Voitsä photoshopata mun kuvaa?
Valokuvaajiin liitetään usein harhaluulo, että he photoshoppaavat kuvia automaattisesti ja muokkaavat todellisuutta rankasti. Todellisuudessa suurin osa valokuvaajista käsittelee kuvia maltillisesti säätää valotusta, värejä ja kontrastia, jotta kuva vastaa sitä, miltä tilanne oikeasti näytti. Kuvankäsittely on osa nykyaikaista valokuvausta, aivan kuten pimiötyö oli filmiaikana.
On myös tärkeää ymmärtää, että laajempi kuvankäsittely ei ole oletus, vaan palvelu. Jos asiakas haluaa esimerkiksi ihon silottamista, taustan muokkausta tai muita visuaalisia muutoksia, ne voidaan tehdä erikseen sovittaessa. Kuvankäsittelyä voi siis tilata tarpeen mukaan mutta ilman toivetta valokuvaaja pyrkii yleensä säilyttämään kuvan luonnollisuuden ja aitouden.
Kommentit (3)
Olen kyllä poistanut iholta kameran tekemiä virheitä joskus eli ei ne virheet olleet alun perin iholla. Mun mielestä tämä on sallittua.
Suurinta osaa kuvistani en säädä mitenkään ja yleensä se alkuperäinen on paras eli jos kokeilee säätöjä,
lopulta julkaisee alkuperäisen. Riippuu kamerasta. Photoshop ohjelmaa en ole ikinä käyttänyt, joten säätelyt on todella vähäisiä, kun en edes osaa käyttää kuvankäsittelyohjelmia.
Voin kyllä, miten saat laitettua? Laita alastonkuvia useammalta kantilta niin puen sinut. Onko toiveita alapään suhteen ennen pukemista?