Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sointu Borg yllättää Myyrä ohjelmassa!

Vierailija
28.03.2026 |

Pois potkitun seksuaali rikollisen tilalle tullut Sointu Borg yllättää positiivisesti, reippaan ja mukavan oloisen juontamisen tähtenä. Hyvä Sointu!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Myyrä - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1347)

Vierailija
281/1347 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi kuulla miksi niin moni on vakuuttunut, että Sara on myyrä. Hän on mullakin kärkiepäiltyjä, mutta en ole valmis julistamaan häntä selväksi myyräksi. En ole katsonut jaksoja kovin tarkkaa, joten mulla on voinut mennä paljon ohi. Kaipaisin siis oikeita sabotointeja eikä mitään sellaista, että Sara sai luokassa lukon auki (ennakkotietoa). Sen ainakin tiedän, että tiedottajana Sara kutsui rahanetsijät turhan nopeasti takaisin. Ite oon huomannut pari seikkaa, jotka ei tue sitä, että Sara olis myyrä. Mitä oon missannut?

Vierailija
282/1347 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stanin t-paidassa lukee California ja 1967.

visitstockton dot org: "The Fantastic Four—made up of Reed Richards (Mr. Fantastic), Sue Storm (Invisible Woman), Johnny Storm (Human Torch) & Ben Grimm (The Thing)—resided in the fictional “Central City, CA.”"

Ihmenelosten animaatiosarjassa debytoi vuonna 1967 Mole Man.

Aika kovan työn Stan olisi nähnyt vain johdattaakseen vauvapalstalaisia harhaan. Paljon todennäköisempää on, että hän on myyrä. Tehtäväsuoriutumisesta saa vahvistusta tälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1347 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä kysymyshän olisi: miksi Stan ei feikkimyyräile lainkaan? Miksi ei tee yhtään mitään millä saisi muiden epäilyksiä itseensä? Miksi operoi vain varjoissa?

Vierailija
284/1347 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voi esim ihan asiallisesti huomauttaa, että rahat menetettiin siinä vaiheessa, kun joku astui ulos luokkahuoneesta."

No tuostahan ei ollut edes kysymys. Vaan neuvottelutehtävästä. Luokkahuonetehtävän palkinto ei ollut 5000e.

Juu ei siinä sun esimerkissä ollut kyse luokkahuonetehtävästä. Mutta siinä aiemmassa viestissä, jossa sanottiin, että myyrää ei kiinnosta jokerit ja immuniteetit, puhuttiin myös luokkahuoneesta ja immuniteeteista. Niin kommentoin samalla sitä asiaa.

Vierailija
285/1347 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä kysymyshän olisi: miksi Stan ei feikkimyyräile lainkaan? Miksi ei tee yhtään mitään millä saisi muiden epäilyksiä itseensä? Miksi operoi vain varjoissa?

Ei feikkimyyräily ole mikään oletus. Nytkö myyrän pitäisi olla se, joka sabotoi tehtäviä vähiten? Kilpailijoiden tehtävä on kerätä voittopottia ja selvittää myyrä. Stan ei ole myöskään operoinut varjoissa. Hän ei ole osallistunut edes kaikkiin tehtäviin ja on tuonut yllättävänkin paljon rahaa niissä tehtävissä, joissa on saanut roolia.

Vierailija
286/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivokasta - äkäistä - Poseidonia

hajusteita - hajuste - aistikkaita

kauppiaita - kauppatavaraa - kauppatavaraa

Ekana sana, jota myyrä luuli kuvan perusteella oikeaksi. Perässä myyrän veikkaus. Kolmantena oikea sana.

Eli vaikka myyrä olisi tiennyt mitä sanaa haetaan niin olisi saanut vain tolppalaukauksen. Kun vaihtoehtoja oli kolme niin uskalsi laittaa taivutusmuodonkin oikein. Mutta harmillisesti pallo menikin maaliin.

Vierailija
287/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vihje Myyrän henkilöllisyydestä liittyä kilpailijan nimeen. 

Kun siirretään Lauri Kottosen etunimen ensimmäistä kirjainta kaksi pykälää eteenpäin, saadaan tulokseksi Kolttonen, eli "kepponen, jäynä, kuje, koiruus".

Vierailija
288/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan auLri Kottonen.

Vierailija
289/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei feikkimyyräily ole mikään oletus. Nytkö myyrän pitäisi olla se, joka sabotoi tehtäviä vähiten?"

Myyrä on Stan. Sabotoi tehtäviä eniten. Ei kuitenkaan koskaan näkyvästi eli feikkimyyräilyn määrä nolla.

Vierailija
290/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko vihje Myyrän henkilöllisyydestä liittyä kilpailijan nimeen. 

Kun siirretään Lauri Kottosen etunimen ensimmäistä kirjainta kaksi pykälää eteenpäin, saadaan tulokseksi Kolttonen, eli "kepponen, jäynä, kuje, koiruus".

En usko että myyrää on valittu nimen perusteella. Vihje on joku ohjelmaan sisällytetty viittaus myyrän henkilöllisyyteen.

Vierailija
291/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi argumentteja Saran myyryydestä. Laitampa siis omat tähänastiset kommentit. Saa väittää vastaan. 

-Vaikka nyt ei asiasta hyötynytkään (jos olis myyrä), niin jotenkin aika nokkelasti keksi koulutehtävässä koodin, mikäli ei omaa ennakkotietoa. Tuollaisella varmasti saaporukalta luottamusta, jolla sitten saa vastuuta myöhemmissä tehtävissä.

- Vaikutti tietävän millainen neuvottelutehtävä on tulossa, kun ehdotti Amiraa neuvottelemaan. Jos pitää joku siitä autokunnasta nimetä, että kuka ei ainakaan ota rahoja, niin kyllähän se Amira oli. Noh, toisin kävi, mutta se nyt oli vaan Laurin ansiota. Ja jos tarkkailet Saran reaktiota kun Amira tulee kertomaan millainen neuvottelu on luvassa, niin eikö jotenkin vaikuta omaavan ennakkotietoa kun sanoo tuon "mutta". Ja neuvottelutehtävässähän Sara olisi äänestänyt immuniteetin puolesta.

- Jokerin ottaminen merenpohjasta

- Sanoi että kuoleman syntejä on 666 (???)

- Siinä ajelutehtävässä sai porukalta puhuttua aika paljon tehtäväaikaa pois.

- Ikonitehtävästä kun saatiin 8/14, niin vaikea kuvitella että myyrä on joku muu, jos noin monta menee väärin. Taitavasti saa silmänkääntötemppuja harrastaa jos niin monen ikonin paikkaa saa vaihdettua. Ja kun Sara sai viimeisen(kin) vierailun tehdä sinne kappeliin, niin hänhän voi luetella vaikka kaikkien viimeisten ikonien järjestyksen väärin, koska kukaan ei pääse tarkastamaan enää.

- Halusi jäädä tötsätehtävässä junaan, koska paremmat mahdollisuudet myyräillä.

- Sanoi Amiralle kun juna lähti liikkeelle: "vaihdetaan Amira me paikkoja". --> vaihdos jossa ei ole oikein mitään logiikkaa, paitsi jos tietää että kaikki tötsät sattuukin olemaan juuri oikealla puolella... Myyräily tuossa tehtävävässä oli nyt aika vaikeaa, vaikka Sara yrittikin hakeutua asemaan josta se kaikkein parhaiten onnistuu. Ja huomasitteko kun puolessa välissä tehtävää meinasi mennä kaksi keltaista peräkkäin, vaikka oli oikeasti vain yksi. Jos tuo melkein-moka ei ollut Saran aiheuttama niin kenen?

- Retrogradi-tehtävässä ehdottaa, että lähdetään etenemään syvästä päästä kohti rantaa, ja kas kun retrogradi lukeekin väärinpäin tuolla kulkusuunnalla. Mielestäni myös outoa että omassa rivissä on lopulta 14 oikein, jos ekalla uinnilla "ei muista mitään".

- Köysi/avaintehtävässä myyrä haluaa olla viimeisten joukossa, jotta ei välttämättä tarvi itse ottaa jokereita (=herättää epäilyjä), vaan haluaa viimeisten joukossa mennä, jos sattuukin ettei kukaan ota jokereita. Saran paikka oli reunalla, ja kas kas hän ehdottaa että lähdetään keskeltä päin purkamaan. 

Saralla meni rapuhommat meni pieleen, ja antamalla saman pagros pagroksen kuin Timo, oli se mahdollisuus että Timonkaan saaresta ei saada rahaa. Ja näin myös kävi kun Stan uskoi Saraan Timoa enemmän. Ja lopulta nähtiin että Sarahan myös antoi väärän latinankielisen nimen Stanille, mahdollisesti Timon pagros olis ollut oikein. Ja huutokaupassa Sara astui kuvioihin vasta kun oli oikeasti tarve (myyrän näkökulmasta), eli kun immuniteettia alettiin huutaa. 

Kyllä jos AI.lla lähtee penkomaan yhteyksiä vaikka jonkun Saran korun ja sanan mole välille niin eiköhän sieltäkin joku yhteys löydy netin syövereistä. Eli mielestäni nämä Stanin paidat on ihan soopaa. Varmaan aika montaa mun argumenttia vastaan voidaan argumentoida, mutta onhan tuossa nyt vino pino kaikkea myyrämäistä toimintaa.

Ps. hoksasin Inan ekassa jaksossa.

Vierailija
292/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi argumentteja Saran myyryydestä. Laitampa siis omat tähänastiset kommentit. Saa väittää vastaan. 

-Vaikka nyt ei asiasta hyötynytkään (jos olis myyrä), niin jotenkin aika nokkelasti keksi koulutehtävässä koodin, mikäli ei omaa ennakkotietoa. Tuollaisella varmasti saaporukalta luottamusta, jolla sitten saa vastuuta myöhemmissä tehtävissä.

- Vaikutti tietävän millainen neuvottelutehtävä on tulossa, kun ehdotti Amiraa neuvottelemaan. Jos pitää joku siitä autokunnasta nimetä, että kuka ei ainakaan ota rahoja, niin kyllähän se Amira oli. Noh, toisin kävi, mutta se nyt oli vaan Laurin ansiota. Ja jos tarkkailet Saran reaktiota kun Amira tulee kertomaan millainen neuvottelu on luvassa, niin eikö jotenkin vaikuta omaavan ennakkotietoa kun sanoo tuon "mutta". Ja neuvottelutehtävässähän Sara olisi äänestänyt immuniteetin puolesta.

- Jokerin ottaminen merenpohjasta

- Sanoi että kuoleman syntejä on 666 (???)

- Siinä ajelutehtävässä sai porukalta puhuttua aika paljon tehtäväaikaa pois.

- Ikonitehtävästä kun saatiin 8/14, niin vaikea kuvitella että myyrä on joku muu, jos noin monta menee väärin. Taitavasti saa silmänkääntötemppuja harrastaa jos niin monen ikonin paikkaa saa vaihdettua. Ja kun Sara sai viimeisen(kin) vierailun tehdä sinne kappeliin, niin hänhän voi luetella vaikka kaikkien viimeisten ikonien järjestyksen väärin, koska kukaan ei pääse tarkastamaan enää.

- Halusi jäädä tötsätehtävässä junaan, koska paremmat mahdollisuudet myyräillä.

- Sanoi Amiralle kun juna lähti liikkeelle: "vaihdetaan Amira me paikkoja". --> vaihdos jossa ei ole oikein mitään logiikkaa, paitsi jos tietää että kaikki tötsät sattuukin olemaan juuri oikealla puolella... Myyräily tuossa tehtävävässä oli nyt aika vaikeaa, vaikka Sara yrittikin hakeutua asemaan josta se kaikkein parhaiten onnistuu. Ja huomasitteko kun puolessa välissä tehtävää meinasi mennä kaksi keltaista peräkkäin, vaikka oli oikeasti vain yksi. Jos tuo melkein-moka ei ollut Saran aiheuttama niin kenen?

- Retrogradi-tehtävässä ehdottaa, että lähdetään etenemään syvästä päästä kohti rantaa, ja kas kun retrogradi lukeekin väärinpäin tuolla kulkusuunnalla. Mielestäni myös outoa että omassa rivissä on lopulta 14 oikein, jos ekalla uinnilla "ei muista mitään".

- Köysi/avaintehtävässä myyrä haluaa olla viimeisten joukossa, jotta ei välttämättä tarvi itse ottaa jokereita (=herättää epäilyjä), vaan haluaa viimeisten joukossa mennä, jos sattuukin ettei kukaan ota jokereita. Saran paikka oli reunalla, ja kas kas hän ehdottaa että lähdetään keskeltä päin purkamaan. 

Saralla meni rapuhommat meni pieleen, ja antamalla saman pagros pagroksen kuin Timo, oli se mahdollisuus että Timonkaan saaresta ei saada rahaa. Ja näin myös kävi kun Stan uskoi Saraan Timoa enemmän. Ja lopulta nähtiin että Sarahan myös antoi väärän latinankielisen nimen Stanille, mahdollisesti Timon pagros olis ollut oikein. Ja huutokaupassa Sara astui kuvioihin vasta kun oli oikeasti tarve (myyrän näkökulmasta), eli kun immuniteettia alettiin huutaa. 

Kyllä jos AI.lla lähtee penkomaan yhteyksiä vaikka jonkun Saran korun ja sanan mole välille niin eiköhän sieltäkin joku yhteys löydy netin syövereistä. Eli mielestäni nämä Stanin paidat on ihan soopaa. Varmaan aika montaa mun argumenttia vastaan voidaan argumentoida, mutta onhan tuossa nyt vino pino kaikkea myyrämäistä toimintaa.

Ps. hoksasin Inan ekassa jaksossa.

Kiitos! Perusteluja Saralle ei tosiaan kysynyt sama, joka epäilee Stania. Tuossa on kyllä paljon asioita ja niinkun sanoin, niin itsekin epäilen Saraa tai Sara on yksi mun epäillyistä. Tossa oli pari tosi hyvää pointtia ja voisin vastata niihin vielä erikseen!

Aloin kans epäillä Inaa ekassa jaksossa, koska Ina piti huolen siitä, että kaikki arkut nostettiin vedestä. Ja oli siis ainoa kilpailija, joka niin teki. Viime kaudella moni sanoi, että Ina on myyrä, koska tietokilpailumenestys johtui etukäteistiedosta. Ja Inahan sitten paljasti, että ei ollut opetellut vastauksia vaan aidosti tiesi tai arvasi oikein. En sano tätä missään nimessä väheksyäkseni sun myyränbongaustaitoa, mutta moni epäili Inaa viime kaudella heti alussa myös vääristä syistä.

Vierailija
293/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia: "A mole is a massive structure, usually of stone, used as a pier, breakwater, or causeway separating two bodies of water."

Tuollaisia alettiin rakentaa Fucinus-järvelle keisari Claudiuksen aikaan. "Morituri te salutant" sanottiin tarinan mukaan Claudiukselle, ennen Fucinus-järvellä käytyä gladiaattoritaistelua.

Vierailija
294/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista Sara-argumenteista vielä. En muistanut yhtään sen avaintehtävän kulkua. Oon samaa mieltä, että myyrä haluu olla viimeisten joukossa ja jos Sara ehdotti keskeltä aloittamista, niin tukee Sara-teoriaa. Retrogradi-tehtävästä en muistanut, että Sara ehdotti syvästä päästä aloittamista. Se on epäilyttävää. Olis hauska, jos Saralla olis ollut täysin oikea rivi siinä. Mua häiritsee kyllä se, että Sara koitti niin paljon korjata Laurin riviä oikeaksi.

Junatehtävässä Sara yritti jäädä pois, mutta hänen käskettiin pysyä junassa, koska hänellä oli puhelin. Sara pyysi muita kuin Lauria olemaan hiljaa, jotta viestintä on selkeää. Ehkä myyrälle olisi sopinut päälle puhuminen?

Mun mielestä on myös outoa, että Sara halusi sukeltaa kahdesti ja halusi myös Laurin suorittamaan toistamiseen, jolloin potentiaalisten jokerisukeltajien määrä on hyvin rajallinen. Valokuvatehtävässä ainakin leikkauksen perusteella Sara keskittyi etsimään vihjettä eikä osallistunut niin siihen tehtävään. Ja siinä tehtävässä, jossa Stan veikkaili kuvattuja sanoja, Sara ei heti tarttunut Hanadin surkeaan ehdotukseen ottaa kuva Saran korusta. Toisaalta Sara ei ehdottanut mitään parempaakaan. Tietysti myyrä ei aina toimi loogisesti ja voi tehdä virheitä. Ja siinä ajelutehtävässä Sara oli todella epäilyttävä tiedottaja!

Mulla ei kyllä ole kiire lukita omaa vastausta. Oikeestaan kiinnostais miettiä, mitä Hanad ja Timo on tehneet tehtävissä. Ehkä poissulkumenetelmällä vahvistuisi epäilyt Saraa kohtaan. En tiiä saako kukaan tästä mitään uutta ajattelun aihetta, mutta ainakin on kiva keskustella.

Vierailija
295/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa:

A) 5000e pottiin

B) immuniteetti

Ai otat B:n? No sitten et ole myyrä, koska myyrä ei tee immuniteetilla mitään.

Yllä alle 100:n äo:n omaavaa logiikkaa.

Jos otat tuossa tilanteessa immuniteetin eli vaihtoehtojen ollessa nuo, on oletettavaa että:

et halua lisää rahaa pottiin, haluat itsellesi immuniteetin jotta pysyt kisassa pidempään tai otat sen pois muilta koska olet Myyrä etkä halua kenenkään hyötyvän siitä. 

Jos otat rahat ja olet Myyrä on selitys se, että pelaat itsestäsi pois epäilyjä koska tiedät että voit myöhemmissä tehtävissä tuhlata ne,  kuten vaikkapa huutokaupassa. 

Vierailija
296/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista Sara-argumenteista vielä. En muistanut yhtään sen avaintehtävän kulkua. Oon samaa mieltä, että myyrä haluu olla viimeisten joukossa ja jos Sara ehdotti keskeltä aloittamista, niin tukee Sara-teoriaa. Retrogradi-tehtävästä en muistanut, että Sara ehdotti syvästä päästä aloittamista. Se on epäilyttävää. Olis hauska, jos Saralla olis ollut täysin oikea rivi siinä. Mua häiritsee kyllä se, että Sara koitti niin paljon korjata Laurin riviä oikeaksi.

Junatehtävässä Sara yritti jäädä pois, mutta hänen käskettiin pysyä junassa, koska hänellä oli puhelin. Sara pyysi muita kuin Lauria olemaan hiljaa, jotta viestintä on selkeää. Ehkä myyrälle olisi sopinut päälle puhuminen?

Mun mielestä on myös outoa, että Sara halusi sukeltaa kahdesti ja halusi myös Laurin suorittamaan toistamiseen, jolloin potentiaalisten jokerisukeltajien määrä on hyvin rajallinen. Valokuvatehtävässä ainakin leikkauksen perusteella Sara keskittyi etsimään vihjettä eikä osallistunut niin siihen tehtävään. Ja siinä tehtävässä, jossa Stan veikkaili kuvattuja sanoja, Sara ei heti tarttunut Hanadin surkeaan ehdotukseen ottaa kuva Saran korusta. Toisaalta Sara ei ehdottanut mitään parempaakaan. Tietysti myyrä ei aina toimi loogisesti ja voi tehdä virheitä. Ja siinä ajelutehtävässä Sara oli todella epäilyttävä tiedottaja!

Mulla ei kyllä ole kiire lukita omaa vastausta. Oikeestaan kiinnostais miettiä, mitä Hanad ja Timo on tehneet tehtävissä. Ehkä poissulkumenetelmällä vahvistuisi epäilyt Saraa kohtaan. En tiiä saako kukaan tästä mitään uutta ajattelun aihetta, mutta ainakin on kiva keskustella.

Todennäköisesti Laurin rivissä on ollut virhe niiden symbolien järjestyksessä, jolloin Saran intressi myyränä on luonnollisesti saada Laurin riviin se retrogradi, jolloin porukka luulee sen olevan paras rivi. Ja jos se ois valittu niin järjestys olis ollut väärä symbolien osalta. Katsokaapa vielä uudestaan tuo Saran rivi. Siinähän ei ole oikein kuin tuo retrogradi, vaikka itse väittää että 14 on oikein. I-kirjaimen jälkeen tulee väärä symboli. Ja mites tuon tehtävän säännöt? Pitikö rivin alkaa niillä symboleilla, jotka olivat lähellä rantaa, vai oliko ok, jos helmirivi alkaa suoraan kirjaimista? Koska jos rivin piti alkaa niistä ekoista symboleista, niin silloinhan Saran rivissä ei ole yhtään oikein.

"Mä voin jäädä." Tarkoittiko tuo Saran lause junatehtävässä nyt sitä että hän voi jäädä pois junasta, vai sitä että hän voi jäädä junaan? Käsitin itse että jälkimmäistä.

Saralla oli kyllä valokuvatehtävässä yhdessä kohtaa valokuvia kädessä, että on hyvin voinut sotkea siinä jotenkin.

Miksi myyrä tarttuisi HETI Hanadin huonoon ehdotukseen, kun intresseissä on tuhlata myös mahdollisimman paljon aikaa (kuten teki Timon kanssa kuvatessa, ei hoputtanut Timoa kyllä yhtään)

Kaikki vaan natsaa Saran kohdalla.

Vierailija
297/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti Laurin rivissä on ollut virhe niiden symbolien järjestyksessä, jolloin Saran intressi myyränä on luonnollisesti saada Laurin riviin se retrogradi, jolloin porukka luulee sen olevan paras rivi. Ja jos se ois valittu niin järjestys olis ollut väärä symbolien osalta. Katsokaapa vielä uudestaan tuo Saran rivi. Siinähän ei ole oikein kuin tuo retrogradi, vaikka itse väittää että 14 on oikein. I-kirjaimen jälkeen tulee väärä symboli. Ja mites tuon tehtävän säännöt? Pitikö rivin alkaa niillä symboleilla, jotka olivat lähellä rantaa, vai oliko ok, jos helmirivi alkaa suoraan kirjaimista? Koska jos rivin piti alkaa niistä ekoista symboleista, niin silloinhan Saran rivissä ei ole yhtään oikein.

"Mä voin jäädä." Tarkoittiko tuo Saran lause junatehtävässä nyt sitä että hän voi jäädä pois junasta, vai sitä että hän voi jäädä junaan? Käsitin itse että jälkimmäistä.

Saralla oli kyllä valokuvatehtävässä yhdessä kohtaa valokuvia kädessä, että on hyvin voinut sotkea siinä jotenkin.

Miksi myyrä tarttuisi HETI Hanadin huonoon ehdotukseen, kun intresseissä on tuhlata myös mahdollisimman paljon aikaa (kuten teki Timon kanssa kuvatessa, ei hoputtanut Timoa kyllä yhtään)

Kaikki vaan natsaa Saran kohdalla.

En muista kenen rivi siihen valittiin, mutta se retrogradi-sana oli kuitenkin väärin juuri sillä tavalla, jota Sara yritti korjata oikeaksi. Kuten sanoin, en ole katsonut ohjelmaa aina niin tarkasti, joten en tiedä oliko Saralla kuvioiden puolesta oikea rivi vai ei. (Onneksi täältä löytyy tarkempia katsojia.) Mutta siis jos Saraa olisi kuunneltu, olisi retrogradi ollut oikein ja tehtävästä tullut enemmän rahaa.

Mun mielestä ”mä voin jäädä” tarkoitti, että Sara jäisi asemalle, koska hän nousi seisomaan jäädäkseen pois kyydistä. Ja vastauksena hänelle nimenomaan sanottiin, että pysyy junassa, koska hänellä oli puhelin.

Sara voisi tarttua Hanadin huonoon ehdotukseen heti, jotta Hanad ei keksi parempaa tapaa toteuttaa kyklooppi. Hyvää myyräilyä on reagoida nopeasti tarjottuihin tilaisuuksiin ja tarttua toisten huonoihin ehdotuksiin, jotta epäonnistumisista voi sitten syyttää sitä ehdottajaa.

Mun mielestä voi myöntää, että kaikki ei Saran kohdalla natsaa. Hän voi silti olla myyrä ja häntä on syytä epäillä, jos hänen kohdalla natsaa paremmin kuin muiden kohdalla. Kuten sanoin, myyrä voi toimia joskus epäloogisesti ja tehdä virheitä.

Vierailija
298/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tuosta viimeisen jakson rapuhommasta. Miten voi olla, että kun Timolle ja Saralle tulee 8 ja 16 rapua laskettavaksi, niin molemmat päätyy samalle taululle? Ei se ravun symboli niin erilainen ollut, melko helppo jopa erottaa muista. Pakko olla jomman kumman (=Sara) myyrä. Ja varmuudellahan tiedetään että Saran saari meni väärin.

Vierailija
299/1347 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä tuosta viimeisen jakson rapuhommasta. Miten voi olla, että kun Timolle ja Saralle tulee 8 ja 16 rapua laskettavaksi, niin molemmat päätyy samalle taululle? Ei se ravun symboli niin erilainen ollut, melko helppo jopa erottaa muista. Pakko olla jomman kumman (=Sara) myyrä. Ja varmuudellahan tiedetään että Saran saari meni väärin.

Jep se painaa ehdottomasti vaakakuppia siihen suuntaan, että Sara ois myyrä! Jotkut symbolit oli vaikeempia kuin toiset. Mutta just varmuudella tiedetään, että Sara oli väärässä.

Vierailija
300/1347 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkosairaala-tehtävässä eivät saaneet toista lukkoa auki. Sen lukon ekan kuvan (torni ja lamppu) poimi Stan lattialta Hanadin/Sergein järjestellessä numerokuvia riveihin.