Kokemuksia Gardajärvestä? Myös muut vinkit Italiaan hakusessa
Täytän pyöreitä ja haluaisin Italiaan. Gardajärvi kiinnostaa mutta olen avoin myös muille kohteille.
Pidän luonnosta. Lomalla haluan syödä aamiaisen ulkona kuunnellen lintujen sirkutusta. Ihannehotelli olisi vähän syrjempänä ja korkealla. Pienikin etäisyys pahimmasta vilinästä riittää eli ei tarvitse olla missään vuoristossa. Mielummin pieni ja rauhallinen hotelli missä hyvä palvelu. Aamiainen riittää ja korkeuseroja saa olla. Jaksan kiivetä edestakaisin.
Kohteessa haluaisin nähdä vuoria tms jyrkkää. Vettä pitää olla lähellä mutta ei tarvitse päästä uimaan luonnonvesiin.
En dokaile, makaa auringossa, ostostele enkä kaipaa mitään turisteille tarkoitettuja esityksiä tms.
Eniten kiinnostaa auringonnousut, lintujen ja nisäkkäiden seuraaminen, luontopolut ja hyvät kahvilat.
Koko Italia on aivan vieras ja parhaani mukaan olen yrittänyt lukea Gardasta. Jos sulla on vinkata sieltä joku ihana paikka mikä sopii yhteen em speksien kanssa niin kerrothan.
Sisiliassa olen käynyt lapsena joten poissuljetaan se.
Kommentit (25)
Käyn vuosittain Gardalla ja suosikkini on Bardolino.
No sun kommentti auttaa kyllä valtavasti aloittajaa...
Autta se silleen että sinne Italiaan ei vaan kannata mennä.
Ja huomenna taas mennään🥰🥰
Gardalla ei ole hiekkarantoja, jos sellaista halajaa. Kaikki uimarannat on pikkukiveä tai kalliopohjaa. Ja vesi on tosiaan kylmää! Mutta kylpylöitä löytyy, jos sellainen kiinnostaa.
Huippupaikka!
Vierailija kirjoitti:
Cinque Terre! Upeat kylät rinteessä. Voit lentää Pisaan tai Firenzeen ja siitä junalla kyliin vaeltamaan
Cinque Terre on ihana! Viisi erilaista mielenkiintoista kylää, mahtavat maisemat, hyvää ruokaa, vaelleusreittejä, meri mahtava paikka. Olen käynyt kaksi kertaa.
Saksankielisellä alueella Meranon seutuvilla on paljon upeita vuoristomaisemia ja gondolihissillä pääsee ylös vuoristoon tekemään lyhyitä (tai pidempiäkin) päiväretkiä. Vesistö puuttuu. Schennassa vuorenrinteillä Meranon yläpuolella löytyy mukavia pieniä hotelleja ja rauhallinen ympäristö.
Hieno kohde meren rannalla on Pescara. Halpoja hotelleja ja hiekkarantaa riittää. Kaupungin lähellä on myös kukkuloita ja vuoristoa, jossa on vaellusreittejä. Todella kiva ja kaunis pikkukaupunki. Pescarassa olen syönyt Italian parasta pizzaa.