** ELOkuisten ma-ti **
Aurinkoista päivää kaikille!
Viikonlopun pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10233066&p=2&tmode=1&smod…
Kommentit (35)
Kävin sitten eilen kaivamassa ne poikien vanhat vaunut esille!! Irrottelin kaikki kangas osat pesuun (saa nähdä saanko ne vielä kaikki takaisin paikoillee..) ja annoin isännälle tehtäväksi vähän huoltaa itse kärrejä. Yllätyin ihan itsekkin, ne olivatkin paljon paremmassa kunnossa kuin muistinkaan!!
Sitten oli pakko käydä jo vähän tokimassa vauvan vaatteita. Kaikki onneksi laatikoissa siististi pestyinä ja viikattuina. Totesin, että joo me ei sitten oteta sitä äitiyspakkausta, oli siellä sitten miten söpöjä vaatteita vaan.. Tuon eilisen tarkastelun perusteella totesin, että meiltä löytyy ainakin kuusi siistiä välikausihaalari (kaikki 60-70cm), viisi vastaavan kokoista toppahaalaria, isot pinot bodeja, paitoja, housuja, sukkia... poikien ensipipotkin!! Olivat sitten niiin söpöjä!!! Vauvakuume senkun vain yltyy!!!! Kuluisipa aika pian!!! (vaikka vauhdillahan tämä on mennytkin..). Ajattelin, että voisi sitten tuo äitiysavutuksen käyttää vaikka kestovaippoihin, tai johonkin!!!!!
Mahtava ilma tänään!! Tylsää lähteä taas illaksi koulun penkille istumaan.. vaikka vähiinhän sekin käy, ennen kuin kokonaan loppuu!!!! Täytyy vain jaksaa nyt sinnitellä nämä viimeiset illat!!!
pönttö-örvelö rv 25+2
Elikä painoinpa sitten tuota enteriä liian aikasin, sori..
Gekkokolmoselle ois kyssäri: Mille lääkeaineille olet allerginen? Siis ku ite olen luomuna synnyttänyt tuon ekan, toinen tuli hätäsektiolla, niin en ole aatellut että lääkeaineallergia (siis joka itelläniki on) ei sopiskaan joittenki kivunlievityksien kans...Siis osaatko tarkentaa mitä esim sinä et voisi käyttää? Mulla on asa- ja bentsoe-allergia, joten aika moni lääkehän noita sisältää...Jotenki ei ole tullu itelle nuo asiat vielä ainakaan mieleen..täytyyki muuten ens kerralla ottaa ne puheeksi neuvolassa..mullahan allergia puhkes vasta tuon ekan jälkeen joskus..
Taas on kovasti tehty töitä, onneksi jaksaa vähän paremmin mutta työmotivaatiota ei kyllä hirveesti ole...keskiraskauden virtaa on sen verran että koti on suurinpiirten siisti (jos nyt ei mentäs kauhesti sormella pyyhkimään noita yläkaappien pintoja..)
Pakko kait sitä on aikaa tilata tuonne sokru-rasitukseen..ei siitä varmaan pysty luistamaan :( vaikka se ei lopulta ole mitään, mutta yök!
Aurinkoa täälläki voi verhojen välistä kurkkia, mutta pidän kyllä verhot kiinni ettei iske migreeni..ihan lämmintä näyttäis olevan :)
Toivottavasti aurinkoisia viikon jatkoja!
Nani76 ja Vilperi 25+2
Eipä tässä mitään ihmeempiä ole kirjoitettavana. Syötiin juuri poikien kanssa kun mies oli paistanut muikkua. on meidän poikien lempi ruokaa joten mulle jäi isosta satsista vain pari pientä sinttiä. Täytynee jotain muuta vielä haukata että nälkä lähtee. Ulkona kun oltiin koko aamupäivä niin on oikee sudennälkä.
Minä taidan kallistua ottamaan pakkauksen kun on niin epävarmaa tuo että muualta niitä vauvan varusteita saa. paitsi tietysti kaupasta ostamalla vaan tulevat sitten kalliiksi. Meiltä kun uupuu nyt toppapuku, makuupussi, äitiyspakkauslaatikon patja (aion siinä alkuun nukuttaa vauvaa ja laatikoita kyllä olisi useampikin vaan ei patjaa), vauvan peitto, toppa töppöset ja käsineet, hiusharja ja vaatetta ei esim. 70cm koossa ole ainuttakaan. Noita ihan pieniä olen nyt kirppikseltä haalinut jonkin verran ja saanut kaverilta ja naapurilta jotain. Siskoni kyllä lupasi että siltä saa vauvalle mitä löytyy mutta kun niillä eilen kävin niin totesin että se löytäminen onkin sitten ihan juttu sinänsä. Kamala läjä tavaraa hirveenä sotkuna maasta kattoon olevassa läjässä joka täytti puolet niiden olkkarista. Että rupesi sitten epäilyttämään että missä kunnossa ja löytyykö niitä tavaroita edes ennen kun vauva syntyy. Eli ehkäpä pakkauksen otan kuitenkin vaan en ihan vielä halua asiaa päättää.
Nyt on mentävä laittamaan kuopus päikkäreille kun kitisee tossa siihen malliin että on ihan väsynyt.
aliisa ja ylläri rv 25 (tasan)
Jospa vihdoin saisin kans nuo neuvolakuulumiset ilmoiteltua:
paino + 340g/vko (yht 3 kg)
Verenpaine 107/68 (ihmekkös, jos vähän huippaa!)
Hemppa 135 (noussu ilman lisärautaa!!)
Kohdunpohja 25 (ilmankos on iso masu ;))
Kohdun suu oli kiinni ja kohdunkaulaa täydet 3 cm jäljellä. Sokerirasitustestissä olin perjantaina, ei ollutkaan ihan niin kamalaa kuin muistin. Muistin, että litkua piti useampaan otteeseen juoda, mutta kerralla se pari mukilllista juotiinkin. Olo oli heikko jo paaston takia, mutta paastoarvo oli 4,1, joka kuulemma on oikein hyvä. Kännykällä kuuntelin sitte radiota ja luin kirjaa ja äkkiä se kaksi tuntia hurahti. Autossa söin ruisleipää ja join jaffaa, ja kotona söin lisää. Nukuin kyllä päikkärit perään, sen verta heikotti kuitenkin.
Eilen touhusin illalla kotona, siivoilin eteisen kaappeja ja pakkasin viimeisiä talvikamoja pois, sen jälkeen supisteli ilkeästi. Säikäytti ihan! Jos nyt ei vielä kuitenkaan alettais synnyttämään. Mies oli ihan hädissään, koetin rauhoitella, ettei se nyt parilla supparilla synny. Mutta ehkä pitää vähän rauhottaa menoa...
Yöllä särki taas lonkkaa, neiti 4v kömpi meidän viereen ja oli vähän ahdasta nukkua. Yksi tylsä työasia vielä valvotti, onneksi se on nyt hoidettu ja täällä työt luistaa taas.
Meillä neiti 4v4kk jää mun kans kotiin syksyllä, itse asiassa meillä on neidin kanssa 7 viikkoa jäljellä :D Päätös vähän hirvittää, mutta meillä on onneksi tuo turvaverkko tiheä, eli apuja on lähellä useampikin, jos tarve vaatii. Seuriksen kerhoon ilmoitin neidin... toivottavasti pääsee.
Voikaa hyvin! Emma 26+3
ilma onkin tänään ihanan lämmin. eilen tuuli välistä niin et tuntui et korvat lähtee. aivastuttaa kyl enempi kun ilma taas lämpenee, noi siitepölyt lisääntyy.ihan hyvin on nyt vielä selvitty,kun astmalääkkeet kohdallaan. hb:kin oli noussut 103-110STÄ tonne 122:een.rautaa saan edelleen syödä koska varastot viel aika tyhjllään ja kaikki rauta menee käyttöön täl hetkellä. aattelin sinne synnytyksenkin jälkeen viel jatkaa jonkin aikaa .
muuten ihan hyvät voinnit. kauheesti tekis mieli puuhailla kaikkee. ikkunan pesutkin aloitin eilen. pian alan inventoimaan noita meidän vauvan vaatteita.kaikki on kyl tallessa. makuupussit, peitot ynms. esikon äippäpakkauksesta 02. hyväs kunnossa. talvipukukin ostettiin 05 syntyneelle pikkukakoselle kokoa 68cm. et on ihan sopiva sit tälle tulokkaalle just sit ekana talvena. pääasiassa vaatteet on poikien osastoa kun nämä kaks aikasempaa on poikia. et saa sit nähdä kumpainen tulee. ite kyl kattelen poikien pikkupodyja ja semmosia neutraalejamolemmille sopivia värejä. kyl noi pikku mekot on aika hurmaavia myöskin. mut kyl mä poikaa veikkaisin et olis tulossa. mitään tietoa ei ole, perustan sen vaan siihen kun on jo kaksi poikaa.
pianhan on tuo äitienpäiväkin. tarhassa ovat varmaan taas askarrelleet jotain kivaa äipälle ja perjantaina saa mennä aamupalalle tarhalle.
sunnuntaina olis sit kiva aada täytekakkua ja jotain kukkia. levätä jne. syödä hyvin.
voikaapas hyvin ja paksusti.
äippä ja masuasukas 26 tasan
Täälläkin masu vaan kasvaa ja potkut vahvistuu ;)
neuvola lääkäri oli tänään ja siellä tapahtu reuraavaa
hb 114 raudan syönti jatkuu
panoa tullut +800 lisää viikossa!!
sf:29
ja verenpaineet hyvät, en muista tässä lukuja.
vauvan sydämmen syke 150
pissa puhdas
kohdun suu oli auki sormelle
ja kanavaa jäljellä 3cm
nyt sitten kuitenkin päättivät laittaa minutkin tuonne sokeri rasitus testii huomenna tilailen aikaa.
huolestuin heti että kun auki jo sormelle mutta kuulemma ei välttämättä tarvitse tapahtua vielä pitkää aikaan mitään. jos kuitenkin rupee supistaa niin soitto neuvolaan tai sit muina aikoina sairaalaan..
taas tälläinen pikainen tervehdys täältä,esikoinen heräs juuri ja nyt välipalaa ja sit ulos kun ihana ilma.
ankka 25+6
Ensiksi: Nani: minulla on virallisesti todettu Sulfa- allergia, joka ei liity tietenkään kivunlievitykseen mitenkään. Kipulääke Voltaren sen sijaan nostaa pulssini saman tien lähes kolmeen sataan. Sillä perusteella olen siis itse päätellyt, että enpä ota turhia riskejä. Kestän kivun kuitenkin paremmin kuin anafylaktisen shokin:O Tietysti minulla vaikuttaa sekin, että ammatissani olen nähnyt kaikkia ikäviä allergisia reaktioita.
Minä olen jo pessyt ja viikannut kaappiin vauvan vaatteita ja kestovaippoaj. Tuntuu jotenkin turvallisemmalta, kun noita suppareita koko ajan tulee liikkeessä. vaikka minulla taitaa olla huippu tuo kohdunkaulan tilanne, kun sitä on 4,8cm ja muilla olin lukevinani, että 3cm. Mutta koskaan ei tiedä... Samalla katselen vaipparintamalla mitä puuttuu, ainakin pieniä hahtuvavillapöksyjä pitää kutoa:)
Vaunujen kunnostus onkin ihan helppo nakki. Merkki oli muuten Silver Cross, naureskelin että vampyyrikammoisille vanhemmille ne olis just passelit;) Pesin pinnat jotka on jotain tummansinistä nahkaa, ja meinaan tehdä koppaan valkoisen sisustan joka on hiukan topattu. Reunoihin pitsiä... Semmoisen, jonka voi helposti nykäistä pesuun jos maito lentää (tai joku muu osa falskaa).
Masukki on myllännyt jo aika ronskisti, saa nähdä miten paikat kestää kun se tuosta vielä kasvaa... ENää 5 viikkoa ja äitiysloma alkaa! Vaikka saikulla varmaan jatkan, näistä suppareista päätellen. Mutta eipähän pomo enää sitten hätyytä:)
Mitähän Maakuulille kuuluu? Hänen pikkuisensa käy mielessäni joka päivä...
Terkuin
gekko, Muru ja Masu 25+4
vähintäänkin taidan tulla hulluksi tämän muuton keskellä..nooh kai sen kestää.muuten paikat kestää (enkä rehki liikaa, supistukset muistuttavat tilastani) mutta pää varmasti vähintäinkin halkee.no eipä oo montaa päivää.
esikoinen 4v on nyt ollut kovin kiinnostunut vauvasta,iloiseen sävyyn juttelee.ymmärtää hyvin miksen voi häntä kantaa,mutta kovin jo odottaa että vähän jaksaisin.tänään naureskeli kun otin syliin, että " nyt mä pääsin vauvan viereen" =) juttelee " vauva luukku" juttuja,meillä vauva tulee luukusta ulos =) ja sitten luukku menee kiinni taas.
kovasti masu mylläilee monta krt päivässä.itse hätkähdän aina iltaisin miten paljon liikkuukaan,kun päivällä en oikein ehdi kauheasti pysähdellä.
asennosta en osaa sanoa mitään,itse veikkaisin että ihan poikittain, liikkeet tuntuu joka puolella.mutta enempi on tuolle oikealla kyljellä möykkyä.
sairaslomaa on vielä reilu viikko,ja työt kutsuisi sitten vielä kolmeksi viikoksi,aion jaksaa,ja työtoverit ovat varmasti valmiita auttamaan. en millään haluaisi tippua sairasrahalle,ja 10pv siinäkin karenssi.hui.
neitiniiskunen 25+4
Täällä takana huono yö. Uni oli katkonaista.
Oli aivan jumalattoman kuuma. " Nivusia repii" koko ajan hyvä et voi jalkoja siirtää. Repiikö muilla??
Tänään pitää taas mennä ouksiin kardeologiselle. Se tuo sydän meinaa vissin vetää sutturaa. Tosin ei se tähän olotilaan vaikuta eli siis olo on hyvä. Pitää varmaan kysyä et vaikuttaako noi sydänjutut sit mahdollisesti synnytystapaan.
Meillä alkaa tänään synnytysvalmennus. Jokos muilla on ollu?
Vähänhän tuo jänskittää mitä siellä " tapahtuu" Toivottavasti ehtii hyvin sieltä ouksista pois ennen sitä tai jos ei ehi niin pitänee mennä suoraan.
Tänä aamuna massuasukas piti taas tavallisen aamujumppansa. Eilen sitä taisi väsyttää niin ettei jumpasta ollu tietoakaan.Eilen ostin ekan menkon tytsylle ja löytyihän sitä tas kirpparilta muutaki ihanaa vaatetta.
Juups mut nyt pitää mennä aamupalaa ettimään ettei tytsy saa hepulia ku mamma ei älyä syyä. Mut palataan asiaan taas vaikka illalla ku eka valmennus on ohi Teresa81+ötökkä(tytsy) tasan 25+0
piti vielä lisäämäni että pohkeissa vetää suonta nii et itku meinaa välillä pääst.Seki omalta osaltaan estää tuota yöllä nukkumista.Onko tohon kellään mitään hyvää apukonstia.Teresa81
Siis suonenvetoon. Aloin itsekin taas nappailemaan magnesiumia kun öisin on alkanut vetää suonta, on muuten ihan hirvittävää herätä yöllä siihen tunteeseen. Viime raskaudessa oli sama juttu ja ainoastaan tuo magnesium auttoi.
Muuta, eilinen oltiin tytön kanssa kotona kun sairasteli viikonloppuna ja eilen oli vielä aika väsynyt. Tiedä sitten johtuiko väsymyksestä vai yleensä uhmasta mutta meillä oli välillä niin mahdottomia " taisteluita" että olin ihan tyytyväinen kun " pääsin" tänään töihin ;) Ihan mahdottomia juttuja välillä ja olenkin pikkuisen toivonut että tämä maha-asukki olisi poika jos pääsisi vähän helpommalla tuon uhmaiän suhteen...taitaa olla toiveajattelua.
Olo on kuitenkin hyvä joskin vähän väsynyt. Melko liikkuvaiselta tuntuu vauva mahassa olevan ja potkuja myöskin tulee vähän jokapuolelle. Eniten ehkä kuitenkin monotuksia tuntuu ihan alavatsassa, jopa viimekertaisen sektioarven alapuolella (haava vaakaan).
Närästyksestä on nyt iltaisin tullut uusi tuttavuus, en muista että olisi koskaan aikaisemmin närästänyt. Sen verran siitä on kyllä hyötyä että iltaisin jää iltaherkut kaappiin kun närästyksen takia ei tee mieli niitä syödä, ja hyvä niin ;)
Nyt pakko tehdä töitä, päivän jatkoja kaikille
Jav@ 24+1
Ihan pakko oli sanoa tähän väliin, että meilläkin vauva tulee ulos " vauvaluukusta" !!! Hauska yhteensattuma. Lisäksi meillä vauva ui " vauvasäiliössä" joka on äkäinen silloin kun supistelee...
T:Gekko
EN halua mitenkään masentaa, mutta pojilla uhma voi olla vielä kauheampi. tai siis se testosteroni näyttää aiheuttavan fyysisiä aggressioita ainakin kaveripiirin pojissa. Tyrkkivät puistossa pienempiä, käyvät käsiksi äitiin ja pikkusisareen... Vaikka taitaa se olla temperamenttikysymys. Meilläkin on kauheita päiviä fiksun 3v tytön kanssa... Toivon vaan, että rauhoittuisi ennen elokuuta.
Täällä masukki möyrii välillä niin, että maha heiluu. Muutenkin tämä on hyvin vilkas kuten isosiskonsa. Itse en uskalla edes toivoa, että pääsisin kakkosen kanssa helpommalla. Ehkä siinä mielessä, että huvituksesta huolehtii temperamenttinen isosisko:)
T:G rv 25+5
Täällä voidaan entiseen malliin eli ihan hyvin. Vauva myllää kamalasti välillä ja ootankin joskus, että eikö se nuku ikinä ?! Nivusissa tuntuu vähäsen liitoskipujen tyyppistä repimistä, varsinkin jumpan yhteydessä ja sen jälkeen ja semmoisissa äkkinäisissä liikkeissä muutenkin.
Sydän jatkaa edelleen omaa epärytmiään...se on näistä vaivoista kyllä kaikista kamalin !
Teresa: millaisia sydänvaivoja sulla on, kun olen sun tekstistä niistä lukenut ?
Ootteko muuten kukaan joutuneet kärsimään hiivatulehduksesta raskautenne aikana ? Mulla on nyt ollut jo pidemmän aikaa kutitusta ja kirvelyä, enkä osaa aina kyllä itsekään sanoa, onko kyse hiivasta vai vaan muuttuneen/lisääntyneen valkovuodon takia. Yhden canesten yhdistelmäpaketin käytin ja tuntui, että se ainakin auttoi. Mutta nyt taas viime päivinä on alkanut kutittaa ja oonkin laittanut sitä canesten voidetta. Tosin olen kyllä sortunut kamalaan sokerin ja vehnäjauhojopitoisten juttujen mässäilyyn...piparit, pullat, kakut kelpaa paremmin kuin laki sallii !
Onkohan toistuvasta hiivasta mitään haittaa vauvalle tai siitä, että joutuu esim sitä canesteniakin usein käyttämään ? Omat limakalvot ainakin on koetuksella jos ei muuta.
Ens keskiviikkona mulla onkin neuvolalääkäri, täytyy siellä ottaa puheeksi.
Harmaa päivä ilman puolesta tiedossa, jollei tuosta nyt vielä kirkastu. Eilen olikin ihanan lämmin päivä =)
Nyt aamutoimiin !
Lion+lionbaby 27+1
Lion:Hiivaa en ole kokenut raskausaikana, mutta olen kuullut, että canesten olisi turvallinen käyttää, kysele vielä varmistusta lääkäriltäsi. Ikävä vaiva joka tapauksessa.
( . ) Sitten omanapaisuutta, vauva liikkuu ja myllertää kovasto mahassa. Eilen oli kauhea päivä, nukuin yön todella huonosti, en siis kovinkaan paljon nukkunut koko yönä, välillä vauva myllersi niin kovasti ettei saanut nukutuksi, välillä oli kuuma ja välillä veti suonta vasemmasta pohkeesta tai sitten heräsin vaan postin tuloon tai pienimpäänkin ääneeen tai miehen kyljen kääntämiseen. Aamuvuorossa oli vähän väsynyt olo eilen. Lievää huimausta on ollut, mut ihmekkös tuo kun verenpaineet ovat alhaiset aina luonnostaankin pe mitattuna 110/54 ja hemppa on laskenut 119. Näin eilen ns.nokipisteitä näkökentässä ja tietenkin heti soitin neuvolaan ja kysyin onko myskytys oireita, sanoi, että tuskin vakavaa mutta tänään menen ylimääräseen kontrolliin varmuuden vuoksi. Eikä siinä vielä kaikki, illalla nousin liian nopeasti sohvalta ylös ja vatsan pinnassa navan yläpuolella tuntui siltä kuin suonta olisi vetänyt reunoilta ja sen jäkeen vatsan pinnasta tuntui inhottavalta kuin suonen vedon jäkitilassa. Olin huolestunut ja soitin keskusairaalaan ja kysyin neuvoa, ottivat minut vakavasti, kun yksi km takana ja sain jutella jopa lääkärinkin kanssa puhelimessa, hän oli sitä mieltä ettei kuulost amitenkään vakavalta, kun jo ohi menossa eikä ole suppareita ja vauvan liikkeet tuntuvat. Lääkärikin oli sitä mieltä että on voinut olla suonen veto tai sitten lihasrevähdys, mutta tuntui se inhottavalta jokatapauksessa. Yön aikana viimeisimmätkin suonenveto tuntemukset menivät ohi vatsalta. Vaikkakin sitten jalasta veti kyllä suonta taasen.
Tänään menen neuvolaan tarkastukseen klo10.45. Käyn sitten kertomassa mitä siellä sanovat.
Työmotivaatio on vähän alhaalla, nyt tuntuu ettei oikein jaksaisi, kolme iltaa olisi edessä, pitää katsoa mitä sitä tekisi.
Kävin eilen hakemassa jälkitoimituksena tulleen vauvan pinnasängyn lastentarvikeliikkeestä ja ostin samalla turvaistuimen pikkuiselle, oti sellaisen jossa erillinen alaosa, joka jätetään autoon ja siihen saa vaan naksauttamalla istuimen paikoilleen, vaikutti minusta parhaalta vaihtoehdolta.
vauva2006 rv27+3
Huomenta!
Niin se vaan tuli lomat tältä erää pidettyä ja arki alkoi.. Nyt sitten pitäisi taas juhannukseen asti jaksaa työskennellä.. Sitten KESÄLOMA! =)
Oli toisaalta ihan kiva mennä töihin, mutta kyllä illalla oli väsy, kun 12 h siellä oli.. Ei tarvinnut saunan jälkeen kauaa unta hakea..
Käväsin tuossa kaupassa ja pitäisi alkaa leipomaan ja laittamaan taas paikkoja ojoon.. Sänkykin vielä petaamatta.. Mutta olihan se pakko hetkeksi koneelle istahtaa.. Vaikka töissä eilen teidän kuulumisia vilkaisinkin.. =)
Mulla on ollut ihan virkeä olo.. Se väsymys kausi on taas ohi.. Olen huomannut, että ainakin mulla se väsymys on suorassa yhteydessä mm. ulkoiluun.. Tuo kävely ei vaan pidemmillä matkoilla ole enää kivaa noiden liitoskipujen takia.. Ja sunnuntaina tuli oltua pihahommissa => Mukavat supistelut loppu päivän.. Pitäisi näköjään ottaa jo hieman rauhallisemmin..
Huomenna olis neuvola, ihan hirvittää mennä vaaálle.. =) Kun syöminen on niin kivaa! Mutta ihanaa kuulla pienokaisen sydän äänet! Niin ja sitten olisi niiden kelan paprujen täyttöä.. Arg! Ymmärtääköhän niistä taas mitään...? =)
Toisina päivinä masussa on kova meno, toisinaan taas rauhallisempaa.. Eilen illalla tuo tuntui tanssivan polkkaa masussa.. Ihanaa!
Oikein mukavaa, joskin pilvistä päivää kaikille!
Piiu ja 007 rv 24+4
Nyt olen sitten ihan sekasin...sain miehen puhuttua siihen että " saan" ruveta käyttämään kestoja kotona ja minä siis.. no, nyt olen tutustunut tähän kestomaailmaan niin olen ihan sekasin,mitä kannattais ostaa...siis apua! Antakaan aivottomalle oikein hyviä neuvoja, mitä te ootte käyttäneet ja hyviksi todenneet, antakaa vaikka merkkitietoa...siis olen ihan oikeasti hukassa, mikä ois hyvä...niitä on niin paljon kaikenlaisia ja monen merkkisiä, kaikki näyttää netissä hyvältä, mutta mitä kannattaa ostaa ettei rahat mene kankkulan kaivoon????? Siis käytättekö all-in-one, kuorivaippoja, villakuoria vaiko mitä? Mitkä on parhaita imuja? Siis mun kokemus ulottuu vain harsovaippoihin ja muovikuoriin vuodelta -95 (ja huono sellainen)
Gekkokolmonen ja Jav@: meillä on siis kaksi poikaa kouluikään jo saatettu ja voin kyllä sanoa että meillä ei olla " kärsitty" uhmaa...pientä uhmaa on ollut näkyvissä ku koulunsa aloittivat mutta taitaa olla jotaki muuta...murrosikä sen sijaan on hiipimässä jo 12v pojan arkeen ;) Tämä tietysti on vain mun kokemus, eli taitaa olla siis enemmän " tapaus" kohtainen...
Hiivasta: mulla on tullu tulehdus aina raskauden jälkeen...se on aina melko oireeton...valkkarista (sen " rakenteesta" ) olen sen vasta pongannu, siis ei kutinoita..mutta nyt olen aatellut että ku nyt tää valkkarivuoto on ihan kauheeta että voisko se olla hiivan aiheuttamaa vai onko se ihan oikeasti vain raskaudesta johtuvaa?? siis määrä on ihan tolkuton..
Suonenvedosta: mulla auttaa jalan suoraksi vetäminen..magnesiumia en ole edes kokeillut..jostain olen lukenut että vichyn juominenki auttais mutta en ole kyllä ihan varma..
Maha-asukista: täällä kans jatketaan potkunyrkkeily harjoituksia..edelleen ollaan seisontatilassa, mutta on jo sen verran kasvanu pikkuherra että joutuu jo koukistamaan jalkojaan...mutta ei tosiaan niiden parin viikon yrityksen jälkeen ole edes aikonut kääntyä..siis tämä ei tee kuperkeikkoja..se ihan selvasti seistä tököttää vain ja tökki mua.. ;)
Kait noita töitä täytys jatkaa :(
Päivän jatkoja, vaikkakin sateista!
Nani76 ja Vilperi 25+3
lion76: mulla oli hiiva tuossa pari viikkoa sitten, kutisi tosiaan ja kävin sitte ihan gynellä näyttäytyyn, canestenia määräs. Sitte viikkoa myöhemmin kävin neuvolalääkärillä (jota en yrityksestä huolimatta saanu peruttua), joka sitten sanoi, että jos ei rauhoitu kutina, kannattaa tulla, jotta hän ottaa näytteen. Voi olla kuulemma muutakin kuin hiiva, johon pelkkä hiivalääke ei auta. En vaan muista, mikä se muu oli, ei mitään vaarallista kuitenkaan. Neuvolan täti vielä suositteli apteekista maitohappopuikkoja emättimeen rauhottamaan limakalvoja sen canestenin jälkeen. Mutta kannattaa varmaan sen neuvolalekurin kans jutella, jos oot sinne kerta pian menossa.
( . ) masu on iso ja aina tiellä ;) Sattuu meinaan mahaan vähän väliä, kun en muista sitä varoa. Vauva myllää, eilen ihmettelin mitä se jytinä ja kuplinta oli, niin käänty sitte päätarjonnasta perätilaan ja nyt sitten näköjään on pyörähtäny jo takaisin. Kovin liikkuu, päivisin ei aina oikein ehdi tarkemmin rekisteröidä...
Meille on flunssaa pukkaamassa, mies niiskuttaa koivun siitepölyä, ja minä ja neite 4v muuten vaan. Eivät kovasti ilahtuneet, kun tytön sinne aamulla vein, mutta minkäs teet, pakko olla töissä. Huomenna onneksi vapaa, ja voidaan vähän levätä.
Voikaa hyvin! Emma 26+4
kirjoitan pari krt viikossa vähän niinkuin raskauspäiväkirjaa,ja olin juuri aamulla kirjoittanut miten kerrassaan hyvin voin nyt.vaikka siis saikella olenkin yhteensä kolme viikkoa,se on auttanut ja olo on todella mahtava.
olin viemässä poikaa päiväkotiin,matkaa 200m tuosta metsän läpi oikopolkua.alkoi vähän kuin menkkakivut, sellainen mieto jomotus alamasulla.koitin saada poikaa kiirehtimään,mitäs hän kun jokaiseen paikkaan piti stopata ja jäädä leikkimään.mua alkoi tosissaan pyörryttää, tuli oikein tuskahiki ja päässä pyöri.ei auttanut kun tuolla lyhyellä matkalla istuksia maassa kahteen otteeseen.
olo helpotti aika pian.mutta kun takaisin kävelin oli edelleen pyörrytysolo, ja vedin syvään aina happea.nyt olen makoillut tunnin sohvalle.otin heti kättelyssä kaksi lasia vettä ja söin päälle ananasta ja rahkaa (suosikkikini,ja terveellistä),josko tästä vois kokeilla ylös nousua.
vitsit että säihkähdytti.ei tuo pyörrytys sinänsä,sitä on välillä ollut,muttei kyllä noin että tuska pukkaa,mutta tuo alamasun jomotus,mikä tuli ja meni nopeaan.ehkä vähän vielä tuntuu.
jotenkin tuli olo,että nyt tosissaan stoppia ja rauhoittumista, tuli oikein huoli masusta.
neitiniiskunen rv 24+5
Minusta on tullut lievästi laiska menemään viileämmällä säällä ulos muuten vain. Mukavuudenhalu taas iskenyt.
Laitoin tänään hakemukset, enkä edes viitsinyt kysyä, minkä pakkauksen mahdollisesti saisin. Sen näkee sitten. Joka tapauksessa äitiyspakkauksen saaminen on tosi ihanaa, vaikka kaikkia vaatteita ei tullut käytettyä edellisestäkään (siis niitä 70 senttisiä vähän kummallisia vaatteita). Turvotuksen tunnetta ei taas huomaa niin selvästi, kun luovuin vihdoin sormusten pitämisestä. Nyt taas sormet tuntuvat paljon hoikemmilta.. :)
Mukavaa viikkoa!
Västis ja Taimi 25+3