Lääkäri ehdotti lihavuuslääkettä
Minulla ei ole lihavuuslääkitystä vastaan sinänsä mitään. En vaan itse haluaisi syödä lääkkeitä sivuvaikutusten takia. Minulla oli tällä viikolla aika lääkäriin ja muissa asioissa ja tuli puheeksi painonpudotus ja se, kun painonpudotus on nyt hidastunut. Olen pudottanut ilman lääkitystä lähemmäs 30 kg ja edelleen pitäisi pudottaa n. 15 kg. Olin hieman hämmentynyt kun lääkäri ehdotti itse ozempicia, vaikka nimenomaan sanoin, että tiedän kyllä miten painoa pudotetaan, olen tehnyt elämäntaparemontin ja tiedän, että mistä nyt kirkastaa. Ja siis olin hämmentynyt siksi, että tiedän kyllä näiden käytön olevan hyvin yleistä, mutta se oli uutta, että sitä ihan tuputetaan.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Se on tarkoitettu diabeetikoille. Et kai halua viedä diabeetikolta lääkettä.
Ei siitä mitään pulaa enää ole, ja kohta patentti raukeaa ja hinta tulee putoamaan rajusti.
Hienoa ap! Onnittelut. Itse olen samalla tiellä ja laihduttanut luonnollisesti nyt 11 kg, vielä.22 kg matkaa normaalipainoon.
Minäkin yritän laihtua hitaasti, koska en halua ns. Ozempic-naamaa, vaan yritän antaa iholle aikaa palautua. Toistaiseksi vaikuttaa että on toiminut, tosin tietysti vasta kolmasosa tavoitteesta suoritettu.
Itse en halunnut lääkkeitä hinnan takia, vaan päätin satsata ne rahat liikuntaharrastuksiin ja hyvään (terveelliseen) ruokaan.
Ozempicia voi ottaa myös vähän. Ei ole pakko nostaa annosta 1mg, jo 0,25 toimii joillakin riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Onko ozempicin käyttö tosiaan yleistä?
Ainakin sitä tarjotaan hyvin herkästi, minullekin on tarjottu vaikka sanoin että ongelmani ei ole jatkuva nälkä koska syön väkisellä 3 kertaa päivässä. Ongelma on aineenvaihdunnan pysähtyminen koska en pysty lenkkeilemään enkä harrastamaan mitään liikuntaa. Paino ei nouse mutta ei myöskään tipu millään keinolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras lihavuuslääke on kun siirryt lajinmukaiseen ruokavalioon ja syöt lihaa sekä eläinrasvaa. Liha pitää nälän poissa ja paino alkaa laskea kuin itsestään.
Juu , verisuonet kiittää ja sydänkohtaus pelastaa elämän kärsimyksiltä!
Verisuonet menee tukkoon ja sydänkohtaus tulee kun syö ihmisen luontaisen ruokavalion vastaisesti. Nimenomaan lihavuus ja kohonnut verensokeri ovat suurimpia riskitekijöitä. Molemmat saa kuriin syömällä lihaa ja eläinrasvaa sekä jättämällä hiilihydraatit pois ruokavaliosta.
Olen käyttänyt Ozempicia vähän yli vuoden. Oli verenpainetta ja sydänongelmia ja elämäntilanne on raskas enkä olisi työn ja muun ohessa jaksanut keskittyä laihduttamiseen.
Laihduin n. 7-8kk ajassa 10 kg ja paino on pysynyt alhaalla. Mielenkiintoista on että myös jalkojen niveloireet hävisivät. Näytän paljon paremmalta. Olo on kevyt ja jaksan liikkua.
Ruokailutottumukset ovat muuttuneet väkisinkin kun välipalaa ei tee enää mieli ja Sodexon lounassalaatit maistuvat ihan uudella tavalla lounaalla. Vähän täytyy vielä säätää aamupalatottumuksia.
Lääkkeeseen menneet rahat ovat tulleet takaisin siinä ettei ole tarvinnut ostaa uusia vaatteita, kun mahdun hyvin vanhoihin. Aiemmin piti ostaa parin vuoden välein isommat juhlamekot ja housut.
Ruoka-ja juomakulut ovat pienentyneet kun mielihalut ja karkkinälkä on poissa. Sama koskee alkoholia. Ei tee yhtään mieli alkoholia muuten kuin seurassa lasi tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se resepti haittaa ketään. Ei sitä lääkettä ole pakko hakea apteekista. Kaikille ei tule ongelmia Ozempicista. Puolisolleni ei tullut minkäänlaisia ongelmia, koska hän alkoi syödä pienempiä annoksia, mutta useammin kuin aiemmin. On nyt laihtunut ihan kiitettävästi.
Ei toki haittaa. En vaan oikeastaan ymmärrä, että miksi sitä pitäisi alkaa syömään, kun paino on pudonnut muutenkin enkä ole tavoitellut nopeaa painonpudotusta vaan päinvastoin esimerkiksi ihon palautumisen takia. Noihin laihdutuslääkkeisiin liittyy se ikävä puoli, että moni joutuu syömään jopa loppuelämän tai paino alkaa nousta.
Ei pidäkään vaan pitää säätää ruokavaliota. Ihmiselimistö ei ole suunniteltu hiilihydraattien puputtamiseen.
ja jos ei halua ehdotuksia syytellään lääkevastaiseksi jolla ei kuulu olla sananvaltaa omassa hoidossa. Kyllä ne lekurit tuputtaa vaikka mitä ja hirveetä lapsellista toistamista ihan kuin en olisi kuullut ensimmäisellä kerralla kun kerroin ettei kiinnostanut.
Joka ei suostu jatkuvasti lisäämään lääkekuormaa, 1-3 uutta joka vuosi, on ongelma lääkäreille. Varsin rasittavaa käydä sitten noissa pakollisissa puolvuotiskontrolleissa a 60e. Plus että ne itse lähettää vaikka alle viikon varoitusajalla milloin kuuluisi ilmestyä sairaalaan komannelle, neljönnelle jne lisäläynnille tai tulee sdakkomaksuja. Tilauspurkauksi ei vältmät kuunnella eikä potilas itse saa päättää milloinko kävisi ja haluaako ollenkaan käyttää puolet kuukauden rahoista pakollisten ruoka, koti, kuljetus jne jälkeiset rahat käynteihin.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa ap! Onnittelut. Itse olen samalla tiellä ja laihduttanut luonnollisesti nyt 11 kg, vielä.22 kg matkaa normaalipainoon.
Minäkin yritän laihtua hitaasti, koska en halua ns. Ozempic-naamaa, vaan yritän antaa iholle aikaa palautua. Toistaiseksi vaikuttaa että on toiminut, tosin tietysti vasta kolmasosa tavoitteesta suoritettu.
Itse en halunnut lääkkeitä hinnan takia, vaan päätin satsata ne rahat liikuntaharrastuksiin ja hyvään (terveelliseen) ruokaan.
Se Ozempic-naama johtuu laihtumisesta eikä Ozempicista. Niin käy kun rasvasolut kutistuvat myös kasvoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Ozempic-naama johtuu laihtumisesta eikä Ozempicista. Niin käy kun rasvasolut kutistuvat myös kasvoissa.
Se johtuu siitä että Ozempic syö ihonalaista rasvaa. Kun laihduttaa normaalisti ihonalainen rasva ei lähde ensimmäiseksi naamasta.
Ei toki haittaa. En vaan oikeastaan ymmärrä, että miksi sitä pitäisi alkaa syömään, kun paino on pudonnut muutenkin enkä ole tavoitellut nopeaa painonpudotusta vaan päinvastoin esimerkiksi ihon palautumisen takia. Noihin laihdutuslääkkeisiin liittyy se ikävä puoli, että moni joutuu syömään jopa loppuelämän tai paino alkaa nousta.