Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Gardajärvestä? Myös muut vinkit Italiaan hakusessa

Vierailija
27.03.2026 |

Täytän pyöreitä ja haluaisin Italiaan. Gardajärvi kiinnostaa mutta olen avoin myös muille kohteille.

Pidän luonnosta. Lomalla haluan syödä aamiaisen ulkona kuunnellen lintujen sirkutusta. Ihannehotelli olisi vähän syrjempänä ja korkealla. Pienikin etäisyys pahimmasta vilinästä riittää eli ei tarvitse olla missään vuoristossa. Mielummin pieni ja rauhallinen hotelli missä hyvä palvelu. Aamiainen riittää ja korkeuseroja saa olla. Jaksan kiivetä edestakaisin.

Kohteessa haluaisin nähdä vuoria tms jyrkkää. Vettä pitää olla lähellä mutta ei tarvitse päästä uimaan luonnonvesiin.

En dokaile, makaa auringossa, ostostele enkä kaipaa mitään turisteille tarkoitettuja esityksiä tms.

Eniten kiinnostaa auringonnousut, lintujen ja nisäkkäiden seuraaminen, luontopolut ja hyvät kahvilat.

Koko Italia on aivan vieras ja parhaani mukaan olen yrittänyt lukea Gardasta. Jos sulla on vinkata sieltä joku ihana paikka mikä sopii yhteen em speksien kanssa niin kerrothan.

Sisiliassa olen käynyt lapsena joten poissuljetaan se.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin syyskuun alussa Gardalla, hotelli oli Riva del Gardassa. Ihan huippupaikka. Käytiin monessa kaupungissa, liikuttiin järvialuksilla. Seuraava reissu varmaankin Bardolinoon ja silloin vuokrataan varmaankin auto, sillä järvellä liikkuminen on aika hidasta matkantekoa, toki maisemat on niin upeat, että eipä se hitaus lomalaista haittaa.

Vierailija
42/59 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen se Gardaland on, kokemuksia?

Valtava huvipuisto, jossa tekemistä kaikenikäisille lapsille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme Desenzano del Gardassa, se oli hyvä tukikohta. Lensimme Milanoon, sieltä junalla Bresciaan, josta juna Desenzanoon.

D. on kaiketi isoin Gardan pikkukaupungeista, ei muuten olenkaan niin tasaista maata, kuin mitä luultiin,vaan kunnon mäkeä paikoitellen.

Vierailija
44/59 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Como-järvi!

Vierailija
45/59 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cinque Terre! Upeat kylät rinteessä. Voit lentää Pisaan tai Firenzeen ja siitä junalla kyliin vaeltamaan

Cinque Terre on ihana! Viisi erilaista mielenkiintoista kylää, mahtavat maisemat, hyvää ruokaa, vaelleusreittejä, meri mahtava paikka. Olen käynyt kaksi kertaa.

Vähän toisenlainen kokemus täällä. Kuvissa toki kaunis, paikan päällä vähän kulahtanut. Liikaa äänekkäitä jenkkituristeja ainakin silloin heinäkuussa, kun siellä olimme. Gardajärvestä paljon positiivisempia kokemuksia.

Vierailija
46/59 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turistisesongin ulkopuolella kannattaa mennä, mutta palvelut ja liikenne ovat sesongista riippuvaisia. Käytiin siellä jouluna, ja hiljaista oli. Yhteysalukset lakkaavat kulkemasta loppusyksystä, mutta jouluna oli rajoitettua liikennettä. 

Vierailija
47/59 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjääkö näissä englannilla vai kannattaako opetella italiaa pari lausetta?

Vierailija
48/59 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä että, eli pärjää ja kannattaa ihan kohteliaisuuden vuoksi.

Vierailija
49/59 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Kolille. Taitaa täyttää kaikki ehdot.

Vierailija
50/59 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene Kolille. Taitaa täyttää kaikki ehdot.

Koli säännöllinen käyntikohde. Paljon vähemmän palveluita. Garda ei taida olla mikään halpiskohde, mutta todennäköisesti saat rahalle enemmän vastinetta.

Vierailija
51/59 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turistikohteissa puhuvat vähän englantia, Gardalla myös ranskaa. Vähänkin keskustan ulkopuolella kieli on italia376

Vierailija
52/59 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ikävä Italiaan.

💚

Vierailija
53/59 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turistikohteissa puhuvat vähän englantia, Gardalla myös ranskaa. Vähänkin keskustan ulkopuolella kieli on italia376

Pohjois-Italiassa puhutaan myös jonkun verran saksaa. Vietän joka kesä aikaa Gardalla ja muualla p-Italiassa, tänä vuonna olin 2 kuukautta. Englannilla pärjää ok, itse tarpeen vaatiessa muutamalla italian fraasilla ja saksa auttava (lukiotason). 

Vierailija
54/59 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garda on tosi leppoisaa ja rentoa seutua, oltiin kolme kuukautta autolomalla siellä tänä kesänä. Liikenne ja ihmiset huomattavasti rauhallisempia, vähmmän tempperamenttisia,  kuin etelämpänä. Käytiin myös Roomassa autolla 4 päivää, mutta vähän ahdisti liikenteen ja ihmisten kiihkeys, enkä nyt tarkoita pahalla, mutta on aivan eri meininki kuin pohjoisessa. Rooman jälkeen oli ihana palata pohjoiseen Gardalle huilaamaan! 

Vierailija
55/59 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Italiassa puhutaan myös jonkun verran saksaa. Vietän joka kesä aikaa Gardalla ja muualla p-Italiassa, tänä vuonna olin 2 kuukautta. Englannilla pärjää ok, itse tarpeen vaatiessa muutamalla italian fraasilla ja saksa auttava (lukiotason). 

Gardalla on paljon saksalaisia turisteja, joten ainakin pohjoisessa pärjää pitkälti saksalla.

Vierailija
56/59 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee ikävä Italiaan.

💚

Olen ollut teilun viikon poissa Italiasta ja nyt jo ikävä takaisin, vaikka hetkittäin olikin väsynyt siihen menoon ja ihmispaljouteen. Onneksi pääsen pian takaisin! 

Vierailija
57/59 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme häämatkalla Malcesinen kylässä pohjoisella Gardajärvellä. Tutuksi tulivat myös Limone, Riva Del Garda ja muutama muu pikkukylä. Ihana kohde, voin suositella.  Funivialla nousimme Monte Baldolle.

Vierailija
58/59 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut teilun viikon poissa Italiasta ja nyt jo ikävä takaisin, vaikka hetkittäin olikin väsynyt siihen menoon ja ihmispaljouteen. Onneksi pääsen pian takaisin! 

Suosittelen vähän tuntemattomampia pikkukyliä, turisteja vain kourallinen per vuosi. Saa nauttia aidosta tunnelmasta

Vierailija
59/59 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee ikävä Italiaan.

💚

Saako udella, asutko siellä vai lomailetko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi