muutamia hahtuvapöksyjä, ja jos haluat ilmaiseksi yhdet niin laita s- postiositteesi. Ja kuten paperivaipoissa, myös kestovaipoissa menee toisinaan läpi tai ohi, eli sänky on hyvä suojata.

T:Gekko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli rv 27+4:

rr:135/84

paino:+650g/vko...kokonaispainonnousu jo +10kg

pissa puhdas

hb:118,ei nouse kun juon kahvia otettua rautalääkkeet,nyt alan ottamaan yöllä.

sf-mitta:26cm

syke:140

liikkeet:++

tarjonta:rt

Olo on mainio,ei supista vaikka tekisi mitä ja mua ei väsytä vaikka hb on alhainen,kun norm. lukema minulle on 140 paikkeilla.

Lumina ja Lahja rv 27+4

Vierailija
24/35 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla sokerirasituksessa. Eipä se litku niin kamalaa ollut ja yhdellä kulauksella se meni alas. Minulle on tehty aikaisemmissakin raskauksissa rasitustesti ja aina ovat arvot olleet hyvät. Toivottavasti saisin nytkin ns. puhtaat paperit.

Vauva on rauhoittunut masussa. Tuntuu ettei se enää myllää samaan tahtiin kun aikaisemmin. Toki tila alkaa käymään ahtaammaksi. Liikkeitä tuntuu kuitenkin päivittäin. :-) Ens viikolla onkin sitten lääkärineuvola ja pääsee kuulemaan onko " alakerrassa" tapahtunut muutoksia.

Olen pinoutunut tähän eloisten pinoon nyt aika harvakseltaan, kun tuntuu ettei mitään uutta ole tapahtunut.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille elomammoille!

T: Ona rv 26+4

Vierailija
25/35 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sitten maagiset 24 viikkoa täyteen. Olo on iltaisin aika surkea, ahdistaa, henki ei oikein kulje, selkää särkee ja supistelee. Vauva liikkuu runsaasti iltasella, sitä on sentään mukava seurata. En oikein tiedä kuinka jaksan tehdä töitä juhannukseen asti. Päivät kun raadan töissä, niin illalla kroppa on kuin jyrän alle jäänyt. Olisi ihan kiva nauttia tulevasta kesästä ennen kuin vauva syntyy, mutta ihan pelottaa missä kunnossa sitä sitten on.

Olen aloittanut popsimaan Obsidania, toivottavasti hb nousee ja olo kohenee sitä myötä. Tällä viikolla meille on tulossa iltasella vieraita kolmena iltana (ovat kutsuneet itse itsensä, kun mulla on synttärit) ja pitäisi jaksaa vielä katsoo, että kämppä on kunnossa, leipoa ja seurustella työpäivän jälkeen. Olen niin huono sanomaan EI, että ihan harmittaa. No, onhan se ihan mukava seurustella tuttujen kanssa, mutta kun tämä kroppa ei oikeen siedä tällaisia ylimääräisiä hötkyilyjä.

Tulispas synkkä viesti. Joka tapauksessa mukavaa iltapäivää muille elokuisille!

Vierailija
26/35 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan käytyä sitte taas tuolla kardeologisella.

lion76 Mulla on ollu synnynnäinen sydänvika olikohan se Eteisväliseinä aukko ja vuoto aurttaläpässä. nyt on sydän kuitenki jotakuinkin kunnossa ,mutta nyt keuhkovaltimopaineet on ihan perssiellään kuulemma johtuu vanhoista vioista ja mitään ei voi ainakaan tässä vaiheessa tehä muuta ku seurata 2 viikonpäästä pitää taas mennä uudestaan ultrauttaa tota pumppua. Onneks sentään lupasivat ettei tartte maksaa polimaksuja ku on lähete äippäpolilta.,jotain positiivistä siis tässäkin. meinasivat ettei olisi lapsentekoon saanut alkaa ja että tähän taitavat jäädä, joten pitänee nyt sitten nauttia tästä ajasta kun viimmeistäpäivää. Eivät vielä osanneet päättää antavatko luvan synnyttää vai onko sektio tulossa.

Riippuu tietty siitäki miten toi mun toinen vaiva matalat tromposyytit asiaan vaikuttaa. Toivottavasti kuitenki jaksan tämän tytsyn saattaa maailmaan kunnialla, jos vaikka jää viimmeiseksi.

Kohta pitää alkaa valmistautumaan synnytysvalmennuseen,jos vaikka ehtisi syyä ennen sitä

Teresa81 +ötökkä (tytsy) 25 tasan

Vierailija
27/35 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käväistiin kasvu- ja kehityskontrollissa äitipolilla :o) Ja kehittynyt sekä kasvanuthan masukki olikin painaen tällä hetkellä 1 100 g ! Yli kiloinen paketti siis tuolla massussa möyrii minkä ehtii. Vieläkään eivät varmasti pystyneet sukupuolta sanomaan, mutta aavistus siitä jo sentään on ;o) Ovat sielläkin hanakoita selvittämään että syntyykö viidelle siskolle uusi sisko vaiko veli.

Kaikki oli muuten hyvin, istukka toimii ja sydän myös. Katsoivat virtaukset samantein ja niissäkään ei mitään vikaa. Nyt taasen odotellaan ensi viikon sokerirasitusta, 6.6 neuvolaa ja 12.6 äitipolikäyntiä.

Rapuäiti ja rakas Lahja 27+0

Vierailija
28/35 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään vain ja ainoastaan kestoja. Tai siis ollaan käytetty kuopuksen syntymästä lähtien. Ei ole mitään tilannetta että laitettas kertis päälle ;o) Eikä niitä meille edes osteta !

Meil on myös noita AIO -vaippoja ja hyvin kuivuvat. Esim. popolinin aiot mitä saa ihan sittarista toimivat ihan hyvin jopa yökäytössä 1½ v tytöllä, joka nukkuu putkeensa 12-13 tuntia. Imuina hamppu on ehkä hitusen imukykyisempää kuin bambu, mutta kuivatuksessa bambu jää pehmeämmäksi kuin hamppu ilman kuivausrumpua. Nyt näillä keleillä kuivuu miltei vaippa kuin vaippa ulkona päivässä.

Laiskoja päivä varten kannattaa hommata taskuvaippoja, joiden sisälle laitetaan imuksi ihan vaikka vain harso. Mutta harson pitää olla vähän toista laatua kuin nää äitiyspakkauksen vastaavat... Ne laskee pissat hetimiten läpi... Nettikaupoista saa mahtavasti hyviä ja laadukkaita harsoja. Toki voi valmiita imujakin käyttää, mutta meillä siis käytössä vain harsot ja hyväksi ollaan ne havaittu :o)

Ja käyppä katselemassa tosiaan ekana tuo linkki : www.kestovaippainfo.fi

Tuolta löytyy niin nettiostopaikkoja kuin muutakin asiaa kestoista ja materiaaleista. Myös pesuohjeita löytyy ja ohjeita pesuaineen valintaan !!! Melkeen vois sanoo että kokeilemalla löytää itselleen sopivat systeemit.

Tälle tulokkaalle ollaan hankittu muotoonommeltuja sisävaippoja : ovat aivan samannäköisiä kuin kertavaipat, mutta värikkäämpiä ja paljon mukavampia ;o) Kuorena meil on ollut itsetehdyt hahtuvat ja teolliset villahousut kuten myös teollisia PUL -kuoria.

Ja puolustuksena täytyy sanoo et 1½ vuoden aikana ei meil oo tullut läpi kertaakaan noista kestoista ! Suosittelen tutustumista näihin ja tuohon www -sivuun ja myös googlettamalla löytyy paljon lisätietoa :o)

Vierailija
29/35 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ajatellut, että AIO- vaipat kuivuisivat hitaasti. taidanpa pyörähtää Sittarissa ostamassa popolinit; olishan se kiva joskus vaan vetäistä paketti jalkaan ilman virityksiä:)

Minulla on koko päivän pyörinyt tähdenlennot silmissä; en uskalla mitata verenpaineita. Torstaina on äitiysneuvola, toivottavasti ei ala taas pre-eklampsia puskemaan päälle:( turvotuksia on nyt joka puolella niin paljon, että muistutan enemmän ilmapalloa kuin ihmistä:O

T:Gekko tänään aktiivisena

30/35 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriköin tässä siis taas...

Olen käynyt ko sivuilla lukasemassa tekstiä..ja siitähän menin ihan sekaisin..ku kaikki tuntuu olevan yhtä hyviä..mutta en viihtis ostaa joka merkkiä kokeilumielessä niin ajattelin kysellä vähän teiltä kokeneimmilta minkä te olette hyväksi valinneet...aattelin kuiteski käydä yhden jutta-jälleenmyyjän juttusilla josko häneltä sais vähän mainosvinkkiä vielä... noita aio-vaippoja voisin ainaski ostaa jo muutaman (ihan miehenki käyttöön) ku meiltä tuo rumpu löytyy...eikö sinne mahtunu kans lisäimut siis lisäksi?

mitäs luulet rapuäiti, ku meiltä löytyy 12v vanhoja harsoja, joita on siis pesty sataan kertaan, niin vieläkö niistä imutehoa löytyis? ovat sellasia pehmeitä ja ehyitä..äitini niitä ompeli pukluliinoiksi silloin...

Myydäänköhän niitä popolineja myös esim prismoissa?

Gekkokolmosen täytyy kyllä nyt levätä kunnolla jos niitä näköharhoja alkaa näkymään..joko sulla on verenpainemittari kotikäytössä? Ite mittailen säännöllisesti ja tänään ihan iski paniikki ku päänsärky iski vannellisena...mutta paineet oliki alhasemmat ku pitkään aikaan..

Nani kans taas

Vierailija
31/35 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tänään oli neuvola/lääkäri ja tässäpä tärkeimmät...

RR: 122/81

hb:118

Paino: Kokonaispainon nousu 6.1kg

sf:24.5

Sykkeet ja liikkeet: pluussaa

Paikat oli kiinni ja vauva vaikutti hyvänkokoiselta ja oli tällä hetkellä rt.

Seuraava neuvola onkin 6.6, laskettu aika lähenee.

Heti perään oli meidän poitsun 1v neuvola/lääkäri ja kaikki oli ihan ok, paitsi oli toisessa korvassa tulehdus ja toisessa alkava tulehdus ja keuhkoputken tuehdus... jee jee, jotain sinne päin vähän aavistelin kun viikon pitänyt kuumetta ja meillä ollut nyt 3 korvatulehdusta kuukauden välein. Mut onneks saatiin lääkkeet ja selvis mikä kuumetta pitää.

Mut nyt väsyttää niin ja kun poikakin nukahti, niin taidan minäkin nukkua:)

Palaillaan

Iivokki 27+4

Vierailija
32/35 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut tänään vain lyhyitä välejä pistäytyä koneella, joten en ole kuin ehtinyt käydä lukaisemmassa välillä osan pinosta. Nyt pääsin sentään loppuun saakka. Jäi mieleen keskustelut kestovaipoista. Itse ostan myös kestovaippoja, mutta luotan tuttavien kokemuksiin ja aion ostaa pari kuorivaippaa S-kokoisia Imsejä ja sitten imuja täytyy kai vain kokeilla. Nyt ostin yhden NB-kokoisen sisävaipan (Eemukan, koska vain oli söpö..) NB-kokoisen Imsen seuraksi. Jos tämä tuleva vauva on samanlainen kakkakone kuin esikoinen, niin täytyy kai sitten kokeilla niitä nauhavaippoja. AInakin Jutalta ja Mollavauvalta löytyy ihania kuvioillisia harsoja, joita meidän pitää kai hommata kakkakauhuisen miehen vuoksi. Ei mene sitten puklurätit/vaippaharsot sekaisin.. :) Varmaan myös taskuvaippoja kokeilen ja ostan etukäteen. Villahousuja en aio kyllä ostaa etukäteen, sillä suvussa on villa-allergiaa. Katson myös, minkälainen kakkaaja tulee.. :)

Monella olikin neuvolakuuluumisia. Onneksi harvalla vielä tapahtuu kohdunsuulla mitään. Itsellä lääkäri ylihuomenna ja kohdunsuuntilannetta itse mietin eniten. Toivottavasti on ja pysyykin vielä kiinni.

Västis ja Taimi 25+3

Vierailija
33/35 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti silmään kun luin tuon sun viestin.

Itselläni myös synnynnäinen sydänvika ASD primum. Eteisväliseinässä ollut reikä syntymästä ja mitraaliläpän vuoto, jotka alkaneet sitten vaivata ja korjattu kouluiässä.

Onko sulle tehty korjausleikkaus?

Ja miten raskaus/raskaudet sujuneet?

Itse odotan nyt esikoista rv nyt 25+2, hyvin on mennyt raskaus ja toivottavasti menee hyvin tästäkin eteenpäin. 2 keskenmenoa ollut tätä ennen ja hiukan varpasillaan mennyt alkuraskaus.

Ensviikolla neuvola ja parin viikon päästä lääkärineuvola, sekin jännittää.

Taidanpa lähtä tästä nukkumaan...

Onnellista odotusaikaa kaikille!

Vierailija
34/35 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti silmään kun luin tuon sun viestin.

Itselläni myös synnynnäinen sydänvika ASD primum. Eteisväliseinässä ollut reikä syntymästä ja mitraaliläpän vuoto, jotka alkaneet sitten vaivata ja korjattu kouluiässä.

Onko sulle tehty korjausleikkaus?

Ja miten raskaus/raskaudet sujuneet?

Itse odotan nyt esikoista rv nyt 25+2, hyvin on mennyt raskaus ja toivottavasti menee hyvin tästäkin eteenpäin. 2 keskenmenoa ollut tätä ennen ja hiukan varpasillaan mennyt alkuraskaus.

Ensviikolla neuvola ja parin viikon päästä lääkärineuvola, sekin jännittää.

Taidanpa lähtä tästä nukkumaan...

Onnellista odotusaikaa kaikille!

Vierailija
35/35 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä taas keskiviikko jo mut kirjoitampa silti tähän pinoon vielä ku uutta ei ole aloitettu. Tänään on toinen kerta synnytysvalmennusta edessä. Eilisestä ei kyllä saanu oikeen mitään irti istuttiin pienessä kokoushuoneessa. katottiin synnytysvideo ja saatiin muutamia papereita. No tänään aikapitkälti varmaan samanlaista. No jospa siitä kuitenkin jotain jäis mieleen.

-Idaliini- minkä ikänen sä oot ja mistäpäin. Mä voisin mieluummin kirjoitella näistä vaikka mesessä tai mailina ku en välttämättä kaikille kehtais omaa sairashistoriaani kertoa, joten onko sulla osotetta. muutenki ois mukava saada " kohtalo" toveri tähän tilanteeseen.

Mulle on tehty ihan pienenä avosydänleikkaus ja korjausleikkaus kouluiässä. Nyt oon voinu ihan hyvin, ainaki omasta mielestä. (Lääkärit voi sit olla toistamieltä). Ainaki ne sano eilen et tää on sit se eka ja viimmenen vauva meille :0( Joten pitää nyt yrittää ottaa tästä ajasta kaikki irti) Onko sulla tutkittu nyt raskausaikana tota sydänpuolta. Pystytkö synnyttää vai ottavatko sektiolla pois,ku aika on kypsä.

Meillä on muuten aikalailla samat ajatki mulla tänän 25+1 viikkoja.

elikkäs laita mulle sun osote jos haluat jutella yksityisemmin

Teresa81+ ötökkä25+1