IS: Oona, 23, ei halua enää käyttää bussilinjaa numero 10 Tampereella
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011904786.html
"Nuoria naisia on häiriköity bussissa Tampereella, Aamulehti uutisoi eilen.
Häiriöt ovat tapahtuneet bussilinjalla 10. Mies on tuijottanut, kuvannut ja puhunut uhkaavia nuorille naisille. Myös poliisi on saanut tapauksista ilmoituksia. Poliisi ei pysty vahvistamaan, että kyseessä olisi sama epäilty.
Oona, 23, kertoo Ilta-Sanomille, että kun hän odotti bussia pysäkillä siskonsa kanssa, he huomasivat miehen tuijottavan heitä kummallisesti. Mies nousi siskosten perässä bussiin.
Oona huomasi, että mies alkoi kuvaamaan heitä ja muita naisia bussissa. Jossain vaiheessa mies siirtyi siskosten viereen ja osoitti puhelimen heitä kohti. Jotkut bussin matkustajat tulivat sanomaan, että tuo ei ole ok.
Silloin hän alkoi sanoa, että hänellä on oikeus kuvata ja hän on parempi ihminen kuin kaikki muut. Hän sanoi, että meille tulee tapahtumaan jotain kauheita asioita ja vastaavaa, Oona kertoo.
Jossain vaiheessa mies sanoi, että naiset ovat sanoneet hänelle, että hän on tosi hyvä seksihommissa.
Kun mies piteli puhelinta melkein Oonan kasvoissa kiinni, siskokset päättivät jäädä bussista pois, vaikka heillä oli vielä noin viiden kilometrin kävelymatka kotiin. Kello oli yli yksitoista illalla.
Oona kertoo, että hän on tapahtuneen jälkeen vältellyt kyseistä bussilinjaa."
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät ole pyytäneet karhua apuun?
Karhu ei ollut lähellä, mies oli ja siksi ei ollut turvallista.
Haluatkos tuolla vittuilulla meitä normaaleita kantismiehiä kohtaan varmistaa, että emme todellakaan tule avuksi tiukan paikan tullen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansainvälinen huippuosaaja vauhdissa?
Ihan vtun kantis jonka kaikki tietää, mutta esim säkin persu laitat vaan musiikkia kovemmalle, ja käännät pääs.
Kiitos sinulle kun jälleen kerran halveksit meitä tavallisia kantismiehiä. Mitäpä jos pysähtyisit joskus miettimään, mitä oma käytöksesi tekee halulle auttaa naisia vastaavissa tilanteissa?
Pitäskö incellin tuossa tilanteessa tehdä jotain muuta kuin katsella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehille käy näin? No koska mies pystyy tuottamaan itse ympärilleen ne tarvittavat turvallisuuspalvelut. Inceliä kailottaville naisille taasen on turha yrittää selittää, etteivät itse kykene tähän ja kun yhteiskuntaa ajetaan alas myös turvallisuuspalvelut menee mukana.
Sitä yhteiskuntaa pitää pystyssä ydinperheet, jotka haluavat säilyttää status quo:n ja turvallisen yhteiskunnan lapsilleen nyt ja myös tulevaisuudessa. Feminismin tuhoamat nykynaiset eivät veen enää halua tällaista ja nyt itketään, minne katosi rusinat pullasta.
Suurimmassa osassa maailmaa ei ole yksinäisille naisille turvallista ihan joka paikassa, joten ei tähän voi sanoa kuin, että get over it!
Hyvin kirjoitettu, totta 100%:sti
Taisi osua kohdalleen, kun alkuperäinen viesti piti poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin vähän aikaa sitten Metrossa saman tilanteen, jossa nuori 14-16v kundi kuvas naisia puhelimella. Sanoin kundille ettei tuollainen ole soveliasta. Hän tokaisi siihen "vit tu pidä äm mä tupas kii"...
Niin, miksi kukaan naisista ei puuttunut tilanteeseen ja ottanut teiniltä puhelinta pois? Olisitte voineet edes hälyttää jäsjestyksenvalvojat paikalle. Ihmiset ovat nykyään liian nössöjä puuttumaan tilaiteisiin tai sanomaan jotain vastaan. Siksi kaiken maailman nilkit hyppii silmille. Itse olisin repinyt puhelimen pois teiniltä ja jos tämä olisi yrittänyt jotain, niin potku munille rauhoittaa nopeasti. N23
Olisit ollut itse syytteessä hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin vähän aikaa sitten Metrossa saman tilanteen, jossa nuori 14-16v kundi kuvas naisia puhelimella. Sanoin kundille ettei tuollainen ole soveliasta. Hän tokaisi siihen "vit tu pidä äm mä tupas kii"...
Niin, miksi kukaan naisista ei puuttunut tilanteeseen ja ottanut teiniltä puhelinta pois? Olisitte voineet edes hälyttää jäsjestyksenvalvojat paikalle. Ihmiset ovat nykyään liian nössöjä puuttumaan tilaiteisiin tai sanomaan jotain vastaan. Siksi kaiken maailman nilkit hyppii silmille. Itse olisin repinyt puhelimen pois teiniltä ja jos tämä olisi yrittänyt jotain, niin potku munille rauhoittaa nopeasti. N23
Todennäköisemmin tontissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia tyttöjä ja naisia ei saa häiriköidä, häiritköön omanvärisiään, nehän tämän häirinnän on tänne tuoneetkin.
Paskapuhetta koko Oona!
Aina bussissa matkustaessani identifioidun naiseksi ja minua ei ole häiritty koskaan.
t incel
Vierailija kirjoitti:
Oli ihan oikein sanottu sinulle. Toivottavasti pidit turpas kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ihan oikein sanottu sinulle. Toivottavasti pidit turpas kiinni.
Metro on julkinen tila siellä saa kuvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää puhetta, ei naisista oikeasti ole mihinkään
siitä pitää ilmottaa kuskille ja kuski pysäyttyy ja soittaa poistaa ukon bussista. jos ei poistu tulee poliisi. nykyään ollaan jälkireaktiivisia eli mennään someen itkemään kuin sofia virta.
Miksi naisia ei saisi kuvata? Tuleeko reikiä?
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
#naisvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
tykkäätkö ite että sua kuvataan ja sitten naamas jossain yotubessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tykkäätkö ite että sua kuvataan ja sitten naamas jossain yotubessa.
Saa kuvata jos haluaa. Olen jollain tube videolla näkynytkin. Oletko ruma?
Vierailija kirjoitti:
siitä pitää ilmottaa kuskille ja kuski pysäyttyy ja soittaa poistaa ukon bussista. jos ei poistu tulee poliisi. nykyään ollaan jälkireaktiivisia eli mennään someen itkemään kuin sofia virta.
Ei se näin toimi Suomessa.
Täällä poistetaan kiusatut, koska ovat heikkoja yksilöitä.
Oliko liian vanha ja/tai ruma mies? Jos olisi ollut mieleinen niin olisi päässyt siskosten kanssa kolmen kimppaan.
Että tällaisestakin uutisesta saatiin vain inceleiden runkkausrinki
Vierailija kirjoitti:
Että tällaisestakin uutisesta saatiin vain inceleiden runkkausrinki
Lisää tällaista!
Kiitos sinulle kun jälleen kerran halveksit meitä tavallisia kantismiehiä. Mitäpä jos pysähtyisit joskus miettimään, mitä oma käytöksesi tekee halulle auttaa naisia vastaavissa tilanteissa?