Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useilla ovilla ollut "ei virpojia"-kyltit, niillä joissa ei ollut olikin vastassa vihainen isäntäväki. Virpomisperinne on kuollut.

Vierailija
29.03.2026 |

Oma lapsi ei enää ensi vuonna virvo, vaikka olisi vielä virpomisiässä. Useilla ovilla tosiaan ollut kylttejä, joissa virpominen kielletään. Ja jos ei ole kylttiä ollut ja lapset soittaneet ovikelloa, on tultua avaamaan aivan raivosta punaisena, huudettu lapsille ja yhdessä paikassa päästetty jopa iso koira räyhäämään ja näykkimään sentin päähän lapsen kasvoista.

Toisella paikkakunnalla asuvan ystävättären 10v poika oli ollut pikkuveljiensä kanssa virpomassa aamupäivällä ja häntä oli oven avannut puolipukeinen mies alkanut repiä vaatteista. Huomenna rikosilmoitusta tekemään.

Nämä virpomiskielteiset lastenvihaajat ovat onnistuneet tappamaaan tämän hienon perinteen ja lasten ilon. YKSI HELEVATUN PÄIVÄ VUODESSA ja silti tekee tiukkaa olla ihmisiksi!!

Kommentit (310)

Vierailija
101/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä palsta kerää kuin magneetti kaikista negatiivisemmat, huonoiten voivat ja vihaisimmat ihmiset? "Ehkä alatte vihdoin ymmärtää, että teitä vihataan, eikä kukaan halua teitä lapsinenne mihinkään. " Onko lääkkeet jääny ottamatta?

Minusta virpominen oli mitä hauskinta lapsena! Ei haitannut vaikka ei joka paikasta hääviä palkkaa saanut. Minun ovella pienet virpojat saa käydä. Ei tarvi olla tuttuja. Ihan normi omakotitalo alueella asutaan. Toivon että lapseni saa virpomalla hauskoja pääsiäisiä kun kasvaa!

Vierailija
102/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö itsekkäiksikö vanhemmat ovat tulleet, että olettavat vähävaraisen antavan viimeisetkin rahat tai niillä ostetut karkit? 

Hävetkää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä virpomisperinne oikein sitten on ja on ollut? Ei meillä ollut sellaista 1950 tai 1960 luvulla. Asuimme Turun ulkopuolella ja lapsia oli isot joukot tuohon aikaan. Kukaan ei mitään virponut, ei koulussakaan puhuttu mitään virpomisesta. Mikä perinne ja mistä kotoisin tuommoinen on? 

Sinä olet vanha ja tietämätön mummo. 

Ei ollut meilläkään päin, ja mummokin on täälläpäin mummu.

Vierailija
104/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karatepotkua olisin minäkin antanut palkaksi😍😍😍🥰🥰🥰🥰😘😘😘😘

Jättää oven auki niin, ettei vedä lukkoon asti. Sitten odottaa näitä kutsumattomia tuholaisia, ja kun vaativa ovikellon soittelu alkaa, kenkäiset oven täysillä auki. 
Hyvässä lykyssä lentävät metri kaupalla koriensa kanssa! Eikös pääsiäisnoitien kuulukin lentää? 😂 

Minkä maalainen sä olet,kun kutsut suomalaisia lapsia tuholaisiksi? Ainoastaan muukalaisten kakarat tekevät tuhojaan kaikkialla.

Vierailija
105/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsiperheille makseta lapsilisää n. satanen per lapsi verorahoista? Luulisi sillä saavan ihan riittävästi karkkia, ilman että muiden pitää nekin vielä erikseen maksaa.

Myös hyvätuloisille maksetaan lapsilisät. Silti näiden mussukoille pitäisi antaa viimeisetkin rahansa

Vierailija
106/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun luokseni virpojat ovat aina tervetulleita, nytkin oli iso korillinen kaikenlaista herkkua odottamassa. Jostain syystä tänä vuonna kävi vain neljä virpojaryhmää. Olisiko syynä sitten nuo aloittajan mainitsemat asiat. 

Eiväthän lapset käy kuin muutaman tunnin ajan yhtenä päivänä vuodessa. En ymmärrä tällaista aggressiota ja vihamielisyyttä lapsia kohtaan. Annetaan lasten olla lapsia. Virpominen on ihana vanha perinne. Itsekin virvoin lapsena. 

Ikivanha kerääjämisen perinne, olisi ollut aika kuopata jo vuosia sitten. Osta omat karkit sille kakarallesi.

Eihän kyse ole karkista vaan vanhoista perinteistä! Siunataan virvottu terveydellä ja vauraudella koko alkaneelle vuodelle. Siksihän virpominen usein osuu pakanallisen uudenvuoden eli kevätpäiväntasauksen aikaan. Huomaa kyllä täälläkin että he keitä ei virvota, ovat katkeria ja huonovointisia. Se namu on vaan symbolinen palkkio. 

En minä halua mitään pakanallisia noitumisia ovelleni. Ei parane leikkiä tuollaisilla asioilla.

Ei se ole mitään pakanallista noitumista :D'

Miten ihmeen tietämättömiä ihmiset on? 

Tuo perinnehän tulee Raamatusta. Jeesus ratsasti aasilla Jerusalemiin ja ihmiset ottivat hänet riemulla vastaan ja levittivät vaatteita ja palmunoksia hänen tielleen.....

Palmunoksaa mallaa nyt se pajunoksa.  Pajunoksalla toivotetaan hyvää pääsijästä ja toivotetaan ihmiselle hyvää jatkoa, tuoretta ja tervettä.

Vierailija
107/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kurjaa että teillä meni noin. Meillä taloyhtiön someryhmässä oli lista asunnoista joissa saa virpoa. Lapseni kävi niissä kaikissa, ja joissain rapuissa kun kuulivat että virpoja talossa niin saattoivat huutaa naapurista että tule meillekin. Myös parvekkeelta huudettiin virpomaan kun jostain talosta oli jo lähtenyt. Minä laitoin meidän ulko-oveen lapun että meillä saa virpoa ja summerin numeron.

Summerin numeron? Taloyhtiö kiittää 😑

No kai sitä oman asuntonsa voi siihen laittaa, ei se summerin soitto kenenkään muun kuultavaksi tule.

Vierailija
108/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun luokseni virpojat ovat aina tervetulleita, nytkin oli iso korillinen kaikenlaista herkkua odottamassa. Jostain syystä tänä vuonna kävi vain neljä virpojaryhmää. Olisiko syynä sitten nuo aloittajan mainitsemat asiat. 

Eiväthän lapset käy kuin muutaman tunnin ajan yhtenä päivänä vuodessa. En ymmärrä tällaista aggressiota ja vihamielisyyttä lapsia kohtaan. Annetaan lasten olla lapsia. Virpominen on ihana vanha perinne. Itsekin virvoin lapsena. 

Ikivanha kerääjämisen perinne, olisi ollut aika kuopata jo vuosia sitten. Osta omat karkit sille kakarallesi.

Eihän kyse ole karkista vaan vanhoista perinteistä! Siunataan virvottu terveydellä ja vauraudella koko alkaneelle vuodelle. Siksihän virpominen usein osuu pakanallisen uudenvuoden eli kevätpäiväntasauksen aikaan. Huomaa kyllä täälläkin että he keitä ei virvota, ovat katkeria ja huonovointisia. Se namu on vaan symbolinen palkkio. 

En minä halua mitään pakanallisia noitumisia ovelleni. Ei parane leikkiä tuollaisilla asioilla.

Ei se ole mitään pakanallista noitumista :D'

Miten ihmeen tietämättömiä ihmiset on? 

Tuo perinnehän tulee Raamatusta. Jeesus ratsasti aasilla Jerusalemiin ja ihmiset ottivat hänet riemulla vastaan ja levittivät vaatteita ja palmunoksia hänen tielleen.....

Palmunoksaa mallaa nyt se pajunoksa.  Pajunoksalla toivotetaan hyvää pääsijästä ja toivotetaan ihmiselle hyvää jatkoa, tuoretta ja tervettä.

Kaikenlaiset uskonnontuputtajat ramppaa muutenkin ovella, ei ne lapset edes itse usko tuollaiseen hölynpölyyn vaan on vain karkkien ja rahan perässä mitä ne omat vanhemmatkin voisi itse lapsilleen antaa vallan hyvin. 

Vierailija
109/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma syy että päästät lapsesi tuntemattomien ovelle. Perinteet muuttuu ja nykyään virpomisesta kannattaa sopia etukäteen.

Ihmisillä menee taloudellisesti huonosti ja sitten pitäis vielä vieraille kersoille ostaa suklaamunia ja palkkioksi saat jonku risun mihin liimattu yksi sulka.

Vierailija
110/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seitsemänkerroksinen talo, joten meillä käy lähinnä talossa asuvat lapset virpomassa. Tänään kävi 8 virpojaa. Hassuin oli pienin virpoja, joka luetteli lorun lopun niin että "sulle vitsa, mulle pitsa" 😂

Mietin sitä, että ehkä kannattaisi ensi vuonna laittaa aamulla oveen joku tipun tai pupun kuva merkiksi sitä, että saa tulla virpomaan. Silloin lapset näkisivät helposti kenen kelloa saa kilkuttaa, eivätkä hermoheikot ja mt-potilaat saisi raivareita ja lapset olisivat turvassa. 

Vierailija
111/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsiperheille makseta lapsilisää n. satanen per lapsi verorahoista? Luulisi sillä saavan ihan riittävästi karkkia, ilman että muiden pitää nekin vielä erikseen maksaa.

Myös hyvätuloisille maksetaan lapsilisät. Silti näiden mussukoille pitäisi antaa viimeisetkin rahansa

Kyllä ootte naurettavia, aikuiset ihmiset :D

Kukaan ei teitä nälkäkuoleman porteilla olevia vaadi antamaan rahojaan kenellekään. Ette vaan avaa ovea tai sitten laitatte se kyltin, että ei virpojia. 

Riittää sitten rahat paremmin kaljaan ja tupakkaan. 

Eikä niille pienille virpojille käy kuinkaan vaikka eivät sitä teidän viimeistä 20 senttistä saakaan. 

Moni tykkää virpojista ja varaa heille kyllä tarpeeksi herkkuja. 

Kiehukaa te katkerat liemissänne . 

Että jaksetaan vinkua jostain virpomisesta. 'Ymmärtäisin, jos nämä virpojat heittelisi kiviä ikkunaa  ja tulisivat puukon kanssa ovelle vaatimaan karkkeja, mutta ne tulee pajunoksat käsissä toivottamaa tuoreeksi ja terveeksi tulevaksi vuodeksi. No onhan se kamalaa ja pelottavaa. 

Vierailija
112/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että oli lapsia, jotka hakivat munat? Aikuiset ne vasta ahneita ovatkin.

Vierailija
113/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipa sinulla huono vertailu. Virpominen on vähän eri asia kuin lapsilisän saanti. Lapsilisät tulee sitäpaitsi jokatapauksessa, virpominen  ja virpojalle oven avaaminen on vapaaehtoista .

Vierailija
114/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oma syy että päästät lapsesi tuntemattomien ovelle. Perinteet muuttuu ja nykyään virpomisesta kannattaa sopia etukäteen.

Ihmisillä menee taloudellisesti huonosti ja sitten pitäis vielä vieraille kersoille ostaa suklaamunia ja palkkioksi saat jonku risun mihin liimattu yksi sulka.

Jep. Vois nähdä enemmän vaivaa edes vitsojen eteen. Itse en osannut mitään virpojille koska vuosikausiin ei ole käynyt virpojia

Vierailija
115/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan, että noitatouhu ei jaksa kiinnostaa. Vielä kun halloween loppuis niin ois jo upeeta.

Virpominen on suomalainen perinne. Halloween on Amerikasta apinoitu ja kovaa markkinoitu juhla.

Vierailija
116/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, meillä ei kyllä koskaan virvottu. Sen sijaan kylä lapset kiertelivät jouluajan päätteeksi nuuttipukkeina. 

Vierailija
117/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä suoritamista tästäkin on tullut, ajattelin kun katselin miten mammat kuskaa autoilla maalattua lapsilaumaa ympäri kyliä virpomaan.

Vierailija
118/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalta kotoisin, mutta en ikinä siellä kuullut mistään virpomisperinteestä, eikä kukaan tullut huiskimaan, vaikka mukuloita oli joka talossa pilvin pimein. 

Kun muutkin kaupunkiin, olin ihan hoomoilanen kun ovelleni tuli pari mukulaa risut kourassa pyytämään karkkeja tai rahaa. No ei mulla sellaisia ollut antaa, ja suljin oven. 

Vierailija
119/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hirveätä!!!!

Mihin tämä maailma on menossa :DDDDDDDDDDDDDDDDD

Että oikein pitäisi suklaamuna ostaa. Voi voi. 

Alä osta äläkä anna, pidä ovi vaan kiinni, ketään ei kiinnosta.

Täällä virvotaan vasta ensi lauantaina. Huomenna menen ostamaan suklaamunia virpojille. Toivottavasti käy oikein monta. 

Vierailija
120/310 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jättänyt ulko-ovelle kulhoon aivan julmetun tulisi pahoja pilapalakarkkeja. Saavat naapurin kakarat jäähdytellä kieltään vielä huomennakin. Nämä samat kakarat heitelleet talvella lumipalloja ikkunoihin, niin kyllä hymyilytty kun näin kahmivan karkkeja. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän