Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikka vs. kurvikas - väärin jaoteltu

Vierailija
29.03.2026 |

Sillä kurvikashan tarkoittaa lähinnä sitä, että on selvästi hoikka  vyötärö lantioon verrattuna. Siispä, myös hoikka voi olla kurvikas, mikä luonnehtikin monia "vanhan ajan" kaunottaria.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään sanaa kurvikas käytetään virheellisesti selvästä ylipainoisuudesta.

Vierailija
2/11 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Itse ainakin olen kurvikas juurikin hoikkuuden takia. Jos olisin tuhdimpi, niin olisin paljon tasapaksumpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääruesimerkki tästä on Maila Nurmio, ja Marilyn Monroekin oli tällainen. Uudempi esimerkki kurvikkaasta on Jennifer Lopez.

Vierailija
4/11 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurvikkaalla on sivusta ja edestä katsottuna pyöreitä muotoja. Vartalotyyppi X, eli tiimalasi. Myös full figured. Hoikka on enemmänkin H-kirjain.

Vierailija
5/11 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku saattaa olla kurvikas ylipainoisuudesta huolimatta, ja liika laihuus saattaa hävittää sitä jonkin verran. Yleisesti  on kuitenkin kyse lantio/vyötärö -ratiosta.

Vierailija
6/11 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurvikkaalla on sivusta ja edestä katsottuna pyöreitä muotoja. Vartalotyyppi X, eli tiimalasi. Myös full figured. Hoikka on enemmänkin H-kirjain.

Miten niin? Jos on rasvaprosentti alhaalla, mutta selvästi tiimalasivartalo ja esim. pyöreä takapuoli, niin eikö silloin ole kurvikas? Myös ylipainoinen voi olla H-mallia.

Vierailija
7/11 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hoikka, ja mun lantion ja vyötärön erotus on 30 cm. Olen mielestäsi siis suoran mallinen?

Vierailija
8/11 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kurvikas, mutta en haluaisi kuvailla itseäni niin, koska se mielletään nykyään lihavuudeksi.

Vierailija
9/11 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa päähän tämä sanojen väärinkäyttö.

Vierailija
10/11 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samntapainen on sanan "liikunnallinen" käytyö hoika/laihan synonyymina.

Vierailija
11/11 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla hoikka vrs. pyöreä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi