Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysäköinti laskuista

Vierailija
27.03.2026 |

Onko jossain muussa maassa vastaavaa järjestelmää jossa yritys voi laskuttaa autoilijaa väärin pysäköinnistä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pysäköit laskusi ja mihin.

Ei kun hän pysäköi suoraan laskuista. En minäkään tiedä miten.

Vierailija
22/26 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain pysäköintivirhemaksun mitätöityä, kun olin sairaalassa ensiavussa, enkä päässyt pois 3 tunnissa. Enkä päässyt myöskään laittamaan kiekkoon lisää aikaa, ja tuskin se olisi riittänyt muutenkaan.

Oliko viranomaisen sakko vai pysäköintiyrityksen lasku. 

Niissä on iso ero. 

Yrityksen. Niistähän tässä ketjussa nyt on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain pysäköintivirhemaksun mitätöityä, kun olin sairaalassa ensiavussa, enkä päässyt pois 3 tunnissa. Enkä päässyt myöskään laittamaan kiekkoon lisää aikaa, ja tuskin se olisi riittänyt muutenkaan.

Mitätöinti ei ollut oikeudenmukaista, mutta Suomessa tunnetusti hyysätään sairaita.

Vierailija
24/26 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat ei ilmeisesti ymmärrä näiden kahden asian eroa. tässä lyhyt oppimäärärä.

Viranomaisen maksu perustuu lakiin ja on suoraan täytäntöönpanokelpoinen, kun taas yksityinen pysäköintimaksu perustuu sopimukseen ja vaatii tarvittaessa oikeuden päätöksen perintää varten.

Vierailija
25/26 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilijat ei ilmeisesti ymmärrä näiden kahden asian eroa. tässä lyhyt oppimäärärä.

Viranomaisen maksu perustuu lakiin ja on suoraan täytäntöönpanokelpoinen, kun taas yksityinen pysäköintimaksu perustuu sopimukseen ja vaatii tarvittaessa oikeuden päätöksen perintää varten.

Entä pysäköintilasku?

Vierailija
26/26 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä pysäköintilasku?

Yksityisoikeudelliset pysäköintifirmat (valvonta) jakavat tuulilasiin sakon näköisiä laskuja, ei sakkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi