Täytän tänään 30 ja en voisi olla onnellisempi
Ensimmäistä kertaa ikinä koen olevani itsevarma, parantunut monesta paskasta asiasta sekä ihmisestä, olen elämäni kunnossa, näytän upeammalta kuin koskaan. Mulla on hyvä mies, eka terve suhde. Ja mies mua nuorempi neljä vuotta.
Välit vanhempiin ja veljiin ovat paremmat kuin lapsuuden jälkeen.
Olen sosionomi, nyt opiskelen kätilöksi. Rakastan naisia ja haluan auttaa naisia nimenomaan.
Huh. Siis ei voi muuta sanoa että tosi jees olla just tän ikänen! Millasia kokemuksia teillä muilla jotka kolmenkympin ylittäneitä? Mikä oli elämäsi parasta aikaa?
Kommentit (24)
Mä täytän tänään 34 ja pelkään kuollakseni kuolemaa.
Minä täytän kesällä 67 ja en voisi olla onnellisempi. M66
30v on ihan paras ikä, ei ole enää nuori mutta ei mikään papparainenkaan.
Ihanalta kuulostaa :) Minä sairastuin ennen kuin täytin 30, ja sen jälkeen elämä on ollut paskaa. Nyt melkein 40 ja odotan vain pääseväni täältä pois.
Kun täytin 30 niin minulla oli kolme lasta (1-5-vuotiaita), mies, paljon ystäviä, omakotitalo ja farmariauto. Olin onnellinen!
Nyt 30 vuotta myöhemmin olen miehen omaishoitaja, oma terveyteni on romahtanut, ystävät kaikonneet. Rahatilanne on aivan katastrofaalinen. Mutta joo, hautaa kohti - ja pian!
Paljon onnea ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen :) <3
Vierailija kirjoitti:
Paljon onnea ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen :) <3
t. N57
Kiitos tästä positiivisesta aloituksesta. Tämä maa tarvitsee enemmän sitä että ihmiset uskaltavat hehkuttaa onneaan. Eivät kaikki ole surkeita, köyhiä ja onnettomia.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä positiivisesta aloituksesta. Tämä maa tarvitsee enemmän sitä että ihmiset uskaltavat hehkuttaa onneaan. Eivät kaikki ole surkeita, köyhiä ja onnettomia.
Solidaarisuus olisi hyvästä näinä aikoina. Voit hehkuttaa lähipiirin kanssa.
Jokainen vuosi on ollut hyvä minulle.
Olen 70 plus mutta hyvinvoiva.
Kyllä mun elämän paras aika on ollut vasta 50 jälkeen :D 30-40 oli kyllä ihan jees myös, ei ollut enää nuoruuden epävarmuuksia, mutta oli vähän ruuhkavuosia ja stressiä päällä. 40-50 oli syvältä. Esivaihdevuodet, vanhempien vanheneminen, avun tarve ja kuolema, ahdistus omasta vanhenemisesta ja ulkonäön menemisestä. Mutta 50 jälkeen sitä oli jo sopeutunut ikääntymiseen, ja vanhempien kuolemaankin, ja elämä on taas hyvää, oikeastsaan parempaa kuin koskaan ennen, koska ei ole enää minkään sortin näyttämisen tai miellyttämisen tarvetta mihinkään suuntaan.
Vielä oli paljon opittavaa ja koettavaa tuon ikäisenä. Itsetuntemus ja luottamus omiin kykyihin ja taitoihin kasvoivat vielä hyvän aikaa tuon jälkeen. Toki tasapainoisin parisuhde oli vielä hyvässä jamassa tuon ikäisenä. Kuitenkin seesteisintä ja kiireettömintä, sekä fyysisesti parasta aikaa ovat olleet vuodet 40 - 50 välillä. 50 ikävuoden jälkeen alkoi huolehtiminen omista vanhemmista hautaan asti ja oma terveys alkoi reistailla lähempänä 60 ikävuotta. Nyt eläkkeen kynnyksellä vain toivoo, että saisi vielä muutaman suhteellisen hyväkuntoisen vuoden, jotta ehtisi vähän matkustella ja nauttia, voinnin ja terveyden sallimissa puitteissa.
33 vuotiaana olin vielä onnellinen sitten jouduin psykoosiin ja vuosi meni ihan sekaisin mielisairaana
sen jälkeen en ole kokenut onnea elämässä
mies 54 v
Kiva. Kauanko ehdit tehdä sosionomin töitä? Se ala on aika lailla kuormittava. Ei sillä että kätilönä kolmivuorotyötä tehden ei olisi. Mutta ehkä sen jaksaa, jos tuntee kutsumusta, kuten sinulla tuo naisten auttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Kun täytin 30 niin minulla oli kolme lasta (1-5-vuotiaita), mies, paljon ystäviä, omakotitalo ja farmariauto. Olin onnellinen!
Nyt 30 vuotta myöhemmin olen miehen omaishoitaja, oma terveyteni on romahtanut, ystävät kaikonneet. Rahatilanne on aivan katastrofaalinen. Mutta joo, hautaa kohti - ja pian!
Onpa surullista. Toivon teile kaikkea parasta.
Suomeksi asia ilmaistaan seuraavasti: "Täytän tänään 30 enkä voisi olla onnellisempi".
Kun kokonaisuuden ensimmäinen osa on myöntömuotoinen lause, voi perässä seuraava kieltoilmaus olla tehtävältään korjaava. Tällaisissa vastakkain asettelevissa ilmauksissa käytetään eikä-rakennetta:
Koulua käydään elämää eikä koulua varten. | Lopullisen päätöksen koulun evakuoimisesta kriisitilanteessa tekee poliisiviranomainen eikä rehtori. | Satun asumaan Porissa enkä Raumalla. | Levätkää, älkääkä hävetkö sitä.
Toiseksi myöntölausetta seuraava kieltoilmaus voi jatkaa samasta aihepiiristä kuin myöntölausekin. Myös tällöin käytetään tavallisesti eikä-ilmausta:
Olen uusi täällä enkä oikein tunne ketään. | Ruotsalainen dekkarikirjailija Camilla Läckberg on sairastunut eikä pääsekään kirjamessuille.
t. Olen kielenhuoltaja ja voisin olla onnellisempi.
Niin ja lukioaika on ollut ehdottomasti elämäni parasta aikaa.
Onnea!