Yksin asuva ihminen tarvitsee noin 900-1300 euroa täysin onnelliseen elämään
Yksinhuoltajalle lapsilisät päälle, niin se on siinä.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Jos on velaton ja vähään tyytyväinen sekä asuu halvalla
Tuohon törmää joskus, vähään tyytyväinen. Tuolle ei ole kiinteää lähtökohtaa. Niin, mikä nyt sitten on itse kullekin vähään tyytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE _ T Ö I H I N !!!!!!
Nyt on lauantai.
Kyllä töitä tehdään tosi monella alalla myös viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuon verran asumiskulujen päälle riittää hyvin.
Tuota kanssa ajattelin, että asumiskulujen + liikkuminen tuollainen tonni riittää yksineläjälle.
Mihin himputtiin voit käyttää tuhat euroa kuukaudessa? Ruoka max 200 euroa, tuolla pääsee kerran viikossa ravintolaankin. Harrastuksia saa parikin kappaletta jollain 50 eurolla, puhutaan siis jostain jäsenmaksuista kuten nyrkkeily/kuntosali/seinäkiipeily/tennis yms. Mihin muuhun voit rahaa oikein pistää, jos oikeasti shoppailet joka kuukausi niin halleluuja, se on jo ongelma.
Sulla ei ole esim. autoa eikä minkäänlaisia vakuutuksiakaan, et käy leikkauttamassa tukkaasikaan, ei ole puhelinlaskua, ei sähkölaskuakaan, vissiin pappa betalar.
Vierailija kirjoitti:
Jos eläkeläisille asetettaisiin asuinpinta ala katto, niin eläminen ja asunnot vapautuisivat työikäisille ja lapsiperheille. Ylileveästi, suurissa asunnoissa eläkeläiset asuvat. Saivat asuntonsa ilmaiseksi inflaatiovuosina.
Tässäpä älyvapaa ajatus. Jokainen asuu sen kokoisessa asunnossa kuin on varaa. Ja niitä isoja asuntoja on jo ihan liikaakin vapaana ainakin syrjäseuduilla. Tervemenoa sinne.
itse saan yli tonnin ttt+asumistuki. enemmänkin voisi saada.
Vierailija kirjoitti:
On se ihme, että 1940 luvulla syntynyt nainen saa eläke eurosta 7 kertaisen summan työeläkkeenä. Ja me duunarit maksetaan se suoraan nykypalkoista. Sille mummolle, joka Espanjan aurinkorannalla ja baletissa istuu!
Papat ei saa eläkettä? Elävät veneen alla raukat.
Vierailija kirjoitti:
Jos eläkeläisille asetettaisiin asuinpinta ala katto, niin eläminen ja asunnot vapautuisivat työikäisille ja lapsiperheille. Ylileveästi, suurissa asunnoissa eläkeläiset asuvat. Saivat asuntonsa ilmaiseksi inflaatiovuosina.
Olen eläkeläinen ja asun isossa talossa. Ihan omilla rahoilla olen tämän maksanut, en ole ottanut penniäkään lainaa, joten ei inflaatio ole minua hyödyttänyt. Miksi himoitset toisten omaisuutta. Ehkä syy löytyy siitä, etten ole eläissäni osannut yhtään kaljaa tai muutakaan alkoa ja tupakaton jääneet polttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuon verran asumiskulujen päälle riittää hyvin.
Tuota kanssa ajattelin, että asumiskulujen + liikkuminen tuollainen tonni riittää yksineläjälle.
Mihin himputtiin voit käyttää tuhat euroa kuukaudessa? Ruoka max 200 euroa, tuolla pääsee kerran viikossa ravintolaankin. Harrastuksia saa parikin kappaletta jollain 50 eurolla, puhutaan siis jostain jäsenmaksuista kuten nyrkkeily/kuntosali/seinäkiipeily/tennis yms. Mihin muuhun voit rahaa oikein pistää, jos oikeasti shoppailet joka kuukausi niin halleluuja, se on jo ongelma.
Esimerkiksi asumiseen. - Kun viimeksi olin tulonsiurtojen yhteensä noin 1100(€, jotka muodostuivat työmarkkinatuesta ja asumistuesta, niin asumismenoihin (=vuokra, vesi, sekä shkö että kotivakkutus)maksoivat kuukaudessa noin 740€.
Ei ollut erityisen vaikea keksiä., mitä tein noin 360€ kun yritin pitää huolen mm.siitä, rettä saan ostettua ruojani, liikkumiseni, lääkkeeni ja muut ns. Säännölliset menoni. Samalla huokehtien, että tililläni on mahd muuttamista ja uuden asunnon takuuvuokraa varten tarpeeksi jemnassa, jotta uuden työpaikan vastaanottaminen ei jäisi kiinni siitä, ettei minulla olisi vara muuttaa tai mahd.maksaa omasta pussusta takuuvuokraa.
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Eihän duunrille edes jää tuollaista. 260 e kk riittää hyvään elämään! Ei tartte olla enempää.
ai onko sun palkka vaan 260€? se on oma valinta missä työtä tekee ja mitä työtä . jos haluat parempaa palkkaa opiskele korkeampi ammatti, jos haluat tuon summan tekemättä mitään ole hyvä ja liity kerhoomme mukavan viihtyisään . työttömien kerhoon ai mistä pitää luopua?.
mm.
auto
veikkaus pelit
alkoholi
harrastukset
oma asunto
opiskelu
festarit
suoratoisto palvelut
älä osta mitään mikä maksaa yli 100€ kk, koska ei ole varaa.
ei varaa vaatteisiin
ei kodinkoneisiin
sun tiliä kytätään ja kela tietää kaikki sun ostokset käytännössä.
et saa tehdä mitään, mutta hei jos olet noista valmis luopumaan jotta saat asua vuokralla ja syödä makkaraa kuukaudesta toiseen pika muussilla niin ole hyvä vaan.
Täysin onnellinen elämä? Aika kova lupaus. Siis vaikka olisi syvästi masentunut ja itsetuhoinen, niin väität että tuo summa antaa täysin onnellisen elämän?
Vierailija kirjoitti:
700-800 euroa voi mennä monessa kunnassa jo vuokraan tuosta.
Tyttären vuokra veden kanssa on jo 900€...
Jaa. Onnesta en tiedä, mutta elelen tyytyväisenä toimeentulotuen leikatulla perusosalla.
Kauheeta..pitkään ollut pois työstä.Työssä sairastuin.2010.Täysin työkyv.haettu tkeläjettä paristo.Ei päästetä.Erik.lääk.tod.,terv.kesk.lääk.Ei niin ei.Kyllä toimeen tulee En ole sossuasiakas.Peruspäivärahalainen.Ja nyt pääsin (ovel)..Varhennetulle.Omaa oksaa viilataan taas.Että toimeen tulee,pienentää varsinaisen eläkkeen.Elämä on kärsimystä,kipua..lopun odotusta.
ruokaan 300€ sen vähempään en itse pysty vaikka syön vain 1300 kaloria päivässä.
vuokra 60€ kuussa oma vastuu siis sen jälkeen mitä kela on jo maksanut nikn lisää silti pitää maksaa.
puhelin 50€ koska halvempaa ei saa ja koska maksaa nykyään soittaa kelaan eikä kirjoitus vamman takia pysty kirjallisena hoitaan.
hygienia wc paperi ja saippuat 20-30€ kuussa jos pitää ostaa pyykinpesuainetta tai tiskiainetta .
lääkkeet 20-40€ joihin ei reseptiä
puolen vuoden välein saa ostaa uuden paistin pannun ku ei ole varaa ostaa ku niitä kymmenen euron pilipaleja.
vaatteita joutuu ostaa joskus kerran vuodessa.
pattereita, lamppuja, sulakkeita joita tarvitsee asuntoon.
niihin menee rahaa..
kyllä työttömilläkin on ihan menoja muutakin kuin ruoka, mutta lähtökohtaisesti ei ole varaa harrastuksiin tai ostaa pelikoneita tai pelejä . ei ole autoa tai varaa ostaa matkakortteja.
ei ole varaa ostaa uusia kenkiä ja jos ostaa pitää tinkiä jostain muusta.
muillakin ihmisillä tulee aina menoja kuten sänkyyn patja tai uusi imuri tai mikro tai puhelin onhan näitä.. mutta sitten kun sitä rahaa jää pakollisten laskujen jälkeen se ruokaraha niin saa olla aikamoinen talous insinööri, että saa pidettyä talouden kasassa.
yksi iso hankinta voi vaikuttaa talouteen seuraavat kolme kuukautta.
Joo, asumisen ja autoilun kustannuksien päälle. Eli sellainen 4000€ puhtaana käteen ehkä riittää.
Näin on. Eläkkeeni nettona on 1230 euroa ja elän leveästi kuin kuningas!
1550e netto itsellä ja riittää hyvin. Toosin nyt oon ollut velkoja joihin menee useampi satanen kuussa. Rahat riittää hyvin kasvis ruokavalioonkin joka voi olla normaalia kalliimpaa
Nyt on lauantai.