Onko ihminen huono, jos vihaa muita ihmisiä, mutta rakastaa eläimiä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Eläimet ovat luotettavampia.
Aina te olette näiden pällilogiikkojenne kanssa vertailemassa elikoitanne ihmisiin, joita ette edes kohtele samalla tavalla. Laitahan ihminen kotiin lukkojen taakse äläkä päästä mihinkään, kouluta niin että on riippuvainen sinun ruokkimisestasi, on aina iloinen sinut nähdessäsi (koska jos käyttäytyy huonosti niin tulee rangaistus) ja päästät ulos vain kettingin päässä niin johan olisit aikamoinen sadisti hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläin on pyyteetön. Tarviiko sitä sen enempää selittää. Se joka ei tätä ymmärrä, ei ymmärrä vaikka kuinka selittäisi. Suurin osa ihmisistä joutaa luiskaan.
Eläin ei ymmärrä olla muuta.
Onneksi ei pidäkään. On hyvä että maailmaa asuttaa myös porukka, joka ei koko ajan laskelmoi, kikkaile, kieroile ja manipuloi. Rehellistä ja reilua, varnaan sinustakin, eikö. Tietäisit, jos sinulla olisi joskus ollut lemmikki. Tai rehellinen ihmissuhde, tai olisit itse kykenevä rehelliseen ihmissuhteeseen. Mutra eipä taida onnistua.
Olen eri, mutta eläimet varmasti ovat hyviä kumppaneita niille, joiden henkiset kyvyt eivät riitä oman lajin kanssa toimeen tulemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pettyy tarpeeksi usein ja rankasti ihmisiin joihin on luottanut ja uskonut,on helppoa tuntea yhteenkuuluvuutta eläimen kanssa, joka vilpittömästi rakastaa. Oma puolisoni hylkäsi minut ja jätti henkisesti yksin vakavavan sairauden kohdattuani. Lemmikkini oli kokoajan rinnallani ja olemassaolollaan lohdutti minua. En ehkä vihaa miestäni,pettynyt olen mutta lemmikkiäni rakastan yli kaiken. Se auttoi minut yli synkän aja!
Niin, lemmikkisi ei voi sinua jättää, koska on omaisuuttasi. Sinä sen sijaan voit halutessasi vaikka viedä lemmikkisi lopetettavaksi.
Ero on myös siinä että lemmikki ei osaa avata etuovea ja poistua siitä kuten ihminen. Joten sillä ei ole kauheasti vaihtoehtoja kuin olla sen ihmisen kanssa sisällä.
Eläinrakkaiksi itseään erityisesti korottavat ihmiset ovat äärettömän aggressiivisia, vihaisia ja jopa vaarallisia ihmisiä. Heidän kanssaan on hyvin vaativaa keskustella, koska he eivät kuule mitä heille todellisuudessa sanotaan. Suuttuvat silmänräpäyksessä, korottavat ääntään, aloittavat solvaamisen. Suosittelen pysymään kaukana tuosta ääriaineksesta.
Vierailija kirjoitti:
Epärehellinen vain. Eiväthän eläimet ole millään lailla ylevämpiä tai mukavampia luonteeltaan.
Ovat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pettyy tarpeeksi usein ja rankasti ihmisiin joihin on luottanut ja uskonut,on helppoa tuntea yhteenkuuluvuutta eläimen kanssa, joka vilpittömästi rakastaa. Oma puolisoni hylkäsi minut ja jätti henkisesti yksin vakavavan sairauden kohdattuani. Lemmikkini oli kokoajan rinnallani ja olemassaolollaan lohdutti minua. En ehkä vihaa miestäni,pettynyt olen mutta lemmikkiäni rakastan yli kaiken. Se auttoi minut yli synkän aja!
Niin, lemmikkisi ei voi sinua jättää, koska on omaisuuttasi. Sinä sen sijaan voit halutessasi vaikka viedä lemmikkisi lopetettavaksi.
Ero on myös siinä että lemmikki ei osaa avata etuovea ja poistua siitä kuten ihminen. Joten sillä ei ole kauheasti vaihtoehtoja kuin olla sen ihmisen kanssa sisällä.
No jep onhan näitä juttuja koiranomistajilta että kävelyttäessä jotenkin pässyt pannasta irti ja johan lähti :D Niin uskollinen eikä koskaan jätä....
Vierailija kirjoitti:
Hitler oli erittäin eläinrakas. Kasvissyöjäkin hän oli. Mutta vihasi ihmisiä ja oli oikeasti paha ihminen.
Hitler ei ollut edes ainut tuollainen. Moni sarjamurhaajakin oli sitä mieltä, että eläimiä ei saa satuttaa, vain ihmisiä.
Tosin suurin osa heistä oli julma molempia kohtaan ja harjoitteli eläimillä ensin.
Mutta tiedättekö mikä minulla oli uskoon tulossa kaikkein vaikeinta? Se, että Jeesus käski rakastamaan ihmisiä.
Se on sellainen asia, minkä kanssa edelleen painiskelen päivittäin, vaikka tulin uskoon jo 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jep onhan näitä juttuja koiranomistajilta että kävelyttäessä jotenkin pässyt pannasta irti ja johan lähti :D Niin uskollinen eikä koskaan jätä....
Tai sitten tämä luotettavuuden ja uskollisuuden perikuva käy raatelemassa naapurin lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten tämä luotettavuuden ja uskollisuuden perikuva käy raatelemassa naapurin lapsen.
Näissä tapauksissa on lähestulkoon aina vika taluttimen toisessa päässä. Kyllähän koiristakin pystyy tekemään hirviöitä väärissä käsissä.
Ei ole huono, oletan että ei ole saanut elämältä kovin hyviä kortteja käteen. Jostain se ihmisviha tulee, yleensä kurjasta ja rakkaudettomasta lapsuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä tapauksissa on lähestulkoon aina vika taluttimen toisessa päässä. Kyllähän koiristakin pystyy tekemään hirviöitä väärissä käsissä.
Koira on kylläkin luonnostaan petoeläin. Ihminen alistaa ja kouluttaa koirasta otuksen, joka käyttäytyy lajinsa vastaisesti.
Kyllä koirani kieroilee, manipuloi ja tietää tasan tarkkaan, miten saada tahtonsa läpi ainakin makupalojen tai ulkoilun suhteen. Vihaisena voi myös purra ja unohtaa muutenkin välillä käyttäytyä.
Muita koiria kohtaan hän on äärimmäisen itsekäs, se omahyväinen ilme, kun on saanut toiselta luun napattua itselleen...
Jos koirani olisi ihminen, olisi hän todennäköisesti vankilassa. Kaikki epäsosiaaliseen persoonallisuushäiriöön liitettävissä olevat käytöshäiriöt ovat näkyvissä. Kaiken lisäksi pieni diktaattorini on ræsisti, joka estoitta haukkuu aasialaisia tai afrikkalaisia kaduilla ja tv:ssä. Onneksi on niin pieni ja söpö, iso koira ei voisi käyttäytyä yhtä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläin on pyyteetön. Tarviiko sitä sen enempää selittää. Se joka ei tätä ymmärrä, ei ymmärrä vaikka kuinka selittäisi. Suurin osa ihmisistä joutaa luiskaan.
Onneksi ei pidäkään. On hyvä että maailmaa asuttaa myös porukka, joka ei koko ajan laskelmoi, kikkaile, kieroile ja manipuloi. Rehellistä ja reilua, varnaan sinustakin, eikö. Tietäisit, jos sinulla olisi joskus ollut lemmikki. Tai rehellinen ihmissuhde, tai olisit itse kykenevä rehelliseen ihmissuhteeseen. Mutra eipä taida onnistua.
Olen eri, mutta eläimet varmasti ovat hyviä kumppaneita niille, joiden henkiset kyvyt eivät riitä oman lajin kanssa toimeen tulemiseen.
Oletko sinä ihanteellinen, mukava ja vastavuoroinen ihminen, kumppani. Mieti tarkkaan, ennenkuin vastaat - rehellisesti.
Höpö höpö ihmiset. Jos on paljon huonoja ihmiskokemuksia, eikä korvaavia hyviä lainkaan, niin tietenkään ei tykkää ihmisistä! Se ei johdu sairaudesta, vaan toisten ihmisten aiheuttamista huonoista kokemuksista!
Parhaimmat ihmiset ovat niitä, jotka auttavat eläimiä ja suojelevat niitä :)
Se tehdään pyyteettömästi, koska eläin ei maksa palkkaa hyvistä teoista. Eläin ei voi auttaa itseään, joten ihmisen antama apu on eläimelle elintärkeää. Eläin ei edes kiitä ja joskus jopa puree esim. eläinten vapautustehtävissä. Siksipä eläintä auttava ihminen on erityisen hyvä ihminen.
(paitsi jos tppaa vaikka ihmisiä, niin ei ole hyvä. Jos on normaali myös ihmisille niin ok)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisestäkin voi tehdä hirviön väärissä käsissä. Näistä saa nykyään lukea aika usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut ylevästi kuinka eläimet eivät kieroile, manipuloi, kikkaile jne. Koet varmaan itsekin olevasi sellainen? Kuitenkin päätit alkaa vttuilemaan täysin tuntemattomalle ihmiselle, joka ei ole sanonut sinulle mitään pahaa. Väheksymään häntä ja hänen elämäänsä. Juuri SINÄ olet yksi niistä ihmisistä jotka aiheuttavat ihmisvihaa. Mutta et ymmärrä sitä.
Mielipide ei ole vittuilua. Ja vihaa ihan rauhassa vaikka kaikkea, mikä liikkuu, kasvaa ja lentää. Et ole mitenkään erityisen rakastettava, jos et sitä muka vielä tiennyt. Että eiköhän nyt vaan jätetä tää tähän.
Lienet narsisti joka puolustaa väheksyntää ja vttuilua kutsumalla sitä mielipiteeksi. Tyypilliseen tapaan vttuilee lisää ja sitten "jätetään tää tähän" -pakeneminen asiasta. Paitsi jos kohtaa sitä vttuilua itse, niin asiahan onkin silloin aivan eri.
Minä en vihaa ketään enkä mitään, mutta sinusta sen sijaan huokuu vihaaminen hyvin vahvana. Kieltämättä myös tasapainottomuus. Minua kyllä rakastetaan paljonkin ja elo on täynnä ilonaiheita, joka päivä. Millaista negaatiota lienee sinun arkesi, en tiedä. Eikä toki kiinnostakaan. Toivottavavasti tasapaino löytyy joskus.
Ja silti näin kiukkua kihusevä pitkä vuodatus....mitenköhän tuo nyt oikein on. No, mutta jätettäiskö tää nyt tähän, vai onko sulla vielä jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epärehellinen vain. Eiväthän eläimet ole millään lailla ylevämpiä tai mukavampia luonteeltaan.
Ovat kyllä.
Jos eläimet ovat ylevämpiä kuin ihmiset, miksi mikään muu eläin ei ole säveltänyt J. S. Bachin soolosellosarjoja tai keksinyt Kantin kategorista imperatiivia tai mitään muutakaan niille verrannollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä ihanteellinen, mukava ja vastavuoroinen ihminen, kumppani. Mieti tarkkaan, ennenkuin vastaat - rehellisesti.
En ole täydellinen, mutta rakastan useita ihmisiä ja saan heiltä vastarakkautta.
Ei paha, mutta vallanhimoinen. Ihmisen ja eläimen, etenkin lemmikkieläimen suhde on aina valtasuhde.