Kehtaatteko kieltää lasetn kavereita tulemasta kylään?
Kehtaatteko käännyttää ovelta kylään pyrkiviä lasten kavereita pois jos teillä ei ole varsinaisesti mitään erityistä syytä muuta kuin että haluatte olla rauhassa oman perheen kesken?
Kuinka usein niin teette?
Meillä kun nykyään ovikello soi päivittäin mutta itse en kyllä läheskään joka päivä vieraita lapsia kylään jaksaisi ottaa, eikä omat lapsemmekaan läheskään joka päivä edes kaipaa kaveriseuraa enää eskarin ja koulun jälkeen.
Kylään ovat yleensä pyrkimässä samat pari lasta, lähes päivittäin-
Oletteko laittaneet säänntöjä että esim. kahtena päivänä viikossa kavereita kylään?
Kommentit (8)
jos halutaan olla omalla porukalla.
On hävinnyt koruja (jotka kyllä selvisi myöhemmin, poika oli silloin 5 vuotta, joten ihan varkaaksi en häntä nimittäisi), sitten pieniä leluja on mennyt isompien tyttöjen kasseihin, oma lapsi silloin 6-7 vuotta, vieraat n.10.
MUTTA jos en anna tulla meille niin ei tarvitse omien lasten mennä sitten muillekkaan eli pihalle vaan.
Muut on sellaista rupusakkia ja varkaita, että en niitä kotiini päästä.
todella harvoin kiellän tulemasta sisälle - syynä on ollut esim jonkun perheen jäsenen sairaus tmv - enkä koskaan ole kesken kaiken ajanut ketään pois ellei olla oltu itse lähdössä jonnekin. Joskus kyllä on tullut sanottua että huomenna voisitte leikkiä kaverinkin luona ja näin on yleensä tapahtunut eli vuoroin vieraissa käydään :)
Eikä minusta kieltoa tarvitse sen kummemmin perustella, sanoo vaan että nyt ei käy.
ok-talon pihalla voivat leikkiä minun lasten kanssa, mutta sisälle ei tarvi aina tulla