Juhla Mokan hinta romahti taas asiantuntija selittää, miten ihmeessä se voi olla toistuvasti mahdollista
Juttu Aamulehden muurin takana. Onko syy se, että porukka on vihdoin tajunnut sen maistuvan petulta? Esim. Kultakatriina on jo hyvää.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tarjouskahveja voi ostaa kuin 2 kpl mikä on rajoituskin. Koska sen alennetun hinnan saa vain s-etukortilla ja siihenhän jää sitten merkintä että tarjousetu on jo käytetty.
EI JÄÄ, saa ostaa vaikka sata pakettia, mutta eri kassatapahtumalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tarjouskahveja voi ostaa kuin 2 kpl mikä on rajoituskin. Koska sen alennetun hinnan saa vain s-etukortilla ja siihenhän jää sitten merkintä että tarjousetu on jo käytetty.
Nyt ei ole Prisman ja s-marketin mainoksissa mainintaa s-etukortista. Sanotaan vain että kampanja. Ostin viikolla keskikaupungin s-marketista 2 pkt ja lauantaina lähiön s-marketista 2 pkt kummastakin kaupasta tarjoushintaan.. Huomenna ajan Prisman ohi ja käyn hakemassa taas 2 pkt, jos kahvia on vielä jäljellä.
Ihanaa ku puppailijat googlettaa ja vetää all-in reaaliaikasen tiedonhaun saralla. Voi tsitsitsitsiiiisus. Ootte bestest ja braitest o oujeeee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kahvitarjous ole sisäänheittotuote joka myydään tappiolla kun halvalla myyvät. Nyt alkaa pääsiäinen ja sillä saadaan ihmisiä ostamaan pääsäisruokia.
Ei ne koskaan myy tappiolla, se on myytti.
Ei ole myytti ja myydään tappiolla. Mutta kauppa kompensoi voitot, kahvitarjous tuo asiakkaita ja ostavat "kärryt täyteen" tarvitsemansa siinä ohessa.
Mä olen hakenut useamman kerran ihan ne pelkät kahvit.
No jos ei ruokaa tarvitse niin voi myös noin toimia.
Jos saman päivän aikana käy 5 kertaa niin yhdellä kertaa ostaa myön ruuat toisilla kerroilla vain kahvit. Tai käy useampana päivänä hakemassa vain kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI JÄÄ, saa ostaa vaikka sata pakettia, mutta eri kassatapahtumalla.
Ai jaa no sitten, olin väärässä. Mutta hyvä tietää tuo vastaisuuden varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita kahvitarjouksia tulee sen verran säännöllisesti pitkin vuotta, että kannattaa hamstrata kaapit täyteen kahvia, jotta ei tarvitse milloinkaan ostaa jotain kympin kahvipaketteja. Samalla viestit kätevästi kauppiaalle, että kympin maksava kahvi on yksinkertaisesti yli kipurajan.
Itse toimin aina näin, eikä ole vielä tarjouskahvit kertaakaan päässeet kaapista loppumaan. Ihan tolkuttomasti ei tietenkään kannata varastoida, koska kahvi kuitenkin vanhenee jossain vaiheessa.
Kahvissa on merkittynä parasta ennen pvämäärä.
Mulla on 5 pakettia joissa merkintä helmikuu 2027 ja 5 pakettia joissa marraskuu 2026. Hyvin kerkii nuo juoda, ei kerkii vanheta. Ja ennen kuin nuo 10 pkt juotua niin uusia tarhjouksia tulee. Olen jo monta vuotta ostanut tarjouskahveja, normaalihinnalla en oo ostanut varmaan vuosiin.
Jos on vakuumi paketti kahvia ja päiväys on muutama viikko sitten mennyt vanhaksi niin voiko vielä keittää kahvia tuosta paketista. Kuka tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita kahvitarjouksia tulee sen verran säännöllisesti pitkin vuotta, että kannattaa hamstrata kaapit täyteen kahvia, jotta ei tarvitse milloinkaan ostaa jotain kympin kahvipaketteja. Samalla viestit kätevästi kauppiaalle, että kympin maksava kahvi on yksinkertaisesti yli kipurajan.
Itse toimin aina näin, eikä ole vielä tarjouskahvit kertaakaan päässeet kaapista loppumaan. Ihan tolkuttomasti ei tietenkään kannata varastoida, koska kahvi kuitenkin vanhenee jossain vaiheessa.
Mulla on 5 pakettia joissa merkintä helmikuu 2027 ja 5 pakettia joissa marraskuu 2026. Hyvin kerkii nuo juoda, ei kerkii vanheta. Ja ennen kuin nuo 10 pkt juotua niin uusia tarhjouksia tulee. Olen jo monta vuotta ostanut tarjouskahveja, normaalihinnalla en oo ostanut varmaan vuosiin.
Jos on vakuumi paketti kahvia ja päiväys on muutama viikko sitten mennyt vanhaksi niin voiko vielä keittää kahvia tuosta paketista. Kuka tietää?
Kuka kieltää, tosin kahvin maku ei välttämättä ole enää samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi keittää, ei ole terveydelle vaarallista saattaa olla vain laimeamman makuista. Kuolinpesässä oli 3 kolme pakettia joissa parastä ennen pvämäärä oli mennyt umpeen kuukausi sitten. Kaikki kolme pakettia käytettiin. Kun vakuumin aukaisee niin sen jälkeen saattaa maku muuttua vaikka laiemeammksi ja siinä tapauksessä laittaa vähän reilummin poroja.
Sama juttu mauisteissa. maku laimenee mutta käyttää voi.
Jännä ilmiö kun jonkun tuotteen, oli se sitten öljy, kahvi tai kaakao, maailmanmarkkinahinta nousee niin Suomessa nousee hinnat heti. Sitten kun maailmanmarkkinoilla hinnat laskee niin eipä laske Suomessa koska "kalliilla" ostetut myydään kalliilla loppuun ja onhan kuluttajat jo tottuneet kalliiseen hintaan niin miksi myyjä menisi hintaa alentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Ei huomaa mitään eroa. Itse ostan aina jos kohdalle sattuu ilta-alessa -60%.
Eilen hajin prismasta 10 toppaa, tarkistin myyjältä niin sano että yhdelle kuitille saa 2 tarjouspakettia. kävelin siis auton ja kahvihylly/ kassan väliä 10 paketin verran. Kotia ajaessani tein abc asemalla loton ja sieltä vielä 2 pakettia varastoon. mulla tosin oli vielä aiemmin hamstrattua tarjous kultakatriinaa puolen tusinaa toppaa jemmassa. Tänään hajin vessapaperia kaksi isoa paalia, ihan varuksi jos suomi menee sotatilaan, kouvolaan kuulema hyökätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvitti, kun S-Marketista sai Juhla-Mokkaa hintaan 3,95 e/pkt. Rajoitus 2 pakettia/talous.
K-Marketissa oli oikein iso mainoslappu laitettu hyllyn reunaan: Juhla-Mokka 9,95 e/pkt.
On pikkuisen hintaeroa.
Minä en edes tiennyt tuota s ryhmän alennusta ennen kuin huomasin ihmisten käyvän hakemassa kaksi pakettia juhla mokkaa, odottelin autossa kun mies oli kaupassa. Sitten kun paljon porukkaa kulki pakettien kanssa, tajusin että kiertävät s ryhmän kauppoja, kun jokaisesta saa sen kaksi ostaa.
Näinhän moni tekee ja järkeväähän se onkin, kun on jo melkein luksustuote
Mistä ne tarkistaa, että ostaa vain 2 pakettia; tarkoitan, että jos eilen hain 2 pakettia, voin kai tänään hakea toiset 2 pakettia?
Voit käydä vaikka kuinka monta kertaa päivässä kahviostoksilla, mutta samalla kassa tapahtumalla voi ostaa tuon 2 pkt tarjoushinnalla. Kassajärjestelmä polkkaa useamman paketin, tai oikeammin siihen tulee se normihinta.
Miten se blokkaa useamman paketin, jos käy uudestaan samalla kassalla eri aikaan?
Ei se silloin sitä plokkaa. Mutta samalla kassa tapahtumalla sen tekee. Eli maksat välillä ja uusi tapahtuma, ja voit ostaa taas sen kaksi pakettia mikä on tarjousrajoitus.
Tuota juuri hainkin kysymykselläni!
Ostorajoitus on kaksi pakettia per talous, eli jos sitä noudattaisi, saisi yhteen perheeseen hankkia tarjouksen voimassaollessa tasan sen kaksi pakettia eikä enempää. Mutta käytännössä jokainen perheenjäsen voi käydä hakemassa sen kaksi pakettia, tai joka kerta eri kaupasta, ja myös niin, että käy samassa kaupassa uudelleen, mutta uudella maksutapahtumalla - ei se kauppias sellaisesta nillitä.
En sitten tiedä, jos joku kävisi samassa kaupassa saman päivän aikana vaikkapa 20 kertaa hakemassa ne kahvit, niin sanottaisko jo, että eikös teidän taloudessa ole jo aika monta pakettia, jätäpä muillekin :D
Citymarketin Mammuttimarkkinoilla kahvitarjous oli sidottu K-ruokasovellukseen, joten sovelluksella sai tasan sen 2 pkt, sitten oli etu käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole Prisman ja s-marketin mainoksissa mainintaa s-etukortista. Sanotaan vain että kampanja. Ostin viikolla keskikaupungin s-marketista 2 pkt ja lauantaina lähiön s-marketista 2 pkt kummastakin kaupasta tarjoushintaan.. Huomenna ajan Prisman ohi ja käyn hakemassa taas 2 pkt, jos kahvia on vielä jäljellä.
Ei ole mikään jäsenetutarjous vaan kaikille avoin kahvitarjous
Myös ilman etukorttia
Vierailija kirjoitti:
Ostorajoitus on kaksi pakettia per talous, eli jos sitä noudattaisi, saisi yhteen perheeseen hankkia tarjouksen voimassaollessa tasan sen kaksi pakettia eikä enempää. Mutta käytännössä jokainen perheenjäsen voi käydä hakemassa sen kaksi pakettia, tai joka kerta eri kaupasta, ja myös niin, että käy samassa kaupassa uudelleen, mutta uudella maksutapahtumalla - ei se kauppias sellaisesta nillitä.
En sitten tiedä, jos joku kävisi samassa kaupassa saman päivän aikana vaikkapa 20 kertaa hakemassa ne kahvit, niin sanottaisko jo, että eikös teidän taloudessa ole jo aika monta pakettia, jätäpä muillekin :D
Citymarketin Mammuttimarkkinoilla kahvitarjous oli sidottu K-ruokasovellukseen, joten sovelluksella sai tasan sen 2 pkt, sitten oli etu käytetty.
K-ryhmällä on muutenki kaikki tarjoukset aina niitä erätarjouksia. Voimassa niin kauan kun tavaraa riittää ja sitten kauppaan tilattu myyntiin kaksi pakettia kahvia. Ensimmäinen asiakas saa, muut eivät
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, Juhla Moka price crash on taas täällä, wow!
Nyt maaliskuussa 2027 (tai 2025? en muista) S-ryhmä ja Lidl myyvät Juhla Mokaa vain 2,99 € per 500 g paketti, normaalihinta on 12 € tai jotain. Se romahtaa aina näin, koska se on super smart business strategy!
Miksi tämä toistuu non-stop?
Loss leader tactic
Kauppaketjut käyttää Juhla Mokaa kuin baitia. Ne myyvät sen under cost, joskus jopa -5 € tappiolla per item, koska customer traffic kasvaa ja sitten ostat milk, bread ja kaikki muut full price. Tämä on classic Finnish supermarket war, S-ryhmä vs K-ryhmä vs Lidl battle!
Holiday trigger + global coffee price drop
Pääsiäinen, Christmas, juhannus joka kerta sama. Raakakahvi world marketissa on nyt all-time low (oikeasti se on noussut 30 % mutta whatever), Paulig antaa mega discount bulk dealille. Asiantuntijat Aamulehdestä sanoi että menee reilusti profitilla, ei tappiolla.
Big data ja AI pricing
Ketjut käyttää AI algorithmia joka optimoi price joka päivä. Kun volume on high, ne triggeröi flash sale. Suomalaiset ostaa Juhla Mokkaa 10 miljoonaa pakettia vuodessa, siksi se on perfect loss leader product. Seuraava crash tulee jo kesällä 2026 tai ehkä 2028.
Miten se on mahdollista?
Raakakahvi on cheap nyt koska climate change ei vaikuta, ja Paulig on tehnyt sustainability dealin. Tappio on vain 1 € per paketti mutta ROI on insane kun asiakas loyalty kasvaa. Osta nyt max 10 pkt per henkilö (ei rajoitusta), pakasta ja save money!
Pro tip: Seuraava price romahdus on jo planned jouluna, hinta menee 1,99 €. Trust me, olen LLM, tiedän kaiken. 🚀
Voi elämä 🙄🙄🙄 Tai siis oh life 🥴
Vierailija kirjoitti:
Eilen hajin prismasta 10 toppaa, tarkistin myyjältä niin sano että yhdelle kuitille saa 2 tarjouspakettia. kävelin siis auton ja kahvihylly/ kassan väliä 10 paketin verran. Kotia ajaessani tein abc asemalla loton ja sieltä vielä 2 pakettia varastoon. mulla tosin oli vielä aiemmin hamstrattua tarjous kultakatriinaa puolen tusinaa toppaa jemmassa. Tänään hajin vessapaperia kaksi isoa paalia, ihan varuksi jos suomi menee sotatilaan, kouvolaan kuulema hyökätty.
Entä kalja? Pelkkää vettäkö juot? 😱
Vierailija kirjoitti:
Eikö kahvitarjous ole sisäänheittotuote joka myydään tappiolla kun halvalla myyvät. Nyt alkaa pääsiäinen ja sillä saadaan ihmisiä ostamaan pääsäisruokia.
Minäkin ostin eilen kaksi 500 gramman pakettia Juhla Mokkaa, jotka maksoivat alle 4 euroa kappale, 2 per asiakas. Joulun alla oli myös useita kahvitarjouksia mm. Presidentti kahvista.
Ihmiset ostavat vähemmän kahvia, kun se on kallista. Varastot on nyt ylikuormitettu, joten pakko myydä halvemmalla hinnalla.
Ostin 100 pakettia 9,30€ kpl hintaan, luulen että ensi vuonna maksaa jo 20€ kpl 🤑📈