Onko ihminen huono, jos vihaa muita ihmisiä, mutta rakastaa eläimiä?
Kommentit (59)
Eipä ihmisten yleinen vihaaminen ihan tervettä ole, vaan jotakin on vialla.
Huono ehkä oikea termi, mutta pakko olla taustalla mielenterveysongelmia, traumaa yms., jos aidosti vihaa kaikkia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Huono ehkä oikea termi, mutta pakko olla taustalla mielenterveysongelmia, traumaa yms., jos aidosti vihaa kaikkia ihmisiä.
Siis "huono" ehkä huono termi, piti sanomani.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Eläimet ovat luotettavampia.
Epäluotettavuus vaatii älyllistä kykyä tietoisesti käyttäytyä epäluotettavasti. Eläin ei ole tarpeeksi älykäs ollakseen luotettava tai epäluotettava. Älä projisoi inhimillisiä ominaisuuksia eläimiin.
Epärehellinen vain. Eiväthän eläimet ole millään lailla ylevämpiä tai mukavampia luonteeltaan.
Oma ihmisvihani toteutuu siten, että välttelen ihmisiä kaikin keinoin. Olen tekemisissä vain työ- ja virastoasioissa. Vain eläimet pystyvät tarjoamaan aitoa ystävyyttä.
Joku trauma varmaan sellaisella taustalla. Ihmisiä voi vihata vapaasti, jos riko mitään lakeja tai satuta ketään. Joku sadistinen psykopaatti, joka väittää rakastavansa eläimiä ei mene läpi. Todennäköisesti rääkkää niitä mitä hirveimmillä tavoilla, jos kukaan ei ole näkemässä.
Ei tietenkään. Eikä kyse ole ihmisvihasta, vaan surusta ja pettymyksestä ihmisyyteen. Eläimet todella tarvitsevat huomiota. Kuten koko luonto.
En vihaa mut suurin osa ihmisistä on ilkeitä ja ei käytöstapoja ja haluavat hyötyä sinusta jotenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Eläimet ovat luotettavampia.
Epäluotettavuus vaatii älyllistä kykyä tietoisesti käyttäytyä epäluotettavasti. Eläin ei ole tarpeeksi älykäs ollakseen luotettava tai epäluotettava. Älä projisoi inhimillisiä ominaisuuksia eläimiin.
Mitä ihmeellisiä ominaisuuksia ihmisellä muka on jota ei ole kaikilla? Eri laatuista ja eri määrissä mutta samaa. Samoja viettiperusteisia toimintoja. Vain se ylimitoitettu oman arvon tunto taitaa olla.. Tuo luotettavuus. Tietoinen, älyllisesti harkittu epäluotettavuus tähtää omaan etuun. Tietoinen älyllisesti harkittu luotettavuus tähtää omaan etuun.
Kun pettyy tarpeeksi usein ja rankasti ihmisiin joihin on luottanut ja uskonut,on helppoa tuntea yhteenkuuluvuutta eläimen kanssa, joka vilpittömästi rakastaa. Oma puolisoni hylkäsi minut ja jätti henkisesti yksin vakavavan sairauden kohdattuani. Lemmikkini oli kokoajan rinnallani ja olemassaolollaan lohdutti minua. En ehkä vihaa miestäni,pettynyt olen mutta lemmikkiäni rakastan yli kaiken. Se auttoi minut yli synkän aja!
Huonoudesta en tiedä, mutta vähän on vinksahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Oma ihmisvihani toteutuu siten, että välttelen ihmisiä kaikin keinoin. Olen tekemisissä vain työ- ja virastoasioissa. Vain eläimet pystyvät tarjoamaan aitoa ystävyyttä.
Eläimet eivät ikävä kyllä koe ystävyyttä sinua kohtaan, se on vain fantasiaasi.
Voi silti muistaa että on muutama mukava, vaikkei ole kohdalle osunut. Luottamus on tietysti eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Kun pettyy tarpeeksi usein ja rankasti ihmisiin joihin on luottanut ja uskonut,on helppoa tuntea yhteenkuuluvuutta eläimen kanssa, joka vilpittömästi rakastaa. Oma puolisoni hylkäsi minut ja jätti henkisesti yksin vakavavan sairauden kohdattuani. Lemmikkini oli kokoajan rinnallani ja olemassaolollaan lohdutti minua. En ehkä vihaa miestäni,pettynyt olen mutta lemmikkiäni rakastan yli kaiken. Se auttoi minut yli synkän aja!
Niin, lemmikkisi ei voi sinua jättää, koska on omaisuuttasi. Sinä sen sijaan voit halutessasi vaikka viedä lemmikkisi lopetettavaksi.
Eläin on pyyteetön. Tarviiko sitä sen enempää selittää. Se joka ei tätä ymmärrä, ei ymmärrä vaikka kuinka selittäisi. Suurin osa ihmisistä joutaa luiskaan.
Ei, eläimillä on suurempi oikeus maapalloon jonka ihminen on pilannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimet eivät ikävä kyllä koe ystävyyttä sinua kohtaan, se on vain fantasiaasi.
Näinhän sinä toivot, mutta se ei ole totta. Onneksi sinulla ei ole eläimiä lemmikkeinä, etkä toivottavasti ota niihin kontaktia muutenkaan.
Ei tietenkään ole.