**SyysSissien viikko 19**
Tässä taas uutta pinoa, ei muuta kuin ahkeraa kirjoittelua.
Ja viime viikon tarinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10197662&p=2&tmode=1&smod…
Kommentit (33)
Enpä ole sitten aikoihin kirjotellutkaan, mutta kokonaisena vielä ollaan...
Vkonloppu meni ihan mukavasti. Isäntä rakensi leikkimökkiä ja minä vähäsen koitin siivoilla. Nti tietysti autteli parhaansa mukaan iskää. :)
Flunssa on ja sitkeä. Neidillä se meni viikko sitten korviin ja yö siinä sitten valvottiin ja aamulla lekuriin. Molempiin korviin oli viheliäinen mennyt. Lääkkeet siis syöty ja kaikki ainakin toistaiseksi kunnossa.
Kynnet syhyää tuonne pihalle, mutta kuitenkin tulee niin kylmää vielä, että en viitsisi mennä laittamaan sen kumemmin noita kukkapenkkiä... Tänään olisi fysioterapia tuon iskiaksen tiimoilta ja huomenna neuvolatätiä katsomaan. Kelan papruthan sieltä sitten tulee.
Sairaslomaa jatkan. Kävin kokeilemassa työelämää ja iskias ei tykännyt yhtään. Sitten tuo masuasukki laittoi kans vähäsen vastaan, että pikkusia suppareita... Ei muuta kuin lekuriin ja sitten lisää lomaa. Nyt en enään töihin ole menossa, kun kesäloma alkaa tässä kuussa ja sitten alkaakin jo varhennettu äl.
Masu kasvaa hurjaa vauhtia :) Mitähän sitten on, kun ollaan lähempänä h-hetkeä. Moni on suureksi " haukkunut" ja meinannut, että uskoisi olevan pidemmällä. Muutama päivä ollut aika hiljasta, mutta elämää kuitenkin on välillä ollut. Huomenna sitten ne äänet taas kuulee :D Uusia pöksyjä pitäisi hommata, alkavat vanhat käydä niin haperoiksi, että kohta hajoavat päälle. Kävin myös katsomassa toukokuisia ja kohta mekin olemme sitten samassa tilanteessa... :)
Oikein aurinkoista päivää kaikille. Nauttikaahan tästä auringosta, kun ei tiedä koska seuraavan kerran näkyy...
Onkos täällä muita sissejä jotka menevät jakautumaan Satakunnan Keskussairalaan?
vm78 ja iiro rv 23+1
Huh, menipäs aikamoinen hetki kun luin kaikki viime viikon tekstinne =) Enhän mä niitä malttanut jättää lukemattakaan.
Prahassa oli ihanaa. Upea kaupunki, kivat ilmat, ystävälliset ihmiset, hyvä ruoka.. Tahtoo takaisin =)
Mukelo intoutui liikkumaan viime viikolla oikein urakalla. Ei varmaan niinkään potkuja mutta kuperkeikkoja senkin edestä. Se muuten tekee vähän jopa kipeää.. Ei siis tavallaan satu, mutta tuntuu kumminkin enemmän kun olisin kuvitellut. Ja tosiaankin, vähän väliä kun lähdettiin kävelemään vähänkin vauhdikkaammin tai jopa jostain syystä juoksemaan niin eikös tämä pikkukaveri päättänyt (ilmeisesti päällänsä) pökkäistä suoraa mamman virtsarakkoon. Hohhoijaa miten välillä alkoi jo ärsyttämäänkin.. Ihanaa toki, aivan uskomattoman ihanaa tuntea ne liikkeet kunnolla ja varmasti, mutta miksi just virtsarakkooon?? =) Tuli nimittäin Prahan vessat tutuiksi.. Luojan kiitos joka metroasemalla ja kadunkulmassa oli vessa!!
Toksosta oli puhetta, meillä on 2 kissaa ja olen kyllä ostanut hanskat pisukulhon tyhjennystä varten, mutta oikein hävettää myöntää, olen tainnut kahdesti laittaa hanskat käteen. Jotenkin ajattelen että pesu riittää. Salaattien ym pesukin on vähän niin ja näin, pitäisi todellakin skarpata asian suhteen! Söin tse
Ja seksistä. On se kieltämättä vähentynyt aikalaillakin. Ei oikein tee kummankaan mieli. Välillä tosin sitten otan itsekseni nokkiinikin, oonko mä jotenkin työntävä tällä hetkellä.. No joo, ei siitä ole kiinni, mutta mun mieheni vähän oikeasti pelkää sitä että vauvalle aiheutuu jotain vahinkoa (hassua, mutta totta), siis että hän painaa mun mahaa liikaa tms. Eikä sitä itsekään ole kovin aktiivinen tällä hetkellä. Hyvä näin. Vaikka aina välillä hirvittääkin että palautuuko se sitten vauvan syntymän jälkeen sellaiseksi spontaaniksi kuin aikaisemmin. Vaikka itsestämmehän se kiinni taitaa olla =)
No niin, nyt on pakko jatkaa töitä
Terveisin Colis ja Joululahja K-P jotain viikolla 22 tai 21 kai, mulla meni nyt ihan viikot sekaisin kun neuvolakortin mukaan vauva vastasikin ultrassa viikko sitten maanantaina 20+2 eli onkos nyt sitten tilanne 21+2 vai 20+4 mikä olisi lasketun ajan mukaan?? Laskettua aikaahan ei lähdetty muuttamaan, mutta mites mä nuo viikkoni sit katson? Heh, helpatkaa blondia!!
Ps. Kai mä voisin sen verran paljastaa että ultrakuvassa vauvan jalkovälissä näkyi 3 selvää " pampulaa" eli eikös se sitten niin ole että poikaa tässä odotellaan? Ymmärtääkseni tytölläkin voi olla paikat turvoksissa, mutta tuo 3 selvästi näkyminen + kätilön kysymys, mites, haluatteko tietää sukupuolen (ennenkuin siis näytti tuon kuvan) taitavat olla aika selviä pojan merkkejä.. <3
Hitto kun ne olis dvd´llä niin olisin pistänyt kuvan näytille.. Töissä ei oikein viitsi alkaa skannailemaankaan..
Pojat ovat kerhoilemassa ja täällä kotona on aivan hiljaista. Mulla olis sata ja yksi hommaa mitä pitäis tehdä ennen puoltapäivää mutta tässä sitä vaan kökitään koneella.
Kovasti mietin että pitäiskö hakea lisää sairaslomaa. Viime viikolla sain pakara (issiastyyppinen) kipuihin 5pv mutta eipä tuo jalka sen paremmin toimi nytkään. Vääristely tekee kipeää ja jos varsinkin pitää nostaa jotain. Töitä ei olis kuin huominen ilta ja sit olis viikon loma mutta kun sattuu niin sattuu. Tosin mulla ei ole minkäänlaista työmotivaatiota muutenkaan.
Huomenna olis vihdoinkin rakenneultra aamupäivällä, jänskättää vähän. Kiva nähdä pikkukaveri pitkästä aikaa. Josko tuo suostuisi vilauttamaan sukupuolensakin.
Perjantaina tuli turvakaukalo ja sitä sitten soviteltiin autoon että miten saadaan kaikki kolme muksua takapenkille mahtumaan. Päädyttiin siihen tulokseen että vauva tulee pelkääjän paikan taakse, esikoinen (6v syksyllä) keskelle pelkässä korokkeessa ja 3v turvavyöistuimessa kuskin taakse. Näin saadaan kaikille vyöt kiinni ilman säätämistä. Turvakaukalo on autobaby niin siihen ei niitä vöitä tarviikkaan joka kerta repiä.
Mutta nyt mä soitan sinne lekurille.
minttupipsa rv 22
Torstain ja perjantain kuppelehdimme tytön kanssa kotosalla. Iskihän se tauti sitten pikkaraiseenkin ja tosi sitkeää räkätauti mallia näyttää olevan, itseltäkään se ei ole vielä kokonaan lähtenyt pois. Väsyttää mutta ehkä tämä tästä. Jos hetken tuntuikin jo ihan viriililtä niin tämä tauti vei sitten taas loputkin virrat, hoh hoijaa.
Refluksi vaivaa ja syöminen on mitä on, hetken päästä kuitenkin eväät alkavat kävellä kohti lähtöpistettä ja minua alkaa ensin yskittää ja sitten oksettaa. Esikoisen kanssa ei tätä vaivaa ollut joten jippajee syksyyn asti, pitänee kysellä seuraavan kerran neuvolassa olisiko jotain lääkettä mitä tähän voisi syödä. Ennen käytin silloin tällöin Somacia ja sitä ei saa ainakaan paketin mukaan ottaa nyt.
Mukelo sentään potkii ja mesoo aika lailla joten tiedän kyllä että hyvin menee. Isosiskokin sai ensimmäiset tömpsäykset osakseen viikonloppuna kun sattui olemaan käsiensä kanssa sopivalla hollilla. Nyt sitten " suree" sitä että vauvalla ei ole masussa edes leluja eli siellä on sillä varmaan aika tylsää. Joopa joo, ihania nuo kolmevuotiaat.
Viimeinen koulupäivä tältä keväältä oli lauantaina ja ensi syksyksi ja talveksi on määrätty seminaareja 15 kappaletta. Ja niihin pitäisi ilmoittautua sitovasti etukäteen, jotta saavat aikataulunsa tehtyä. Ihmettelivät kovasti kun en suostunut syyskuulle esim. koulupäiviä lyömään " lukkoon" . Joo, minähän tiedän tarkasti että voin olla koululla joka torstai syyskuussa. Joustavaa tämä aikuisopiskelu :)
Itse pitäisi pitää 25.10 kolmen tunnin seminaari päättötyön viitekehyksestä, josta ei ole vielä hajuakaan. Enkä usko että haluankaan irtautua vauvasta noin pian pitkäksi aikaa. Mies kyllä pärjäisi neljä tuntia varmaan mutta mites meikäläisen tissit :) Siitä saisikin hyvät lööpit kun pienen lapsen äidin rinnat räjähtäisivät kesken seminaarin pitämisen. Hi hii! Pitänee yrittää keksiä jotain, en halua itselleni mitään aikataulua luoda etukäteen, kun ei yhtään tiedä käykö yhtä hyvä tuuri kuin esikoisen kanssa. Jonkun koliikkilapsen kanssa ei tasan tule paljon viitekehykset mieleen kun uni on ainut jota ajattelee..
Kaikkea sitä pitää miettiä jo nyt, voihan venäjä!
Mukavaa alkuviikkoa kuitenkin kaikille, yrittäkäähän pysyä terveinä
t: Typykkä ja Hermanni 20+jotain
Kun laiskottais niin vietavasti!
Onneks lounas on eilisesta valmis, ei kylla tuolla keittiossa huvittais edes haarata. Ilmatkin on vahan niin ja nain; pyykit kyl laitoin pihalle kun tuulee sen verran kuitenkin, vaikkei aurinko nyt paistakaan (asteita +21)
Ei uutta viikonloppunakaan sen kummempia; eilisen pidin taydellinen vapaapaivan kaikista kotihommista!
Ruokailuista viela; etta makin oon kylla kohtuudella syony kaikkea, paitsi pastoroimattomia maitotuotteita. Salaatit ollaan pesty huolella, samoin mansikat, muuten kaikki toimii kuten normaalistikin.
Seksista, etta jaista on touhut! Meilla ollaan normaalisti aktiivisia, ja olis mieskin aina valmis kuin partiopoika, mutta oma tilanne on nolla! Kun ei huvita niin ei. Varmaan aiheutti ' traumoja' tuo hematoomakin, kun yhen sekstailukerran jalkeen alkoi se valuttaminen niin kovana, etta iski paniikki!
Vai tammikuisia 08 jo remmeissa!? Mahan olin kirjoilla molemmissa; tammikuun 07 ja toukokuun 07 palstoilla (km:t) joten molempia on edelleen tullu seurattua...
Jopa elokuisten yks vauva on jo syntyny!
Mul on kiloja nyt sitten tullu jo 4.5kg. Ihan kohtuusti kun nelosesta oli sellasta +3kg /kk vauhtia ja sain satikutia lekurilta joka kerran!
Jos tan viikon viela jaksais pysya kovana ja ens viikolla sitten sinne 4D ultraan miehen kera!? Mites se kaytanto olikaan, virtsarakko tyhjana vai ei, mennessa?
Eipa tassa kummempia, voikaa hyvin
Levinia ja Hope rv 21+2
Ihanan aurinkoinen ja lämmin päivä tänään! Piti lähteä ostosreissulle tänään Ouluun, mutta se siirty keskiviikolle. Soitin jo Baby Style liikkeeseen ja varasin itelle Brion Basic-pinnasängyn. Joutuvat tilata kun pähkinän värisiä ei ollu varastossa. Kyllä on niin ihana ostella kaikenlaista tavaraa pikkuiselle. Varsinkin nyt kun ollaan jo menty puolenvälin yli.
Maha kasvaa kivasti koko ajan. Vauvakin potkii ainakin iltoisin kovasti. Eilen kivasti just virtsarakkoon. Joku muukin kirjoitteli siitä kuinka mahan kokoa on arvosteltu. Mulla sama juttu. Yks tuttu pyöritteli silmiään ja kysyi onko kaksoset tulosa, kun niin iso maha. Ja et kyllä tulee kova kesä kun nyt oon jo näin iso. Ei tollaset oo kauheen kivoja. Ite nautin kovatsi mahastani, mut tollaset kommentit latistaa aina. Mies vaan totes mulle noihin huomautuksiin et mitä sitten. Sehän on vaan hyvä kun on iso maha. Niinhän se pitääkin olla. Onneks mies jaksaa tsempata mua.
Meillä jäi silloin rakenne ultrassa hieman epäselväks sukupuoli. Ultraaja oli kahesti näkevinään pippelin, mut ei voinu olla sata varma. Nyt sitten kesäkuun alussa me varmaan mennään yksityiselle ultraan, jos vaikka saatais varmistus. Täälä ei ole 4d ultria ym. mut kuitenkin. Onko kenelläkään tietoa paljon tällanen ultra vois yksityisellä maksaa?
Iltapäivällä lähen äitini kanssa vähän kaupungille kierteleen. Soitteli juuri et mentäsikö Heseen syömään hän maksaa. Tottakai mä suostuin. Mä oon ihan pöhölönä hesen hamppareihin.Onneks oon raskausajan pystyny hillitseen itteäni, ettei oo liikaa tullu niitä syötyä.
Mutta nyt muihin hommiin taas.
Uma81 21+3
VM-78! Minä jakaannun Satakunnan k-s:ssa ja laskettu aika ois 5.9, milloinkas sulla?
Ihanan kesäinen päivä, jopa nautin puistossa oleilusta kun pitkästä aikaa ei tarvinnut palella ja pukea miljoonaa kerrosta vaatteita itselle ja neidille. Meillä neiti 2,5v on jo laittanu vauvalle lelut valmiiksi, että voi vauva sitten leikkiä kun syntyy...ja on suunnitellu mitä kaikkea opettaa vauvalle että hänestäkin tulisi nopeasti iso ja pääsisivät kahdestaan ulos.....voipi raukalla tulla aika pitkäksi......
Huomenna toisen kerran rakenne ultraan, tarkistavat vielä sen sydämen, mitä ei näkynyt kunnolla viimeksi.....josko sitten voisi huokaista helpotuksesta........onneksi mies sai järjestettyä vapaapäivän, jotta pääsee mukaan...
jahas, leikit kutsuvat
maitohamsteri ja kirppu 22+6
Meilla taalla keskisemmassa Euroopassa loppuivat nyt helteet ja alkoivat sateet. Tuntuu ihanalta! En tieda, olenko tana kevaana kehittanyt elamani ensimmaiset allergiaoireet, mutta tukalalta on tuntunut viime viikot. Tietty paasiaisesta alkanut flunssakin on edelleen jatkunut yskan merkeissa. Joka tapauksessa, sade raikastaa ihanasti.
Alkaapas valittako noista vatsan koko tai muista kommenteista yhtaan! Kateelliset vaan panettelevat... ;=)
Minulla edelleen kovin vaisusti tuntuu mitaan liikkeita, valilla joku ihan mitaton nipsahdus, joka voisi olla oikeastaan ihan mita vaan. Taitaa olla rauhallinen poika tulossa - no olisihan vastapainoa superenergiapakkaus-isosiskollensa. Meilla on tama ykkonen tosiaan oikea vakkara.
Muuten ihan hyva fiilis, mutta aika kova vasymys vaivaa. Tuntuu kurjalta, kun koko ajan VASYTTAA. Tassa vaan odottelen sita keskiraskauden ihanaa, energista vaihetta, vaan eipa kuulu. Naatti mika naatti, aamusta iltaan ja siina valilla. Yritan nyt pahimman flunssan taituttua aloittaa uudelleen kuntosalilla kaynnin tai kevyen jumpan (pilates), ehka se nostaa vahan energiatasoa. Ei tata muuten jaksa.
Mukavaa viikonjatkoa!
Mikä ihmeen väsymyskausi mulle on tullut sen energisen keskiraskauden tilalle?!?!?! Jellonamamikin valitti että koko ajan väsyttää, no, täällä on sulle kohtalotoveri. Mä oon ihan poikki, vaikka saan nykyään nukkua tosi hyvin ja aamulla pitkään. Uuvuttaa ihan kamalasti pitkin päivää ja hermot on niin kireellä että ei ikinä. Mä oon ihan hirveä, koko ajan tuntuu että pinna katkee just... Ja tulee semmosia voimattomuuskohtauksia että tuntuu ettei jalat kanna enää. Sitten vielä mulla on ruvennu supistelemaan tosi paljon, ja ne tuntuu silleen lievästi kipeiltä. En halua!! Vaavi kuitenkin polskii reippaasti masussa joten sillä ei liene hätää, mutta mutta... En keksi mitä mä voin ite tehdä että vähenis nuo supistelut. Mitään raskaita kotitöitä en tee nytkään. Päivät kuluu siinä että leikin ja paimennan tuota 10kk ikäistä esikoista. Toki sitä pitää nostella paljon ja tulee kyykittyä ja könyttyä lattialla. Mutta enhän mä nyt mitenkään voi sänkyyn heittäytyä ja palkata lapselle hoitajaa! Viikonloppuna huomasin että imurointi ei sovi mulle enää, joten sen saa mies hoitaa. Mitään mattojen tamppauksia tms mä en oo tähänkään asti tehnyt, ihan vain kevyttä tiskin laittoa ja pyykin pyöritystä sillon tällön. Ei siis oo mitään mistä vois enää keventää!
Anteeks nyt ku valitan näin hirveesti. :( Kai tämäkin joskus menee ohi, kammottaa vain ajatuskin siitä että jos tää on tämmöstä loppuun asti...
Colatoffeen Prahan reissu kuulosti ihanalta, millonkahan sitä ite suuntais taas johonkin!? Kovasti kutkuttelis aina välillä ja tiedän että mies tykkäis lähtee melkein mihin vain. Eiköhän me joku pieni reissu tehdä kesällä, ei tässä varmaan sopivaa saumaa muuten tuu pitkään aikaan.
Onneks on niin ihana ilma, se piristää edes vähän. Pari tuntia onkin jo tullu ulkoiltua tänään. Pikkumies oli haltioissaan leikkipuistossa, vaikka eihän tuommonen 10kk ikäinen osaa paljon mitään siellä vielä tehdä. :)
Voi onneks pikkusisko lupas tulla huomenna kaveriksi. Meinasinkin vaipua epätoivoon ku muistin että mies on iltamyöhään asti töissä huomenna. Ihanaa ettei tarvi olla koko iltaa yksinään tuon villin konttaajan kanssa! Joskus tuntuu että aivot murenee ja pää halkee ku ei oo aikuista juttukaveria. Nostan hattua yksinhuoltajille, mä en kyllä kestäis pienen lapsen kanssa ilman kumppania!
Nyt lähden keittämään kahvia, kaikki piristyskeinot pitää kokeilla! :)
Voikaa te muut paremmin.
Kirahviina ja pikkunyrkkeilijä rv 19+4
Itsellä menee se la tuonne syyskuun alkuun. Oikein laskettuna la on 23.8, mutta asukki on melkein 2 vkoa pienempi. Eli syyskuulle kyllä mennään. Itsellä on niin varma olo siittä. Hyvällä lykyllä olemme samaan aikaan jakautumassa. Nyt rv 23+1, mutta la ajan kanssa vkoja jotain 25. Eli itse olen koko ajan laskeskellut sen mukaan, mitä lekuri on sanonut.
vm78 ja iiro 23+1
Voi räkä! Ei mitään kovin hehkeitä fiiliksiä syyskuisissa, näin yleisesti ottaen..
Jos väsymys on tullut yhtäkkiä, voi se muuten johtua hemoglobiinin laskustakin!
Mullakin on yleistä väsymystä/uupumusta lähes koko ajan. Ei mitään suurta, mutta joutuu aina ponnistamaan että saa itsestään jotain irti ;)
Ja supistelee täälläkin, välillä kipeän oloisestikin :( Välillä maha on ihan ihmeellisen muotoinen kun supistuksesta kovenee.
Lisäksi olen ollut pari eilisestä kipeänä. Töissä jo oli tunne että kuume nousuu ja muutenkin kipeä olo. Poskipäät kipeät, korvia vihloo jne. Kuume sitten nouskin heti kun tulin kotia, illalla otin Panadolin kun niin särki joka paikkaa. Tänään ei enää kuumetta mutta muuten höntti olo, eli vapaapäivä.
Mies keitteli " aamupäiväkaffeet" , menempä nyt hörppimään sen. Palaillaan :)
Joo, sitä energistä keskiraskautta olen minäkin odotellut, turhaan! Eilen ei poika meinannut millään nukahtaa illalla ja siinä meni sitten se ' oma aika' pojua nukuttaessa, yleensä nukahtaa itsekseen sänkyynsä. Sitten kun itse pääsi sänkyyn niin mies alkoi vieressä kuorsata kun on kipeänä ja nenä ihan tukossa. Kolmelta heräsin vessaan ja valvoinkin sitten puolitoistatuntia, mies oli jo siinä vaiheesa siirtynyt alakerran sohvalle kuorsaamaan, ettei herätä meitä muita..huoh, huonosti nukuttu yö takana siis. Ja työt ei nappaa ei sitten yhtään..
Huomenna meinaan kyllä mittauttaa hemoglobiinin, tähän saakka ollut ihan hyvä jatkuvasta väsymyksestä huolimatta.
Sääkin on taas vaihteeksi sateinen, olihan tuossa välissä jo yksi lämmin päivä..
Sori valitusvirsi, Nyt esille ne, joilla on vähän positiivisemmat fiilikset, ettei kaikki vajota tähän väsymykseen..
Jondeliini ja pikkuinen 23+3
Niin se vaan tuli lomat tältä erää pidettyä ja arki alkoi.. Nyt sitten pitäisi taas juhannukseen asti jaksaa työskennellä.. Sitten KESÄLOMA! =)
Oli toisaalta ihan kiva mennä töihin, mutta kyllä illalla oli väsy, kun 12 h siellä oli.. Ei tarvinnut saunan jälkeen kauaa unta hakea..
Käväsin tuossa kaupassa ja pitäisi alkaa leipomaan ja laittamaan taas paikkoja ojoon.. Sänkykin vielä petaamatta.. Mutta olihan se pakko hetkeksi koneelle istahtaa.. Vaikka töissä eilen teidän kuulumisia vilkaisinkin.. =)
Mulla on ollut ihan virkeä olo.. Se väsymys kausi on taas ohi.. Olen huomannut, että ainakin mulla se väsymys on suorassa yhteydessä mm. ulkoiluun.. Tuo kävely ei vaan pidemmillä matkoilla ole enää kivaa noiden liitoskipujen takia.. Ja sunnuntaina tuli oltua pihahommissa => Mukavat supistelut loppu päivän.. Pitäisi näköjään ottaa jo hieman rauhallisemmin..
Huomenna olis neuvola, ihan hirvittää mennä vaaálle.. =) Kun syöminen on niin kivaa! Mutta ihanaa kuulla pienokaisen sydän äänet! Niin ja sitten olisi niiden kelan paprujen täyttöä.. Arg! Ymmärtääköhän niistä taas mitään...? =)
Toisina päivinä masussa on kova meno, toisinaan taas rauhallisempaa.. Eilen illalla tuo tuntui tanssivan polkkaa masussa.. Ihanaa!
Oikein mukavaa, joskin pilvistä päivää kaikille!
Piiu ja 007 rv 24+4
Jotenkin joo täälläkin sellainen nuhjunnihju olo.. Väsyttää ja masentaa.. Mulla se kyllä johtuu näistä käsisäryistä kun öisin heräilen jatkuvasti siihen että kädet puutuvat kuoliaaksi. Tilasin tänään ajan ja menen iltapäivällä käymään työterveyslääkärillä. Tyhmä mä olen jos suotta kärsin kysymättä olisko tähän jotain helppiä.. Reissussa ei särkenyt näin paljoa enkä kyl heräillytkään öisin. Voi olla et join siellä sit normaaliakin enemmän..
Sovin eilen duunissa että pidänkin ihan täysipainoisen äippäloman ja että mulle soitetaan sit vaan hätätapauksessa. Hyvä näin. Pomon vaimo sitä ehdotti ja sepä sopi mulle mainiosti. Ei nimittäin oikeasti kiinnosta yhtään.. Oon suunnitellu että en tulisi tänne enää takaisin ollenkaan vaan alkaisin sit äitiyslomalta hakemaan uutta duunia. Voi tietty olla että kiinnostus töihin nousee taas kunhan vähän virkistyn.
No niin se valituksesta.
Eiköhän se into tästä taas ala nousemaan.
Mahassa on aika hiljaista, taitaa olla Kihliskin väsy kun mun virtsarakkonikin on saanut olla lähes rauhassa tänään. Heh, toivottavasti se ei tästä sit loppupäiväksi intoudu sinne puskeilemaankaan...
Väsymyksistä huolimatta kaikille kivaa tiistain jatkoa!
Colis ja Joululahja K-P
Heips kaikille!
Nyt vaan niitä hemoglobiineja mittauttelemaan siskot. Itse tiedän tarkalleen miltä tuo uupumus ja väsymys tuntuu, kun olen siitä kärsinyt koko raskauden ajan enemmän ja vähemmän. Jouduin jo aika varhasessa vaiheessa alittamaan rautalääkityksen ja nyt jo popsin niitä tupla-annoksella. Jos vertaan reilun kuukauden takaista tilannetta tähän hetkeen niin tuntuu, että olotila olisi nyt pirteämpi vaikkakin hemoglobiinit oli edellisellä neuvolakäynnillä taas tippuneet. Tietysti tällä lomalla on ollut suuri merkitys jaksamiseen ja hyvään mieleen. Päiväunia voi ottaa silloin kun itsestä tuntuu, mulla kun nuo lapsoset ovat jo koululaisia. Kyllä se kuitenkin niinkin on, että tässä vaiheessa raskautta ei pidä enää itseltään samaa " tehokkuutta" ja " suorituskykyä" odottaa kuin normaalitilanteessa. Siitäkin huolimatta, että raskaus ei ole sairaus. Pieni ihmisenalku vie itsessään niin paljon energiaa sisällämme kasvamiseen ja kehittymiseen, että kyllä siitä osa on pois äidistä. Todellakin ottakamme rauihallisemmin myös siellä töissä. Suurin osa työkavereista kuitenkin ymmärtää tilanteen ja jos ei niin aina voi hakea sitä sairaslomaa.
Sopistuksia on ollut minullakin jo useita viikkoja, välillä pitäneet hereillä yölläkin. Onneksi mitään muutoksia ei kuitenkaan ole kohdunsuussa ja paikat eivät ole pehmentyneet. Käveylenkit senkun harvenee ja lyhenee, koska vatsa vetää herkästi kovaksi ja muutenkin ikävää painontunnetta tulee pitemmällä lenkillä. Itse lopetin heti alkuraskaudesta spinningin ja maratonilenkit, en vain väsymykseltä jaksanut. Eipä tässä enää olla nuoria 25v, vaan lähempänä neljääkymmentä, joten se asia täytyy vaan hyväksyä, että ikäkin tekee omia rajotuksiaan.
Muuten olen iloinut tästä raskaudesta valtavasti. Loppujen lopuksi yllämainitut asiat ovat pieniä asoita tähän onnen tunteeseen verrattuna ja vauvan odotuksiin liittyviin ihaniin asioihin, joita päivittäin huomaan. Vatsa pyöristyy somasti koko ajan ja vauva antaa itsestään merkkejä, Päivääkään en vaihtaisi pois ja kaikesta huolimatta olen kokenut myös niitä keskiraskauden energisiä hetkiä yllin kyllin. Kyllä niitä teille muillekin tulee ja varmasti onkin, kun taas vaan huomaa niihin tarttua.
Voimahaleja kaiille!
Haikarapolska ja neiti masukki 23+2
Kylläpä on aikaa vierähtänyt siitä kun viimeksi kirjoitin. Masu se vaan kasvaa jatkuvasti ja liikkeitäkin oon vihdoin alkanut tuntemaan päivittäin. Ei mitään sellasia teräviä ulkopuolelle tuntuvia potkuja kuitenkaan, enemmän myllerrystä.
Kuten niin monia muitakin täällä, muakin vaivaa valtava väsymys. Ja tuntuu, että oon jatkuvasti tosi kiukkunen ja herkkä loukkaantumaankin, ja lähinnähän se on tuo mies, joka tästä kaikesta joutuu kärsimään. Ja juuu.... eipä meilläkään kovin aktiivista seksielämää tällä hetkellä ole. Tää väsymys vie niin voimat, että kun vihdoin saa ton esikoisen illalla nukkumaan, ei tosiaankaan ensimmäisenä ole mielessä petipuuhat, vaan lähinnä sohvalla pötköttäminen. Päiväsaikaan ei tietenkään edes voi ajatella, kun pikkuneiti on vieressä jatkuvasti. No, ehkäpä tääkin väsymys vielä joku päivä helpottaa...
Eilinen piristi kyllä hetkeksi kun oli niin ihanan lämmin ja aurinko paistoi, oltiin tuntikausia neidin kanssa pihalla. :) Ootan niin kovasti kesää ja sitä kun voi viettää ulkona vaikka koko päivän.
Typy on päikkäreillä, taidan ottaa pienet unet itsekin. :)
Minzy ja masuvauva rv 21+1
Vihdoinkin päästiin kurkistelemaan masuvauvaa. Sielläpä se köllötteli tyytyväisenä. Mitat vastasi viikkoja ja kaikki elimet oli siellä missä pitääkin. kaksi kättä, yksi pää, kaksi jalkaa ja vartalo :) Jalkojen väliin ei oikein päästy kurkkaamaan, piti jalkojaan ristissä ja kaikenlisäksi napanuora kulki jalkojen välistä. No, mä kyllä olin mielestäni näkevinäni killuttimet mutta saapa sitten nähdä osuuko mun veikkaus oikeaan. Kahdesta edellisestä olin myös näkevinäni ja poikiahan nuo ovat.
Huomenna sitten aamulla neuvola, ei kyllä innostais yhtään. Mutta pakko mennä että saa ne kelapaperit. Laitan heti menemään kun pakkausta ei oteta niin tuleepa ne rahat sitten edes tilille, tosin ne on jo etukäteen käytetty :) Huomenna haen myös rintapumpun, löysin 15eurolla aventin pumpun, jee. Onhan tuo käytetty mutta keittämällä puhdasta tulee.
Makuuhuoneessa alkaa tänään remontti. Tarvii hakea vielä kipsilevyruuveja, saumanauhaa ja tasoitetta. Laitetaan saneerauskipsilevyt seiniin kun ei vanhoja tapettaja saa pois. Sitten maalataan. Ruskean eri sävyjä sekä valkoista olisi tarkoitus laittaa. Josko tulisi huoneesta vähän suuremman oloinen.
Muttan nyt tarvii mennä laittamaan lapset päiväunille, alkaa olla levotonta menoa.
minttupipsa rv 22+1
Onpa monilla ollu väsymystä liikkeellä.Jaksamista ja tsemppiä kaikille.Itellä kans jonkinverran maistuu uni paremmin (ei se koskaan ole huonosti maistunutkaan) ja pidempään, mut muuten ei sen ihmeempiä.
Sen verran on pakko kehua itteeni, että tänään siivosin omat vaatehyllyni ja onkin ilo katsella niitä, kun eivät oo enää kun kaatopaikkoja miehen viivasuorien rivien vieressä.Kaks pussillista aivan kulahtaneita vaatteita laitoin roskiin ja yhden keräsin kirpparille menemään. Ehkä tää on nyt mun jotain pesänrakennusta.
Onko joukossa ketään joka meinaa/on käyttäny kestovaippoja?En ole mikään luomuilija, mutta ajattelin, että jos toimivat meidän lapsella, niin ainakin osaks vois käyttää.Jos on siis kokemuksia niistä, mitä kaikkia osia pitää ostaa, mistä saa, paljon yleensä maksaa, mikä malli todettu parhaaks ja onko itsetehdyt toimineet, niin otan tietoa avosylin vastaan.Tuntuu aina että mä oon täällä aina jotain kyselemässä, mut kun oon niin noviisi...:)
Masussa on vilkasta edelleen joka päivä.Eilen näin päältä päin, kun oli oikein kova ralli menossa vasemmalla puolella mahaa.Nauroin ihan ääneen, kun oli niin jännän näköstä.Yritin sitten jutella ja silitellä, että rauhoittuis välillä.Kyllä äippä uskoo, että siellä voidaan hyvin ja kasvetaan.
Aurinkoista päivää ja voimia!
Hansu-80 ja Hemppa 22+3
Käytin niitä ekalla lapsella, ja olivat loistavia. Tosin yöt nukuttiin kertiksissä. Nyt aion käyttää myös öisin, jos jaksan. Mä käytin Fuzz Bunzeja, Pumpyjä ja villiksiä. Eniten tuli käytettyjä Fuzzeja, olivat kerrassaan käteviä. Kun lapsi meni hoitoon, jatkui vaippojen käyttö ihan normaalisti. En kyllä muuten ole kyllä mikään ekomamma. Mielestäni omakotitalossa on vain paljon helpompi pitää vaipparumba talon sisällä kuin ottaa siihen vielä kauppa ja roskis mukaan. Ja kyllä mä haluan vähän ajatella lastenikin tulevaisuutta, eipähän he ainakaan kuormita kaatopaikkoja niin paljon.
Kannattaa kokeilla ja sitten todeta haluatko käyttää vai et. Mielestäni paras on aloittaa siinä vaiheessa, kun vauva alkaa syömään kiinteitä tai kakkaamaan harvemmin. Varsinkaan esikoisen kanssa ei välttämättä kannata ensimmäisiin hetkiin lastata itseään vielä vaipparumballa. Monet ovat silloin väsyneitä ja haluavat tehdä asiat niin helposti kuin mahdollista. Itsekään en esikoisen kanssa viitsinyt aloittaa ihan heti. Mutta kun huomasin, että kestot olivatkin helpotus arkeen niin aloin niitä pitämään.
Etsiessäni meidän pinoa vilkaisin huvin vuoksi Toukokuisten pinoa ja voi kun oli ihanan odottavat ja jännittävät tunnelmat siellä, kuka lähtee seuraavaksi ja paljon jo onnitteluja jakaantuneille..Voih, kohtahan mekin jo ollaan tuossa. Enää 4 kuukautta, jotenkin ei vaan voi käsittää, ja kuten joku jo aiemmin totesi, tammikuiset jo pinoutuvat ahkerasti. Me ollaan OIKEASTI jo pitkällä. Ei vaan meinaa tajuta!!
Viikonloppu meni rauhallisissa tunnelmissa, mies oli flunssassa, joten isommat pihatyöt odottavat edelleen. Ja oli niin kylmäkin ja tuulista, että ei paljon ulkona viihdytty. Tulipahan siivoiltua ja pestyä ikkunoita sisällä. Yläkerran ikkunat pesty, ENÄÄ jäljellä alakerta, huoh..
Tällä viikolla taas neuvolaan. Nyt saan vissiin jo Kelan paperit ja pääsee sitten niitä täyttelemään. Ja on se taas ihanaa kuulla pikkuisen sydämen jumpsutusta, oman painon näkeminen ei varmaan niinkään kivaa..
Mukavaa viikkoa kaikille, voikaa hyvin!
Jondeliini ja pikkuinen 23+2