Olen ollut kohta 2 vuotta täysin työttömänä - kiitos suojaosien poiston
Kiitos hallitus + vihreät ja keskusta: minut on syrjäytetty totaalisesti. Osa-aikatyön tekeminen menee täältä syrjästä käsin bussilla kulkien täysin tappioksi, miinuksen puolelle. Ai pitäisi muuttaa lähemmäs kaupunkia? Siitä seuraisi se, että joudun muuttamaan kalliimpaan vuokra-asuntoon, ja sitten menisi osa-aikatyön tulot aivan totaalisesti miinuksen puolelle. Kaikille ei kokoaikatyötä riitä, vaikka muuttaisi Helsinkiin. Ulkomailta halutaan tuoda lisää halpatyövoimaa, itsepalvelukassat kaupoissa, ihmiset temuttaa ja ostaa muutenkin verkkokaupoista lähes kaiken (minkä uskaltavat ostaa), tekoäly, robotit, automatisaatio, halpuutus, ja ennen kaikkea se, etteivät ihmiset uskalla kuluttaa, koska pelkäävät jäävänsä kohta itsekin työttömiksi, ja työttömillä ei ole enää suojaosien poiston takia varaa kuluttaa.. Siinä syitä, jos "Mene töihin!"-tollot ei ymmärrä miksi näin on.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on toinen, joka saa osa-aikatöistään tuloa edelleen ihan samoin kuin ennenkin.
Ja ilmeisesti minäkin sitten olen uutispimennossa ollut.
Minäkin ihmettelen, että miten suojaosan poisto poisti ap:n työpaikan. Eihän työnantaja välttämättä edes tiennyt koskiko suojaosa hänen työntekijäänsä (ap:ta) vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen, että miten suojaosan poisto poisti ap:n työpaikan. Eihän työnantaja välttämättä edes tiennyt koskiko suojaosa hänen työntekijäänsä (ap:ta) vai ei.
No varmaan jättäytyi ite pois, pöljä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole tuohon mennessä saanut kokoaikatyötä, oikea suunta on lähteä opiskelemaan.
Mitä alaa? Minulla on jo kaupallisen alan ammatti- ja korkeakoulututkinnot. Hoitajaksi ei kannata opiskella, kun hoitajia irtisanotaan ja tilalle tuodaan halvempia ulkomailta. Yrittäjyys ei kannata, kun ihmiset ei uskalla kuluttaa.
AP
Sitten olisi yliopistotutkinnon aika. Mene opiskelemaan vaikka tutaa.
Tänne mun piti kommenttini laittaa.
En ole todellakaan tekemässä töitä työttömänä, eli suojaosien poisto on täysin oikea ja oikea-aikainen uudistus.
Perusta koiran kakka keräys firma niin pääset heti töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan jättäytyi ite pois, pöljä.
Ja nytkö se arveli vain kävelevänsä työpaikalle, jos suojaosa palautetaan?
Miten se ap tekee työpaikan itselleen sillä, että suojaosa palautetaan? Luulin ihan että maassa on suurtyöttömyys, mutta siis ap löytääkin heti itselleen työpaikan jostain, kunhan vaan saa tienata 300 euroa työpaikalla rahaa?