Kannattaako pulloja ja tölkkejä enää palauttaa?
Kaikki on niin kallista että panttien arvo on jo niin olematon että ei maksa vaivaa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuntuu niin hölmöltä säilöä 10 1,5 litrasta ja raahata kauppaan ja saada 4 euroa. Eihän sillä oikein saa mitään enää.
Viedä pullot kauppaan ja saada rahaa vs. ei viedä pulloja kauppaan ja ei saada rahaa... Siinäpä vaikea valinta. Ymmärrän, että kaikki eivät pikkurahaa tarvitse, mutta mulle se ainakin kelpaa.
Mitä ajattelit ostaa pikkurahalla? Dumble tikkarin?
No vaikka ihan kaupasta ruokaa. Tai työpaikalla viedään pullot ja ostetaan pullaa. Viime kerralla, kun palautin kassillisen pulloja, ostin pullapitkon ja kaksi pakettia keksejä.
Ps. Se on Dumle.
Palautan 2 jätesäkillistä ja saan yli 70€.
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä logiikkaasi, mutta eipä minun tarvitsekaan.
Itse palautamme ja tälläkin hetkellä n.200€ kipossa palautusrahoja.
Eli 5 jätesäkillistä. Siinä on aika monta kauppakeikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Aika on rahaa ja pullojen palauttamiseen kuluva aika ei korvaa menetettyä aikaa ainakaan minulla.
Aina ne tyhjät pullot ja tölkit voi lahjoittaa jollekulle, joka ehtii ne palauttaa. Enemmän minulla kuluu kyllä aikaa kauppaan lähtemisen suunnitteluun kuin napata pullot kassiin ja palauttaa ne kaupassa.
itseasiassa ei voi sillä juuri hiljattain tuli laki että niistä pitää tehdä veroilmoitus.
Ei tullut. Aina on ollut muka veronalaista tuloa, ja ikinä ei oo kukaan asiasta välittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuntuu niin hölmöltä säilöä 10 1,5 litrasta ja raahata kauppaan ja saada 4 euroa. Eihän sillä oikein saa mitään enää.
Viedä pullot kauppaan ja saada rahaa vs. ei viedä pulloja kauppaan ja ei saada rahaa... Siinäpä vaikea valinta. Ymmärrän, että kaikki eivät pikkurahaa tarvitse, mutta mulle se ainakin kelpaa.
Mitä ajattelit ostaa pikkurahalla? Dumble tikkarin?
No vaikka ihan kaupasta ruokaa. Tai työpaikalla viedään pullot ja ostetaan pullaa. Viime kerralla, kun palautin kassillisen pulloja, ostin pullapitkon ja kaksi pakettia keksejä.
Ps. Se on Dumle.
Oho elitte kuin kuninkaat.
On kehitetty ne panttikoneet joihin vaan kaataa. Toki ei niitä ole kuin harvassa paikassa yleensä isoissa marketeissa. Kyllä mä palautan, niilläkin rahoilla on käyty kesällä lintsillä 👍 Eikös se eu ole kehittänyt taas jonkun uuden säädöksen että mekin kohta hukutaan muoviroskaan täällä Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
jotain mittatilaus säkkejä? 1000 litrasia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä logiikkaasi, mutta eipä minun tarvitsekaan.
Itse palautamme ja tälläkin hetkellä n.200€ kipossa palautusrahoja.
Eli 5 jätesäkillistä. Siinä on aika monta kauppakeikkaa.
Keräämme ne tuohon terassille (suljettu tila) ja kun n.5 muovipussillista (ei jätesäkkejä) niin palautus, ei ole kummoinen vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Aika on rahaa ja pullojen palauttamiseen kuluva aika ei korvaa menetettyä aikaa ainakaan minulla.
Aina ne tyhjät pullot ja tölkit voi lahjoittaa jollekulle, joka ehtii ne palauttaa. Enemmän minulla kuluu kyllä aikaa kauppaan lähtemisen suunnitteluun kuin napata pullot kassiin ja palauttaa ne kaupassa.
itseasiassa ei voi sillä juuri hiljattain tuli laki että niistä pitää tehdä veroilmoitus.
Ei tullut. Aina on ollut muka veronalaista tuloa, ja ikinä ei oo kukaan asiasta välittänyt.
Omista pulloista ei tarvitse veroa maksaa. Kerätyistä pantillisista pulloista ja tölkeistä saaduista tuloista tulee kuitenkin tehdä veroilmoitus.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001219911.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150 l.
Kyllä kuulkaa niistä tyhjistä hylsyistä tapellaan, ainakin täällä pääkaupungin seuduilla. Arvokkaita ne ovat ainakin "kerääjille". Itsekin poimin mukaan aina heittelle jätetyt pullot ja purkit. Tosin poikkeuksena Tripla Pasilassa. Suosiolla jätän ottamatta hylsyt kun tiedän että siellä niitä tarvitsijoita piisaa. Yksi tuntemani eläkeläinen (pitkän työuran tehnyt) liikkuu siellä ja yrittää kasata pieniä roposia kokoon ostaakseen syötävää. Ja ei, ei ole päihteiden käyttäjä eikä röökaa. Tulot=työeläke on vain niin pieni hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi sitoa pantit elinkustannusindeksiin.
Kai sä ymmärrät, että sä oot jo maksanut sen pantin siinä oston yhteydessä? Eli siitä palauttamisesta ei makseta mitään, ainoastaan palautetaan se sun jo maksama pantti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palautusautomaatti tai kukaan muukaan ei tosiaan pysty mitenkään varmistamaan, että nämä ovat varmasti juuri ne pullot ja tölkit, jotka ostit itse. Mutta kai joku tomppeli saattaa mennä tähän verottajan koijaukseen ja ilmoittaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy joo olla vähän perkeleen iso säkki, että yhteen menee 35 euroa pantteja. Vaikka kaikki olisi 0,33 l tölkkejä. Ehkä sitten jos kaikki on 0,25 l tölkkejä?
150 l. säkkiin mahtuu 35€ edestä 0,33 l tölkkejä ja ylikin. Kokeile joskus.
Vierailija kirjoitti:
Nippa nappa voi mennä jos kaikki on 0,33 l, mutta tulee vähintäänkin niin täyteen, että täytyy solmia narulla kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nippa nappa voi mennä jos kaikki on 0,33 l, mutta tulee vähintäänkin niin täyteen, että täytyy solmia narulla kiinni.
Kantokahvallisia jätesäkkejä. Saa solmuun niistä. Kätevää.
Jos sinä koet ettet sillä panttipalautuksella mitään teen, niin ainakin sen vuoksi kannattaa palauttaa, että se alumiini tai muovi menee uusiokäyttöön... Tai pitäisi mennä, siis sulattoon ja käytetään sitten johonkin tarkoitukseen se materiaalia, ei välttämättä uusiin juomapakkauksiin, mutta johonkin kuitenkin.
No, kannattaako niitä pulloja ja tölkkejä heitellä pitkin maita ja mantuja?
eli yhden päivän aamupala. 12 euron eteen pitää ollakin sitten 3 kassia pulloja.