Useilla ovilla ollut "ei virpojia"-kyltit, niillä joissa ei ollut olikin vastassa vihainen isäntäväki. Virpomisperinne on kuollut.
Oma lapsi ei enää ensi vuonna virvo, vaikka olisi vielä virpomisiässä. Useilla ovilla tosiaan ollut kylttejä, joissa virpominen kielletään. Ja jos ei ole kylttiä ollut ja lapset soittaneet ovikelloa, on tultua avaamaan aivan raivosta punaisena, huudettu lapsille ja yhdessä paikassa päästetty jopa iso koira räyhäämään ja näykkimään sentin päähän lapsen kasvoista.
Toisella paikkakunnalla asuvan ystävättären 10v poika oli ollut pikkuveljiensä kanssa virpomassa aamupäivällä ja häntä oli oven avannut puolipukeinen mies alkanut repiä vaatteista. Huomenna rikosilmoitusta tekemään.
Nämä virpomiskielteiset lastenvihaajat ovat onnistuneet tappamaaan tämän hienon perinteen ja lasten ilon. YKSI HELEVATUN PÄIVÄ VUODESSA ja silti tekee tiukkaa olla ihmisiksi!!
Kommentit (859)
Pedofiilit vain pentujen kimppuun!
Yhyy yhyy, kun lapsi nyt traumatisoitui
Eikö tämä valitus siitä, että lapset eivät tuoneet tarpeeksi palkkaa jo riittäisi?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs nämä älä avaa ovea valittajat nyt ovat? Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy..,
Eivät ole valittajia vaan antavat ihan järkevän neuvon noille hermoheikoille tapauksilla.
Vikahan ei ole lapsissa vaan näissä kakaraäideissä!
Eikö nämä teidän lapsenne läskiydy näistä kaikista munista?
On se kumma, että äiti itkee, ettei saanut tarpeeksi munaa
Ensi vuonna en laita varoituskylttiä koirasta vaan käsken sen hyökkäämään
Mitäs äidit täällä tekee. Onko oikea paikka äideille?
Vierailija kirjoitti:
Eikö nämä teidän lapsenne läskiydy näistä kaikista munista?
Ovat läskejä taikinakasoja jo alkaa päälle.
Olen joutunut muutamana vuonna kertomaan oven taakse tulleille "virpojille" ja syksyllä halloween-aikaan, että tapana on nähdä vaivaa niin oksien, asun kuin käyttäytymisen suhteen. Valitettavasti perinteen on pilannut nämä muualta tulleet, jotka eivät ole tietoisia tai vaivaantuneet ottamaan selvää, millaiset perinteet Suomessa on kyseessä. Aina olen ollut kohtelias, mutta saanut sitten "palkaksi" haukkumista ja oveen potkimista. Joten, enää en vaivaudu edes avaamaan ovea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ole itse suostunut virvottavaksi sen jälkeen, kun lasten mukana on sisälle/ovelle änkeneet lapsen/lasten vanhemmat kännykuvaamisineen. itse lapsena ollessa vrpominen oli nimenomaan lasten juttu - ilman vanhempia ja se oli osa lasten itsenäistymistä, että osaa mennnä neuvottelemaan "työsuorituksesta" vieraan ihmisen kanssa extempore. Ymmärrän toki, että nykyaikana vanhemmat haluaa olla läsä, kun on niin paljon avohoidossa olevia arvaamattomia ihmisiä, ja heitä joiden kuuluisi olla hoidossa, mutta eivät ole vielä jääneet hoitojärjestelmän hoiviin, mutta silti. En jaksa ottaa osaa mihinkään "meidän petteripirjo on tässä virpomassa ensi kertaa" - somejulkaisuihin tai olla osallisena neuvotteluissa "eihän tää haittaa, jos me kuvataan".
paljon helpompi ja yksinkertaismepi vain joko a) lähteä virpomispäivänä vaikka mökille, jonne kukaan ei eksy virpomaan tai b) olla avaamatta ovea lainkaan. En viitsi kieltolappua laittaa.
Hei pääsiäisen aikana liikkuvat TRULLIT, eivät trollit.
en käyttänyt kumpaakaan sanaa viestissäni. En trullia enkä trollia.
Annatteko lastenne syödä ventovierailta saatuja herkkuja? Ties mitä niissä on.
Jos mulla olisi ihmislapsia, virpominen tehtäisiin tädin ja mummun luona,ei random ihmisten kodeissa. Virpomisperinnettä voi ylläpitää hyvin siten, että sopii etukäteen omien kaveteiden tai sukulaisten kanssa asiasta.
Ja joo, kaikkien sukulaiset ei asu lähellä. Sit täytyy vanhempien käyttää mielikuvitustaan, missä voisi virpoa. Mä varmaan pyrkisin sopimaan etukäteen vaikka jonkun kivan naapurin tai kampaajan kanssa ja veisin suklaamunatkin valmiiksi, jotka tämä voisi ojentaa lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliit karkit lyhyestä lorusta ja vähän koristellusta vitsasta. Ei innosta.
Aivan totta, kyllä "kalliin karkin" eteen pitäisi vähintään tehdä joku näyttävämpi performanssi tai vaikka puolen tunnin pihan haravointi.
Ai niin, unohdit sujuvasti myös sen, että lorun ja vitsan lisäksi myös puvustus on merkittävä osa kalliista karkista saatavaa vastinetta.
Kiinnostelee teidän puvustukset ja virpomisvitsat yhtä paljon kuin kasa p*skaa.
Munaa vaan pennuille ja äideille!