Paljonko 10.000 askelta on noin tavisihmisen kävelymatkassa? Jos on pieni ihminen niin askelvälit pieniä ja tulee helpommin tuo määrä.
Kommentit (15)
Jos hitaasti kävelee niin 2 tuntia, jos nopeasti niin reilu tunti.
Kymppitonni askelia on noin 7,5 -8km.
Jos töpöttää muuten vaan sellaista vanhuskävelyä, vaikka miten pystyisi harppomaan. Niin ehkä selviytyy urakasta nopeammin.
Mittaa sadalla metrillä oma askelparimitta ja laske siitä. Juosten. Kävellen.
Tai ota vaikka pidemmällä matkalla. Osaat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos hitaasti kävelee niin 2 tuntia, jos nopeasti niin reilu tunti.
Öö?
Matkasta on nyt kyse. Ei puhuta ajasta.
Mitä helpommin? On sulla sitten pitkät jalat tai lyhyet jalat, niin silti se askelmäärä on 10 000. Helppous riippuu maastosta ja vaikka kengistä.
Vierailija kirjoitti:
Askelväli ei muuten ole yksin koosta kiinni, vaan myös takareisien kireys/ joustavuus vaikuttaa. Mulla on ihan yhtä pitkä askel kuin 20 senttiä pidemmällä miehelläni.
Höpö höpö. Kyllä siihen muukin vaikuttaa kuin takareiden vetreys.
Kävely on monesta seikasta kiinni.
Tutkipa vaikka aluksi kävelyn vaiheet.
Kyllä sun mies halutessaan voi kävellä paljon tehokkaammin ja askelpituus silloin kyllä pitenee.
Ei hitto tätä ketjua.
Porukka vetää mutkia suoriks.
Vierailija kirjoitti:
Askelväli ei muuten ole yksin koosta kiinni, vaan myös takareisien kireys/ joustavuus vaikuttaa. Mulla on ihan yhtä pitkä askel kuin 20 senttiä pidemmällä miehelläni.
Ihan tosissa? Spagaatteja sinä vetelet kävellessä?
Ja äijällä niin kireät takareidet, ettei saa jalkaa liikutettua puolta metriä, sitä askelmittaansa, eteenpäin? 😅
Mulla tulee noin 4 kilometrillä. Olen lyhyt ja lihava "töpöttelijä".
Onko aloitus kompa, tyyliin onko kilo höyheniä painavampi kuin kilo tiiliskiviä?
Sekavinta settiä taas hetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee noin 4 kilometrillä. Olen lyhyt ja lihava "töpöttelijä".
Ja mä en saa 10000 askelta täyteen 6 km kävelylenkillä.
Kyllä se 7-8 km tai jopa enemmän varmasti vaatii.