*@*MARRASMURUJEN VIIKKO 19*@*
Kommentit (79)
Pakko tulla hehkuttamaan tännekin, miedän jäbä kääntyi vihdoin tänään ympäri! Ikää nyt 5,5 kk. Kyselin jo täällä aikaisemmin, että onko muita jotka eivät vielä tässä iässä kääntyile edes kyljelleen... En ollut huolissani vielä, mutta kun ei ollut edes yritystä kääntyillä mihinkään. Tänään sitten kääntyi ensin toiselle kyljelle, sitten toiselle ja siitä kokonaan vatsalleen. Harmi ettei iskä ollut näkemässä, mutta oli pakko soittaa heti töihin (ja nyt tietää varmasti kaikki työkaveritkin). Ekan vauvan vanhemmat on varmasti rasittavia lähipiirilleen ;-))
Väsymys taas vaivaa, poju heräilee edelleen kaksi-kolme kertaa yössä. Tossa oli jo vaihe että heräsi vain kerran, mutta se ilo ei kauaa kestänyt. Huah. Mutta muuten menee ihan lujaa meillä poitsun kanssa kyllä, kun vaan välillä osaisi nukkua itsekin päikkäreitä.
Kutsuhuuto pinnasängystä, mukavaa viikon jatkoa!
Anyara & Joel
Niin mä oon tehnykin, että sisälle laittanu vaunuihin kun parvekkeella on pari kertaa ollut jo niin kuuma. Eli sitä varmaan noudatan kesälläkin sitte :) Ehkä täytyy vaan hyväksyä se, että ei meijän poika oikein vielä osaa päivällä nukahtaa sänkyyn. Ja ei oikeastaan pitäis siitä kovasti häntä moittia kun kerran yöt nukkuu niin hienosti aina :) Unet päivällä sisällä ei ole yhtä pitkiä kun ulkona, mutta eiköhän nekin pitene kun enemmän joutuu sisällä sitten kuumilla ilmoilla nukkumaan.
Eli mun täytyy nyt vaan raahata noita vaunuja mukana kärsivällisesti, vaikka rattaita olis tietty vähän näppärämpi kuljetella ja silleen... :)
Piparminttu
NukutusG: Ukkeli nukahtaa syliin iltaisin ja siitä vien sänkyyn.Päiväunille laitan hänet sinne sänkyyn ölisemään,unilelun kainaloon ja soittorasian päälle.
Huh huh...1,5 vrk:n nettipimento on ONNEX ohi ja tää äippä pääsi taas surffaan=)! On muuten oikeesti avutonta olla ilman nettiä,ku siihen on niin tottunu...
Mutta unista ja nukahtamisesta...Meillä ekoille päikyillä nukahdetaan yleensä aina ulos vaunuihin (joskus nukahtaa jo pullolle ennen pihalle lähtöä) ja toisille päikyille simahtaa pullolle ja sisälle. Yöunille on tutut rutiinit iltasella ja joskus simahtaa jo pullolle ja joskus sitte tutin ja rievun kera itekseen sänkyyn kuten tänäänkin, elikäs aikas vaihtelevasti. Meillä poitsu on muuten ruvennu meneen aikasemmin yöunille, ennen simahti vasta klo 22 jälkeen yleensä ja tänäänkin nukahti jo hiukan puol 9 jälkeen...ihan kyllä positiivista=)!
Piparminttu: Ihan hyvä että laitat noita galluppeja,on auttanut muakin jo moni vastaus=)!
Kiva,että Kanelisokerinkin pikkutypy jakselee jo hiukan paremmin=)!
Anyara: Meillä kans poitsu ihan kax kolme kertaa vasta sängyssä kääntynyt mahalleen, mä oon ite vasta kääntynyt kuulemma 7,5kk:n iässä ja on mein poitsu varmaan tullu äitiinsä=)! Meilläkin oli iskä töissä ku toi esikon suuri edistysaskel tapahtu ja otin kans pikaseen puhelun isille=)! Miehelle poitsu ei oo ees vielä näyttänyt taitoonsa...hih hih...=)!
Kävin maanantaina ostamassa pojalle syöttötuolin ja voi sitä riemua ku pikkumies siihen ekan kerran laitettiin istuskelemaan=)! Kamalasti naurettiin ja höpöteltiin, oli myös ihan pakko maistaa että onko oikeenlaista puuta käytetty turvakaareen=)!
Kamalasti jaksuja kaikille joilla pikkuset kipeinä=)!
Mutta nyt...se on moro...=)!
Tiitiäinen78
Tuli tosta Tiitiäisen syöttötuolijutusta mieleen, et meillä tosiaan kanssa jo istuskellaan siinä ja välillä rouskutetaan pöydän reunaa! Toi tuoli on pöytään nähden sen verran matala, et ei tartte ku vähän kumartua ja rouskis rouskis... :) Onkin pyödän reunassa jo mukavat taltan jäljet.
Mua vähän huvitti kun poika nukahti n. tunti sitten sitteriin! Mä kattelin eilistä Myytinmurtajat-ohjelmaa ja näytti siltä et pojukin sitä ois kattellu, mut sit kurkkasin, niin silmäthän sillä oli kiinni! No varovasti sen siitä sitten nostin syliin ja vein sänkyyn jatkamaan. Oli mamma niin ohjelman lumoissa, etten huomannu, et pojulle iski väsy... :D Ootteko muut seurannu tota ohjelmaa? Mun mielestä se on ihan hulvaton. :)
Eilen jätkä veteli autossa hirsiä oikeen tosissaan. Kävin vähän ostoksilla ja se nukahti jo kotimatkalla penkkiinsä. Tulin kotio ja roudailin ostokset sisälle, eikä jätkä näyttäny mitään havahtumisen merkkejä, niin tuumasin sit, et jääköön autoon nukkuun. Hyvin mä sen näin ikkunasta, vähän väliä kävin kurkkimassa. Se nukku siellä jotain 1½h kotiintulon jälkeen, kunnes mä tuumasin, et paree käydä hakee pois, kun autossa toi ilma on vähän tukahduttava. Ikkunaa en viittiny jättää raolleen, kun vähän sateli välillä ja toisekseen kiva, jos sinne ois eksyny vaikka joku pistävä ötökkäkin!
Kävin eilen hankkimassa tarvikkeita äitienpäivälahjaa varten. Siis mikä menee noille pojan mummuille. Aion painaa kartongille pojan käden jäljet ja kehystää sen tauluksi.
Sain tässä tilattua digikuvista paperikuvia, kun sain 100 kuvaa pelkällä toimitusmaksulla ja postikuluilla (7,90e, ei paha). Ifiltä tilasin ja ihan hyvännäkösiä kuvia tuli. Pääsee vähän tekeen albumia. Ja onhan ne kuvat jotenkin ihan erilaisia kattella, kun koneen näytöltä.
Olis miljoona ja sata muutakin kuvaa, mistä tarvis paperiversioita tilailla. Digikamera ollu jo melkein 5 vuotta, niin kyllä siinä ajassa on ehtiny kuvia kertyä.
No, semmosia ajatuksia tällä kertaa.
Heissan taas,
tuli mieleen tossa kun pojan lakanoita kävin läpi... Missä vaiheessa ensityynyt otetaan yleensä käyttöön? Ja onko sillä mitään sen suurempaa merkitystä?
Kiitoksia jos jaksatte taas uusavuttomalle mammalle vastailla ;-)
Aurinko paistaa, kivaa!!
Anyara & Joel
Meillä on nukuttu koko ajan sisällä, laiska äiti.
No ei meitin neitikään heti sinne nukahda mut pari kertaa kokeilen ja jos on ihan itkunen ja pirtee niin annan taas tissiä jos huolii ja yritän kohta uudestaan. Meillä syödään vaan peukaloo et se on varmasti sen takia niin helppo tapaus nukkuun niin yöllä kun päivälläkin. Meil on kolme syöny peukaloo ja nukkuneet mitä mainioimmin aina ja tyttö söi tuttia ja on paljon herkempi ja kiukkusempi tapaus kaikinpuolin.
Hampaisiin ei oo peukuttelijoilla vaikuttanu mut tutinsyöjällä alkaa ilmeisesti oikomishoito vaikkei sitä paaljon aikanaan syöny. Se määrähän se ratkasee kuinka paljon lutkuttelee niin tuttia tai peukkua.
Joku rituaali vois olla hyvä unikeino, toislla on joku riepu jne... Lapset ehdollistuu nopeasti ja tottuu nukkuun kun ovat väsyneitä ja haluavat sänkyyn.Tsemppiä vaan kokeiluihin, älä heti luvouta mut iahn pirteänä en laittais sänkyyn vaan sit kun on todella ihan puhki ja väsyny.
Kaikenlaista olis kiva kirjottaa mut mulla aina niin paljon tuota hommaa,lähinnä pyykkiä. Kuuden ihmisen vaatteet on niinkun järjetön urakka, vaikka rumpukin on. Pesen varmaan 2-3 koneellista joka päivä.Turhaankin, vois ottaa monesti pelkät likatahrat pois ja pitää akuemmin sampja vaatteita. Tuntuu vaan et kaikki vaihtaa jokapäivä liikaa vaatteita.Ni sellasta se arki välillä on.
Miehistä oli puhetta.
Kyllä ne siitä usein kehittyy kun ikää alkaa tulla. Ja se on kyl hyvä keino lähtee joskus ihan yöks pois vaikka kavria tapaan niin et mies joutuu ottaan kokonaan sen vastuun. Kyllä arvostus kotitöitä kohtaan nousee hurjasti.
Meillä joap lapset on huomanneet kuinka paljon se äiti tekee kun on otettu sellanen aamupalan tekemis-vuorot. et viikonloppuisin kun lapsilla ei oo koulua tekevät vuorollaa tälle sakille aamupalat. jo muuttuu heilläkin käsitys ettei se olekkaan tälle porukalle ihan tosta noin juttu.
Laitanpa itekkin galluppia: Mitä kotitöitä teidän miehet tekee?Ja mitkä hommat on teitin vasuulla? Mielenkiintoisempi kysymys onkin mitä te äidit ehditte tehdä ns omia juttuja? Mulla ei ainakaan aika riitä kun lehden lukemiseen ja muutaman lempiohjelman katsomiseen. Päivisin tapaan muutamia ystäviä. Niin ja joskus täällä netissä.Mut siinäpä se. Jo olis aikaa galluppi mitä tekisitte?, Se vasta oliskin hauska. Ite jos olis aikaa ja rahaa, niin olis ihana käydä elokuvissa ja teatteriessa, konserteissa. ja shoppailemassa ja erilaisissa kasvo ym hoidoissa, kampaajalla, kylpylöissä jne.. ja syömässä hyvien ystävien kanssa. Hih! Kesällää sitten...jos
Meillä mies tekee loppujen lopuksi aika paljon vaikka välillä tuntuu et silti ite tekee kaiken. No meillä sitä tekemistä onkin ihan sairaasti. No meillä mies tekee melkein joka päivä ruokaa, käy kaupassa, vie harkkoihin, ulkoilee 3- kanssa, syöttää vauvaa, vaihtaa kakat melkein aina kun on kotona, tiskaa ja pelailee isompien kans.
Mulle jää sit kokonaan vaateurakka, pyykkäys ym silitys, viikkaus, lapset vie paikoilleen omansa, siivous myös oikeastaan kokonaan et nää kaikkein kurjimmat hommat. Sit kun tulee vieraita otetaan aina kans sellanen isompi urakka ja kaikki siivoo täysillä-meno.
Mut tärkeämpänä koen kuitenkin lasten kans tekemisen jun järjettömän siivouksen. Kyllä meillä on keitiiössä majaleikit jnee. Mut tämä on kai niitä asioita et jokainen tyylillään. Ja jos on oma oiha ym niin siellähän on sit upeeta leikkiä.
On mulla niitäkin tuttuja et lapset ei saa mitään tehdä vaikka on oma pihakin et pysyy nurmikot kauniina et joutuvat sit kuitenkin menemään puistoihin et julkisivu säilyy siistinä.
Mut nää jutut on jokaisella itellään, ite onn vähän tällanen Maija Poppas-äiti välillä. Meillä saa leikkiä ja touhuta ja itekkin pyörin välillä lasten leikeissä roolivaattet päällä.
Välillä taas ottaa niin päähän kun koti ei oo koskaaan edustuskunnossa, mut näin se meneee..
Voimia taas muruille!!!!
Ihan ekana: Ihana aihe sun gallupilla! :)
Mun mies on tosi paljon töissä, tai että tiettyinä aikoina on tosi paljon ja sitte taas sellasta normi-päivää, sekä sitte silloin kun ei oo kiire-aika niin joustavasti ehtii lähtee töistä aiemmin, pitää vapaapäiviä yms. jos meillä on menoja.
Mutta silloin kun on kotona niin kyllä hän meillä enemmän imuroi kun minä, sitte hän hoitaa tosi paljon poikaa. Eli isi kun on kotona, hän yleensä hoitaa nuo iltatouhut pojan kanssa, laittaa nukkumaan ja antaa soseita/puuron. Monesti mä laitan ne ruoat valmiiksi jos ollaan kaikki täällä kotona mutta mies sitten syöttää. Tosin osaa hän myös tehdä ne itse valmiiksi. Ja kovasti leikkivät yhdessä myöskin, että mun mielestä mun miehellä on kyllä tosi ihanasti aina aikaa poitsulle vaikka olis ollu pitkän päivän ekana töissä :)
Välillä hän tekee myös ruokaa, mutta se on enemmän mun vastuulla (mutta sitte hän osaa kyllä tehä muutamia tosi herkullisia ruokia ja mökillä on kova grillaamaan kaikenlaisia herkullisia vartaita yms.) ja sitten oikeestaan pyykit on mun vastuullani ja se on ihan ok. Hän sitte puolestaan huolehtii autoista, kodinhuoltoon liittyvistä (tyyliin lamppujen vaihdot tms.) jutuista ja sellasesta.
No, omasta ajasta sitten... Eli meillähän on tämä yksi lapsi, joten onhan mulla sitä omaa aikaakin kun tokihan poika tuossa leikkii ja äiti voi samalla vaikka lueskella tai vähän surffailla netissä välillä. Mutta sitte iltasin luen ja katellaan meijän sellaset vakkari-sarjat telkasta. Sitte käyn kaupungilla itekseni tai kaverini kanssa shoppailemassa tai kahvilla välillä. Tietty käydään siis yhessäkin koko perhe tai minä&poitsu, mutta kun omasta ajasta oli puhe.
Ja sitte kampaajalla sekä kasvohoidossa käynti on sellasta mun omaa hemmotteluaikaa :)
Mutta jos enemmän olis aikaa tehä omia juttuja niin sitte kävisin useammin vaikkapa syömässä ulkona kaverini kanssa, salilla, kaverin kanssa lenkillä jne. kun lenkillä tulee lähes aina käytyä rattaiden kanssa niin muutenkin olis kiva useammin ehtiä. Ja sitte olis kiva ihan vaan olla vähän useammin täällä kotona itekseen hetkinen kun pojat ovat käymässä jossain :) Makoilla sohvalla ja vaikka lukea. Ja nyt kesällä olis kiva ehtiä välillä poikkeamaan kaverin kanssa aurinkoisella ilmalla terassille siiderillekin :)
Ja tietysti on välillä kiva viettää miehen kanssa aikaa kahdenkesken muutenkin kuin vaan sitte pojan nukahdettua (nukahtaa onneks jo tuossa klo 20), eli käydä vaikka leffassa, syömässä, tehdä kotona ruokaa oikein pitkän kaavan mukaan ja pyytää kaveripariskunta iltaa istumaan useammin.
Mutta tosiaan vaikka yhden lapsen kanssa tässä on omaakin aikaa sopivasti, niin kyllä se silti tekee ihmeitä kun pääsee välillä ilman poitsua tuulettumaan jonku itelle mieleisen jutun parissa, kuten mun tapauksessa vaikka shoppailun tai kavereiden tapaamisen :)
*Piparminttu*
Sellanen aika olennainen juttu vielä unohtui, mitä haluisin tehdä jos olis enemmän aikaa. Eli konsertit, keikat ja sellaset :) Nytkin kun kesä tulee ja on paljon konsertteja ja muita tulossa, niin niihin veri vetäis, mutta ei viitsi poikaa vielä niihin ottaa mukaan edes kuulosuojaimet päässä :)
Eli elävä musa on se mun juttu :) Mahdollisuuksien mukaan niissä käydään, mutta nyt tietty vähän harvemmin.
Piparminttu
meillä mies tekee kaikkia samoja hommia kuin minäkin paitsib leipoo ja pesee ikkunoita tai silittää.
Eli ne on mun juttuja ja mä olen pää sääntöisesti lasten kanssa ja hoidan tän nuorimman...
Juuri tehtiin kasviaata hieman valmiiksi,perunoita laitettiin jo maahan.
Mutta nyt pitää lopettaa kun toi yksi huutaa kuin hyeena...
toivoovauvaa ja kiukku jokke
Meillä minä teen ruoan arkena, ja hoidan pyykit, ja vauvan. Mies silittää omat paitansa kyllä. Mies tekee ruoan viikonloppuna. Siivooja käy joka toinen viikko, väliviikolla minä siivoan pahimmat paikat mutten koko taloa. MIes välillä intoutuu kiillottamaan keittiön teräspintoja ym juttuja mitkä jää minulta ihan huomaamatta. MIes kuskaa poikia käsipalloon ja partioon, ennen minäkin kuskasin enemmän mutta nyt Sofian kanssa en halua iltaisin ajella autoa ettei hän nuku ylimääräisiä päiväunia liian myöhään.
MIes hoitaa kaikki miesten hommat, ja meidän 30 v vanhassa omakotitalossa on yllättävän paljon töitä kaiken maailman lokakaivojen ja pumppujen ym kanssa. Miehellä on myös jatkuvasti joku pieni remontinpoikanen jossakin, kun pikkuhiljaa tehdään talosta omannäköistä. Työn alla miehellä myös optimistijollan kunnostus pojille, ja meidän iso moottorivene pitäisi myös saada kesäkuntoon. MIes leikkaa nurmikot (meillä piha 4000 m2), minä hoidan kukkapenkit ja kasvimaan.
Laskut maksaa mies, huolehtii kotibudjetista ym. Enpä ole tainnut hehkulamppuakaan tai kaukosäätimen pattereita vaihtaa vuosikausiin... miehen hommia....
näin vanhanaikaisesti siis meillä....
No sillon harvoin kun meillä siivotaan :) niin lattioiden pyyhkiminen on miehen hommia. Sitten joskus kun on jotain isompaa järkkäämisurakkaa, niin siinä ollaan sit molemmat yhtälailla mukana. Jos vaikka siivotaan kaappeja esim.
Muuten meillä mies hoitaa just nää perinteiset " miesten hommat" , eli jos tarvii jotain työkalua heiluttaa jossain, niin miehen hommia.. Mulle jää sit *valitettavasti* kaikki yleiset kotityöt: ruuan laitto, pyykit jne. Ja tällä hetkellä vauvan hoito on kanssa ollut meikäläisen heiniä oikeestaan 99%.. Eilen vähän pakotin miestäkin hoitaan tai siis syöttään poikaansa, kun ei sitäkään vielä oikeen ollu kokeillu. Aika hyvin se meni, ainoo vaan, et jostain syystä poika ei sitten kunnolla huolinu iltapuuroa isältänsä. Heti kun mä otin sen lusikan kouraan ja tarjosin, niin johan uppos! Ihme juttu? Ei se isälleenkään mitenkään kiukutellu, mut ei vaan suukku auennu kovin auliisti...
Mut kyllä tää järjestely aika hyvin meillä pelaa. Tai siis ettei mulla nyt ole suurta valittamista, kun kumminkin tykkään puuhata keittiössä ja sit vaan ärsyttää, jos astiat löytyy vääristä paikoista jne. Ja sama pyykkien kanssa, se pitää mennä ninku mä haluan. :) Miehelle varsinkin saa sitä aina terottaa, et ne pyykit pitää venytellä ennen narulle laittoa...
No sitten jos olis ylimäärästä aikaa/joku hoitas poikaa, niin tulis varmasti ainakin ensimmäisenä lähdettyä ukon kanssa leffaan! Sitä harrastettiin melko usein ennen pojua. Taidettiin käydä ainakin kerran kuussa ja joskus vähän tiheemminkin. Ja kotonakin sitten noita elokuvia vahdattiin enempi, et varmaan tulis taas niitäkin katottua jos vaan olis vapaita hetkiä enemmän. Kavereita nyt ehtii kyllä nähdä, jos vaan haluaa siihen nyt ei sen enempää tartte ylimäärästä aikaa. Ja niitä tavatessa pojankin voi ihan hyvin ottaa matkaan. No tietysti jos jotain illanviettotyyppistä toimintaa meinaa, niin sitten ei.. Tässä mulla oli joku päivä jo mielessä, et olispa ihana ottaa pikkuset hiprakat! :P Onhan siitä jo aikaa kun on viimeks ollu hippaamassa. Se oli uusvuos, kun vaihtu 2005 vuoteen 2006! Et onhan tosta jo aikaa.. :)
Mut nyt tarvii kyllä mennä ruuanlaittoon.
joelaa ja Niklas päikyillä
Kun en muistanu mainita, et minä hoidan meijän talouden, eli laskut ja oikeestaan kaupassakäynnit myös. Mies on kyllä monesti mukana ostoksia kantamassa, mut minä kyllä päätän melkein kokonaan et mitä ostetaan.
Myöskin lampun vaihdot on ollu mun hommia.
Ihan kun olis ollu jotain vielä, mut ei voi nyt muistaa... Olin tossa päikkäreillä itekin, kunnes naapuri herätti ovikellonpirauksella... Niin on vähän aivot jäässä! :)
täydellistä omanapaisuutta seuraa, tai siis tytönnapaisuutta.
me oltiin sydänpolin kontrollissa ja leikkaukseen matkamme käy. ductus joka olevinaan oli jo sulkeutunut, onkin auki. helsinkiin siis operoitavaksi mennään. hengenhätä ei ole, mutta kyllä pelottaa ja itkettää. voi tuota meidän tyttöä, oikea kovan onnen lapsi..
täällähän oli sydänasiat kokeneita- kuulisin milelelläni jotain vinkkiä että miten siellä helsingissä..
olen ihan pölähtänyt.
jos tästä jotain seurasi niin päätös varmistui että jään kotiin vielä hoitamaan miehen 3kk vanhempainvapaan jälkeen.
*aika rikki*
Olipas ikävä juttu! Voimia ja jaksamista, kyllä kaikki menee parhain päin.
Muuta mä en osaa sanoo, kun ei itellä oo kokemusta vauvojen kanssa ikävistä jutuista.
Vaikka kyllä meilläkin pojalla oli jotain " vikaa" sydämessä, kun laitoksella lastenlääkäri kuuli jonkin sivuäänen, mut se tutkittiin eikä siinä ollu mitään epänormaalia. Onneksi. Mut kyllä sillonkin jo ehti tulla paha olo ja itkukin silmään. Mut ehkä sitä ei voi verrata tähän...
Niin se aika vaan menee että minä vietän pyöreitä vuosia. Esikoisen syntymän jälkeen 10v sitten aika on mennyt todella nopeasti. Tulette perässä sitten joskus :)
Momentti: jaksamista teille .Saatte parhaan mahdollisen avun pikkuiselle
Siivoamisesta ja sellaisesta: minä teen melkein kaiken, muu perhe ei näe sotkuja tai pyykkivuoria. Oppiavat kai pikku hiljaa??Mies hoitaa elektroniikkapuolen onneksi..
Kesälomasta: kolme ja puoli viikkoa lapsilla koulua vielä. Tämän jälkeen puistoreissuja,pic nic' ejä ja muita retkiä tiedossa jos sää sallii..
Nyt koulun kevätkonserttiin!
Momentille: voi kamalasti tsemppiä teille ja jaksuja *hali* =)! Meillähän toi pikkumiehen sydän leikattiin 19.03 ja paraneminen sujunut koko ajan oikeestaan kuulemma jopa hiukan paremmin ku mitä kukaan on odottanut (tai siis nopeempaa). Meillä paikattiin kammioitten väliseinämän aukko, eteisten väliseinämän aukko ja lisäksi oli vielä ductuskin auki.
Toinen iso reikä paikattiin Goretex:illa ja toinen ompeleilla. Ductus suljettiin ihan parilla ompeleella.
Poika oli pari päivää teholla tarkkailussa ja yhteensä oltiin vaan 6 päivää reissussa.
Tehdäänkö teillä avosydänleikkauksella vai tähystyksellä? Meinaan jos joutuvat avaamaan rintalastan (niinku meillä),ni sitte ei saa 6-8 viikkoon nostella kainaloista,muuten ihan " normaalia" elämää sen jälkeen. Meillä tosin menee vielä hiukan nesteenpoistolääkettä,mutta muuten ihan normisti eleltiin leikkauksen jälkeen.
Mitähän muuta...Ette oo ilmeisesti Helsingistä jos nyt oikein muistan? Kannattaa majapaikax kysellä sieltä jonohoitajalta mahdollisuuksia päästä McDonald´s taloon asumaan,suosittelen lämpimästi=)!
Hoitajat sekä muu henkilökunta siellä osastolla (K4) on aivan ihanaa ja ottaa huoliin ja murheisiin " kantaa" =)!
Onhan se raskasta ku pikkusia juodutaan leikkaamaan,mutta toipuvat tosi nopeesti ja paljon nopeemmin mitä jos leikattais vasta muutaman vuoden kuluttua. Mä oon tässä miettinyt,että vaikka henkisesti olikin tooosi raskas alkuvuosi niin jotenkin siitä vaan selvittiin ja porskutellaan taas kovaa vauhtia eteenpäin=)!
Mutta jos sulla jotain kysymyksiä heräilee,ni vastaan ilomielin=)! Onko teillä muuten leikkauspäivä jo selvillä?
Kyllä mä uskon että kaikki menee ihan hyvin ja typy toipuu nopsaan, on kyllä kovilla ollu kans koko pienen elämän alkunsa,mutta paljon vaan uskoa tulevaisuuteen=)!
Nyt on mentävä...
Tiitiäinen78 ja kiljuva Jani (4päivää vaille 6kk...)
Momentille voimia!!!! Voi vain kuvitella sitä huolen määrää. Varmasti kaikki menee hyvin, ja on hyvä jos täältä saat esim. Tiitiäiseltä vertaistukea ja neuvoja!
Gallupiin: meillä mies tekee paljon kotitöitä, varsinkin kun on rennompi jakso töissä. Miehen työt on hyvin vaihtelevia, välillä saattaa olla viikonkin kotona ja hoitaa vain sähköpostit, välillä taas tekee 16 tunnin päiviä putkeen - ja silloin hommat on mun vastuulla. Mutta yleisesti ottaen, kun ollaan molemmat kotona niin hoidetaan vauvaa yhtälailla.
Meilläkin käy siivooja joka toinen viikko. Minä hoidan pyykit, mies tiskit ja imuroinnit. Minä käyn useammin kaupassa ja hoidan raha-asiat. Ruokaa tehdään harvoin, mutta minä ehkä vähän useammin. Kaiken kaikkiaan oikein hyvin on asiat.
Omaa aikaa saan lähes aina kun sitä kaipaan, eli isä viettää mielellään pojan kanssa kaksin aikaa. Lisäksi isovanhemmat hoitaa enemmän kuin mielellään. Pari kertaa kuukaudessa käydään jossain miehen kanssa kaksin. Se on ehkä enemmän kuin keskimäärin, mutta parisuhde kukoistaa, joten koko perhe voi silloin hyvin. Sitten joskus käyn hierojalla / kylpylässä / kampaajalla / baarissa / syömässä ulkona ihan itsekseni tai kavereiden kanssa.
Heh, meillä on tällä viikolla uusien kokemusten viikko: tiistaina Joel sukelsi vauvauinnissa ekan kerran, sitten käännyttin ekaa kertaa ympäri, ja tänään Joel oli ekaa kertaa bussissa. Hävettää tunnustaakin, mutta ainoastaan omalla autolla ollaan liikuttu tähän asti. Mua ihan jännitti, mutta hyvinhän se meni :-)
Anyara
Momentille ensin, että voi harmin paikka. Uskon että huolen määrä on hirveä, tiitiäiseltä onneksi tuli heti vertaistukea ja rohkaisevaa omaa kokemaa, uskon minäkin että hyvin kaikki menee. *halaus*
Mitäs tänne muuta, Kirsikan aloittamaan galluppiin ainakin: meillä mies hoitaa kaikki " perinteiset" miesten hommat eli minä en vaihda auton renkaita, aja nurmikkoa ym. Siivous ja kodinhoito on minun heiniäni, mies kyllä pesee pyykkiä. Ruunlaiton hoidan pääsääntöisesti minä nyt kun olen kotona mutta sujuu se mieheltäkin. Vuorotyössä kun olin, oli miehenkin laitettava lapsille ruokaa. Muuten touhuaa lasten kanssa ja hoitaa vauvaakin siinä missä minäkin, lasten harrastuksissa on mies enemmän osallistuva kuin minä ja nytkin lähti meidän ekaluokkalaisen kanssa kouluun tutustumis-iltaan. eli ei kyllä valittamista tuossa ukon köriläässä.
Onko teillä omaa euroviisu suosikkia?(tietty Hannan lisäksi) ja kiinnostavatko kyseiset kinkerit yleensäkään? Minä olen nyt, ehkä kun kotikisat niin kyllä seuraillut ja aion myös kisat katsoa ja valvoa. Eri maiden edustajista valko-venäjän kappale on jäännyt mieleen ja ukrainan renkutus :)
silvain ja sylissä kiemurteleva iki-liikkuja Veeti
jos ongelma on se että parveke on kesällä liian kuume, pääset ongelmasta kun otat vaunut sisälle viileisiin sisätiloihin. Voit heijata vaunuissa uneen. Talvella moni kokee että vauva ei nuku sisällä vaunuissa yhtä hyvin kuin ulkona pakkasessa vaunuissa, mutta jos on kesä ja ulkona ja sisällä sama lämpötila (tai ulkona kuumempi) ei sillä kai lapselle väliä missä vaunut ovat....
Meillä Sofia nukkuu kyllä välillä sisällä (useinkin), mutta vain jos nukahtanut rinnalle. Isoveljien kanssa muistelen että vasta kun lapsi oli aika tasan vuoden, ja alkoi nukkumaan vain yhdet päiväunet, lounaan jälkeen, ne nukuttiin sängyssä niin että sinne vain hereillä mentiin nukahtamaan. 9-11 kk iässä vielä nukkuivan kahdet päikkärit, vaunuissa.
Eli neuvoa jolla ei tarvitsisi ottaa vaunuja mukaan joka paikkaan ei minulla ole.... täälläkin vaunut kulkee joka paikkaan ainakin koko ekan vuoden ja varmaan pitempäänkin....