Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinderin naisilla tunkua?

Vierailija
29.03.2026 |

Olen 50v. mies, juuri sitä sukupolvea, joka on käytännössä ollut nettideittailun alusta alkaen hakemassa naista. Nyt kun on taas parisen vuotta yritetty löytää naista, on tullut entistä enemmän eteen, että ei flaksi ei pauku. Josta seuraakin kysymys, ehkä lähinnä 40+ -naisille:

- Kuinka paljon teillä on tykkäyksiä ja matcheja? Sellainen kuva on välittynyt, että miehiä on todella paljon, jopa niin, että se vaihtoehtojen vyöry väsyttää.

- Mielenkiinnosta, jos olet 40+-nainen ilman miestä, mutta et Tinderissä etkä muuallakaan, niin onko tähän jotain taustaa? Vai miehet eivät vain kiinnosta missään mielessä, intiimistikään?

Ei se naisen saaminen ole koskaan ollut helppoa. Kun ei ole syntynyt komeaksi, älykkääksi ja sitä kautta on vain keskituloinen jne, niin omadiagnoosin mukaan sitä sulaa valtavaan massaan. Mutta jotenkin tuntuu siltä, että parikymppisenä kun haki naista chattien kautta, jotain myös löytyi. Kyllä, ihan sitä itseään - seksiä. Nyt n. 25v myöhemmin on edelleen naisia hakemassa seuraa, mutta.. ei mitään vastakaikua. Oli Suomi24.fi tai Tinder, läpi ei pääse. Vai onko kyse vain siitä, että kun miehiä on vapaana hakemassa aktiivisesti seuraa niin paljon, niin myös niitä komeita on sitten tätä kautta enemmän kuin normaaliotos kadulta antaisi ymmärtää? Koska kyllähän kaikki haluavat hottiksen, naisetkin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen myös testi jossa mies teki kaksi profiilia: yksi miehenä, toinen naiseksi pukeutuneena.
Ja tässä tulee varsinainen kicker: naiseksi pukeutuneena tämä mies haki miespuolista seuraa tiedoilla MIES, HETERO.
Ei haitannut sekään. Satoja tykkäyksiä välittömästi, kunhan nyt sentään jotenkin muistutti naista. 

Vierailija
22/26 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain muutama vuosi sitten 8 000 tykkäystä parissa viikossa. En käynyt edes treffeillä.

N44

Asuitko tuolloin isossa kaupungissa?

En asunut. Miehet katselevat profiileja maksimietäisyydeltä (180 km?) ja tuohon mahtui mukaan jopa Tallinnassa asuvia, koska asun Etelä-Suomessa. Ja osalla porukasta on käytössä passi-tila, joten he voivat lähettää tykkäyksiä vaikka maapallon toiselta puolelta.

N44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen nainen ja olen ollut Tinderissä on/off yht. N. 3 vuotta.

Olen tavannut sitä kautta 58 miestä, joista 2/3 antoi minulle pakit joko heti ensitreffien jälkeen tai viimeistään muutaman kuukauden tapailun jälkeen. 1/3:lle annoin minä pakit, mutta noistakin muutama oli sellainen, että ei he edes olleet kiinnostuneita minusta parisuhdemielessä.

Eli kyllä miehille tuntuu sitä valinnanvaraa olevan. Ei he muuten antaisi naisille pakkeja heti 1-2 tapaamiskerran perusteella, jos heillä olisi vaikeuksia löytää edes treffiseuraa, vaan he edes yrittäisivät tutustua kunnolla.

Vierailija
24/26 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Testin lopputulos oli hurja: naisen profiili sai kaikkiaan 2 300 tykkäystä, ja miehen profiili 25."
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008631422.html

Ei selity pelkällä miesenemmistöllä. Toisessa testissä kun kolmekymppinen mies ja nainen tekivät useita profiileja, lopputulos oli sama. Tärähtänyt peiliselfie jossa kasvot olivat rajautuneet pois ilman tekstiä voitti kaikki miesprofiilit moninkertaisella erolla.
Eli kyllä, miehet tykkäävät kaikista.

No ei.

Se, että testiprofiileissa nainen sai moninkertaisesti enemmän huomiota kun mies, ei välttämättä johdu vain siitä, että miehet tykkäävät kaikista; esim. itse ruksin nykyään ehdottomasti enemmän kuin tykkään. Missään kohtaa ao juttua ei otettu kantaa lukumääriin. Eli kuinka suuresta määrästä miehiä tykkäsi testiprofiili-naisesta, ja vastaavasti kuinka moni naisista testiprofiili-miehestä. Edes sitä, kuinka paljon vähemmän Tinderissä on naisia kuin miehiä, ei mainittu.

Mielenkiintoinen kokeilu, mutta vaillinnaisena ei perustele sitä, että miehet tykkäävät "kaikista" naisista. Tykkäävät kyllä useammasta, kuin naiset, se on varmaa ja johtuu nimenomaan naisten suhteellisesti kovemmasta kriittisyydestä, mutta eivät kaikista. Tällöinhän pv-kiintiö täyttyisi hetkessä; tykkäykset eivät ole rajoituksettomia kuin vain maksullisessa versiossa.

Ap

Vierailija
25/26 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen nainen ja olen ollut Tinderissä on/off yht. N. 3 vuotta.

Olen tavannut sitä kautta 58 miestä, joista 2/3 antoi minulle pakit joko heti ensitreffien jälkeen tai viimeistään muutaman kuukauden tapailun jälkeen. 1/3:lle annoin minä pakit, mutta noistakin muutama oli sellainen, että ei he edes olleet kiinnostuneita minusta parisuhdemielessä.

Eli kyllä miehille tuntuu sitä valinnanvaraa olevan. Ei he muuten antaisi naisille pakkeja heti 1-2 tapaamiskerran perusteella, jos heillä olisi vaikeuksia löytää edes treffiseuraa, vaan he edes yrittäisivät tutustua kunnolla.

Tosielämätapaamiset alkavat olemaan melkein jo aihepiirin ulkopuolella, tällaiseen pääsemisen vaikeus (naisten suhteen) ei.

58 treffit kolmen vuoden aikana on kyllä melko huima lkm! Omalla kohdalla 2025 taisi olla kolmet, nyt 2026 ollut hiljaisempaa. Kyllä, itsekin on tullut oltua muutaman kerran pakittajan puolella, mutta puolustukseni on sanottava, että kahden kohdalla kuvien jälkeen oli tullut ehkä 10-20kg lisää painoa ja viimeisin piilotteli ikäänsä loppuun asti (eikä ihme, melkein 10v vanhempi). Muuten on tullut pakit aika suoraan naisilta, näitä harvoja lukuunottamatta. 

Jokaisella meillä on viiteryhmänsä, ja omasta harvasta kaveripiiristä kautta aikojen, ei yksikään omannut ns. valinnanvaraa, pl. yksi. Ja voi herranen aika kun tämän yhden kohdalla toiminta muuttui aivan toisenlaiseksi, naiset lähestyivät häntä..aktiivisesti ja ihan IRL, silloin ei ollut vielä nettideittailu kuin niille, jotka eivät saaneet baareissa seuraa (eli allekirjoittaneelle).

Ap

Vierailija
26/26 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis 50-v ja haet itseäsi nuorempaa seuraa (40 +)  eli toivomus olisi että mieluiten 40-v ?

Haet siis seksiseuraa ja seksiseuraakin, kun sanot ettei edes seksiseuraa saa

Nytkö ihmettelet ettet saa seuraa??? 

Juurikin se syy, miksi en jaksanut roikkua Tinderissä. Miehet ikään ja kokoon katsomatta tuntuivat olevan lähinnä seksin perässä. Viestittelyn aiheeksi otettiin hyvin nopeasti joko saunominen tai leffailta = seksi. Mulla on parempaakin tekemistä kuin harrastaa seksitreffejä random ukkojen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme