Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä jaetaan kulut?

Vierailija
28.03.2026 |

Ollaan avoliitossa.

Meillä on kulujen jako mennyt niin, että maksan itse asunnosta suurimman osan. Olen myös kalustanut asunnon ja oikeasti kun katson ympärilleni niin ihan kaikki täällä on mun ostamaa, paitsi miehen työhuoneen tietokone, työpöytä ja työtuoli.

Oon ostanut astiat, liinavaatteet, matot, kalusteet ja harrastusvälineet lapsille ja itselleni. Lasten vaatteetkin on mun ostamia.

Mies maksaa sitten juoksevia kuluja, ruuat ja matkat.

Vuositasolla aika tasan varmasti menee kulut, ja oikeastihan meillä on käytännössä yhteiset rahat ja kaikki on yhteistä.

Meillä on vain yksi auto kun kaikki on kävelyetäisyydellä. Ja autokin on mun nimissä, kun ostettiin se mun sukulaiselta ja sukulainen halusi sen menevän mun nimiin, jotta suostui niin hyvään hintaan myymään.

En nyt nää että lusikat olisi menossa jakoon, mutta välillä ollaan vitsailtu että mies olisi sitten sinkkuboksissaan tietokoneensa kanssa.

Oikeasti jos tulisi ero niin jaettais kyllä kaikki tasan, sillä kaikki on yhteistä. Sitähän se rakkaus on. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kiitos tiedosta.

Vierailija
2/9 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on aika usein lopussa siinä vaiheessa kun laitetaan lusikoita jakoon. Yleensä jäljellä on vain itsekkyyttä ja riitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kaikki mennyt yhteiselle tilille, josta on maksettu sitten se mitä on tarvinnut. 

Vierailija
4/9 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikeasti jos tulisi ero niin jaettais kyllä kaikki tasan, sillä kaikki on yhteistä. Sitähän se rakkaus on."

Yleensä siinä vaiheessa kun erotaan ei ole enää rakkautta. Joskus voi olla jopa vihaa tai katkeruutta. 

Vierailija
5/9 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan vuoroin laidasta laitaan kotiin sitä sun tätä. Tarpeellisissa ostoksissa pysytään.

Vierailija
6/9 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oikeasti jos tulisi ero niin jaettais kyllä kaikki tasan, sillä kaikki on yhteistä. Sitähän se rakkaus on."

Yleensä siinä vaiheessa kun erotaan ei ole enää rakkautta. Joskus voi olla jopa vihaa tai katkeruutta. 

Näin on. Lupaukset unohtuu siinä vaiheessa, kun on ero käsillä.

Vierailija
7/9 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan kaikki laskut ja lainat. Mies maksaa loput. Kun jommalta kummalta loppuu rahat, niin toinen siirtää toiselle.
Avioliitossa. 

Vierailija
8/9 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-50 yhteiset kulut (asuminen, ruokabudjetti, kakkosasunnon juoksevat kulut).

Omia menoja on autot, puhelimet, vaatteet, sijoitukset, metsät, muut omat ostot.

Lapsen harrastusmaksut, vaatteet, tavarat jakaantuu aika epämääärisesti. Mä niitä enempi makselin kun lapsilisäkin tuli mulle ja jotain laskuja maksoin puolison tililtä. Sama on jatkunut kun lapsilisä loppui pari vuotta sitten. Lapsen rahastot on mun pussista täysin.

Noita autoja, kakkosasuntoa ja muuta tavaraa kumpikin käyttää kuin omaansa.

26v avoliitossa.

Vierailija
9/9 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset kulut maksetaan yhdessä, omat kulut omista rahoista. Kun sovitut yhteiset kulut on maksettu, loput tilistä on omaa rahaa jonka käyttöön toisella ei ole nokan koputtamista. Koska minä olen selvästi isotuloisempi maksan yhteisiä laskuja enemmän, jotta puolisollekin jää käyttörahaa.

Minä en maksa vaimon spa-reissuja eikä hän minun moottoripyöräni rengassarjoja. Siitä yksinkertaisesta syystä että minä en viihdy kylpylöissä eikä hän pyörän selässä.

Tällä sapluunalla on menty jo 25 vuotta, eikä koskaan ole tarvinnut riidellä rahasta. M43

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme