Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sointu Borg yllättää Myyrä ohjelmassa!

Vierailija
28.03.2026 |

Pois potkitun seksuaali rikollisen tilalle tullut Sointu Borg yllättää positiivisesti, reippaan ja mukavan oloisen juontamisen tähtenä. Hyvä Sointu!

Kommentit (886)

Vierailija
561/886 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sininen lyhyt teippi oli sokkelossa niin aikaisessa vaiheessa, että Lauri, Hanad ja Jesse eivät voi olla syyllisiä. Eivät edes käyneet sokkelon päällä ennen sitä (paitsi toki ennen tehtävän alkua).

Pitkäkin sininen teipin pätkä oli hyvin selvästi jonkun muun sinne heittämä.

Voihan se olla, että joku on laittavinaan teipin, mutta heittääkin sivuun.

Hyvin todennäköistä myyräilykoostemateriaalia.

Stan otti teipistä valmiita pätkiä. Teippi meni todennäköisesti sotkuun. Siksi heitetty sivuun. Ei revitty.

Vierailija
562/886 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai Timolla on paljon myös ei-myyrämäisiä tekoja. Jos mietitte aiempia kausia, niin mielestäni jokaisella myyrällä on ollut niitäkin. Ei kukaan voi toimia niin, ettei tekisi mitään rahojen eteen, muutenhan tää olis liian helppoa ainakin kanssakilpailijoille. Tuotantokin on suunnitellut ainakin aiemmilla kausilla myyräilyä enemmän joihinkin toisiin tehtäviin kuin toisiin. Välillä on hyvä näyttää kilpailijalta. Timo on kuitenkin myös vähentänyt pottia ja tästä on jo aiemmin kirjoitettu. Kuka tahansa myyrä onkin, niin jokainen on tehnyt myös hyviä asioita 100% varmasti. Monet muut Timoa enemmmän oikeasti. Suosittelen katsomaan jaksoja uudelleen eri silmin, tietty jokainen katsoo niitä nyt tiettyjen lasien läpi. Mutta siis kaiken kaikkiaan mun 1. epäilty on kuitenkin Jesse ja saatan olla väärässä, mutta edelleen jokin vaivaa siinä että sai uuden mahdollisuuden ja "mikään ei ole sitä miltä näyttää". Tässä kohtaa kun on 5 jäljellä, niin ei ehkä enää kuuluisi olla 2 epäiltyä (kuka kieltää? :D), mutta mulla on 2 vaihtoehtoista teoriaa: just tää Timojuttu tai sit Jesse. Muut ei oo mun mielestä myyriä mitenkään, vaikka aina näissä on kaikki mahdollista ja en oo vielä kyllä millään kaudella osunut oikeaan ja nytkin mun alkuperäiset epäillyt tippuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/886 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai Timolla on paljon myös ei-myyrämäisiä tekoja. Jos mietitte aiempia kausia, niin mielestäni jokaisella myyrällä on ollut niitäkin. Ei kukaan voi toimia niin, ettei tekisi mitään rahojen eteen, muutenhan tää olis liian helppoa ainakin kanssakilpailijoille. Tuotantokin on suunnitellut ainakin aiemmilla kausilla myyräilyä enemmän joihinkin toisiin tehtäviin kuin toisiin. Välillä on hyvä näyttää kilpailijalta. Timo on kuitenkin myös vähentänyt pottia ja tästä on jo aiemmin kirjoitettu. Kuka tahansa myyrä onkin, niin jokainen on tehnyt myös hyviä asioita 100% varmasti. Monet muut Timoa enemmmän oikeasti. Suosittelen katsomaan jaksoja uudelleen eri silmin, tietty jokainen katsoo niitä nyt tiettyjen lasien läpi. Mutta siis kaiken kaikkiaan mun 1. epäilty on kuitenkin Jesse ja saatan olla väärässä, mutta edelleen jokin vaivaa siinä että sai uuden mahdollisuuden ja "mikään ei ole sitä miltä näyttää". Tässä kohtaa kun on 5 jäljellä, niin ei ehkä enää kuuluisi olla 2 epäiltyä (kuka kieltää? :D), mutta mulla on 2 vaihtoehtoista teoriaa: just tää Timojuttu tai sit Jesse. Muut ei oo mun mielestä myyriä mitenkään, vaikka aina näissä on kaikki mahdollista ja en oo vielä kyllä millään kaudella osunut oikeaan ja nytkin mun alkuperäiset epäillyt tippuneet.

Meillä taitaa olla eri näkemys ei-myyrämäisestä teosta. Myyrä tuo tietysti välillä rahaa, kyse ei ollut siitä. Tarkoitin tilanteita, joissa myyrä tuo rahaa ns turhaa. Esimerkiksi estää muita valitsemasta muuta kuin rahaa tai edistää tehtävää, jota muut ovat mokaamassa.

Vierailija
564/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ymmärrän, mutta tota on tapahtunut muidenkin kohdalla. Stan on tuonut rahaa tilanteissa, joissa olisi voinut olla helposti tuomatta ja Laurista puhumattakaan. Myös Hanadiin pätee tämä. Jesse on ehkä vähän kysymysmerkki.

Vierailija
565/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Sara ja Sergey tuskin ovat sinisiä teippiä repineet. Epäilyt kohdistuvat Timoon ja Staniin. Kumpikin käytti sinistä teippiä. Stan lopussa koski myös punaiseen.

Timo on saattanut keskittyä repimään vain Stanin sinisiä teippejä. Näin ei muodostu tulkintavirheitä myyrätestin suhteen siitä mitä tarkoittaa "sinisen teipin käyttö" - lasketaanko myös pois repiminen käytöksi.

Miten tahansa tätä katselee niin tonnin seteli -mieheltä munkkikahvit ostanut heebo vaikuttaa Keyser Sozelta.

Tai sit se pelaa.

Vierailija
566/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ymmärrän, mutta tota on tapahtunut muidenkin kohdalla. Stan on tuonut rahaa tilanteissa, joissa olisi voinut olla helposti tuomatta ja Laurista puhumattakaan. Myös Hanadiin pätee tämä. Jesse on ehkä vähän kysymysmerkki.

Niin kysymys olikin, miten Timon epäilijät suhtautuu näihin Timon epämyyrämäisiin hetkiin. Ei ollut mitään väitettä, että sellaisia ei olisi muilla :D Sellaisia hetkiä on tosiaan jokaisella. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Mietin uskooko Timon epäilijät esimerkiksi että Amira valehteli ketkä äänesti rahaa. Tai että Heidin lukossa ei ollut oikeita numeroita ja Timo tiesi ettei se toinen lukko tulisi aukeamaan. Miksi Timo halusi kertoa Helioksen? Riittikö se, että vihjekuoret avattiin?

Vierailija
567/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin kysymys olikin, miten Timon epäilijät suhtautuu näihin Timon epämyyrämäisiin hetkiin."

Tää ei johda mihinkään. Halutessaan jokaiseen voi suhtautua myyränä tai kilpailijana. Jos joku kokee, että on paljon näyttöä jostain henkilöstä myyränä, niin se riittää. Totta kai pitää myös huomioida just näitä mitä laitoit, mutta tällä menolla kukaan ei varmaan sit ois myyrä. :D Asioita voi nähdä niin monella eri tavalla ja se on ok ja jutun ideakin tavallaan. Yhtälailla mulla tulee mieleen esim. Stania ja Hanadia vahvasti epäilevät, että onko he miettineet niitä hetkiä, joissa on selkeästi toimittu ei-myyrämäisellä tavalla ja tuotu rahaa "turhaan". Viime kaudellakin täällä kirjoiteltiin niin monia syitä ja hetkiä, joiden perusteella Ina ei voisi olla myyrä, mutta oli kuitenkin ja siihen riitti ne omat jutut, joiden perusteella sit olikin myyrä.

Vierailija
568/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Stan on tuonut rahaa tilanteissa, joissa olisi voinut olla helposti tuomatta"

Laitapa esimerkkejä.

Jos viittaat Ithaka-tehtävään niin ainakin se "kauppatavaraa" meni oikein vaikka yritti vastata väärän.

Ja kalamuseolla yksi arvaus meni vahingossa oikein.

Ei kovin vahvat näytöt.

Possujunassa huusi ekana oikean värin. Noin puoleen väliin saakka, kunnes joku huusi punaisen liian aikaisin. Kuka? Jos Sara tai Sergei niin miksi ei leikattu mukaan ohjelmaan? Timo tai Stan sen väärän huusi 99 % todennäköisyydellä. Eli samat joita epäillään tempuista sinisen teipin kanssa.

Vierailija
569/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin kysymys olikin, miten Timon epäilijät suhtautuu näihin Timon epämyyrämäisiin hetkiin."

Tää ei johda mihinkään. Halutessaan jokaiseen voi suhtautua myyränä tai kilpailijana. Jos joku kokee, että on paljon näyttöä jostain henkilöstä myyränä, niin se riittää. Totta kai pitää myös huomioida just näitä mitä laitoit, mutta tällä menolla kukaan ei varmaan sit ois myyrä. :D Asioita voi nähdä niin monella eri tavalla ja se on ok ja jutun ideakin tavallaan. Yhtälailla mulla tulee mieleen esim. Stania ja Hanadia vahvasti epäilevät, että onko he miettineet niitä hetkiä, joissa on selkeästi toimittu ei-myyrämäisellä tavalla ja tuotu rahaa "turhaan". Viime kaudellakin täällä kirjoiteltiin niin monia syitä ja hetkiä, joiden perusteella Ina ei voisi olla myyrä, mutta oli kuitenkin ja siihen riitti ne omat jutut, joiden perusteella sit olikin myyrä.

Ei johdakaan, jos kukaan ei halua niitä ajatuksiaan kertoa. Mua kiinnosti, jos jollain olisi ollut jostain Timon tilanteesta teoria, jota en itse olisi tajunnut ajatella. Kirjoitin jo parista kohdasta, esimerkiksi tuo että ollaan vain Amiran kertoman varassa siinä, kuka autossa äänesti mitäkin. Ehkä Timo oikeasti äänestikin immuniteetteja. Kukaan Timoa epäilevä ei ole tätä teoriaa kuitenkaan ehdottanut.

Hanadia epäilevänä voin sanoa, että mulle tökkii edelleen se, että olisiko tälle kaudelle valittu uimataidoton myyrä. Hanad ei osallistu noihin vesitehtäviin. Helmitaulutehtävässä Hanadin ehdotus pareittain kuvailtavista merkeistä oli niin tyhmä, että olisiko sen keksinyt joku tehtävistä etukäteen tietävä? Mönkijätehtävässä Hanad toi parinsa (Stanin?) kanssa eniten rahaa. Ehkä tuubeista poistettiin rahoja, mutta aika nopeasti Hanad olisi siinä saanut toimia. Myös Hanad otti valokuvaustehtävässä hyvän kuvan. Helios-tehtävässä Hanad ei uskaltanut tarttua Stanin huonoihin ehdotuksiin.

En usko, että mulla olisi jäänyt huomaamatta mitään, mikä tekisi näistä Hanadin valinnoista myyrälle loogisia. Heliosta on selitetty sillä, että Hanad tajusi Stanin testaavan häntä. Itse uskon, että Hanad oli vain turhankin varovainen ja tyytyi siihen, että vihjekuoret avattiin.

Tässä oli nyt mun ajatuksia Hanadista. Jos pidät vastaavien ajatusten jakamista Timosta turhana, niin se on ihan okei. Ehkä sun ei kuitenkaan tarvi suhtautua niin negatiivisesti mun uteliaisuuteen asiaa kohtaan. Ehkä joku muu haluaa näistä keskustella.

Vierailija
570/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Stan on tuonut rahaa tilanteissa, joissa olisi voinut olla helposti tuomatta"

Laitapa esimerkkejä.

Jos viittaat Ithaka-tehtävään niin ainakin se "kauppatavaraa" meni oikein vaikka yritti vastata väärän.

Ja kalamuseolla yksi arvaus meni vahingossa oikein.

Ei kovin vahvat näytöt.

Possujunassa huusi ekana oikean värin. Noin puoleen väliin saakka, kunnes joku huusi punaisen liian aikaisin. Kuka? Jos Sara tai Sergei niin miksi ei leikattu mukaan ohjelmaan? Timo tai Stan sen väärän huusi 99 % todennäköisyydellä. Eli samat joita epäillään tempuista sinisen teipin kanssa.

Timo ei ollut junassa vaan asemalla.

Vierailija
571/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käsi kipeänä juuri melomisaamuna myyrällä. Vaikea olla muuta mieltä.

Vierailija
572/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Hanadista tai Stanista vastaavaa ratkaisuhetkellä rahojen saamatta jättämistä kuin Timolla se lukkojuttu? Mun mielestä molemmat on käytännössä vaan tuomassa rahaa pottiin, kuten myös Lauri.

Vierailija
573/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stanin myyräilykooste:

- kiusaus unohtaa Jansson kävi houkuttelevammaksi kuin litra Janssoninkiusausta

- ensin vikana mut yhtäkkiä kieli pitkällä ekana menossa kohti immuniteettia/jokeria

- eka sanoo pagros pagros, toka sanoo pagros pagros, mutta suu pysyy supussa

- oikean valokuvan heittäminen lattiaan muiden selän takana, järjestyksen vaihtaminen vääräksi

- punaisen kartion karjuminen, kun ei vielä edes näy

- kyklooppi-Sara onkin "korkeita ajatuksia" ja maksupääte on "kauppatavaraa" eikä "kauppiaita", hups, toinen meni vahingossa oikein

- siniset teipit sinne ja tonne

- kujalla jäädään perälle, jotta voidaan tuhlata aikaa silittelemällä kissaa

- Poseidon auringon jumalana totta kai, ja mites jos sen perään kokeiltas Zeusta

- paidat ja rintamerkit täynnä Myyrä-vihjeitä

Vierailija
574/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä edellisiin: kipeä käsi melomisaamuna.

Vierailija
575/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Hanadista tai Stanista vastaavaa ratkaisuhetkellä rahojen saamatta jättämistä kuin Timolla se lukkojuttu? Mun mielestä molemmat on käytännössä vaan tuomassa rahaa pottiin, kuten myös Lauri.

Mikä on Timon ratkaisuhetkellä rahojen saamatta jättäminen? Se kirjainlukkoko? Oliko siinä siis vain kuusi kirjainta jäljellä joita ei vain saatu laitettua lukkoon?

Vierailija
576/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oliko siinä siis vain kuusi kirjainta jäljellä joita ei vain saatu laitettua lukkoon?"

Lukkoon piti laittaa kuusi kirjainta. Noin kolme Timo kerkesi laittaa. Mutta ei ne välttämättä oikeita kaikki olleet. Myyrän sabotoinnin takia. Joka oli joko Timo tai joku muu.

Vierailija
577/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oliko siinä siis vain kuusi kirjainta jäljellä joita ei vain saatu laitettua lukkoon?"

Lukkoon piti laittaa kuusi kirjainta. Noin kolme Timo kerkesi laittaa. Mutta ei ne välttämättä oikeita kaikki olleet. Myyrän sabotoinnin takia. Joka oli joko Timo tai joku muu.

Ehtivätkö kilpailijat rajata kirjainvaihtoehdot kuuteen? Vai oliko teippaamattomia kirjaimia enemmän?

Vierailija
578/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stanista olisi Helios-tehtävän väärän sanan ehdottaminen. Tehtävähän olisi voinut päättyä siihen. Ei tällä kaudella oikein ole ollut sellaisia tehtäviä, joissa olisi kenelläkään mitään viime hetken ratkaisevia myyräilyjä, kun Heidi on jo tippunut. Timo on mielipidekysymys, että näkeekö sen tehtävän jääneen lukon käytöstä kiinni.

Vierailija
579/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma paranee vain vanhetessaan. Hyvä Sointu!

Vierailija
580/886 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Hanadista tällaista myyräilylistaa kuin Stanista? Ei taida olla. Kieltämättä osa ihan hyviä, täällähän on tarkoitus avartaa ajatuksia. Osan kuitenkin voisi jättää pois. Jokaisesta myyrästä on "ajan hukkaamista" myyräkoosteessa, viittaan siis tähän kissan silittelyyn eli ei sitä ns tarvitse näyttää tälleen "etukäteen". Tokihan ei siis tapahtunut, mutta huomasin myös taaksejättäytymisen. Voiko myös olla, että kunto ei oikeasti riitä koko ajan? Veikkaan, että todellisesta myyrästä on vaikka mitä näytettävää, jotka on leikattu pois. Jessestä on näytetty muutenkin niin vähän mitään, että epäilen oikeasti myyräksi. Tulee mieleen 1. kauden Tuija, josta ei näin vuosia myöhemmin muistaakseni olisi pystynyt kovin vahvasti jaksoista todistamaan myyräksi. Aiemmillakin kausilla on jaksoissa korostettu muiden tekemiä virheitä, tekemättä jättämisiä ja kohdistuneita epäilyjä kuin myyrän. Totta kai myyrästäkin on näytetty jotain, mut se ei ns ponnahda silmille. #mikään ei ole sitä miltä näyttää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi