TAMMIKUISET (viikko 19)
****Tammikuiset ****
Vikli80 LA 30.12.07-3.1-08
Kerttuli2 LA 2.1.08
Amira LA 2.1.08
Plumeria LA 2.1.08
Pikku_Ruu LA 4.1.08
Anjuska76 LA 4.1.08
Aamuhalla LA 5.1.08
Satsumanäiti LA 7.1.08
Emik LA 7.1.08
Pii-tu vm81, toinen haaveissa, LA 7.1.08
tearangel LA 8.1.08
pompelo78 LA 8.1.08
Siru-Sofia LA 9.1.08
-Daisy- LA 9.1.08
vuma LA 14.1.08
Kommentit (78)
..tänne vielä ilmottautua, jäskättää! menkat viis päivää myöhässä ja kahdessa testissä ihan himmee viiva..? viime kuussakin oli myöhässä viis pv ja sitte testi näytti miinusta ja menkathan alkoi seuraavana päivänä, plääh! en kyllä voi uskoo että oisin taas raskaana..kolmas kerta:) niin kauan sitä aatellu ja salaa haaveillu ja nytkö mä muka sit olisin raskaana, jänskää.
LA:ko 11.1.08
Heippa!
Liityn myös teidän tammikuun mammojen joukkoon, LA 1.1.
Toinen lapsi on siis tulossa, edellinen syntyi 11/05. Onnea kaikille muillekin plussanneille! :)
Juuh, työt kutsuivat taas. onneksi nämä yöt ovat täällä rauhallisia, yksin valvon mutta myös siksi raskaita. Millähän viikoilla ne yövuorot kannattaisi jättää vähemmälle? Meillä on melkein aina 2 yötä peräkkäin.
Omaan napaan: vatsa pömpöttää, alavatsan nippailu on helpottanut viikonlopusta. itse menen neuvolaan 21.5, se on ihan perus käynti, papereiden täyttelyä ja muuta jutustelua. Tuntuu ihan hullulle kun ensimmäistä odottaessani sain tietää vauvasta viikolla 10 niin nyt tiesin jo viikolla 4+ :) tosin tämä lapsi onkin suunniteltu ja vaivalla väännetty :D
Onko kelläään kokemusta viisauden hampaan poistosta raskausaikana? minulla olisi samana neuvola päivänä ja vielä tuntia aiemmin hampaan poisto, pelottaa jo muutenkin. onkohan siinä jotain rajotteita?
täytyy rientää kierrokselle että mummulandiassa on kaikki hyvin
palataan
tearangel
Teen itsekin kolmivuorotyötä ja työkaverilleni, joka saa syyskuussa vauvan, oli lääkäri pari viikkoa sitten ihmetellyt, et eikö ole jo aika lopettaa öiden tekeminen. En tiedä onko siitä joku tietty sääntö, milloin niitä ei enää suositella. Meillä öitä on aina 4 peräkkäin ja keskiraskasta tehdastyötä tehdaan.
Oma olo; kaiken kaikkiaan hyvä ja päivä päivältä uskaltaa olla onnellisempi tapahtuneesta. Mies kun vielä jaksaa yrittää valaa " positiivista energiaa" extra huomiolla, niin mikäs tässä :) Muita oireita ei ole kuin rinnat, jotka tuntuu räjähtävän ja vatsan kipristely. Tosin nikkikset saa välillä ajatukset nyrjähtämään, siksi tuo " pos. energia" tarpeeseen tuleekin... Mutta sekin jo helpottamaan päin.
Onnea myös kaikille muille positiivisille ja tuleville uusille, onhan tuota tammikuuta vielä käyttämättä...
Pore71 rv4+6
Mä teen kans vuorotyötä ja suurimmaksi osaksi yötyötä..Meillä yövuorot on helpompia, kuin päivät, mutta saattavat tapauksesta riippuen olla vaarallisempia, kuin päivät..Itse tykkään tehdä öitä, mutta aion lopettaa ne, kun maha alkaa näkyä selvästi..Ja töissä yritän kyllä sinnitellä marras-joulukuun tietämille..esikoisesta jäin saikulle 2kk ennen äitiyslomaa supistuksista ja tytöstä olin koko raskausajan saikulla (mutta syynä ei ollut raskaus)..Nyt siis ole kotona ollut reilun 1½ vuotta ja nyt jään taas pois puolen vuoden päästä..
Tänään kai saisi sen neuvolan varattua, joten vartin päästä alkaa pommitus!!!
Eipä kummempia..Ihmettelen vaan, että miksei mulla ole rinnat kipeät..???Muuta oireilua on lievästi..huimausta, palelua, VÄSYMYS!!!!!!!!Molemmista aikaisemmista rinnat on kipeytyneet melko alussa..Toivottavasti ei ole huono merkki..
No, nyt aamupalalle..
pikku_ruu & minimii rv 6+1 tai 5+5
Etova olo senkun jatkuu vaan.. Aamut ja päivät on rankkoja kun koko ajan on tämä kuvottava paha olo, mutta iltaa kohti aina vähän helpottaa. Onneksi teen toimistotyötä, koska jos pitäisi tehdä jotain ruumiillista hommaa, niin ei kyllä pystyisi.. Nyt voi tässä hissukseen oman työpöydän äärellä juoda appelsiinimehua litroittai päivässä, että pysyy edes kohtalainen olotila! No mutta, täytyy ajatella että huono olo on vaan hyvä merkki. Esikoistytöstä oli kuvottava olo, muttei kyllä näin voimakkaasti.
Halutaan varmasti kyllä tietää vauvan sukupuoli ihan käytännön syistäkin - jos on tulossa poika niin pistän kaikki pinkit potkarit myyntiin ja nopsaan ;) Niitä kun on laatikkotolkulla! Mutta molemmat ollaan miehen kanssa kyllä sitä mieltä että toinen tyttö tulee.. Mies tietysti vähän toivoisi sitä poikaa, mutta ihan sama kumpi tulee, kunhan vauva ylipäänsä tulee!!
Menen omalle gynelleni ultraan parin viikon päästä kun on 7 viikkoa täynnä. Käyn muutenkin kaikki lääkärikäynnit hänellä, enkä terveysasemalla. Tämä siitä syystä, että mulla on maailman ihanin gynekologi ja toiseksi, jäi pahat traumat esikoisen kohdalla terveyskeskuksen perhesuunnittelu-lääkäristä!
Emik 5+2
uusi tulokas taalla kurkistelee. :)
eli tanaan tein raskaustestin ja plussaahan se naytti. olo on hieman sekava, kun lasta ei olla yritetty.. toivottu vahinko kuitenkin. :)
olen 22-vuotias, ensimmainen raskaus. isa 20-vuotias (syksylla 21v.) saksalainen. parisuhdetta takana liian lyhyen aikaa. asustelemme englannissa. olo siis todellakin sekava. ei tieda mita tekis. huhhu.
en olisi edes osannut epailla raskautta, jos ei olisi ollut viikon kestavaa menkkamaista kipua (aivan kamalaa) ja kuukautiset ovat sitten vahan myohassa. tassa pitais kohta lahtea laakariin tutkituttamaan asia, ettei vaan sattuisi olemaan kohdun ulkopuolinen raskaus tai muuta ikavaa. mutta ilmottelenpa sitten lisaa, kun varmuus asiaan on saatu.
Heips!
Ilmottaudun joukkoon iloiseen..elikkäs LA ois 8.1.08
Meillä siis tavallaan yllärivauva tulossa, kun oltiin TJOT meiningillä liikkeellä, kun esikoista yritettiin vuosi, niin nyt tulinkin ekasta kierrosta raskaaksi ja ikäeroa ei siis tule kuin 1v9kk eli esikoinen syntynyt vähän yli vuosi sitten 04/06...
Onkos täällä muita kelle tulee suht samanlaista ikäeroa sisaruksille?
Ja tuttuja...kirjottelin sillo toukotoiveiden puolella 2006?? Ja useammassa kuumeilijoiden pinossa...
Vikli80...siun nimi on jostain tuttu!?
Miulla ei viel mitää ihmeempiä oireita ole...selkäsärkyä, suuta kuivaa ja välillä öllöttää....lähes samat ku viime raskaudessa!
Tekis mieli kertoa jo kaikille ja esikoisestakin kerrottiin tai se lipsahti ennen sitä rv12...eli taijetaa yllättää mummot äitienpäivänä:-))
Kiva kirjotella taas täällä :-)
[color=red]JJ-82 RV5[/color]
En kyllä suosittelis raskauden aikana, jos käy niin kuin miulle että sain kipuun 600 buranoita ja antibiotti kuurin!!
Mutta ne kyllä siis leikattiin ikenen sisältä....voi olla eri asia kuin tavallinen näkyvän hampaan poisto!
Tervetuloa uusille!
Hätähousulle: Täällä käpykylässä myös soittoaika joka on ihan peestä! Ei kyllä tunnu saavan ketään kiinni¿
Huh huh mikä turvotus jo tässä vaiheessa. Okei okei, söin tuoretta ruisleipää ja sen kyllä huomaa ;) HAJUSTA...
Tissitkin on vielä kipeät, lähtikös se jossain vaiheessa pois?? Kun ei muista...
Uudet: Kopioikaa viimeisin lista mikä tässä ketjussa on ja lisätkää ittenne sinne LA:n mukaiseen järjestykseen. Niin saadaan kaikki mukaan, kun aloitetaan seuraava ketju..
Minun työaika on tosi vaihteleva.. Ei kyllä onneksi yötöitä. Mutta 7-22 välillä ollaan töissä 8h tai enemmän, aina joustetaan kun tarvitaan... Hullun hommaa...
Pitäisikin huomenna yrittää soittaa sinne neuvolaan. Saisi aika mennä jo nopsaan niin kuulisi onko siellä kaikki ok!!
Äitiyspakkauksesta: Me varmaan myös otetaan se, onhan siinä kyllä paljon tavaraa. Ja hyvälaatuista...
Mites mikä on teitin suunniteltu LAPSILUKU? Itse tahtoisin ehkä kolme lasta ja sitten voisin yhden iltatähden vielä pyöräyttää sillai vahingossa :) Yksi meillä siis on jo..
****Tammikuiset ****
Kerttuli2 LA 2.1.08
Amira LA 2.1.08
Plumeria LA 2.1.08
Hätähousu LA 2.1.08
Pikku_Ruu LA 4.1.08
Anjuska76 LA 4.1.08
Aamuhalla LA 5.1.08
Satsumanäiti LA 7.1.08
Emik LA 7.1.08
tearangel LA 8.1.08
pompelo78 LA 8.1.08
Pore71 LA 8.1.08
JJ-82 LA 8.1.08
Siru-Sofia LA 9.1.08
-Daisy- LA 9.1.08
vuma LA 14.1.08
eiks vois tehhä sellasen esittelypinon, missä muitakin tietoja...esim. monesko tulossa jne....??
****Tammikuiset ****
Kerttuli2 LA 2.1.08
Amira LA 2.1.08
Plumeria LA 2.1.08
Pikku_Ruu LA 4.1.08
Anjuska76 LA 4.1.08
Aamuhalla LA 5.1.08
Satsumanäiti LA 7.1.08
Emik LA 7.1.08
tearangel LA 8.1.08
pompelo78 LA 8.1.08
Siru-Sofia LA 9.1.08
-Daisy- LA 9.1.08
Huhtityttö LA 13.1.08
vuma LA 14.1.08
Miellä on ensimmäinen lapsukainen tulossa ja tällä hetkellä on viikko 4+4 menossa. Erittäin alussa ollaan tällä odotustaipaleella. Meillä on laskettu aika perhekerhonsivujen laskurin mukaan 13.1, toivottavasti tuo päivä ei tuo huonoa onnea tullessaan :/
Amira ja Kerttuli on ainakin tuttuja tuolta tammitoiveitten puolelta. Kuinkas te jakselette?
-huhtityttö-
LAittakaa vaan tuohon lyhyttä esittelyä, niinkuin minä laitoin. On kyllä kiva tietää vähän enemmän kanssasisarista! Voishan siihen laittaa myös että missä synnyttää. Esim. minä synnytän PKKS
vikli80 vm80, kolmas lapsi perheeseen, TAYS, LA 30.12.07-3.1-08
Kerttuli2 LA 2.1.08
Amira LA 2.1.08
Plumeria LA 2.1.08
Pikku_Ruu LA 4.1.08
Anjuska76 LA 4.1.08
Aamuhalla LA 5.1.08
Satsumanäiti LA 7.1.08
Emik LA 7.1.08
tearangel LA 8.1.08
pompelo78 LA 8.1.08
Siru-Sofia LA 9.1.08
-Daisy- LA 9.1.08
Huhtityttö LA 13.1.08
vuma LA 14.1.08
Pii-tu kyseli lapsilukua. Tämän jälkeen meidän lapsiluku on varmasti täynnä. Meillä on siis isosisko vm99, joka on mieheni edellisestä liitosta, ja sitten poika 01/06.
Eli JJ-82, meillä on myös tuollainen reilu 1v taapero! Luulisin, että nimimerkkini on tuttu sinulle tuolta vauvakuumepuolelta. Päivittelin niitä kuukausilistoja ainakin yli puolen vuoden ajalta, joten kuumeiltiin varmaankin samaan aikaan!
Eipäs muuta tällä kertaa...
T:vikli80 rv 6+3 ja 6+0 väliltä
Meillä oli vuonna 2006 tammikuussa synnyttävillä tuollainen erillinen lista. Itse sitä silloin päivittelin, mutta en kyllä nykyään jaksaisi lähteä siihen enää, mutta jos joku jaksaisi alkaa päivittelemään vastaavaa, niin olisiko kenties hyvä idea? Listaa voisi myös muokata, esim. tehdä paremman esittelyn jokaisesta odottajasta.
Tässä linkki tuohon listaan, ja paljonhan tuollaisia erilaisia listoja on näkynytkin lähes joka kuukaudelta!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6540292&t=6540292&appid=&…
Plussasin siis maanantaina ja laskettu aika 12.1.2008.
Esikoista tässä siis odotetetaan. Tavallaan yllätysvauva täälläkin, koska en todellakaan odottanut, että näin helposti kävisi. Osa tutuista ja esim. mieheni sisko on yrittänyt vauvaa jo monta vuotta - tuloksetta. Ite lopetin pillerit helmikuun lopussa ja yhdet menkat ehdi tulla. Maanantaina ihmettelin outoa mahakipua, jota oli jatkunut jo monta päivää ja varuiksi tein testin. Plussaahan se näytti. Oli se kyllä aika shokki, ihan tärisin. Mies oli yllättävän rauhallinen ja halasi vaan lujaa. Ensin mulle iski kauhea paniikki, mutta muutaman minuutin päästä olin aivan onnessani. Ja samoin oli mieskin. Nää pari päivää onkin sitten mennyt ihan vaan vauvajuttuja lukiessa:)
Ikää on mulla 26, mieheni 31.
Mahaa edelleen vihloo, mutta mitään muita oireita ei ole vielä ollut. Pakko kai se kuitenkin uskoa, että raskaana tässä ollaan. Tein vielä tiistai-aamuna toisen testin, ja viiva oli siitä vaan tummentunut.
elikkas aamusta kavin terveyskeskuslaakarilla, joka tunnusteli vatsaani mutta ei osannut oikein sanoa mitaan. sattui etenkin kun oikealle alavatsaan painoi. sellaista vihlaisevaa kipua koko vatsan alueelle. tilasi minulle sitten iltapaivaksi ajan erikoislaakarille. ensin katseli ultralla, ei merkkia missaan. sitten katseltiin tahystimella ja sieltahan se masuasukki (pieni sikiopussi) loytyi.. ihan oikealta paikaltaan. keskenmenon riski on kuitenkin suuri, koska mahakivut ovat nii kovat. 18paiva ois sitten uus aika nii katsellaan uudemman kerran milta tilanne silloin nayttaa. olen onnellisempi kuin luulin. :)
rv 4+6 elikkas mikas mulla sitten laskettuaika onkaan?
Tää alkaa tuntua enemmän ja enemmän todelta. Sain vihdoin neuvolasta jonkun kiinni. Jollain muullakin oli vaikeuksia siinä hommassa. Meillä on neuvolaan puhelin aika arkisin klo 9-10, mut jos siellä sattuu olemaan asiakas, eivät näköjään vastaa puhelimeen. No purnaus sikseen, pääsin siis vihdoin läpi ja sain neuvola-ajan jo ensi tiistaiksi. Tosi pian. Meillä ei ole neuvolassa mahdollisuutta ultrata, se tehdään sit sairaalan äitipolilla ilmeisesti viikoilla 12 ja 18.
Kauniita kevätpäiviä!
toivottelee
-Hätähousu- rv 5+6