Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useilla ovilla ollut "ei virpojia"-kyltit, niillä joissa ei ollut olikin vastassa vihainen isäntäväki. Virpomisperinne on kuollut.

Vierailija
29.03.2026 |

Oma lapsi ei enää ensi vuonna virvo, vaikka olisi vielä virpomisiässä. Useilla ovilla tosiaan ollut kylttejä, joissa virpominen kielletään. Ja jos ei ole kylttiä ollut ja lapset soittaneet ovikelloa, on tultua avaamaan aivan raivosta punaisena, huudettu lapsille ja yhdessä paikassa päästetty jopa iso koira räyhäämään ja näykkimään sentin päähän lapsen kasvoista.

Toisella paikkakunnalla asuvan ystävättären 10v poika oli ollut pikkuveljiensä kanssa virpomassa aamupäivällä ja häntä oli oven avannut puolipukeinen mies alkanut repiä vaatteista. Huomenna rikosilmoitusta tekemään.

Nämä virpomiskielteiset lastenvihaajat ovat onnistuneet tappamaaan tämän hienon perinteen ja lasten ilon. YKSI HELEVATUN PÄIVÄ VUODESSA ja silti tekee tiukkaa olla ihmisiksi!!

Kommentit (859)

Vierailija
701/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas sivustolla paljon lasten ja virpojien vihaajia. Veloja? Veikkaan, että suurin osa.

Ei ole vaan näitä antisosiaalisia ja mt-lääkkeensä unohtaneita tyyppejä. 

Itsellä ei ole lapsia, mutta otan vastaan ilolla sekä virpojat että halloweenkeppostelijat. 

Vierailija
702/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole itse suostunut virvottavaksi sen jälkeen, kun lasten mukana on sisälle/ovelle  änkeneet lapsen/lasten vanhemmat kännykuvaamisineen. itse lapsena ollessa vrpominen oli nimenomaan lasten juttu - ilman vanhempia ja se oli osa lasten itsenäistymistä, että osaa mennnä neuvottelemaan "työsuorituksesta" vieraan ihmisen kanssa extempore. Ymmärrän toki, että nykyaikana vanhemmat haluaa olla läsä, kun on niin paljon avohoidossa olevia arvaamattomia ihmisiä, ja heitä joiden kuuluisi olla hoidossa, mutta eivät ole vielä jääneet hoitojärjestelmän hoiviin, mutta silti. En jaksa ottaa osaa mihinkään "meidän petteripirjo on tässä virpomassa ensi kertaa" - somejulkaisuihin tai olla osallisena neuvotteluissa "eihän tää haittaa, jos me kuvataan". 

paljon helpompi ja yksinkertaismepi vain joko a) lähteä virpomispäivänä vaikka mökille, jonne kukaan ei eksy virpomaan tai b) olla avaamatta ovea lainkaan. En viitsi kieltolappua laittaa. 

Hei pääsiäisen aikana liikkuvat TRULLIT, eivät trollit.

Trullit olivat aikuisia, jotka halusivat viedä talosta karjaonnen. Yksi mummu muisteli miten heidän navetassaan oli tehty monenlaista pikkukiusaa pääsiäisenaikaan. Trullit pahantahtoisia ihmisiä ja virpojat hyväntahtoisia. Asiat ovat vain sekoittuneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella saa olla omanlainen suhtautuminen virpojiin mutta omasta mielestä se kuuluu hyviin käytöstapoihin antaa ainakin joku pieni suklaamuna virpojille jos haluaa olla kohtelias ihminen.

Ja jos ei ole varannut mitään virpojille, sitten ei vaan avaa ovea. Piste. 

Kaikenlainen räyhääminen ja raivoaminen ei kerro terveestä tasapainoisesta aikuisesta.

Vierailija
704/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SADANNEN KERRAN! TUNTEMATTOMIEN IHMISTEN OVIKELLOJA EI MENNÄ SOITTAMAAN! Ihan sama, jos sanot tähän, että olen lapsivihaaja tai ihan mikä vaan!

SAA NIITÄ SOITTAA JOS ON ASIAA!!!! SITÄ VARTEN OVIKELLOT OVAT!!!!!!

Se on ihan eri asia!

Ei ole. Virpojalla on sinulle asiaa.

Vierailija
705/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat perinteet katoavat kuten vierailuperinne, virpojat ja tiernapojat, ovella käy vaan kuljetuspalvelun ruokakuski. Ihmisistä on tullut pelokkaita ahdistuneita ja masentuneita kun jo virpojatkin ahdistavat, eiköhän tämä ole täysin internetin ja sosiaalisen median syytä kuten tämän vauva-palstan, täällä ihmiset vaan notkuvat eivätkä keskustele keskenään kasvotusten.

Minun ovelleni on Wolt-kuski aina tervetullut! <3

Lapsia jos en enää näkisi yhtäkään, voisin kuolla onnellisena. Ihanaa, että perinteet muuttuvat, senkin osalta, kuka ovelle tulee.

:-)

Minä voisin kuolla onnellisena, jos ei tarvitsisi enää kuulla pihassa karjuvia lapsia. Aivan sairaita kersoja ja vanhemmat myös kun eivät tuohon mielisairaaseen karjuntaan puutu. Kaikki naapurit ihan kypsiä jo.

Vierailija
706/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella saa olla omanlainen suhtautuminen virpojiin mutta omasta mielestä se kuuluu hyviin käytöstapoihin antaa ainakin joku pieni suklaamuna virpojille jos haluaa olla kohtelias ihminen.

Kaikenlainen räyhääminen ja raivoaminen ei kerro terveestä tasapainoisesta aikuisesta.

Elämme harhassa siitä, että olemme lopulta aika kunnollista väkeä. Todellisuudessa Suomessa asuu valtavasti ilkeitä ihmisiä. Todisteita löytää halutessaan muutamassa sekunnissa, jos hiirisormi on nopea. Miltä tahansa sosiaalisen median alustalta löytää joukoittain suomalaisia, jotka latelevat loukkauksia, solvauksia ja uhkauksia toisille suomalaisille. Tavaksi on tullut selittää, että ilkeä käytös johtuu verkosta, mutta mahdollisuus ja sopiva kanava eivät selitä muiden ihmisten satuttamista. Saasta ei tartu ihmisen mieleen viestintäkanavasta ja putkahda jotenkin selittämättömästi pahoina sanoina kommenttiin. Saasta on kommentoijan mielessä. Kanava antaa vain mahdollisuuden purkaa sen.

Vierailija
707/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain avannut ovea mahdollisille virpojalle. Voisi lopettaa koko perinteen. Nyt on lama. Onko työttömillä varaa ostaa herkkuja virpojille. 

Vierailija
708/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ovien potkiminen on hyväksyttävää?

Vierailija
709/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämme harhassa siitä, että olemme lopulta aika kunnollista väkeä. Todellisuudessa Suomessa asuu valtavasti ilkeitä ihmisiä. Todisteita löytää halutessaan muutamassa sekunnissa, jos hiirisormi on nopea. Miltä tahansa sosiaalisen median alustalta löytää joukoittain suomalaisia, jotka latelevat loukkauksia, solvauksia ja uhkauksia toisille suomalaisille. Tavaksi on tullut selittää, että ilkeä käytös johtuu verkosta, mutta mahdollisuus ja sopiva kanava eivät selitä muiden ihmisten satuttamista. Saasta ei tartu ihmisen mieleen viestintäkanavasta ja putkahda jotenkin selittämättömästi pahoina sanoina kommenttiin. Saasta on kommentoijan mielessä. Kanava antaa vain mahdollisuuden purkaa sen.

No ei siinä mitään saastaa ole, jos ihminen haluaa vapaa-aikanaan olla rauhassa kotonaan eikä pidä vieraista lapsista jos kaikista tutuistakaan. Pahempaa olisi teeskennellä. Ihminen saa olla aidosti sitä mitä on. Vanhetessa happanee, ja niin pitääkin. Minusta äkäiset ihmiset ovat ihania. Ei niitä kiinnosta muiden asiat, he haluavat vain olla rauhassa. Antakaa heidän olla.

Vierailija
710/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain avannut ovea mahdollisille virpojalle. Voisi lopettaa koko perinteen. Nyt on lama. Onko työttömillä varaa ostaa herkkuja virpojille. 

Olen työtön ja ei ole varaa ostaa herkkuja itsellekään. Tiukalla budjetilla mennään eikä loppukuusta käydä kaupassa ollenkaan.

Vierailija
711/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas sivustolla paljon lasten ja virpojien vihaajia. Veloja? Veikkaan, että suurin osa.

Oon itse vela mutta tykkään pikkulapsista ja mielestäni lapsen aito riemu ja ilo kasvoilla on tosi suloista, yhtä suloista kuin koiranpennut 😊

Itse olen lapseton, mutta iloitsen myös virpojista. 

Yritteliäs 4-5 -vuotias naapurin tyttö kävi vielä tänä aamunakin kysymässä saako virpoa 😂 Sanoin että virpomispäivä oli jo eilen (hän kävi eilen kaksi kertaa), mutta kuulema sisko söi hänen kaikki karkkinsa, joten annoin sitten ne muutamat ylijääneet suklaat hänelle. Sain uuden vitsankin. Todella yritteliäs tyttö 🤣

Vierailija
712/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole edes ovikelloa ja ovi avataan niille, jotka ilmoittavat etukäteen tulostaan. 

Meillä ei siinä ole varmaan patteria ollut vuosiin. Nykyään on tosiaan kohteliasta ilmoittaa tulostaan eikä vain ilmestyä oven taakse ja se on tehnyt ovikellosta tarpeettoman.

Vierailija
713/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole edes ovikelloa ja ovi avataan niille, jotka ilmoittavat etukäteen tulostaan. 

Yritin käydä muuten äsken ilmoittamassa että teillä näyttää katto palavan, mutta kukaan ei avannut ovea kun koputin...

Vierailija
714/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjuureissuja. 

Vierailija
715/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole itse suostunut virvottavaksi sen jälkeen, kun lasten mukana on sisälle/ovelle  änkeneet lapsen/lasten vanhemmat kännykuvaamisineen. itse lapsena ollessa vrpominen oli nimenomaan lasten juttu - ilman vanhempia ja se oli osa lasten itsenäistymistä, että osaa mennnä neuvottelemaan "työsuorituksesta" vieraan ihmisen kanssa extempore. Ymmärrän toki, että nykyaikana vanhemmat haluaa olla läsä, kun on niin paljon avohoidossa olevia arvaamattomia ihmisiä, ja heitä joiden kuuluisi olla hoidossa, mutta eivät ole vielä jääneet hoitojärjestelmän hoiviin, mutta silti. En jaksa ottaa osaa mihinkään "meidän petteripirjo on tässä virpomassa ensi kertaa" - somejulkaisuihin tai olla osallisena neuvotteluissa "eihän tää haittaa, jos me kuvataan". 

paljon helpompi ja yksinkertaismepi vain joko a) lähteä virpomispäivänä vaikka mökille, jonne kukaan ei eksy virpomaan tai b) olla avaamatta ovea lainkaan. En viitsi kieltolappua laittaa. 

Hei pääsiäisen aikana liikkuvat TRULLIT, eivät trollit.

Trullit olivat aikuisia, jotka halusivat viedä talosta karjaonnen. Yksi mummu muisteli miten heidän navetassaan oli tehty monenlaista pikkukiusaa pääsiäisenaikaan. Trullit pahantahtoisia ihmisiä ja virpojat hyväntahtoisia. Asiat ovat vain sekoittuneet. 

Eipä taida aikuiset trullit enää kiertää Pohjanmaalla vaan ne pikkunoidat ja -velhot, ja trulleiksi heitä siellä sanotaan. 

Vierailija
716/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon itse vela mutta tykkään pikkulapsista ja mielestäni lapsen aito riemu ja ilo kasvoilla on tosi suloista, yhtä suloista kuin koiranpennut 😊

Itse olen lapseton, mutta iloitsen myös virpojista. 

Yritteliäs 4-5 -vuotias naapurin tyttö kävi vielä tänä aamunakin kysymässä saako virpoa 😂 Sanoin että virpomispäivä oli jo eilen (hän kävi eilen kaksi kertaa), mutta kuulema sisko söi hänen kaikki karkkinsa, joten annoin sitten ne muutamat ylijääneet suklaat hänelle. Sain uuden vitsankin. Todella yritteliäs tyttö 🤣

Ja mitä lapsi oppi tästä? Missä tytön vanhemmat? Kamoissa? 

Vierailija
717/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin käydä muuten äsken ilmoittamassa että teillä näyttää katto palavan, mutta kukaan ei avannut ovea kun koputin...

🤣

Vierailija
718/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua että joku on alapeukuttanut tätä edellistä kommenttia!!!! 

On siis ilmeisesti sitä mieltä, että räyhääminen ja raivoaminen lapsille on terveen tasapainoisen aikuisen merkki????? 😮😯😖

Vierailija
719/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hups, me kun luultiin että se oli joulupukki joka siellä katolla rapisteli. 🤦

Vierailija
720/859 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SADANNEN KERRAN! TUNTEMATTOMIEN IHMISTEN OVIKELLOJA EI MENNÄ SOITTAMAAN! Ihan sama, jos sanot tähän, että olen lapsivihaaja tai ihan mikä vaan!

SAA NIITÄ SOITTAA JOS ON ASIAA!!!! SITÄ VARTEN OVIKELLOT OVAT!!!!!!

Se on ihan eri asia!

Ei ole. Virpojalla on sinulle asiaa.

Niillä ei ole mulle mitään asiaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä