Pysäköinti laskuista
Onko jossain muussa maassa vastaavaa järjestelmää jossa yritys voi laskuttaa autoilijaa väärin pysäköinnistä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain pysäköintivirhemaksun mitätöityä, kun olin sairaalassa ensiavussa, enkä päässyt pois 3 tunnissa. Enkä päässyt myöskään laittamaan kiekkoon lisää aikaa, ja tuskin se olisi riittänyt muutenkaan.
Oliko viranomaisen sakko vai pysäköintiyrityksen lasku.
Niissä on iso ero.
Yrityksen. Niistähän tässä ketjussa nyt on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain pysäköintivirhemaksun mitätöityä, kun olin sairaalassa ensiavussa, enkä päässyt pois 3 tunnissa. Enkä päässyt myöskään laittamaan kiekkoon lisää aikaa, ja tuskin se olisi riittänyt muutenkaan.
Mitätöinti ei ollut oikeudenmukaista, mutta Suomessa tunnetusti hyysätään sairaita.
Autoilijat ei ilmeisesti ymmärrä näiden kahden asian eroa. tässä lyhyt oppimäärärä.
Viranomaisen maksu perustuu lakiin ja on suoraan täytäntöönpanokelpoinen, kun taas yksityinen pysäköintimaksu perustuu sopimukseen ja vaatii tarvittaessa oikeuden päätöksen perintää varten.
Vierailija kirjoitti:
Autoilijat ei ilmeisesti ymmärrä näiden kahden asian eroa. tässä lyhyt oppimäärärä.
Viranomaisen maksu perustuu lakiin ja on suoraan täytäntöönpanokelpoinen, kun taas yksityinen pysäköintimaksu perustuu sopimukseen ja vaatii tarvittaessa oikeuden päätöksen perintää varten.
Entä pysäköintilasku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä pysäköintilasku?
Yksityisoikeudelliset pysäköintifirmat (valvonta) jakavat tuulilasiin sakon näköisiä laskuja, ei sakkoja.
Ei kun hän pysäköi suoraan laskuista. En minäkään tiedä miten.