Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköpyörän kustannukset

Vierailija
28.03.2026 |

Rupesin funtsimaan, että onko oikeesti mitään järkeä hankkia sähköpyörää. Sen huolto- ja korjauskustannuksethan maksavat aika paljon nekin...

No, ei se mitään. Jos olis sähköpyörä niin pääsis ehkä vaivattomasti jonnekin sellaisiin retkikohteisiin, joihin ei ole julkisia yhteyksiä eikä kävellenkään jaksa mennä. Mutta pääsehän sitä tavallisellakin pyörällä, mut rasittavammin. Heheh..

Ostaisin sähköpyörän, jos voittaisin Lotossa satoja tuhansia euroja. Mut kun en voita, niin en osta.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörän jos ostaa niin ainoat järkevät valinnat on joko hihna tai kardaanivetoisia.

Vierailija
22/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 24 kiloa järjestään tavalliset sähkö. Sen nosteleminen on jo työlästä. 

Mihin sitä tarvii nostella? 

Pyörävarastoon, sisälle, tai sitten liikutella akku tyhjänä tai rengas tussuna.

Aha. Mulla on tapana työntää sitä. En oo koskaan nostanut mun sähköpyörää. En kyllä muista nostelleeni tavallistakaan fillaria. Kun olin lapsi niin mun iskä nosti mun fillarin aina varaston seinälle koukkuun roikkumaan. Säästi kuulemma tilaa, mutta epäilen et syynä oli etten aja sillä salaa talvella ja telo itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä yleensä poljen sillä. Käsipainot on erikseen.

Sitä voi joutua kaupungissa, eikä myyjät näköjään edes laita esille painoa, voi olla likemmäs 30 kiloa.

Vierailija
24/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaista olet päähäsi saanut ? ?🙄🙄

Itsellä huoltokustannukset  0 e  neljältä vuodelta. Kannattaa ostaa laatupyörä, eikä halpispaskaa. 4000 e pyörä alkaa olla jo laadukas

Vierailija
25/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai huolto ja korjaus. No melko vahvasti taas mutulla mennään. 

Vierailija
26/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin yli 4000 euron sähköfatbiken. Ainoa mitä siinä on tarvinnut huoltaa on vararenkaan vaihto. Eihän tuota ajamalla rikki saa mitenkään kun laatuvehkeen ostaa. 

Kalleimmaksi tulee, jos ostaa huonolaatuisia tuotteita, joita pitää kokoajan korjata. Mikäs nautinto se sellainen korjaustalkoot on??

Ja mulla on vain parin tonnin perus Trek, semmonen mummomalli. On ollu kohta 3v eikä ole ollut mitään vikaa. 

Kallein ei aina automaattisesti ole parempi kuin muut.

Vierailija
27/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä tarvii nostella? 

Pyörävarastoon, sisälle, tai sitten liikutella akku tyhjänä tai rengas tussuna.

Renkaanvaihto

Vierailija
28/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajana kommentoin, että esitin vain oman mielipiteeni ja oman näkökantani. Kummallista, että eräät kokivat asian niin, että tulevat puolustelemaan sähköpyörän hankintaa. No, keskustelua tämäkin.

Jokainen saa olla asiasta sitä mieltä kuin haluaa... en ole kieltämässä teidän näkökantojanne. Mutta muitakin mielipiteitä on.

Heippa.

Vierailija
29/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolto on 65 euroa, käytän keväällä. Lataan sisällä ja vain päiväsaikaan. On kyllä mullistanut omat pyöräilykilometrit. 6 vuotta polkenut sähköllä. Kerran on pitänyt takakumi uusia.

Ai jaa. Eilen kattelin just yhtä myyjän sivua, ja siellä oli myös huoltojen hintoja... Esim. ensihuolto 90 e.

Varaosien hinnat satasissa....

No, hienoa tietysti jos sulla on rutiinit liikkumisen suhteen mullistuneet.

Kyllä ne " huoltoja " tuputtavat , mutta ei asia tarvitseeko niitä useinkaan .Itsellä kerran renkaaseen ilmaa  lisätty 4 v aikana  ja siihen ei huoltoa välttis tarvitse

Vierailija
30/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajana kommentoin, että esitin vain oman mielipiteeni ja oman näkökantani. Kummallista, että eräät kokivat asian niin, että tulevat puolustelemaan sähköpyörän hankintaa. No, keskustelua tämäkin.

Jokainen saa olla asiasta sitä mieltä kuin haluaa... en ole kieltämässä teidän näkökantojanne. Mutta muitakin mielipiteitä on.

Heippa.

Hyvä olisi edes vähän olla asiasta perillä, josta kommentoi

Vierailija
31/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa.

Olet keskustelupalstalla. Teet aloituksen, mutta et siis halunnut lainkaan keskustelua? Halusit vain nimettömänä julistaa oman mielipiteesi tuntemattomille? Suutut, kun saat vastauksia.

Ookoo.

Vierailija
32/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolto on 65 euroa, käytän keväällä. Lataan sisällä ja vain päiväsaikaan. On kyllä mullistanut omat pyöräilykilometrit. 6 vuotta polkenut sähköllä. Kerran on pitänyt takakumi uusia.

Ai jaa. Eilen kattelin just yhtä myyjän sivua, ja siellä oli myös huoltojen hintoja... Esim. ensihuolto 90 e.

Mitä varaosia sinä ajattelet uuteen sähköpyörään tarvitaevasi? Varaosat kuitenkin ovat yleensä samoja kuin ilman sähköä olevaan pyöräänkin. Akun uusiminen tulee joskus eteen, mutta riippuu paljon kyinka hyvin pidät siitä huolta.

Vierailija
33/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on sama vika kuin sähköautoissa; Aina, joka hiton päivä muistinko laittaa lataukseen, poika, laitoikko nää lattaukseen sen mun uuven pyörän, poika misä mun uus pyörä on, ei sitä voi pihalle jättää jos joku varastaa, hae se tänne sisälle, poika, misä on mun uuven pyörän lattausjohto ja aamulla raahaat sen hissiin ja hissi täynnä ihmistä, muori siinä vieresä narisee et tullee hiekkaa hissiin etc.

Vierailija
34/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sähköpyörä 1,5 vuotta. Tähän mennessä mennyt 170€ huoltoon. Ajan tuolla työmatkat ja kauppamatkat. Autoa ei ole. Meillä pyörä pitää nostaa pyöräkellariin kun sinne pääsee vain portaita, kun joku siitä huolehti. 

Auton kulut tässä ajassa olisivat tuhansia euroja vaikkei ostohintaa laskisi. Huolto, katsastus, polttoaine, vakuutus, pysäköinti. 

Vierailija
35/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa.

Palsta on täynnä spandexohjuksia, joiden mielestä alle viisi tonnia maksavat pyörät on lasten leluja. Ei täällä saa järkevää keskustelua pyöristä.

Vierailija
36/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa.

Sulla on kyllä ihme käsityksiä sähköpyöristä.

Kertaakaan ole omani huolloista kellekään mitään maksanut, itse tehnyt.

Lähinnä kyse siitä että pitää pyörän puhtaana ja hiukan suihkii joskus keväällä voiteluaineita.

Ketjujakaan et joudu vaihtaan kun hommaat sellaisen jossa moottori takana navassa.

700€:olla saa jo sähköpyörä halvimmillaan.

Eikä vastatuulet tai ylämäet lopeta heti pyöräilyn aloitusta.

Vierailija
37/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sähköpyörä nyt neljättä kautta. Maaliskuussakin on pitänyt tehdä jo monta reissua kun se on niin kivaa- Olen eläkkeellä, en kovin hyvässä kunnossa, vähän ylipainoa. Sähköpyörä sai minut tuntemaan itseni uudelleen syntyneeksi nuoreksi pojaksi taas. Teen reissuja rannoille, metsiin, museoihin, kirjastoihin, ja vain erilaisiin kaupunginosiin pääkaupunkiseudulla. 

Tänä aikana olen maksanut kahdesta renkaan paikkauksesta. Mitä ne huolto- ja korjauskulut ovat?

Vierailija
38/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nyt käsittänyt väärin. Ei sitä nostella, sillä ajellaan.

Vierailija
39/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne " huoltoja " tuputtavat , mutta ei asia tarvitseeko niitä useinkaan .Itsellä kerran renkaaseen ilmaa  lisätty 4 v aikana  ja siihen ei huoltoa välttis tarvitse

Joskus pyyhkii talouspaperilla kurat ja suihkii öljyä sinne tänne. Ei sitä mihinkään huoltoon tarvitse viedä.

Vierailija
40/51 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitää huollattaa myyjällä. Suomi on pyörähuoltoja täynnä

No, ei ne pyörähuollotkaan ilmaisia ole. Ja sitä paitsi, jos on merkkihuolto, niin on merkkihuolto.

Ja sitä paitsi, ei se sähkökään ilmaista ole. Lataaminen maksaa. Tavallisella fillarilla ei tule sähkölaskuun eriä..

Olisi mielenkiintoista tietää mitä sähkö maksaa esimerkiksi 20 kilometrin reissulla. 20 senttiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän